aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2013 #4 Németh Barna
2014. február 21. 12:43:00

Kategória: film 119 komment

Elérkeztünk a negyedik felvonáshoz, már a kritikusok díjainak és az Oscar-jelölések ismeretében várjuk, hogy a szakmai díjak (jelöléseik itt + BAFTA) némi támpontot adjanak a végső megmérettetéshez. Első körben nézzük a jelölések nagy nyerteseit és veszteseit, valamint a verseny kimenetelének lehetséges forgatókönyveit.

UPDATE: Cesar Awards, avagy a Francia Filmakadémia díjai!
UPDATE: A Kosztümtervezők Szövetségének díjai

oscarposzter1.jpg

 

2014.03.01.

A franciák is úgy döntöttek, hogy idén a meglepetés erejével élnek. A tegnap esti Cesar-díjátadó magasról tett a papírformára, aminek aztán nagyon kellemetlen következményei lettek az Adéle élete számára. Abdellatif Kechiche sokszoros díjnyertes alkotása mindössze egy díjat kapott, de azt legalább Adéle Exarchopoulos vitte haza a legjobb újonc színésznő kategóriában. Ezzel szemben az elsőfilmes Guillaume Gallienne sikervígjátéka, a Me, Myself and Mom (Les garcons et Guillaume, á table) tarolt a ceremónián. Az író/rendező önéletrajzi ihletésű, nagyjából egyszemélyes magánshow-ja a tíz jelöléséből ötöt be is gyűjtött. A film egy anya-fia történetet mesél el (mindkettőt a rendező alakítja!), méghozzá nem a hétköznapi fajtából valót. A nő mindig is lányt szeretett volna, de fia született, így kénytelen őt lányként kezelni, még ha ez nincs is a fiú ínyére. A hatalmas közönségsikert most a szakmai siker követte, a film begyűjtötte a legjobb filmnek, a legjobb első filmnek, az adaptált forgatókönyvnek, a vágónak és a legjobb férfi főszereplőnek járó díjakat.

A legjobb rendező Roman Polanski lett a Venus in Fur című filmért (itt írtunk róla), ami nem kis megrökönyödést váltott ki a direktor úrból. Szépen szerepelt még 9 Month Stretch (9 mois ferme) is, amely egy szigorú és merev bírónőről szól, aki aztán egy este elengedi magát és ennek meg is lesz a következménye: a nő terhes lesz, de fogalma sincs, ki az apa. A film a legjobb női főszereplő díja (Sandrine Kiberlain) mellé megnyerte a legjobb eredeti forgatókönyvnek járó elismerést is, miközben a Mads Mikkelsen és Bruno Ganz főszereplésével készült Michael Kohlhaas nyerte a legjobb filmzene és a legjobb hang, a nálunk is bemutatott Renoir pedig a kosztümtervező díját. A legjobb újonc színész a hazánkban jövő héten debütáló Idegen a tónál (L'inconnu de lac) főszereplője, Pierre Deladonchamps lett, a férfi mellékszereplő pedig Niels Arestrup lett a The Fench Minister (Quai d'Orsay) című filmért, amely egy teljesen inkompetens külügyminiszter segítőiről szóló komédia.

A külföldi filmek versenye szintén meglepetéssel zárult, az Oscar-jelölt Alabama és Monroe vitte a díjat A nagy szépség, a Gravitáció vagy a Blue Jasmine elől. Az est folyamán Quentin Tarantino is színpadra léphetett, hogy tiszteletbeli Cesart adjon át Scarlett Johanssonnak és nem túl szép megjegyzést tegyen az Oscar-szavazókra, hogy kihagyták Johanssont a jelöltek közül - pedig ő mindenképpen rá szavazott volna.

A fődíjas film trailere angol felirattal:

2014.02.23.

Az Oscar-szavazás véghajrájában megerősített marketingkampányokra fittyet hányva, a Kosztümtervezők Szakszervezete alaposan felborította a papírformát. A három kategóriában tuti befutónak tartott Great Gatsby / Her / Oz hármas mindegyike alulmaradt, de még csak az American Hustle sem tudta magát keresztülverekedni a szervezet szavazóinál.

Legjobb kosztümtervezés (múltban játszódó film): 12 Years a Slave
Legjobb kosztümtervezés (jelenben játszódó film): Blue Jasmine
Legjobb kosztümtervezés (fantasy): The Hunger Games - Catching Fire

A tévés díjaknál viszont épp az ellenkezője történt, meglepetés még csak véletlenül sem akadt:

Legjobb kosztümtervezés (tévéfilm vagy minisorozat): Behind the Candelabra)
Legjobb kosztümtervezés (sorozat - múltban játszódó vagy fantasy): Downton Abbey
Legjobb kosztümtervezés (sorozat - jelenben játszódó): House of Cards

2014.02.21.

Minden, amit az Oscarra jelölt filmek hazai megjelenéséről tudni érdemes. A lista természetesen bővül majd, és előfordulhatnak változások is.

  • Magyarázat: cím - (jelölés) - [magyar DVD/BD-forgalmazó] - megjelenési dátum (formátum)

  • Amerikai botrány - (10) - [InterCom] - 2014. május (DVD/BD werkfilmmel, kimaradt jelenetekkel)   
  • Gravitáció - (10) - [ProVideo] - 2014. február 21. (DVD/BD/BD3D, lásd tesztünket)   
  • 12 év rabszolgaság - (9) - [proVideo] - 2014. május (DVD)
  • Mielőtt meghaltam - (6) - [ProVideo] - 2014. március 6-tól a mozikban, a home videós megjelenési dátum és formátum még nem ismert
  • Nebraska - (6) - [InterCom] - hamarosan (DVD werkfilmmel)
  • Phillips kapitány - (6) - [InterCom] - 2014. március 12. (DVD/BD)
  • A nő - (5) - [InterCom] - 2014. június (DVD/BD kisfilmekkel)
  • A Wall Street farkasa - (5) - [ProVideo] - 2014. április/május (DVD/BD)
  • Philomena: Határtalan szeretet - (4) - [Mozinet] - 2014. szeptember (DVD)
  • Blue Jasmine - (3) - [SeIect] - 2014. március 12. (DVD)
  • A hobbit: Samug pusztasáfa - (3) - [ProVideo] - 2014. április 8. (DVD/BD/BD3D)
  • Augusztus Oklahomában - (2) - még nem tudni, ki forgalmazza itthon
  • Inside Llewyn Davis - (2) - még nem tudni, ki forgalmazza itthon
  • A magányos lovas - (2) - [ProVideo] - 2013. november 18. (DVD/BD)
  • A túlélő - (2) - [Cinetel] - még nincs megjelenési dátum
  • Gru 2. - (2) - [SeIect] - 2013. november 12. (DVD/BD/BD3D)
  • Jégvarázs - (2) - [ProVideo] -  2014. április (DVD/BD/BD3D)
  • A nagymester - (2) - [MTVA] - 2014. március (DVD)
  • A nagy Gatsby - (2) - [ProVideo] - 2013. szeptember 17. (DVD/BD/BD3D)
  • Croodék - (1) - [InterCom] - 2013. október 14. (DVD/BD/BD3D)
  • The Wind Rises - (1) - [Cirko] - még nincs megjelenési dátum
  • Ernest és Celestine - (1) - még nem tudni, ki forgalmazza itthon

Ehhez kapcsolódva egy játék indult az XPress.hu Facebook oldalán, ahol nem mást, mint a jelölt filmeket egyikét, vagy akár mindegyikét is megnyerhetitek. Hajrá!

2014.02.18.

Igaz, hogy A nagy füzet kiesett a végső ötből, de mégsem maradtunk Oscar-díj nélkül. Az Amerikai Filmakadémia ugyanis tudományos Oscar-díjat adott a Mudbox nevű szoftver fejlesztőinek (és kivitelezőinek). Korábban a Weta égisze alatt alkotó trió, Magyar Tibor (Tibor Madjar), David Cardwell és Andrew Camenisch már a Gyűrűk ura idején használták a programot digitális makettek és modellek megalkotásához, de teljes egészében csak a King Kong remake készítésénél mutatták be. Azóta számtalan filmben alkalmazták már, nem csak "élő" szereplők kivitelezéséhez, hanem tereptárgyak megalkotásához is. A három tervező mellett a kivitelezésben jelentős szerepet játszó Kőhegyi Csaba és Major Imre is megkapta az elismerést. Íme a köszönőbeszéd:

mudbox.jpg 

2014.02.16.

A Sminkesek és Maszkmesterek Szakszervezetének díjazottjai:

Legjobb haj (kortárs): Lee Daniels' The Butler
Legjobb smink/maszk (kortárs): Prisoners
Legjobb haj (nem kortárs): American Hustle
Legjobb smink/maszk (nem kortárs): Dallas Buyers Club
Legjobb speciális maszk: Bad Grandpa

Legjobb haj (sorozat-kortárs): The Voice
Legjobb smink/maszk (sorozat-kortárs): Breaking Bad
Legjobb haj (sorozat-nem kortárs): Vikings
Legjobb smink/maszk (sorozat-nem kortárs): Board Walk Empire
Legjobb haj (tévéfilm vagy minisorozat): Behind the Candelabra
Legjobb smink/maszk (tévéfilm vagy minisorozat): Behind the Candelabra
Legjobb speciális maszk (sorozat vagy tévéfilm): Walking Dead

Megjegyzés: Azt valaki elmagyarázhatná, hogy mitől kortársabb egy zömében 1952 és 86 között játszódó film (The Butler), mint ami már eleve 1985-ben kezdődik (Dallas Buyers Club).

Megjegyzés 2: Hogy mit jelent ez az Oscaron? Mivel a Lone Ranger díj nélkül maradt, a háromból egy kiesett. Maradt a Bad Grandpa és a Dallas Buyers Club. Az utóbbira tippelnék, bár láttunk már érdekes dolgokat ebben a kategóriában (khm, Norbit). 

2014.02.13.

