A lehető legjobban alakult a februári naptár a moziknak és forgalmazóknak: a pénteki premiernap egybeesett a Valentin-nappal, ráadásul ez a President's Day hétvégéjének részét képezte, ami egy plusz hétfővel jár. A kínálat természetesen a szerelmesekre fókuszált, s a változatos opciók közül legtöbben az About Last Nightot választották, afroamerikai párkapcsolati vígjátékra éhezvén. A Végtelen szerelem is legombolt eleget a párosan mozizókról, ám a Téli mese fantasztikus románca nem rezonált a közönséggel. A kevésbé gyengéd húrokat pendítő Robotzsaru-remake eközben nem tudott veretes költségvetéséhez igazodva funkcionálni, más szóval: megbukott.
> új filmek
Alapvetően nem tűnik úgy, hogy egy-egy színdarab több filmes feldolgozásra is érdemes, David Mamet Sexual Perversity in Chicago című műve azonban már másodjára kerül a vászonra. A '80-as évek derekán Edward Zwick varázsolta mozgóképpé a médium által hallgatólagosan megkövetelt címmérsékléssel, és bizony szépen termelt a nálunk Mi történt az éjjel?-ként ismert produkció. A remake-hez –avagy második adaptációhoz– már ez is elégségesnek hathat, a koncepció azonban az egész szereplőgárda felfrissítése volt, lévén fekete színészek játszanak ezúttal az About Last Nightban, köztük a Pofázunk és végünkkel mostanság nagyot szakító Kevin Hart. A Sony/Screen Gems ezzel a premierdátummal és az alacsony költségvetéssel biztosra ment, ám Hart meglóduló népszerűségével anno még nem számolhattak, szóval egyszerűen jól jött a ki a lépés, és az afroamerikai közönség egyre növekvő étvágyát a specifikusan számukra készített filmekre remekül elégíti ki az egyébként kritikailag is kedvezően fogadott vígjáték. A hétvégén 27 millió dolláros, vagyis tízezer dolláros átlag feletti bevételt ért el a Hot Tub Time Machine direktorának újabb rendezése, ami rögvest duplája a büdzsének, és ha sikerül úgy tartania az érdeklődést, mint ahogy a Gondolkozz pasiaggyal! tette azt 2012 tavaszán, akkor 75 millió alatt nem áll meg az About Last Night.
A Sony másik premierje a hétre, de már a Columbia logó alatt, a Robotzsaru (RoboCop; hazai bemutató: már a mozikban) volt. A szerdán elrajtolt sci-fi-remake messziről láthatóan hátrányos helyzetből indult, hiszen 100 milliós költségvetése visszatermelhetetlen lenne a legjobb körülmények között is. Hogy miért? Az eredeti film negyed évszázados, ami azt jelenti, a PG-13-as korhatár által megcélzott szegmensnek jóformán nulláról kellett eladni a figurát és az alapsztorit (és ugye ma már jóval kevésbé izgalmas és érdekes ember és gép találkozása, mint amennyire a '80-as években volt), miközben a régi kedvelőket éppen ez a mérsékelt korhatár tántoríthatta el a megtekintéstől. A 2.8 milliós szerdai start nagyobb katasztrófát helyezett kilátásba, mint amit a végül összehozott 21.5 milliós nyitány jelent, ám az öt nap alatt befolyt nem egészen 27 millió nagyon kevés ahhoz, hogy sok jóra lehessen számítani a továbbiakban (konkrétan beérni akár csak a tavaly ilyenkor látott Die Hard - Drágább, mint az életed 67 millióját), mi több, borítékolható a gyors elpártolás, ahogy azt az előző Verhoeven-újra, Az emlékmás esetében is láthattuk. Hogy mégis hogyan járhatott volna jól a stúdió ezzel a projekttel? Teljesen családi mozivá kellett volna degradálniuk, vagy maradni az eredeti szellemiségénél és piszok jóra megcsinálni. Utóbbi mondjuk meglehetősen esélytelen forgatókönyv lett volna, szóval marad a bizonyosság, hogy nemzetközileg úgyis harapnak majd rá annyira, hogy ne jöjjön ki túl rosszul senki a dologból.
