aeon flux

ready for the action now, danger boy?

usa box office: about last weekend Takács Máté
2014. február 16. 18:04:00

Kategória: film 7 komment

A lehető legjobban alakult a februári naptár a moziknak és forgalmazóknak: a pénteki premiernap egybeesett a Valentin-nappal, ráadásul ez a President's Day hétvégéjének részét képezte, ami egy plusz hétfővel jár. A kínálat természetesen a szerelmesekre fókuszált, s a változatos opciók közül legtöbben az About Last Nightot választották, afroamerikai párkapcsolati vígjátékra éhezvén. A Végtelen szerelem is legombolt eleget a párosan mozizókról, ám a Téli mese fantasztikus románca nem rezonált a közönséggel. A kevésbé gyengéd húrokat pendítő Robotzsaru-remake eközben nem tudott veretes költségvetéséhez igazodva funkcionálni, más szóval: megbukott.

robocop_2014.jpg

> új filmek
Alapvetően nem tűnik úgy, hogy egy-egy színdarab több filmes feldolgozásra is érdemes, David Mamet Sexual Perversity in Chicago című műve azonban már másodjára kerül a vászonra. A '80-as évek derekán Edward Zwick varázsolta mozgóképpé a médium által hallgatólagosan megkövetelt címmérsékléssel, és bizony szépen termelt a nálunk Mi történt az éjjel?-ként ismert produkció. A remake-hez –avagy második adaptációhoz– már ez is elégségesnek hathat, a koncepció azonban az egész szereplőgárda felfrissítése volt, lévén fekete színészek játszanak ezúttal az About Last Nightban, köztük a Pofázunk és végünkkel mostanság nagyot szakító Kevin Hart. A Sony/Screen Gems ezzel a premierdátummal és az alacsony költségvetéssel biztosra ment, ám Hart meglóduló népszerűségével anno még nem számolhattak, szóval egyszerűen jól jött a ki a lépés, és az afroamerikai közönség egyre növekvő étvágyát a specifikusan számukra készített filmekre remekül elégíti ki az egyébként kritikailag is kedvezően fogadott vígjáték. A hétvégén 27 millió dolláros, vagyis tízezer dolláros átlag feletti bevételt ért el a Hot Tub Time Machine direktorának újabb rendezése, ami rögvest duplája a büdzsének, és ha sikerül úgy tartania az érdeklődést, mint ahogy a Gondolkozz pasiaggyal! tette azt 2012 tavaszán, akkor 75 millió alatt nem áll meg az About Last Night.

A Sony másik premierje a hétre, de már a Columbia logó alatt, a Robotzsaru (RoboCop; hazai bemutató: már a mozikban) volt. A szerdán elrajtolt sci-fi-remake messziről láthatóan hátrányos helyzetből indult, hiszen 100 milliós költségvetése visszatermelhetetlen lenne a legjobb körülmények között is. Hogy miért? Az eredeti film negyed évszázados, ami azt jelenti, a PG-13-as korhatár által megcélzott szegmensnek jóformán nulláról kellett eladni a figurát és az alapsztorit (és ugye ma már jóval kevésbé izgalmas és érdekes ember és gép találkozása, mint amennyire a '80-as években volt), miközben a régi kedvelőket éppen ez a mérsékelt korhatár tántoríthatta el a megtekintéstől. A 2.8 milliós szerdai start nagyobb katasztrófát helyezett kilátásba, mint amit a végül összehozott 21.5 milliós nyitány jelent, ám az öt nap alatt befolyt nem egészen 27 millió nagyon kevés ahhoz, hogy sok jóra lehessen számítani a továbbiakban (konkrétan beérni akár csak a tavaly ilyenkor látott Die Hard - Drágább, mint az életed 67 millióját), mi több, borítékolható a gyors elpártolás, ahogy azt az előző Verhoeven-újra, Az emlékmás esetében is láthattuk. Hogy mégis hogyan járhatott volna jól a stúdió ezzel a projekttel? Teljesen családi mozivá kellett volna degradálniuk, vagy maradni az eredeti szellemiségénél és piszok jóra megcsinálni. Utóbbi mondjuk meglehetősen esélytelen forgatókönyv lett volna, szóval marad a bizonyosság, hogy nemzetközileg úgyis harapnak majd rá annyira, hogy ne jöjjön ki túl rosszul senki a dologból.

Színdarabok mellett regényeket is érdemesnek tűnik többször megfilmesíteni: Scott Spencer munkájából 1981-ben Franco Zeffirelli rendezett filmet, most pedig egy bizonyos Shana Feste nevű 38 hölgyemény állt a Végtelen szerelem (Endless Love; hazai bemutató: már a mozikban) kamerái mögé. A film létezésének célja tapinthatóan kimerül a premierdátumban: arcukba kapták a szerelmespárok az ideális esti programot ezzel a címmel, és a Universal számításai olybá tűnik, be is jöttek, hiszen 7 millió dollárt tett le az asztalra a nyitónapon a film. A 20 milliós költségvetés mellett az sem tűnik különösebben vészes fordulatnak, hogy szombatra jóformán felét veszítette el közönségének, így aztán hétvégi eredménye megrekedt 13 millió dolláron. A finoman szólva is méltatlankodó kritikák nem sok jót sejtetnek az eleve rövidke életre számító romantikus filmnek, így a 30 millió dollár is kihívásként jelentkezhet a végjátékban.

S ha már szóba került Az emlékmás, éppen az volt a legutóbbi költséges produkció, ami megpróbált Colin Farrell nevével fémjelezve boldogulni. Ahogy akkor meg azelőtt még néhányszor, úgy ez a Téli mese (Winter's Tale; hazai bemutató: már a mozikban) című romantikus fantasynek sem jött be. Az Akiva Goldsman rendezői bemutatkozását jelentő film gyökerei ugyancsak a '80-as évekbe érnek, akkor jelent ugyanis meg az alapul szolgáló regény, aminek kedvelői vélhetően csalatkoztak a látottakban, legalábbis a 10% alatti Rotten Tomatoes-index erre enged következtetni. A Warner 46 milliót kóstáló vállalkozása nem tisztázott sztorit kínáló előzetesekkel és erős romantikus konkurencia mellett csak 8 millió dollárt ügyködött össze, és a penetráns újságírói visszajelzéseket aligha egyenlíti ki a semmilyen "B" CinemaScore. Bőven 25 millió dollár alatt lesz a vége.

> korábbi filmek
Második hete szupi-szuper minden A Lego-kaland számára, hiszen a Warner animációs vígjátéka ismételten az élen áll, méghozzá 30% alatti csökkenést jelentő 49 millió dollárral. A méltatott családi mozi csaknem 130 millió dollárt rakosgatott össze 10 nap alatt, ami mondhatni fantasztikus. A folytatást az IMDb természetesen már előjegyzi.

> végszó & ami jön
Nagyjából klappoltak a dolgok ezen a hosszú és mozgalmas hétvégén, ezt csak a Robotzsaru és a Téli mese forgalmazója vitatná. A következő fordulóban A Lego-kaland észveszejtő menetelése távol tartja majd a dobogó élétől nem csak a 3 nap a halálig című akciófilmet, de a Pompejit is, ami olyan pórul biztosan nem jár, mint a Herkules legendája, de láthatóan nem Észak-Amerikának címezték ezen produkciót sem.

cím | becsült moziszám | nyitóhétvége-előrejelzés
3 nap a halálig | 2500 | $7.5m
Pompeji
| 2500 | $14m

> a top 10 (hivatalos becsült adatok)

# volt
#
film hétvégi
bevétel
összbevétel büdzsé
1 1  A Lego-kaland
$48.8m $129.1m $60m
2 ú  About Last Night
$27.0m $27.0m $13m
3 ú  Robotzsaru
$21.5m $26.4m $100m
4 2  Műkincsvadászok
$15.0m $43.7m $70m
5 ú  Végtelen szerelem
$13.4m $13.4m $20m
6 3  Pofázunk és végünk
$8.8m $116.1m $25m
7 ú  Téli mese
$7.8m $7.8m $46m
8 4  Jégvarázs
$5.9m $376.0m $150m
9 5  A túlélő
$4.1m $118.4m $40m
10 6  Csajkeverők
$3.3m $21.4m $6m

Címkék

sony remake fantasy box office comedy sci fi warner colin farrell universal robocop romance

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr255817087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szkristof92 2014.02.16. 18:24:01

Nem lett siker a Robotzsaru? Mekkora meglepetés...NOT.

orion128 2014.02.16. 18:41:50

Igazán sajnálom, én igazán élveztem a Robotzsaru újrát :(

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.02.16. 18:56:34

Nem érdemli meg a buktát, mert sokkal jobb lett, mint amire számítottam (pedig nagyon ellene voltam). Világ szinten viszont visszahozza, szerintem.

NorthopViggo 2014.02.16. 20:40:35

Én a Winter's Tale-t sajnálom, jó kis mozi lett szerintem.

Repce Manó 2014.02.16. 22:47:32

Ha a Vasembert szeretik a Robotzsarut miért nem? Ben Affleck kellett volna ide főszereplőnek!

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.02.16. 23:58:24

@Repce Manó: Downey miatt szeretik a Vasembert, nem a story miatt. Ennyit számít egy jól megválasztott színész. Lokinak sem kéne ennyi szerepet kapnia a Marvel világban, de az emberek oda-vissza vannak tőle, és emiatt tolni kell.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása