Hollywood általában szereti megőrizni titkait, de néha egy-egy insider vita vagy éppenséggel összeborulás olyan méretűre duzzad, hogy előbb vagy utóbb az egyik félből kibuggyan a dolog. És ezúttal egy stúdió fakadt ki. A THR jelentése szerint David Fincher rendező túl sokat képzel magáról: a Sony meg nem nevezett belsőse arról számolt be, hogy az Oscar-jelölt rendező Aaron Sorkin forró Jobs-szkriptjéből csak úgy lett volna hajlandó filmet forgatni, ha a stúdió 10 millió dollárt perkál neki, és teljes befolyást enged neki a film marketingkampányára. Ez utóbbi soha nem rossz dolog, főleg ha egy Fincher-filmről van szó, hisz emlékezzünk csak vissza A tetovált lány zseniális előzetesére illetve tagline-jára, amely mind Fincher agyszüleménye, na de a stúdió képviselője szerint Fincher egy borotvapengékből álló poszterkampányt is előkészített - több százezer dollárból -, amit aztán végül nem is használtak fel. A Jobs-film pedig nem egy blockbuster, hogy csak úgy dobálózzunk a milliókkal. Így aztán Fincher (és vele együtt első számú jelöltje, Christian Bale) kiszállt a képből.
Úgy tűnik azonban, hogy a Sony nem sokat kíván ücsörögni Aaron Sorkin forgatókönyvén, amely állítólag Jobs karrierjének három kiemelkedő momentumára összpontosít (az első Macintosh, a NeXT-projekt és az első iPod bejelentésére) három real time-ban felvett szekvencia keretében - mondom én, hogy nem blockbusterről van szó -, és szintén a THR számolt be arról, hogy megkörnyékezték Danny Boyle-t, aki minden bizonnyal egy teljesen más jellegű (belső monológ! szexi zene! izgatott vágás!) filmet tenne le az asztalra, mint Fincher (távolságtartás! hideg színek! ööö... szexi zene!), mi több, már főszereplő-jelöltjük is van a mindenkinél forróbb portékának számító Leonardo DiCaprio személyében, aki ugyan épp Alejandro Gonzalez Inarritu The Relevant című filmjére készül, de mivel a Sony szemlátomást gyorsan tető alá akarja hozni a kamaradrámát, ezért könnyen lehet, hogy befér a nagyszabású kalandfilm elé.
Egy alternatív világban, melyben egy filmbuzi minden álma valóra válik, a Sony mindkét adaptációt elkészítette volna, és én mindkét filmre jegyet váltanék, de igazából sírni sem sírok: minőségi cseréről beszélhetünk - feltéve ha összejön.