A velencei premier kapcsán megérkezett a legendás olasz filmrendező, Pier Paolo Pasolini életét bemutató film első előzetese. Bár a sajtó számára kiadott szinopszisban az áll, hogy Abel Ferrara alkotása a tragikus véget ért művész utolsó napjaira koncentrál, a trailer alapján úgy tűnik, hogy a nem kevésbé ellentmondásos Ferrara az egész életművet figyelembe vette, méghozzá jóval visszafogottabban, mint amit tőle megszokhattunk. Nem is baj, bőven volt mit bemutatni, most már csak reménykedjünk kell, hogy az egész film ilyen szép és tartalmas lesz mint ez kis ízelítő. Egy biztos, nem Willem Dafoe-n múlik majd, ő tökéletes választás volt erre a szerepre.
trailer: pasolini (2014)
2014. szeptember 02. 10:31:00
Kategória: film 10 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr616658427
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kovács Erzsébet 2014.09.02. 11:44:55
Természetesen az összes Pasolini-film közül pont a Salóból mutat részletet. :) (Ha jól láttam.)
2014.09.02. 14:10:50
@Kovács Erzsébet:
Idézek a rövid szövegből: „...Abel Ferrara alkotása a tragikus véget ért művész utolsó napjaira koncentrál...”
Mivel Pasolini utolsó filmje a SALÓ volt, halála előtt azon dolgozott, de a bemutatót nem érte meg, ezért szerintem semmi furcsa nincs abban, hogy Ferrara a SALÓ-ból is emelt be részletet (részleteket?). Egy korábbi híradás egyébként arról szólt, hogy a SALÓ hivatalos változatából a párizsi ősbemutató után kivágott, évtizedekig elveszettnek hitt, majd nemrég előkerült jelenetek is bekerülnek Ferrara filmjébe. Kíváncsi vagyok, ez az elképzelés megvalósult-e.
P. S.: Willem Dafoe külsőleg döbbenetesen jól hozza Pasolini jellegzetes figuráját. Mivel elég jó színész, valószínűleg a belső átéléssel sem lesz gond.
Idézek a rövid szövegből: „...Abel Ferrara alkotása a tragikus véget ért művész utolsó napjaira koncentrál...”
Mivel Pasolini utolsó filmje a SALÓ volt, halála előtt azon dolgozott, de a bemutatót nem érte meg, ezért szerintem semmi furcsa nincs abban, hogy Ferrara a SALÓ-ból is emelt be részletet (részleteket?). Egy korábbi híradás egyébként arról szólt, hogy a SALÓ hivatalos változatából a párizsi ősbemutató után kivágott, évtizedekig elveszettnek hitt, majd nemrég előkerült jelenetek is bekerülnek Ferrara filmjébe. Kíváncsi vagyok, ez az elképzelés megvalósult-e.
P. S.: Willem Dafoe külsőleg döbbenetesen jól hozza Pasolini jellegzetes figuráját. Mivel elég jó színész, valószínűleg a belső átéléssel sem lesz gond.
Németh Barna 2014.09.02. 14:20:52
@Kovács Erzsébet: Ha nem is konkrét részlet, de bőven van utalás más filmekre (és regényekre) is.
Kovács Erzsébet 2014.09.02. 14:37:56
@field 64: @Németh Barna: Ó, nem kritika akart ez lenni, csak abból, hogy épp ezt a filmjét mutogatják az előzetesben (illetve a legelején azt a Mussolini-féle rómaizáló épületet, aminek most nem jut eszembe a neve), azt szűrtem le, hogy erősen rá akarnak feküdni a politizáló, antifasiszta vonalra. (Ami nem baj.)
Defoe-t én is nagyon bírom, semmi kétségem, hogy ebben is jó lesz. Azon kevés elsővonalbeli színész egyike, akik nem fogják vissza magukat (nem fogja vissza őket a hiúság).
Defoe-t én is nagyon bírom, semmi kétségem, hogy ebben is jó lesz. Azon kevés elsővonalbeli színész egyike, akik nem fogják vissza magukat (nem fogja vissza őket a hiúság).
2014.09.02. 15:11:25
@Kovács Erzsébet:
Szerintem azért is mutogathatják épp ezt a filmjét, mert Pasolini rejtélyes halálának egyik magyarázata épp a SALÓ-val kapcsolatos. Forgatás közben ugyanis ismeretlen tettesek betörtek a Cinecittába, és ellopták a SALÓ és Alberto Grimaldi (a producer) másik készülő produkciója, a FELLINI-CASANOVA néhány tekercsét. A tettesek horribilis összeget követeltek a filmszalagokért, amit Grimaldi nem akart kifizetni. A SALÓ ellopott tekercsei sosem kerültek elő, de Pasolini közeli barátja, Sergio Citti filmrendező szerint Pasolinit valójában azzal az ürüggyel csalták meggyilkolása helyszínére, az ostiai tengerpartra, hogy visszaadják neki az ellopott filmszalagokat.
Szerintem azért is mutogathatják épp ezt a filmjét, mert Pasolini rejtélyes halálának egyik magyarázata épp a SALÓ-val kapcsolatos. Forgatás közben ugyanis ismeretlen tettesek betörtek a Cinecittába, és ellopták a SALÓ és Alberto Grimaldi (a producer) másik készülő produkciója, a FELLINI-CASANOVA néhány tekercsét. A tettesek horribilis összeget követeltek a filmszalagokért, amit Grimaldi nem akart kifizetni. A SALÓ ellopott tekercsei sosem kerültek elő, de Pasolini közeli barátja, Sergio Citti filmrendező szerint Pasolinit valójában azzal az ürüggyel csalták meggyilkolása helyszínére, az ostiai tengerpartra, hogy visszaadják neki az ellopott filmszalagokat.
Kovács Erzsébet 2014.09.02. 15:19:40
@field 64: Ja igen, valóban, a halála körülményeiről én is ezt olvastam.
zsóka_eszter 2014.09.02. 22:34:28
@Kovács Erzsébet: érdemes egyébként megnézni? már úgy értve, csupán öncélú sokkolással, vagy tartalommal is operál-e... szívesen vennék egy esetleges kritikát is vmelyőtöktől
(OFF: az utóbbi 1-2 évben a szerkesztőségbe került emberkék, pl. Richárd, Bálint, Géza, Mihály, aktivizálhatná magát jobban, kíváncsiak vagyunk rájuk is, az érdekességeken túl nyugodtan jöhetnének vélemények is, akár nem friss alkotásokról... mondjuk John Hughes tinédzser-filmjeiről, vagy az említett Salóról, ha már ismétlik, a Twin Peaks-ről, a jövőre 30 éves BTTF-ről, stb... ne merüljön ki az egész abban, hogy néha közzétesztek egy-egy hírt, ill. az ilyen-olyan szerkesztőségi toplistákhoz hozzádobjátok a szavazatotokat... ha van időtök, tessék csak írni, várjuk szeretettel!)
(OFF: az utóbbi 1-2 évben a szerkesztőségbe került emberkék, pl. Richárd, Bálint, Géza, Mihály, aktivizálhatná magát jobban, kíváncsiak vagyunk rájuk is, az érdekességeken túl nyugodtan jöhetnének vélemények is, akár nem friss alkotásokról... mondjuk John Hughes tinédzser-filmjeiről, vagy az említett Salóról, ha már ismétlik, a Twin Peaks-ről, a jövőre 30 éves BTTF-ről, stb... ne merüljön ki az egész abban, hogy néha közzétesztek egy-egy hírt, ill. az ilyen-olyan szerkesztőségi toplistákhoz hozzádobjátok a szavazatotokat... ha van időtök, tessék csak írni, várjuk szeretettel!)
Kovács Erzsébet 2014.09.02. 23:16:56
@zsóka_eszter: Szégyenkezve bevallom, az én gyomrom nem bírta. Viszont kőkemény, semmilyen gondolatmenettől vissza nem riadó Sade-adaptáció, amely az eredeti szexuális politikát a fasizmus, a burzsoázia és mindenféle tekintélyelvűség levegőjébe helyezve próbálja ki.
Igazi "kegyetlen színház" (vagyis a sokkolás nem öncélú, hanem a szemléltetés eszköze).
Igazi "kegyetlen színház" (vagyis a sokkolás nem öncélú, hanem a szemléltetés eszköze).
zsóka_eszter 2014.09.20. 08:14:33
@Kovács Erzsébet: köszönöm a hozzáfűzést, ez nem hangzik túl bizalomgerjesztőnek, de egy nyomottabb időszakomban lehetséges, hogy győz a kíváncsiság, és sort kerítek előbb a Nagy zabálásra, majd erre is
Richter Géza 2014.12.05. 14:06:01
@zsóka_eszter: wow, köszönöm a kedves szavakat és a megelőlegezett bizalmat, talán a közeljövőben lesz is alkalmam megszolgálni mindezt ;) .