A Visual Effects Society díjazottjai

Legjobb képi effektusok egy erre épülő filmben
Gravity
Iron Man Three
Pacific Rim
Star Trek Into Darkness
The Hobbit: Desolation of Smaug

Legjobb képi effektusok egy nem erre épülő filmben
Rush
The Great Gatsby
Lone Ranger
The Secret Life of Walter Mitty
The Wolf of Wall Street
White House Down

Legjobb animáció - animációs filmben
Cloudy with a Chance of Meatballs 2
Despicable Me 2
Frozen
Monsters University
The Croods

Legjobb animált karakter - élőszereplős filmben
Ryan (Gravity)
A porcelánlány (Oz the Great and Powerful)
Leatherback kaiju (Pacific Rim)
Smaug (The Hobbit)

Legjobb animált karakter - animációs filmben
Bomba (Epic)
Mary Katherine (Epic)
A Hókirálynő születése (Frozen)
Eek (The Croods)

Legjobb animált környezet - élőszereplős filmben
Torus (Elysium)
Belső terek (Gravity)
Külső terek (Gravity)
Kikötő (Iron Man Three)
Hong Kong (Pacific Rim)

Legjobb animált környezet - animációs film
Pod Patch (Epic)
A jégpalota (Frozen)
Az egyetem (Monsters University)
Az útvesztő (The Croods)

Legjobb virtuális fényképezés
Gravity
Iron Man Three
Man of Steel
Pacific Rim - a Hong Kong-i verekedés
The Hobbit: Desolation of Smaug

Legjobb modellek/makettek
ISS belső (Gravity)
Pacific Rim
Star Trek Into Darkness
Colby Locomotive (Lone Ranger)

Legjobb szimulációk - élőszereplős filmben
Az ejtőernyő és az ISS lerombolása (Gravity)
Man of Steel
Vízszimuláció és a rombolás (Pacific Rim)
The Hobbit: Desolation of Smaug)

Legjobb szimulációk - animációs filmben
Cloudy with Chance of Meatballs 2
Elsa vihara (Frozen)
A mumusok hada (Epic)
The Croods

Legjobb kompozitálás
Gravity
Iron Man Three (Barrel of Monkeys jelenet)
Iron Man Three (House Attack jelenet)
The Hobbit: Desolation of Smaug

A sorozatoknál minden díjat a Game of Thrones nyert, a nem effektusokra épülő sorozatoknál pedig a Banshee nyert.

2014.02.10.

A spanyolok idén nem teketóriáztak túl sokat, nagyjából két film között osztották szét a Goys-díjakat. David Trueba Vivir es facil con los ojos cerrados (Living is Easy with Eyes Closed) című munkája zsebelte be a legjobb film díját és mellé még megnyerte a rendezőnek, az eredeti forgatókönyvnek, a zeneszerzőnek, a férfi főszereplőnek (Javier Camara) és az újonc színésznőnek (Natalia de Molina) járó elismeréseket is. A John Lennon dalszövegéből csent cím egy tanárról szól, aki 1966-ban útra kel, hogy találkozhasson bálványával, Lennonnal. Alex de la Iglesia (Egy őrült szerelem balladája) legújabb agymenése (Las brujas de Zugarramurdi - Witching and Bitching) pedig lényegében kisöpörte az összes technikai kategóriát, de az elnyert hét díja közé becsúszott egy a női mellékszereplőnek is (Terele Pavez). A film egy csapat szökevényről szól, akik menekülés közben betévednek egy boszorkányok lakta faluba, ahol alaposan meggyűlik a bajuk a felbőszült asszonyokkal. A korábban San Sebastian-ban is díjazott Marian Alvarez itt is megcsípte a legjobb színésznő díját a La herida (Wounded) című alkotásért, amelyben egy női mentőorvost játszik. A korábban legnagyobb esélyesnek tartott, 11 jelöléssel induló, nálunk is bemutatott Csókok és gólok (La grand familia espanola) végül kénytelen volt beérni a legjobb férfi mellékszereplő (Roberto Alamo) díjával. Az idegen nyelvű filmek között Michael Haneke tavalyelőtti filmje, a Szerelem (Amour) diadalmaskodott, legyőzve az olasz szépséget, a francia leszbikusokat és a dán meghurcoltatást.

2014.02.09.

Látványtervezők és Művészeti rendezők Szakszervezetének díjai:

Legjobb látványtervezés (kosztümös film): The Greta Gatsby
Legjobb látványtervezés (jelenben játszódó film): Her
Legjobb látványtervezés (fantasy): Gravity
Legjobb látványtervezés (sorozat-fél órás): VEEP
Legjobb látványtervezés (sorozat-egy órás): Game of Thrones
Legjobb látványtervezés (tévéfilm vagy minisorozat): Behind the Candelabra

Mivel szó érte a ház elejét a kategóriák okán, íme egy kis magyarázat. Nyilvánvaló, hogy a szavazók nem idióták, pontosan tudják, hogy a Her a jövőben játszódik, a Gravity pedig nem fantasy, de itt most kizárólag a látványtervezés szempontjából kategorizálnak. 

Scripter Awards (írók és irodalmárok és egyéb irodalommal foglalkozók adják a legjobb adaptált forgatókönyvnek, valamint az eredeti mű írójának):

A nyertes: John Ridley a 12 Years a Slave forgatókönyvéért és a néhai Solomon Northup, az eredeti memoár írója.

2014.02.08.

Az Amerikai Vágók Szakszervezetének díjai:

Legjobb vágás (dráma): Captain Phillips
Legjobb vágás (vígjáték): American Hustle
Legjobb vágás (animáció): Frozen
Legjobb vágás (dokumentumfilm): 20 Feet from Stardom
Legjobb vágás (fél órás sorozat): The Office (Finale)
Legjobb vágás (egy órás sorozat - kereskedelmi): Breaking Bad (Felina)
Legjobb vágás (egy órás sorozat - nem kereskedelmi): Homeland (Big Man in Teheran)
Legjobb vágás (tévéfilm vagy minisorozat): Behind the Candelabra) 

Ajjaj, ez nem kellett volna elveszítenie a Gravity-nek, habár annak örülök, hogy tényleg a legjobbra szavaztak Oscar-tippelés helyett.

2014.02.03.

Ahogy az várható volt A vadászat (Jagten) végigtarolta mind a dán kritikusok, mind a Dán Filmakadémia díjait. A kritikusoknál vitte a legjobb film, férfi főszereplő (mads Mikkelsen) és a női mellékszereplő (Susse Wold) díjait, mindössze két díjat hagyva másoknak. Ezt A nimfomániás (női főszereplő - Charlotte Gainsbourg) és a Northwest (férfi mellékszereplő - Roland Moller) nyerte, a külföldi filmek közül pedig az Adéle élete (legjobb nem-amerikai film) és A messzi dél vadjai (legjobb amerikai film) diadalmaskodott.

A Dán Filmakadémia több kategóriában díjaz, bőkezűbbek is voltak Vinterberg filmjével. A vadászat náluk vitte a filmnek járó díjat, és további  öt elismerést is begyűjtött: rendező, forgatókönyvíró, vágó, férfi főszereplő (Mikkelsen), női mellékszereplő (Wold). Mellette labdába rúgott még a Csak Isten bocsáthat meg, ami három díjjal távozott (operatőr, zene, hang), miközben a milliomos playboy és könyvelője néha elmebeteg, néha szimplán csak furcsa kalandjait bemutató, igaz történeten alapuló Spies & Glistrup pedig négy díjat (férfi mellékszereplő - Nicolas Bro, kosztüm, díszlet, maszk) zsebelt be. A külföldi filmek között Amerikából a Gravitáció, nem Amerikából pedig az Adéle élete nyert. 

2014.02.03.

A Londoni Filmkritikusok Szövetségének díjai:

Legjobb film: 12 Years a Slave
Legjobb rendező: Alfonso Cuarón (Gravity)
Legjobb színész: Chiwetel Ejiofor (12 Years a Slave)
Legjobb színésznő: Cate Blanchett (Blue Jasmine)
Legjobb férfi mellékszereplő: Barkhad Abdi (Captain Phillips)
Legjobb női mellékszereplő: Lupita Nyong'o (12 Years a Slave)
Legjobb forgatókönyv: Coen-testvérek (Inside Llewyn Davis)
Technikai díj: Tim Webber (Gravitáció - képi effektusok)
Legjobb dokumentumfilm: The Act of KIlling
Legjobb idegen nyelvű film: Le vie d'Adéle

Legjobb brit film: The Selfish Giant
Legjobb brit színész: James McAvoy (Filth)
Legjobb brit színésznő: Judi Dench (Philomena)
Legjobb fiatal színész/színésznő: Conner Chapman (Filth
Breakthrough Director: Jon S. Baird (Filth)

Dilys Powell-díj a brit filmgyártásban betöltött szerepéért: Gary Oldman

2014.02.02.

Annie Awards:

Legjobb animációs film: Frozen
Legjobb rendezés: Frozen
Legjobb forgatókönyv: The Wind Rises
Legjobb szinkronhang: Josh Gad (Frozen - Olaf, a hóember)
Legjobb vágás: Monsters University
Legjobb animált effektusok: The Croods
Legjobb animált effektusok (nem animációs filmben): Pacific Rim
Legjobb karakteranimáció: The Croods
Legjobb karakteranimáció (nem animációs filmben): The Hobbit 2
Legjobb karakterdizájn: The Croods
Legjobb zene: Frozen
Legjobb látványtervezés: Frozen
Legjobb storyboard: Monsters University

2014.02.02.

Az Amerikai Operatőrök Szövetségének díjai:

Legjobb operatőr: Emmanuel Lubezki (Gravity)
Legjobb operatőr (sorozat-egy órás): Jonathan Freeman (Game of Thrones, Valar Dohaeris c. epizód)
Legjobb operatőr (sorozat-fél órás): Blake McClure (Drunk History - Detroit c. epizód)
Legjobb operatőr (tévéfilm vagy minisorozat): Jeremy Benning (Killing Lincoln)

A Forgatókönyvírók Szakszervezetének díjai:

Legjobb eredeti forgatókönyv: Spike Jonze (Her)
Legjobb adaptált forgatókönyv: Billy Ray (Captain Phillips)
Legjobb forgatókönyv (dokumentumfilm): Sarah Polley (Strories We Tell)

Legjobb forgatókönyv (sorozat-dráma). Breaking Bad
Legjobb forgatókönyv (sorozat-vígjáték): VEEP
Legjobb forgatókönyv (új sorozat): House of Cards
Legjobb forgatókönyv (sorozat - dráma epizód): Confessions - BReaking Bad
Legjobb forgatókönyv (sorozat - vígjáték epizód): Hogcock - 30 Rock
Hogy ez most mit jelent? Az operatőrök versenyében mindössze annyit, hogy az eddig is biztos befutónak számító Gravity tovább erősítette a pozícióját. A forgatókönyveknél érdekesebb a helyzet. A Her győzelme az American Hustle-t érinti a legrosszabbul, a múlt heti két gyomros után (PGA, DGA) ezzel most végleg a földre került. Az adaptált könyveknél a szakszervezet szabálya miatt nem indulhatott a 12 Years a Slave, így ez a kategória most csak annyit árult el, hogy az írók szerint a Before Midnight vagy a Wolf of Wall Street még csak a második helyen sem áll.

dijszezon4-lead.jpg

2014.01.30.

Nem túl gyakran fordul elő, hogy egy Oscar-jelöltet kizárjanak a versenyből, de idén ez is megtörtént. Már a jelölések kihirdetése után pár órával kirobbant a botrány a betétdal kategória körül, az azonos című filmből származó Alone Yet Not Alone című dal miatt. Mint kiderült, a betétdal erősen kötődik az Akadémia zenei alosztályának egykori vezetőjéhez, Bruce Broughtonhoz, aki ráadásul jelenleg is vezetőségi tag. Broughton e-mailben reklámozta a zenét közvetlen kollégái számára, amivel megszegte az Akadémia promócióra vonatkozó szabályait, így a zenei szakosztály döntése alapján az Alone Yet Not Alone-t kizárták a versenyből. Korábban volt már hasonló eset, ilyenkor az adott "részleg" dönthet úgy, hogy a hatodik helyezettel pótolja a megürült helyet (pl.: 1972-ben kizárták a Keresztapa zenéjét, ami helyett bekerült a Mesterdetektív), de idén nem éltek a lehetőséggel, úgyhogy csak négy dal versenyez tovább az Oscarért. 

2014.01.26.

Rendezők Szakszervezetének díjai:

Legjobb rendező: Alfonso Cuarón (Gravity)
Legjobb rendező (dokumentumfilm): Jehane Noujaim (The Square)
Legjobb rendező (tévéfilm vagy minisorozat): Steven Soderbergh (Behind the Candelabra)
Legjobb rendező (sorozat-dráma): Vince Gilligan (Breaking Bad  - Felina)
Legjobb rendező (sorozat-vígjáték): Beth McCarthy-MIller (30 Rock - Hogcock/Last Lunch)

Ez innentől fogva két dolgot jelenthet. Az első, hogy a Gravity nyeri az Oscart a két fő kategóriában. A statisztikai valószínűsége ennek több mint 80%. A kevésbé valószínű, de még lehetséges végkimenetel az lehet, hogy a film és a rendezői kategória két külön filmnek megy. Ha ez lesz, akkor is a Gravity osztozkodik majd vagy a 12 Years a Slave-vel, vagy (és ennek kisebb a valószínűsége) az American Hustle-lel. A Brit Filmakadémia díjai majd egy kicsit segítenek, de arra még várni kell pár hetet.

2014.01.20.

A Producerek Szakszervezetének díjai:

Legjobb producer (holtverseny!!!):
12 Years a Slave (Dede Gardner, Anthony Katagas, Jeremy Kleinerr, Steve McQueen, Arnon Milchan, Brad Pitt, Bill Pohlad)
Gravity (David Heyman és Alfonso Cuarón)

Hát igen, valószínűleg ez az American Hustle halálát jelenti, ugyanakkor a kép nem lett tisztább. Ha most csak egy nyertes lenne itt, nyugodt szívvel mondanám, hogy az nyeri az Oscart is, így viszont a verseny folytatódik jövő hétvégéig. Akkor díjaznak a rendezők (DGA), és hacsak nem lepnek meg ők is, ott már minden a helyére kerülhet.

Legjobb producer - animációs film:
Frozen (Peter del Vecho)

Legjobb producer - dokumentumfilm:
We Steal Secrets (Alexis Bloom, Alex Gibney, Marc Shmuger)

Legjobb producer - sorozat-dráma:
Breaking Bad

Legjobb producer - sorozat-vígjáték:
Modern Family

Legjobb producer - tévéfilm vagy minisorozat:
Behing the Candelabra

2014.01.19.

A Színészek Szakszervezetének díjazottjai (SAG):

Legjobb férfi főszereplő: Matthew McConaughey (Dallas Buyers Club)
Legjobb női főszereplő: Cate Blanchett (Blue Jasmine)
Legjobb férfi mellékszereplő: Jared Leto (Dallas Buyers Club)
Legjobb női mellékszereplő: Lupita Nyong'o (12 Years a Slave)
Legjobb színészgárda: American Hustle
Legjobb kaszkadőrök: Lone Survivor

Szóval a 12 Years a Slave-nek nem sikerült keresztülverekednie magát a színészgárda díjon, viszont az American Hustle nem tudott egyéni díjat nyerni. A legjobb film tekintetében ez még mindig patthelyzet, viszont a négy színész mindegyikének óriási lépés (lásd lentebb).

Legjobb színész (sorozat-dráma): Bryan Cranston (Breaking Bad)
Legjobb színésznő (sorozat-dráma): Maggie Smith (Downton Abbey)
Legjobb színészgárda (sorozat-dráma): Breaking Bad
Legjobb színész (sorozat-vígjáték): Ty Burrell (Modern Family)
Legjobb színésznő (sorozat-vígjáték): Julia Louis Dreyfus (VEEP)
Legjobb színészgárda (sorozat-vígjáték): Modern Family
Legjobb színész (tévéfilm vagy minisorozat): Michael Douglas (Behind the Candelabra)
Legjobb színésznő (tévéfilm vagy minisorozat): Helen Mirren (Phil Spector)
Legjobb kaszkadőrök (sorozat): Game of Thrones

2014.01.18.

A vesztesek

1. Le vie d'Adéle, Short Term 12, Frances Ha

Kicsi forgalmazók, kicsi pénz, és ezzel sajnos minden elmondtam.

2. Robert Redford és az Inside Llewyn Davis

A Sundance Filmfesztivál tegnapi megnyitóján, Robert Redford a Lionsgate hanyagságát jelölte meg Oscar-fiaskója legfőbb okaként, és ezt egyáltalán nem ok nélkül tette. Az éhezők viadalából befolyt összegeket látva most a legkevésbé sem mentség a drága kampány, úgyhogy Redford mellőzése egy elhibázott marketingstratégiának tudható be. A stúdió valószínűleg bízott sztárja (hír)nevében, így csak egy alapjáraton futtatott reklámsorozatot indított, ami mellé betársult, hogy a filmet sem futtatta ki a megfelelő módon. Hasonló módon bukott el a Coen testvérek filmje, bár ott a stúdió korlátozott anyagi forrásai is közrejátszottak. A meglehetősen visszafogott kampány amúgy sem szerencsés egy nem feel-good mozi esetében, de még azt is sikerült rossz oldalról megközelíteni. Eleinte pedig jó ötletnek tűnt a zenei oldalról fogást találni, de amikor minden zenei kategóriából kizárták a filmet, ezek az egyébként népszerű ingyenkoncertek elmaradoztak, a stúdió pedig bízva Coenék önerejében, nem kezdett új stratégiába.

3. Tom Hanks és a Captain Phillips, Emma Thompson és a Saving Mr. Banks, James Gandolfini és az Enough Said valamint a Monsters University

A nagy Oscar-vesztesek harmadik nagy kategóriáját évről évre a „gyengébb kutyák” adják. Jól bevált stratégia ez a nagy stúdióknál: hogy femérjék a terepet, a szezon elején minden esélyesnek tartott filmjüknek egyaránt dobnak némi koncot, aztán miután kialakult a sorrend, a gyengébbeket lemorzsolják – vagy legalábbis kevesebbet engedik érvényesülni. A Sony már időben elpucolta két filmjét 2014-re (Foxcatcher és Monuments Men), a maradék kettőből pedig értelemszerűen az American Hustle-t választotta a Captain Phillips rovására, de a Blue Jasmine és a Before Midnight kampánya is egyre kisebb lett az elmúlt hetekben. Ugyanígy tette a Fox, csak ők a 12 Years a Slave javára álltak le idejekorán az Enough Said vagy akár a The Way Way Back és a Walter Mitty kampányával. Kicsit azért gyanítom, hogy az Enough Said esetében azért bíztak benne, hogy egy bizonyos szintig sikerült eljuttatniuk a filmet. Végül ott van a Disney kompániája, akiknek magukat kellett legyőzni; és ezt becsülettel abszolválták is. A szörnyek reklámjainak nagyjából nullára csökkentésével minden erőforrásukat a Frozennek szentelték (ami egyébként szerintem az idei év legdrágább kampánya lehetett), mellette pedig minimumon csöpögtették a The Wind Rises hirdetéseit. Na de hogy ezzel a Saving Mr. Banks-et is kinyírják, azzal valószínűleg nem számoltak. Valószínűleg ők is bíztak benne, hogy egy bizonyos ponton túl már eladja magát a film, de úgy tűnik mégis hiba volt Emma Thompson arcát lecserélni a beszívott hóemberre.

4. Az afro-téma

Ironikus, hogy ez nagyjából lefedi a Weinstein Company idei útvesztőjét. Harvey jó stratégaként építgette a narratívát, szépen felvásárolva a Fruitvale Station, a Mandela és a The Butler jogait, de a terv pillanatok alatt hullott darabjaira azután, hogy a 12 Years a Slave megnyerte Torontót. Az amerikai elemzők szerint az amerikai szavazókat egyrészt nem érdekli kellőképpen a téma, másrészt bőven elég volt nekik, hogy Steve McQueen filmje két órás bűntudatot ébresztett a régmúlt idők eseményei okán, semmi szükségük nem volt rá, hogy még a közelmúlt (The Butler) és a jelen (Fruitvale Station)  miatt is megróják őket. Így viszont maradt a Philomena, a többit pedig tudjátok.

Végül, soron kívül a Universal éves balf*szkodásáról, akik szinte már hagyományosan szúrják el egy jó kritikákkal, megfelelő bevétellel rendelekző film kampányát úgy, hogy bőven lennének erőforrásaik egy megfelelő Oscar-kampányhoz. Idén a Rush volt az áldozat.

oscars-nominees.jpg
A nyertesek

1. Gravity és American Hustle

Oké, a Gravity pontosan azt hozta amit vártak tőle, de ez is bőven elég lett hozzá, hogy a legtöbb jelölést szerezze, még ha holtversenyben is az American Hustle-lel. Ami ez utóbbit illeti, négy jelölésével a színészkategóriákban nem csak hogy újabb rekordot állított fel, de némiképp megingatta a 12 Years a Slave győzelmébe vetett hitet is. Az már pedig csak hab a tortán, hogy mindketten kipipálták a néhány kivétel ellenére is sorsdöntő film-rendezés-vágás hármast.

2. 12 Years a Slave

Igen, elbukta a technikai kategóriákat, de McQueen filmjének csak és kizárólag történelmi film jellege okán vártak 12-13 jelölést. Valójában nagyon visszafogott filmről van szó, ahol a színészek és a téma sokkal inkább előtérbe volt helyezve, sem mint a megkapó díszletezés vagy a jelmezek. Meg egyébként is, 9 Oscar-jelölést annyira nem lehet veszteségnek nevezni, különösen nem ha harmadikként csatlakozik az előző kettőhöz a film-rendezés-vágás szentháromságban.

3. Dallas Buyers Club

Arra lehetett számítani, hogy bekerül a legjobb filmek közé, és persze a két színész sorsa sem volt kétséges, de hogy e mellé még forgatókönyvíró és a vágó is bekerült, az bizony a vártnál nagyobb erőről árulkodik.

best-actress-nominees.jpg
Ezzel meg is vagyunk, lássuk, hogyan alakulhat a díjszezon további része...

Legjobb film

Eddig sem volt túl nagy titok, hogy az American Hustle, a Gravity és a 12 Years a Slave mérkőzik meg egymással, de a jelölésekkel szentesítették is ezt a feltételezést. A verseny végkimenetele egyelőre kétséges, amit majd finomíthatnak a következő díjátadók. Elsősorban a színészek- (SAG), a rendezők- (DGA) és a producerek szakszervezetének (PGA) végső döntését, valamint a Brit Filmakadémia (BAFTA) díjait érdemes figyelni. Több forgatókönyv is elképzelhető: A 12 Years a Slave megnyeri mindegyiket és vele együtt az Oscart. Egy ilyen totális győzelemre kicsi az esély, de már az is elég lenne, ha megnyerné a PGA és a BAFTA fődíját, valamint legalább egy egyéni kategóriát nyerne az SAG-n. Ebben az esetben nem sok vizet zavarna, ha a papírforma szerint Cuarón vinné a DGA-t, az American Hustle pedig az SAG színészgárda díját. Az American Hustle esélyeit az SAG fődíja mellé talán az is elég, ha övé lenne a PGA, viszont ha hazai terepen verné meg a 12 Years-t (BAFTA), akkor egyértelműen övé lesz az Oscar is. Ugyanez igaz a Gravity-re is, a DGA mellé bármelyik győzelem sima út lenne az Oscarig. Negatív oldalról szemlélve a dolgot, ha az American Hustle elveszti a színészgárda díjat, a Gravity pedig a rendezők díját, akkor nagy valószínűséggel kiszálltak a versenyből.

Legjobb rendező

Ha Cuarón viszi a DGA-t, akkor már csak úgy lehet megingatni, hogy ha mondjuk valaki más nyeri a BAFTA vonatkozó kategóriáját, de valószínűleg már akkor sem nagyon. Ha viszont veszít, akkor úszott az Oscar is.

Legjobb színészek

Három variációt tudok elképzelni: McConaughey megnyeri az SAG-t, Ejiofor a BAFTA-t és marad a verseny az Oscarra. Ez a legvalószínűbb lehetőség. Ejiofor megnyeri mindkettőt és vele együtt az Oscart is. Ez kevésbé valószínű, de egyáltalán nem lehetetlen. Az sem, hogy valaki más, egy harmadik befutó nyeri a BAFTA-t, viszont akkor újra kell gondolni mindent. A DiCaprio-rajongóknak ez utóbbi opcióért kell imádkozni.

A női főszereplőknél és a női- és férfi mellékszereplőknél ugyanez a helyzet, csak McConaughey és Ejiofor neve helyére tegyétek be a Cate Blanchett-Amy Adams, a Lupita Nyong'o-Jennifer Lawrence és a Jared Leto-Michael Fassbender párosokat.

SAG: január 18., PGA: január 19., DGA: január 25., BAFTA: február 16.

spoof1.jpg

Címkék

oscar dijszezon dijszezon 2013

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr565769219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ungverjaland 2014.01.19. 10:53:53

@Deepblue Noir: Hát nem tudom, nekem Armond White-ról nem a lazítás jut az eszembe, hanem hogy iszonyatosan felidegesít. Hihetetlen, hogy ez az ember abból meg tud élni, hogy meglehetősen gyengét megírt szenzációhajhász "kritikákat" erőltet ki magából.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.19. 12:12:17

@ungverjaland:

engem szórakoztat, meghallgattam pl. a védőbeszédét is, ahol elmondja, hogy szándékosan akarják lejáratni azok, akik őt régóta utálják, ámde nincs meg a szükséges értelmi képességük ahhoz, hogy vele érdemben vitába szálljanak:)

igazából ő úgymond "metaszinten" vet el nagyon sok manapság készült filmet, így aztán részletesebb igényesebb kritikát már nem is akar írni, inkább csak lehúz, ami így nem tisztességes. de jópár esetben azért igaza van, csak másképp kellene megfogalmaznia, érthetőbben, igényesebben.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.19. 12:15:08

@Nyílméregbéka:

színészeket, pláne ha különböző szerepeket játszanak el, elég nehéz összevetni szerintem (meg nem csak szerintem)

blanchett egészen biztosan nem volt rossz, ez kijelenhető.

a változatosság kedvéért most _ed gonzalezt_ idézem, nem white-ot:)

"And I can confirm that there are many other critics shaking their heads at all these knee-jerk accolades being bestowed on her; it just doesn't make sense when you consider some of the sublime work that she will be streamrolling over on her way to what will be one of many inexplicable Oscar wins this year."

és miközben én szeretem CB-t, de azért valahol a fenti idézetben is van valami.

ungverjaland 2014.01.19. 12:28:54

@Deepblue Noir:

Egy ideig szórakoztató, aztán meg elszomorító, hogy egy felnőtt férfi úgy viselkedik mint egy sértődött óvodás kisgyerek, és a véleményét is azon a színvonalon fogalmazza meg.

Lehet azt mondani, hogy meta szinten vet el filmeket, de leginkább csak szándékosan lehúz kritikailag elismert filmeket a nagyobb olvasottság reményében, És sajnos működik is. Ez még lehet, hogy rendben is lenne, mert nem kell, hogy mindenkinek ugyanazok a filmek tettszenek, de ezt rendkívül alacsony kritikai színvonalon műveli, miközben a sokkhatás növelése érdekében minősíthetetlen mocskokat mesterműveknek nevez (lásd Jack and Jill). És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy miket szokott művelni a díjkiosztókon, ami tényleg egy óvodás szintje alatt van.

Németh Barna 2014.01.19. 12:40:59

@Deepblue Noir: Mielőtt tökéletes off lenne itt minden, mi lenne, ha a világfájdalmadat önigazoló idézetek helyett leírnád a saját véleményedet a jelöltekről vagy esetleg azt, hogy te kit/kiket tettél volna a jelöltek közé. Szóval valami konstruktívat.

@lisztes: Pedig az SAG esetében biztos nem erről van szó, náluk semmi gondot nem jelent valakit egymás után többször díjazni. Szoktak is, méghozzá elég gyakran.

És jöhetne már az a PGA, nagyon kíváncsi vagyok. A statisztikák szerint, amióta az SAG elindította a színészgárda díjat, mindössze egy film volt (az is rögtön az első évben!), ami úgy lett legjobb film az Oscaron, hogy a háromból (PGA, DGA, SAG-színészgárda) egyiket sem nyerte meg: a Rettenthetetlen (a pga-dga-sag kombó az Apolló 13-nak ment). De ennek már majd 20 éve, ma már elképzelhetetlennek tartok egy ilyesmit, szóval ha a 12 Years sehol nem tudja átverekedni magát, akkor bajban lesz. Eddigi állás - American Hustle-12 Years-Gravity 1:0:0

ungverjaland 2014.01.19. 12:51:56

Akkor én is írok egy rövidet, hogy kik azok akiket mellőztek a díjszezonban, pedig többet érdemeltek volna:

Brie Larson (Short Term 12) - valószínűleg az év legjobb alakítása
Greta Gerwig (Frances Ha)
James Franco (Spring Breakers)
Julie Delpy és Ethan Hawke (Before Midnight)
Casey Affleck és Rooney Mara (Ain't Them Bodies Saints)
Adèle Exarchopoulos (Blue is the Warmest Color)
Mia Wasikowska (Stoker)
Olga Kurylenko (To the Wonder)
Tye Sheridan (Mud)

Biztos van még sok, de hirtelen ennyi ugrott be.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.19. 13:35:18

@ungverjaland:

(ő azt mondta hogy az a viselkedés szerinte teljesen elfogadható és sokan csinálják:)
theinterrobang.com/2012/01/im-the-only-armond-armond-white-sets-the-record-straight/
itt az egyik kérdésre válaszolva elmondja, miért szerette a jack és jillt, én nem láttam a filmet nem is fogom jó eséllyel:) )

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.19. 13:37:44

@Németh Barna:

(offra esetleg megoldás hogy egy korábbi poszt kommentrovata amolyan offolóvá válik, és akkor ami nem egy adott bejegyzésbe illik, az oda megy)

mivel nem láttam mindent (nem is fogok), nehéz konstruktívnak lenni, pláne, hogy egyszer nem elég látni, többször kellene mindent egy megalapozott véleményhez
mondjuk női oscarokat amy adamsnek és sally hawkinsnak adnám, bár így judi dench az ötödik, blanchett meg a harmadik főszereplői jelölése után menne haza üres kézzel, bár mellékoscarjuk már van, adamsnek meg az sincs.
mellékszereplők közül lawrencenek nem adnék, van díja, van két jelölése ez bőven elismeri a tudását, még talán túl is értékeli, nem rossz, de én nem vagyok annyira kiterülve tőle

eredeti forgatóköny, ez is jó kérdés, her-nek valszeg nem adnám, bár kétségkívül vannak érdemei. viszont itt sem ismerem az összeset.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.19. 13:46:32

@Deepblue Noir:

(tényleg, adamsnek nincs oscarja, denchnek meg blanchettnek nincs főszereplői oscarja, de sandra bullocknak van:) )

ungverjaland 2014.01.19. 13:48:08

@Deepblue Noir: Nem tudom, hogy tényleg elhiszi, amit mond, mert ha igen, akkor az még gázabb. Az, hogy sokan csinálják, az nyilvánvalóan nem igaz. Ő az egyetlen, aki folyamatosan és rendszeresen zavar meg díjkiosztókat primitív módon.

Olvastam is a Jack and Jill kritikáját, és igazából egy hatalmas bulldhit.

De ennél többet szerintem nem érdemes Armond White-ról beszélgetni, nem érdemli meg.

pody31 2014.01.19. 14:35:15

Sajnos az Oscar mar nagyon regota nem a legjobb filmekrol szol, hanem, hogy kinek van tobb penze es ki hogyan hasznalja azt fel (beleertve termeszetesen mas befolyasait is). Pedig mennyire vartam regen minden evben, de mara mar csak megnezem, hogy kik nyertek es ennyi, mar nem is bosszankodok :) nalam igy is a Short term 12 az ev legjobb filmje, hiaba nem kap egy jelolest sem

ungverjaland 2014.01.19. 18:01:17

@pody31: Ne áltassuk magunkat ezzel a "régen minden jobb volt" hozzáállással, mert amióta van Oscar, az mindig a politikáról és a pénzről IS szólt. Ahogy minden más nagy díj. Persze az idő mindent megszépít, de ha visszanézzük évtizedekre, akkor látjuk, hogy azóta klasszikussá vált filmek kimaradtak, és mára teljesen elfelejtett filmek nyertek díjakat. Voltak évek, amikor ez kevésbé érvényesült, volt amikor jobban. Ez mindig is így volt és így is lesz.

(És a Short Term 12 valóban az év egyik legjobbja és méltatlanul elhanyagolták. Kár érte.)

pody31 2014.01.19. 21:58:14

@ungverjaland: persze, ez igy van, csak regebben jobb filmek keszultek :) Nyilvan mas vilag volt, hiszen manapsag minden filmet meg lehet szerezni, minden filmrol lehet olvasni, ma mar mindenki szakertet filmkritikus...
Tenyleg nem a regi idoket akarom visszasirni, de akkor meg nem pumpaltak ilyen gigantikus osszegeket reklamokra, hirdetesekre, lefizetesekre :) hogy legyen eselyuk Oscart nyerni. Nyilvan ezt nem manapsag kezdtek es tuti, hogy regebben is megvoltak ugyanezek, de akkor megsem ez jott at az egesz dijatadobol. Lehet, hogy tenyleg csak azert, mert akkor jobb filmek keszultek.

ungverjaland 2014.01.19. 22:11:34

@pody31: Azért a "régen jobb filmek készültek" mítoszt is hanyagolnám, régen is rengeteg rossz film készült, csak most tényleg olyan korban élünk, amikor minden hatalmas publicitást kap, a régi idők borzalmas filmjei pedig vagy fenn sem maradtak vagy csak simán elfelejtődtek. Folyamatosan egyre több film készül, ebből logikusan következik, hogy egyre több a rossz film is, 50 év múlva megint csak nagy részt a jó filmekre fogunk emlékezni. Remélhetőleg.

pody31 2014.01.19. 22:26:41

nem azt mondom, hogy regen nem keszultek rossz filmek, sot! Viszont az akkori jo filmek, meg az Oscar nyertes filmek is, szinte mind klasszikus, remekmuvek. Eleg csak visszanezni az elmult 10-15 ev nyertes filmeket. Nem azt mondom megintcsak, hogy ezek rossz filmek. Mondjuk en nagy 70-es, 80-as evek rajongo vagyok, de miutan 79-ben szulettem a 90-es evek volt nalam a csucs (zeneben detto). Azert erdemes osszehasonlitani a 90-es evek jeloltjeit a maiakkal. Minoseg es minoseg kozott is lehet hatalmas kulonbseg.

Németh Barna 2014.01.19. 22:41:15

@pody31: Ezt ugye nem gondoltad komolyan, hogy régen nem pumpáltak pénzt az Oscar-kampányba? Időtlen idők óta használnak a stúdiók Oscar-publicistákat, csak az Internet korában már nem csak a leggazdagabbak játékszere. Persze többnyire még mindig az övék, de már nem kizárólagosan.

pody31 2014.01.19. 22:52:56

@Németh Barna: dehogynem, irtam is, hogy valszeg regen is igy volt, de akkor en nem ezt ereztem, nem csak ez jott at, egeszen a 90-es evek vegeig, vagy csak tul fiatal es naiv voltam :). Kivancsi lennek, hogy vajon mennyit koltottek anno egy nagy studional es mennyit ma (mondjuk legyen egy 91-es ev, Farkasokkal tancolok, Ghost, Keresztapa III... es az idei ev) Es internet ide vagy oda, nem sok beleszolasa van a jeloleseknel, lasd iden pl. Short term 12 (99%-Rotten Tomatoes, 8.2 -IMDb).

Németh Barna 2014.01.19. 23:07:19

@pody31: Azért érezhető. Régen (a nagy 97-es fordulat előtt) szinte csak és kizárólag Hollywoodi stúdiók termékei kerültek a legjobb filmek közé, manapság pedig alig van belőlük. Persze a nevük alatt sok fut, de azokat általában nem ők gyártják, hanem veszik. No mindegy, a régi rendszerben nem kerülhetett volna be olyasmi, mint a Her, a Dallas Buyers vagy a Philomena.

isvaen 2014.01.19. 23:32:38

sandra bullockos kommentemre kommentelőknek kommentelek:
félreértés ne esék, én bírom a csajt.
de sztem nézzetek el előbb egy színházi előadásra, mondjuk egy olyanba, ahol udvaros dorottya, csákányi eszter, tc szerepel. az Színészet. bullock szép, aranyos, még dögös nőies blabla, de messze van ő attól, hogy... értitek, srácok,
és hogy oscart érő SZÍNÉSZI alakítása volna...
bár, amióta gwyneth paltrow-t kitüntették, gyakorlatilag a reggeli kefiremre árára értékelték le ezt a díjat + kategóriát, így felőlem SB is megkaphatja...
de a szememben hat aranyszobor után sem lesz komoly, érett és klasszikus színésznő sem vásznon innen, sem túl. az greta garbo, lana turner, meryl streep, ingrid bergman, sofia loren, etc.. szóval nem mai nők, de bármikor fel- lemossák sandrát...

pody31 2014.01.19. 23:50:35

@Németh Barna: "No mindegy, a régi rendszerben nem kerülhetett volna be olyasmi, mint a Her, a Dallas Buyers vagy a Philomena"
mondjuk ez valoban igy van.

pody31 2014.01.19. 23:57:41

@pody31: bar a fene tudja, hiszen korabban is ott voltak mondjuk a Jim Sheriden filmek, vagy az Oltozteto, Pokasszony csokja, James Ivory filmek stb. Szoval vissza is vonnam :)

Nyílméregbéka 2014.01.20. 04:50:14

@isvaen: ne keverd a szezont a fazonnal. A színházi színészet és a filmszínészet két külön szakma. A színházi technika borzalmasan rosszul mutat filmen, természetellenes ripacskodásnak tűnik az, ami a színpadon nagy alakításnak látszik. Magy tisztelője vagy Udvaros Dorottyának és Csákányi Eszternek, de elvéreznének Bullock szerepében, mint ahogy szerintem a többi említett színésznő ikon is.... Felesleges degradálni az alakítását, mert az eddigi SZAKMAI díjak és jelölések jól mutatják, hogy a hozzáértők értékelik a munkáját.

Nyílméregbéka 2014.01.20. 04:51:28

Jav: "Nagy tisztelője vagyok..." :)

isvaen 2014.01.20. 08:16:12

@Nyílméregbéka: sztem minden 35-48 közötti hollywoodi sztár képes lett volna eljátszani ezt a szerepet. mert, ahogy a címéből is kitűnik, nem a nő volt a főszereplő, hanem a gravitáció. ebből kifolyólag bullock figurája és maga is csak egy eszköz...

Németh Barna 2014.01.20. 08:35:32

@pody31: Igen, volt Sheridan és Ivory, de az arányokat figyeld. Meg azt, hogy azok sosem nyertek.

pody31 2014.01.20. 08:41:25

Philomena sem fog :)

Németh Barna 2014.01.20. 08:44:48

@pody31: De nyert a Hollywoodon kívülről érkezett Némafilm, a Bombák földjén, a Slumdog, A király beszéde stb. Nézd meg, 1997 előtt hány független nyert. Egyébként nagy a valószínűsége, hogy idén is független nyer.

pody31 2014.01.20. 08:54:09

Németh Barna: Oliver, Tom Jones, Tuzszekerek, de mindegy, nyilvan kevesebb nyert. Filmeket nezzuk, vagy a studiokat. Regebben rengeteg olyan nagy studio altal keszult film volt, aminek ma eselye sem lenne, max csak egy fuggetlen studional. Es mint mondtam mar, jobb filmek keszultek :)

pody31 2014.01.20. 08:57:18

hu tenyleg, Az utolso kinai csaszar :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.01.20. 09:00:25

A PGA-nak kb. hány tagja van, illetve hányan szavaz(hat)tak?

Németh Barna 2014.01.20. 10:22:56

@Zalaba_Ferenc: Kb. 4700 tagja van és mindenki szavazhat.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.20. 12:16:18

@isvaen:

de ez nem számít. őt választották, a feladatát megoldotta. ha rossz színész lenne, nem oldotta volna meg. megoldotta, tehát nem rossz (meg egyébként is tudjuk hogy nem az).
nyilván egy újabb oscar túlzás lenne, de attól még teljesen rendben van amit csinál.

Nyílméregbéka 2014.01.20. 12:21:36

@isvaen: Ez hülyeseség, de szerintem ezt te is tudod. Vagy nem láttad a filmet. De mindegy, untat már ez az egész...

isvaen 2014.01.20. 12:23:37

@Deepblue Noir: eladható. bár az eredetileg kiszemelt 1000 arcú jolieval is biztos működött volna.

isvaen 2014.01.20. 12:26:13

copy imdb-ről:
Angelina Jolie, Natalie Portman, Rachel Weisz, Naomi Watts, Marion Cotillard, Abbie Cornish, Carey Mulligan, Sienna Miller, Scarlett Johansson, Blake Lively, Rebecca Hall and Olivia Wilde were all subsequently tested or approached for the lead role.

szted ki nem passzolt volna bele? magyarán, mennyire is igényelt autentikus színésznőt? semennyire. 35 és 48 között legyen a nő azt hadd repüljön az űrben...

Németh Barna 2014.01.20. 12:29:41

@isvaen: Ha bárki megfelelt volna Cuarónnak, akkor valószínűleg nem tesztelgetett volna, nem?

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.20. 12:34:10

@isvaen:

nem értem, ennek mi a jelentősége. vannak gyengék, közepesek, jók, ezeken belül is több szint. gyenge színész nem felelt volna meg a szerepre, ez nyilvánvaló.
legalább közepes van annál jobb kellett. bullock ezek közül való, persze sokmindenki más is el tudta volna játszani,de ez a szerepek többségére igaz. olyan szerep meg nincs, akit egyetlen élő színész képes eljátszani, vagy szerinted van?

isvaen 2014.01.20. 13:09:40

@Deepblue Noir: hát, vito corleonénak vicces lett volna egy goerge c. scott, michael corleonének meg robert tedford, az biztos :o)

cuarónnak volt egy női alak a lelki szeme előtt, és azt Sb-ben látta meg. ez nem azt jelenti, hogy nem több egy eszköznél... de ez parttalan diskurzus.
sztetek kapjon oscart, sztem meg ne. ennyi. az akadémia tagjai tudják, mi a helyes. :o)

XFTN1 2014.01.20. 14:48:40

Bírom Sandra Bullockot, de eddig egy olyan filmjét sem láttam, ahol nem saját magát alakítaná.

Nyílméregbéka 2014.01.20. 17:09:53

Kár rugózni ezen az egészen, Sandra Bullock egy remek színésznő, ezt nem érdemes vitatni, mint ahogy a többi jelölt is. Én mindegyik filmet láttam, és szerintem bárki is kapja az ötösből, az megérdemli. Remek alakításokat jelöltek szerintem idén, és bár személyes kedvencem S.Bullock volt, nem lesz keserű a szám íze, ha bárki más viszi el a szobrot közülük...

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.01.26. 08:49:37

Ahogy az Ütközések elcsaklizhatta a Túl a barátságon elől az Oscart - míg Ang Lee-é lett a rendezői -, úgy ez megint megtörténhet. De azért örülnék, ha nem így lenne. :)

NorthopViggo 2014.01.26. 09:17:54

@isvaen: Hogy lehetne valami a főszereplő, aminek a hiánya okozza a konfliktust? És minden színész eszköz, minden filmben.

TomPowell25 2014.01.26. 09:18:35

EZ AZ!!! Hajrá Gravity!

Németh Barna 2014.01.26. 09:52:14

@Zalaba_Ferenc: Ha az Oscaron szakadás van, akkor a statisztika a populárisabb film mellett áll. A DGA/PGA ellenére ilyenkor általában a populárisabb film kapja a legjobb film díját, míg a kevésbé populáris a rendezői díjat.

Chicago - A zongorista
Ütközések - Brokeback Mountain
Gladiátor - Traffic

Ezen sormintába úgy illeszkedhetne az idei év, ha a Gravity nyeri a filmet, de a 12 Years viszi a rendezői Oscart. Persze a BAFTA most stratégiailag nagyon jó helyen van,éppen a végső Oscar-szavazás kellős közepén, szóval az egy nagy befolyásoló tényező lehet.

Az utóbbi 20 évben egy kivétel volt, a Szerelmes Shakespeare, ami legalább olyan populáris, mint a Ryan közlegény. Utóbbi nyerte a DGA-t, a Shakespeare pedig az SAG-t. Ez alapján az American Hustle sem írandó még le.

Sőt, ugye volt az az év, amikor ugyanaz a film nyerte a DGA/PGA/SAG kombót, az Oscaron mégis elvérzett egy populáris (szerintem maszlag) ellen: az Apollo 13, amit végül megvert a Rettenthetetlen.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.26. 12:15:42

2003: gyűrűk ura. szvsz középszerű, de legalább trilógia, viszonylag elismert irodalmi alapanyag, nem túl komplikált de azért nem is egybites történet, feleslegesen epikus de sehol sem művészieskedő.

2013: gravity? egyetlen film, a forgatókönyv még csak nem is jelölt, a történet egyszerű és nem túl jól megírt, még némileg művészieskedésnek ható elemek is vannak benne (mert hát kubrick is rendezett sci-fit, kell rá utalás).

mindkettő közönségsiker, ha nem kap díjat, akkor sem felejtik el.

hát akkor már inkább a 12 years a slave vagy akár a hustle, az első legalább témája miatt fontos a mai embereknek is, a második meg legalább nem a trükkökre, hanem a színészekre épít...

Nyílméregbéka 2014.01.26. 16:20:20

Deepblue Noir: "gyűrűk ura. szvsz középszerű, de legalább trilógia, viszonylag elismert irodalmi alapanyag, nem túl komplikált de azért nem is egybites történet..."

Ismered amúgy a könyvet egyáltalán?

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.26. 16:33:51

@Nyílméregbéka:

igen, de én nem a könyvről írtam, hanem a filmről. a könyvről csak annyit, hogy "viszonylag elismert irodalmi alapanyag". ezzel mi a gond?

NorthopViggo 2014.01.26. 16:36:04

Ja, igen, lemaradt, hogy hajrá Gravity! 12 years, Hustle, kiválóak, de semmi újat nem mutattak, a Gravity meg igen. Kb. szerintem így kéne elosztani a díjakat idén:

Film: Gravity v. Her, de annak esélye sincs
Rendező: Alfonso Cuarón
Színészek: Phoenix-nek járna a díj úgy igazán, de ha ő nem, akkor legyen Robert Redford, aki persze nem fogvnyerni, kár
A hölgyek közül Bullock volt a legkiemelkedőbb, de neki már van, amit ezzel a szereppel ki is érdemelt, akkor legyen Blanchett
Lupita N'yongo a mellékszereplő kategóriában (én is szeretlek Jen, de ennél a Catching Fire-ben is jobb voltál), illetve Melissa Leo.
Forgatókönyvek közül Her és mondjuk a Captain Phillips, ha már sikerült hanyagolni

Nyílméregbéka 2014.01.26. 20:21:29

@Deepblue Noir: Ok, nem volt tiszta, hogy a filmről beszélsz vagy a könyvről. Bár a "viszonylag" elismert jelző is elég degradáló egy olyan könyvre ami stílus és műfajteremtő, és az egyik legolvasotabb könyv a világon. :) mondjuk én elfogult vagyok, léven lelkes Tolkien rajongó már több mint harminc éve...

Nyílméregbéka 2014.01.26. 22:58:42

@Deepblue Noir: :DDD Most komolyan? Egy Wikipédia szócikk?! Írjak egyet az ellenkezőjéről? Nem lenne nehéz összeszedni... :DDD

isvaen 2014.01.26. 23:16:22

@NorthopViggo: annyira nem főszereplő, hogy még a film címe is az... jaj-te :o)
de nem a játékidőben töltött ideje határozza meg. a jaws-ban a cápa szted mi? epizodista? norman bates? ne viccelj, na, :o)

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.26. 23:26:09

@Nyílméregbéka:

(a cikk arról szól, hogy a fogadtatása vegyes volt és maradt. ezt nem tudod cáfolni, ergo nem tudom mi bajod. a könyv megítélése vegyes, vannak akik szerint remekmű, mások szerint jó, vannak akik szerint közepes, stb.
ezért írtam, hogy viszonylag elismert.
a viszonylag korrekt jelző, nem, tolkien nem joyce (aki szintén vitatott, persze), nem faulkner, meg nem proust, meg nem mann meg nem sorolom, akiket azért az irodalomtörténet sokkal jelentősebb szerzőként ismer, mint tolkient
nem értem, ezzel mi a problémád. fanboyok meg egyébként sem érdekelnek:) off vége)

Nyílméregbéka 2014.01.27. 20:17:19

Úgy látom Cuaron esélyei növekedtek az Oscarra.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.27. 22:55:27

@Nyílméregbéka:

de azt talán nem merik megtenni, hogy a filmet is díjazzák:)

Nyílméregbéka 2014.01.27. 23:09:14

@Deepblue Noir: Hát majd meglátjuk. A rendezésért én őt tartom a legesélyesebbnek és a legérdemesebbnek is. Mint film is megérdemelné szerintem, de az szinte biztosnak látszik, hogy a 12 Years a Slave, American Hustle, Gravity hármasból kerül ki a legjobb film, és bárki is nyeri, nem lehet egy rossz szavunk sem. Elég kiegyensúlyozott a jelöltek mezőnye idén.

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.27. 23:15:55

@Nyílméregbéka:

az én állításom (amit most nem védek meg, majd máskor:) ) radikális: ha a gravity nyeri a legjobb filmnek járó oscart, az az oscar mélypontját fogja jelenteni, legalábbis mondjuk 1968 óta. tudom hogy ezt sokan nem így gondolják, én igen. de valóban, 12 years, hustle is nyerhetnek, én most az előbbit tippelném, bár ki tudja.

Nyílméregbéka 2014.01.27. 23:35:47

@Deepblue Noir: Hát nem tudom, semmiképpen nem nevezném mélypontnak. Szerintem ha csak az utóbbi nyerteseket nézzük, Argo, The Artist, A király beszéde, Bombák földjén, Gettómilliomos, ezeknél mind jobb film a Gravty,. A mélypont számomra a Rettenthetetlen, Szerelmes Shakespeare, Gladiátor, Chicago, Egy csodálatos elme győzelmei voltak - ilyenekkel szemben mint Neruda postása, Fargo, Ragyogj, Szigorúan bizalmas, Traffic, Apollo13 - a 90-es évek közepétől, és az ezredforduló környéke.

XFTN1 2014.01.28. 00:47:43

Szerintem a Phillips kapitány sokkal jobb film, mint a Hustle, 12 years vagy a Gravity és a 9 jelöltből még 3-at nem is láttam.

Repce Manó 2014.01.28. 12:11:38

@Deepblue Noir: én osztom a véleményed, a Gravity az egyáltalán nem jó film. Nincs semmi abban a két szereplőben, ami érdekessé tenné őket számomra. Azt meg neheze veszem be, hogy SPOILER Clooney kaján mosollyal az arcán áldozza fel magát a reménytelen halálba. SPOILER VÉGE

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.28. 12:31:54

@Nyílméregbéka: @Repce Manó:

én nem arra gondolok, hogy jobb vagy rosszabb-e a korábban díjazottaknál, hanem mert ez lenne az első sci-fi, ami nyer, viszont ez a film tipikus példája annak, hogy a látványvilág a döntő és ahhoz írtak, sajnos elég gyengén egy történetet, ami szükségből két embert is szerepeltet, persze a látványnak és a kierőszakolt történetnek alárendelve.
ezt lehet díjazni technikai kategóriákban, na de nehogy már egy fentebb említett jellegű film legyen az év legjobbja, csak azért, mert páran hanyattestek, hogy milyen szép a látvány...

Nyílméregbéka 2014.01.28. 15:59:38

@Deepblue Noir: Először is, a sci-fi semmivel sem alávalóbb műfaj mint a többi, nem értem mi lenne ezzel a baj, és már eddig is volt pár, ami megérdemelte volna az Oscart. Másodszor, látványfilmnek aposztrofálni. Gravityt, és gyenge történetet emlegetini a film kapcsán, manapság nagyon divatos, de meglehetőseen felületes vélemény, ami persze közel sem jár a valósághoz.
Szerintem a Gravity az év legjobb három filmjének egyike, simán megérdemli az Oscart, az akadémia sem véletlenül jelölte, és majd dönt a hatezer tag...

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.28. 16:16:43

@Nyílméregbéka:

pont erről van szó, hogy a korábbi klasszikusok, melyekhez képest a gravitáció nulla, vagy jelölve sem voltak vagy nem nyertek. ne ez kezdje már, és ne _egy_ cuarón, jézusom...

Nyílméregbéka 2014.01.28. 16:25:01

@Deepblue Noir: nem értem a problémádat, és nem értem mitől lenne nulla a Gravity, de nem erölködöm. Fáraszt ez az egész partalan vita...

NorthopViggo 2014.01.28. 17:56:42

Mi az, hogy ne egy Cuarón kezdje? Mi a baj vele?

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.28. 18:09:13

@NorthopViggo:

az itt offtopic, én annyit állítottam, hogy ahogyan pl. szégyen, hogy scorsese a tégla című filmért kapott először oscart, szerintem a díj mondjuk 68 utáni időszakának mélypontja lenne, ha sok jelöletlen vagy díjazatlan sci-fi klasszikus után ez a film ÉS ez rendező kapna oscart, mikor a film fő erőssége a szép látvány, emögött meg nagyon-nagyon kevés van mind a lehetőségekhez (mi mindent lehetett volna ebből egy valódi "mesternek" kihozni! a potenciál óriási), mind a korábban említett jelentősebb sci-fik szinte mindegyikéhez, sőt, még akár egyik-másik jelenlegi versenytársához képest is.
ennél többet itt erről nem írok, ha mind a két kategóriában nyer, majd visszatérünk rá márciusban:)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.01.30. 08:41:01

Pedig Lana Del rey igazán megérdemelte volna, hogy bevegyék ötödiknek.

www.youtube.com/watch?v=ol6WLWNhWjk

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2014.01.30. 09:00:27

berakhatták volna a helyére José Gonzalez-t, a Coldplay-t vagy az M83-t.

Németh Barna 2014.01.30. 09:34:24

Betehettek volna valamit, de most egy kicsit magukra is gondoltak. Igaz, hogy a hivatalos közlemény csak arról szól, hogy ez a fickó szabályt sértett, de a sajtó ez másképpen kommunikálja - teljesen jogosan. Most megint a pofájukba kapják, hogy "Na tessék, a haverra szavaznak". Most képzeljétek el, ha beteszik Lana Del Rey-t, akkor tuti címlapra kerülnek kismillió újságban, így mag majd a szaklapok foglalkoznak vele egy kicsit és kész.

Idén már úgyis kaptak eleget, hogy jobb, de kevesebb marketinggel rendelkező esélyeseket (Thompson, Redford, Isaac, Gandolfini, Brühl) hagytak ki olyanok miatt, akikre több pénz jutott. Nem hiányzott még nekik ez is.

ungverjaland 2014.01.30. 10:32:40

Az mondjuk várható volt, hogy az Alone Yet Not Alone táján valami ügyeskedés van, mert kb sehol nem mutatták be, gyakorlatilag senki nem is hallott róla. Ez így azért elég gáz.

iopi 2014.01.30. 19:56:18

@Nyílméregbéka:

"A mélypont számomra a Rettenthetetlen, Szerelmes Shakespeare, Gladiátor"

Ettől szép ez. Nálam ezek az elmúlt időszakból a csúcspontok.

Az elmúlt időszak trendjéből egyedül a A király beszéde lóg ki szerintem és a Gravitáció tökéletesen beleillene. És meg is érdemelné.

Nyílméregbéka 2014.01.30. 20:17:24

@iopi: Ne értsd félre, ezek jó filmek, csak abban az évben szerintem nem a legjobbak. Ilyenek ellenében kapták meg mint: Rettenthetlel vs. Neruda postása, Apollo13 - Szerelmes Shakespeare vs. Az élet szép, Az őrület határán, Rayen közlegény - Gladiátor vs. Traffic, Erin Brockovich, Tigris és sárkány. A király beszédével is egyetértek, az Eredet, Winter's Bone, a félszeű, mind jobban megérdemelték volna.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.02. 11:59:18

a Her nem érdemli meg a legjobb eredeti forgatókönyv díját.
megint egy felkapott alkotás, melyről még senki nem magyarázta meg, hogy mitől is annyira jó és a látszólagos hibák miért is nem számítanak. hiába érdekes és fontos a téma, ettől még nem lesz egy forgatókönyv annyira jó.

Németh Barna 2014.02.02. 12:16:10

@Deepblue Noir: Tessék, itt elmagyarázzák páran:
www.metacritic.com/movie/her/critic-reviews
Itt pedig Zalus is elmagyarázta: aeonflux.blog.hu/2014/01/20/kritika_a_no_her

Tudom hogy te, mint Schopenhauer és Füles szerelemgyermeke majd az utolsó három írást citálod ide, de már megszoktuk :D

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.02. 12:25:37

@Németh Barna:

én nem azt állítom, hogy a film rossz, a forgatókönyv rossz. csak azt, hogy közel sem annyira jó, hogy az év legjobbjaként ismerjék el, ahhoz túl sok hibája van. másoknak is persze, de csak az általam ismertek közül a hustle, a jasmine ill a mellékhatások (valamivel) jobbak. utóbbit nem is jelölték, első kettőt igen, mégsem azokat díjazták. ez így nincs rendben.

az viszont pozitív, hogy wall street meg midnight nem nyertek mint adaptációk, és az oscaron sem fognak:)

Németh Barna 2014.02.02. 12:36:17

@Deepblue Noir: Hát a Hustle nálam egy hatalmas blöff, ami minden, csak nem jó. Szívből örülök, hogy lepattintották.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.02. 12:42:23

@Németh Barna:

van ilyen vélemény is:) egy filmes fórumról, általam szerkesztve

Bateman 2014.02.02 10:32:20
"American Hustle - ...egy egyszerű kis szélhámosokról szóló történettel indít, majd a végére valami nagyszerűen felépített, szövevényes politikai thrillerré avanzsál. nehéz behatárolni a műfaját, van ebben minden, titkosügynökszatíra, maffiaparádé, musical, de elsősorban egy nagy színjáték az egész, amelynek közepén vagy inkább látszólag a közepén, ott áll Irving Rosenfeld (C. Bale) ... de mégsem az ő karakterére épül a film. sőt, ő valójában a háttérben van mindvégig és a Bradley Cooper/Amy Adams/Jennifer Lawrence/Jeremy Renner gárda sziporkázásához biztosít egy rendkívül jól megírt és eljátszott hátteret. ilyen aprólékosan felépített, szerkesztett, rendezett, megvágott, zeneileg aláfestett és képileg komponált hollywoodi mozit, ebben a zsánerben talán a szigorúan bizalmas vagy a goodfellas óta nem láttam. nagy film ez kérem szépen!"

1997: szigorúan bizalmas
2013: amerikai botrány

Németh Barna 2014.02.02. 12:52:09

@Deepblue Noir: És akkor mi van? Attól én még nem gondolom így. A Szigorúan bizalmashoz vagy a Nagymenőkhöz hasonlítani pedig szerintem szentségtörés.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.02. 13:40:41

@Németh Barna:

persze hogy nem, de hátha valaki felháborodottan tiltakozik majd:)

a blöff semmilyen formában sem illik erre a filmre, színvonalától függetlenül. lehet rossznak tartani, vagy legalábbis hibásnak, de blöffnek aligha.

TomPowell25 2014.02.02. 14:30:21

@Deepblue Noir: pedig a blöff a lehető legpontosabb jelző, ami erre a filmre illik. Hiába jók a színészek, egy olyan filmnél nem lehet a játék mellé a sztorit is improvizálni, ahol pont utóbbin lenne a lényeg. Vagy legalább egyensúlyban kéne lenniük.

Vektor- 2014.02.02. 14:49:44

Az American Hustle forgatókönyv-győzelme az elmúlt évek egyik legnagyobb baklövése lenne az Akadémiától, a többi jelölt közelébe sem ér, már a Top5-be kerülése is egy vicc. Azt a filmet csak a színészek és Russell rendezése menti meg attól, hogy egy óriási nagy katasztrófa legyen.

A WGA meg az utolsó szög volt a koporsóba, az American Hustle nincs többé versenyben a fődíjért. Csak színészekkel nem lehet megnyerni a legjobb film díját, ahhoz kellenének még a forgatókönyvírók, és/vagy a technikai részleg. Ez innét Gravity vs. 12YAS, amit a BAFTA eldönthet azzal, ha az utóbbi tarol.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.02. 15:11:35

@TomPowell25:

"Dicsekvés, felvágás, porhintés, színlelés
Félrevezetés, megtévesztő akció,család, alaptalan kérkedés; nagyzol, kérkedik a megtévesztés szándékával"

ezeket találtam, nem tudom kapcsolni a filmhez

@Vektor-:

ezzel kizártad a gravityt, az ugye az 5 színész+forgatókönyv kategóriából egyben jelölt (és az is vitatható, mindenesetre győzni nem fog), így tehát a slave marad csak, mint az adaptált forgatókönyv kategória nyertese, ill. több színész is jelölt.

Vektor- 2014.02.02. 15:54:59

@Deepblue Noir: A Gravity-nek ott van az egész technikai részleg és a színészek is jelölték abban az egy kategóriában, ahol lehetett. A forgatókönyv ilyenkor kivételesen nem számít, lásd Titanic.

TomPowell25 2014.02.02. 17:41:55

@Deepblue Noir: pedig nagyon is lehet kapcsolni hozzá a fent idézett szöveget. Az, hogy te nem tudod, pontosabban nem ugyanazt látjuk, az inkább már nézőpont kérdése, amin meg kár lenne vitatkozni.

Szerintem továbbra is félrevezető és megtévesztő a film, mert - az egyébként nagyszerű - színészi improvizációval próbálja elfedni azt, hogy nincs forgatókönyve. Ez más esetben még működne is (pl. Napos oldal), de a svindler mozikban nem lehet a sztorit félvállról venni, mert ott pont hogy az egésznek a sarokpontja. Az a bajom ezzel a filmmel valamint a 12 YAS-el és a Wall Street-el is, hogy mindegyik egyértelműen az Oscar-ra készült. Mondom ezt úgy, hogy utóbbi még tetszett is.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.02. 17:48:45

@Vektor-:

még a titanicot is több kategóriában jelölték, ott legalább két színész volt. hogy ezt most meg merik-e tenni, nem tudom, csak remélem hogy nem.

@TomPowell25:

de akkor az a 120 oldal micsoda?
nem tudom értelmezni amit írsz. vannak karakterek, dialógusok, dialógusmentes jelenetek+persze oda illeszkedő zenék.
hát ezek jobbára oscarra készült tömegfilmek, ha nagyon másmilyenek akkor aligha díjazzák őket, esetleg nem is lesznek jelölhetők...

TomPowell25 2014.02.02. 19:16:21

@Deepblue Noir: az a 120 oldal (amit sem te, sem én nem láttunk) vélhetően egyfajta vázlat volt, semmi több. Russel maga is nyilatkozta, hogy a történetet (merthogy azt a valóságból merítették) a színészek improvizációi alakították, nem pedig a forgatókönyvírók (már ha voltak olyanok), akiknek ez lett volna a dolguk. Ez a módszer a Napos oldalnál még úgy ahogy működött, mert annak olyan volt a műfaja (dramedy), ahol a történet egy mondatban összefoglalható. De egy svindler mozinál ez nem megoldható. SZERINTEM karakterekről sem beszélhetünk, mert mindegyik egy jellemvonással leírható. Érdekesmód ennél a filmnél szerintem ugyanaz a helyzet, mint a Last Vegasnál (tudom, durva párhuzam): ha nem azok a színészek lennének benne akik, akkor idáig sem jutott volna el a film. A fent említett két társával együtt már akkor Oscar-aspiránsnak volt kikiáltva a készítőik vagy témájuk tekintetében, amikor még egy kockát nem forgattak le belőlük.
"hát ezek jobbára oscarra készült tömegfilmek, ha nagyon másmilyenek akkor aligha díjazzák őket, esetleg nem is lesznek jelölhetők..." - igen, csak egy tökéletes világban nem csak azok a filmek, színészek jutnának díj közelbe, amelyek bemutatója egy fesztiválon, vagy a díjszezon közepén esedékes, hanem az egész évet tekintve, műfajtól, stílustól, bevételtől függetlenül. Mondom, szerintem ez véleménykülönbség. Neked bejött a film, rendben, ezzel semmi baj (nem egy ismerősömnek is, habár ők nem tudták megfogalmazni, hogy miért), nekem viszont nagyon nem, épp ezért kár lenne vitatkozni, mert úgyse tudjuk a másikat meggyőzni az igazáról.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.02. 22:37:12

@TomPowell25:

én nem mondtam hogy annyira bejött, inkább csak egyes részek. forgatókönyv alatt én a letölthető verzióra gondolok, állítólag improvizáltak de nem olyan nagyon sokat.

TomPowell25 2014.02.03. 00:11:41

@Deepblue Noir: jó, csak tudod mit mondanak a forgatókönyvekre: hogy sosem fejezik be őket.:) Gyanítom, hogy itt is valami hasonló volt, és Russel ahelyett, hogy huszadjára is átírjon egy részt a forgatás közben, inkább impróztatta a színészeit, ami nem egyszer érződik, hol jobban, hol rosszabbul. És nem mondanám én se, hogy bizonyos részei nem jöttek be (egy bizonyos illető felbukkanásán pl. nagyokat pislogtam), de tartom, amit korábban is írtam: a film egy hatalmas nagy blöff (vagy lufi, ha úgy tetszik, ami kipukkadni látszik a díjszezon finishében) a 12 YAS-el és némileg a Wall Street-el egyetemben. Mindháromnak vannak erényei a szememben, de nem akkorák és annyi, hogy így agyon hajigálják őket díjakkal és jelölésekkel.

Deepblue Noir (törölt) 2014.02.03. 13:32:16

@TomPowell25:

ha nagyon szűken vesszük, egyik általam ismert oscar-jelölt film sem nagy szám, bár mivel nem láttam (nem is fogom) mindet, ezért nem tudom megítélni, nincs-e olyan, amelyik tényleg megérdemelné, kritikáknak ugye én nemigen hiszek:)
mindenesetre a gravity-szerű disney-túráknál már a hustle vagy a 12 years is többet ér, pláne hogy a komornyikon, l.davis-t, jasmine-t stb kiszórták a jelöltek közül, egyebekről nem is beszélve

hate4 2014.02.07. 14:02:25

Pár napja láttam a Filth-et, és James McAvoy tényleg hatalmasat játszik benne.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.08. 15:56:52

Lehet, hogy a vágók úgy gondolták, mivel a Gravitációban _kevés_ vágás van, így nem érdemel díjat. :)

Andrews 2014.02.09. 10:20:01

A Gravitáció most már fantasy is?? :) Scifinek is nagyon enyhén lehet nevezni inkább főleg dráma!

Németh Barna 2014.02.09. 10:46:36

@Andrews: Ott a magyarázat, olvasd el!

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.18. 11:07:30

Ez a Michael B. Jordan vagy nem aludta ki magát, vagy nagyon izgult vagy olyan, mint én, és egyszerűen nem alkalmas nyilvános nyilatkozatra, mindenesetre ennyit téveszteni ilyen kevés mondatban: ez új. :)

Németh Barna 2014.02.18. 11:19:35

@Zalaba_Ferenc: Vagy az lebegett a szeme előtt, hogy előbb utóbb úgyis ki kell mondania azokat a neveket és ettől totál leblokkolt. Ismerem az érzést :)

skaven 2014.02.18. 14:43:10

nem tudom hogy a mudboxos uriembereknek mennyi kozuk maradt magyarorszaghoz, de az biztos hogy koszonet illeti oket a szoftver miatt, szeretjuk a mudboxot. :)

szamomra a gravity az ev lufija, meg a great gatsbyt is alulmulja. egy nagy nulla az a film (persze az effektek szepek)
de hat minden evben van par ilyen szar, tavaly a pi elete volt ilyen, zabaltak a nagy semmit a nepek, mert szepen volt benne megcsinalva a tigrincs, maga a film meg ott is ertekelhetetlen volt.
ezektol mindenki ugy erzi hogy most megnezett valami igazi Filmet aminek mondanivaloja is van, mikozben iszonyat sekelyes mindegyik. Egy Thor2 vagy egy FF6 is sokkal oszintebb ezeknel, ott legalabb nem probalnak tobbnek latszani annal, amik.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.18. 15:28:25

@skaven: Szerintem A Pi élete a hitről szól... és a Gravitáció is. Az egyik egy felsőbb hatalomban, a másik pedig az önmagunkba vetett hitről. Persze, mindezt elő lehet adni hosszú körmondatok, mocskos durva drámák formájában, vagy pedig egy gyerekek által is fogyasztható fantasybe vagy egy körömrágóan izgalmas thrillerbe oltva is. Én inkább az utóbbira szavaznék.

ungverjaland 2014.02.23. 11:09:15

Én örülök, hogy végre valaki a 12YAS jelmezeit is díjazta, ráadásul pont a szakma. Az American Hustle vagy a Great Gatsby jelmezei nagyon látványosak, míg a 12YAS jelmezei nem feltűnőek, viszont pont ezért működnek, nem hívják fel magukra a figyelmet, hanem erősítik a hatást.

A Blue Jasmine jelmezeire őszintén nem emlékszem, ez végül is lehet, hogy azt jelenti, hogy elérték a céljukat.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása