Az Oscar hétvégéjén az Oskar Schindler szerepétől jó messze elkerült Liam Neeson vette kezébe az irányítást: a Non-stop menetrend szerint szállt fel a kasszáknál, azaz derekas sikerpályát készül befutni. Azonban mégsem e film kedvező fogadtatásának jut a nagyobb publicitás: a Son of God című Jézus-dráma nyitányához ugyancsak masszív összeggel járultak hozzá az amerikaiak.
Jesus Christ. Brought to you by Twentieth Century Fox-Film Corporation.
> új filmek
Láttuk jól az elmúlt években, hogy elég Liam Neeson kezébe fegyvert adni (vagy a farkasok elé vetni), és ezzel már alap is terem a sikernek. Ha viszont egy tapintható izgalmakat ígérő thrillert fémjelez, amelynek még egy kevésbé piacképes színésszel is teremne babér, akkor ott kifejezett kasszarobbantás várható. A Non-stop (Non-Stop; hazai bemutató: már a mozikban) így minden józan box office-követő embernél tuti tippnek kellett, hogy minősüljön, és hát nem is kellett csalódniuk: a Universal bemutatója 30 millió dollárra és az első helyre váltott jegyet, igaz, nem minden izzadság nélkül lett belőle hétvégi bajnok, de erről majd később. A megfelelő színész és az egyik legalapvetőbb thriller-helyzet egy változata bőségesen megtette a hatását, de az sem elhanyagolható tény, hogy az elmúlt néhány hétben végig ugyanaz a film vezette a listát, ergo kevés volt a nagyobb tömegeket megmozgatni képes produkció a piacon. A Non-stoppal Neeson az Elrabolva-sorozaton kívüli legjobb nyitányát jegyzi akcióhősi korszakában és nagyjából elégedett nézőket hagyott maga után, vagyis van rá esély, hogy a film megközelíti, vagy akár át is lépheti a 100 milliót is; ha a Légcsavarnak sikerült hétről-hétre kiegyensúlyozott mértékben ereszkedni 2005-ben, akkor most is összejöhet ugyanez.
Pénteken még jóval kevesebb választotta el a Non-stopot a második helyezettől. A premiert megelőző egy-két hétben vált csak intenzív találgatások középpontjává a Son of God című bibliai dráma, amely Jézus életét mutatja be a különféle tévés dokumentum-megelevenítések modorában, egészen konkrétan A Biblia című minisorozatból merítve. A találgatások pedig arra vonatkoztak, hogy ugyan mekkora hajlandóság mutatkozik majd az egyébként méretes számot kitevő hithű keresztény amerikaiakban pénzt kiadni olyasmiért, amit eleve jól ismernek és számtalan alkalommal láthatták a televízióban. Mivel azonban stabil közösségről van szó, akik könnyen szerveződnek össze egy-egy vetítésre, nem is volt olyan meglepő, hogy a hétvégére előzetesen értékesített jegyek legnagyobb arányban a 20th Century Fox terjesztésére szóltak. Botrányszag és sztárrendező híján, illetve a békésebb ábrázolás miatt újabb A passió nyilván nem lehetett volna belőle, de ez a 26 millió dolláros start is rendkívül szép összeg, kiváltképp úgy, hogy elméleti síkon fedezi is a 22 milliós gyártási költséget. Hogy végül is meddig szól a Son of God utazása (és például a siker hatására eljut-e hozzánk is), az egyelőre bizonytalan, az viszont valószínűsíthető, hogy a keresztény közösségen kívülről kevés támogatóra számíthat már csak a gyatra kritikák miatt is. De 60-100 millió dollár között most még bármi elképzelhető végösszegként.
> korábbi filmek
Így tehát A Lego-kaland három hétig uralhatta a tengerentúli mozikat, ám még most is kitüntetett figyelem vetülhet rá, hiszen átlépte a 200 millió dolláros bevételt; eddig egyetlen februárban elrajtolt film teljesítette ezt a távot: A passió tíz éve. A Warner animációs filmje a negyedik hétvégéjén is több mint 20 milliót gyűjtött, szóval a következő, negyedmilliárdos mérföldkő felé is biztonsággal tekint.
Egy másik animációs film is nagy tettet hajtott végre a hétvégén: a Jégvarázs immáron egymilliárd dollárnál is többet kasszírozott a világ mozijaiban. Most vagy lesz még legalább két része, vagy pedig sok más boldogvégesített Andersen-mese találja meg útját a filmvászonig rövid időn belül.
Az Anchorman: The Legend Continues korhatáros változata 1.3 millió dollárt hozott 1317 moziból. Nem túl classy, de annyi baj legyen.
> végszó & ami jön
Február végéhez képest mozgalmas víkendet zártak a mozik, a két premier maximális erőbedobásának köszönhetően. A március igazi blockbuster-időszakot tervez foganatosítani: mindjárt két 100 milliós reményeket dédelgető, 3D-s attrakció is nevez, s ezek közül értelemszerűen a Mr. Peabody és Sherman kalandjai áll a biztosabb lábakon, noha a DreamWorks legutóbb már lecsúszott a fontos határról a Turbóval. Ilyen gond most tán nem lesz. A másik érkező a sokat halogatott 300: A birodalom hajnala, ami jelen évezred egyik legnépszerűbb filmjének folytatásszerűsége, s mint ilyen, alanyi jogon követelhet magának valamennyi figyelmet, még ha a 210 millió dollár megismétlése kizártnak is tekinthető.
cím | becsült moziszám | nyitóhétvége-előrejelzés
300: A birodalom hajnala | 3400 | $35m
Mr. Peabody és Sherman kalandjai | 3700 | $31m
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | volt # |
film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | ú | Non-stop |
$30.0m | $30.0m | $50m |
2 | ú | Son of God |
$26.5m | $26.5m | $22m |
3 | 1 | A Lego-kaland |
$21.0m | $209.3m | $60m |
4 | 5 | Műkincsvadászok |
$5.0m | $65.7m | $70m |
5 | 2 | 3 nap a halálig |
$4.9m | $20.7m | $28m |
6 | 4 | Robotzsaru |
$4.5m | $51.2m | $100m |
7 | 3 | Pompeji |
$4.3m | $17.7m | $100m |
8 | 8 | Jégvarázs |
$3.6m | $388.7m | $150m |
9 | 6 | About Last Night |
$3.4m | $43.8m | $12.5m |
10 | 7 | Pofázunk és végünk |
$3.1m | $127.2m | $25m |