Színdarabok mellett regényeket is érdemesnek tűnik többször megfilmesíteni: Scott Spencer munkájából 1981-ben Franco Zeffirelli rendezett filmet, most pedig egy bizonyos Shana Feste nevű 38 hölgyemény állt a Végtelen szerelem (Endless Love; hazai bemutató: már a mozikban) kamerái mögé. A film létezésének célja tapinthatóan kimerül a premierdátumban: arcukba kapták a szerelmespárok az ideális esti programot ezzel a címmel, és a Universal számításai olybá tűnik, be is jöttek, hiszen 7 millió dollárt tett le az asztalra a nyitónapon a film. A 20 milliós költségvetés mellett az sem tűnik különösebben vészes fordulatnak, hogy szombatra jóformán felét veszítette el közönségének, így aztán hétvégi eredménye megrekedt 13 millió dolláron. A finoman szólva is méltatlankodó kritikák nem sok jót sejtetnek az eleve rövidke életre számító romantikus filmnek, így a 30 millió dollár is kihívásként jelentkezhet a végjátékban.
S ha már szóba került Az emlékmás, éppen az volt a legutóbbi költséges produkció, ami megpróbált Colin Farrell nevével fémjelezve boldogulni. Ahogy akkor meg azelőtt még néhányszor, úgy ez a Téli mese (Winter's Tale; hazai bemutató: már a mozikban) című romantikus fantasynek sem jött be. Az Akiva Goldsman rendezői bemutatkozását jelentő film gyökerei ugyancsak a '80-as évekbe érnek, akkor jelent ugyanis meg az alapul szolgáló regény, aminek kedvelői vélhetően csalatkoztak a látottakban, legalábbis a 10% alatti Rotten Tomatoes-index erre enged következtetni. A Warner 46 milliót kóstáló vállalkozása nem tisztázott sztorit kínáló előzetesekkel és erős romantikus konkurencia mellett csak 8 millió dollárt ügyködött össze, és a penetráns újságírói visszajelzéseket aligha egyenlíti ki a semmilyen "B" CinemaScore. Bőven 25 millió dollár alatt lesz a vége.
> korábbi filmek
Második hete szupi-szuper minden A Lego-kaland számára, hiszen a Warner animációs vígjátéka ismételten az élen áll, méghozzá 30% alatti csökkenést jelentő 49 millió dollárral. A méltatott családi mozi csaknem 130 millió dollárt rakosgatott össze 10 nap alatt, ami mondhatni fantasztikus. A folytatást az IMDb természetesen már előjegyzi.
> végszó & ami jön
Nagyjából klappoltak a dolgok ezen a hosszú és mozgalmas hétvégén, ezt csak a Robotzsaru és a Téli mese forgalmazója vitatná. A következő fordulóban A Lego-kaland észveszejtő menetelése távol tartja majd a dobogó élétől nem csak a 3 nap a halálig című akciófilmet, de a Pompejit is, ami olyan pórul biztosan nem jár, mint a Herkules legendája, de láthatóan nem Észak-Amerikának címezték ezen produkciót sem.
cím | becsült moziszám | nyitóhétvége-előrejelzés
3 nap a halálig | 2500 | $7.5m
Pompeji | 2500 | $14m
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | volt # |
film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | 1 | A Lego-kaland |
$48.8m | $129.1m | $60m |
2 | ú | About Last Night |
$27.0m | $27.0m | $13m |
3 | ú | Robotzsaru |
$21.5m | $26.4m | $100m |
4 | 2 | Műkincsvadászok |
$15.0m | $43.7m | $70m |
5 | ú | Végtelen szerelem |
$13.4m | $13.4m | $20m |
6 | 3 | Pofázunk és végünk |
$8.8m | $116.1m | $25m |
7 | ú | Téli mese |
$7.8m | $7.8m | $46m |
8 | 4 | Jégvarázs |
$5.9m | $376.0m | $150m |
9 | 5 | A túlélő |
$4.1m | $118.4m | $40m |
10 | 6 | Csajkeverők |
$3.3m | $21.4m | $6m |