aeon flux

ready for the action now, danger boy?

top 2013: az év legnagyobb csalódásai Zalaba_Ferenc
2014. január 02. 14:15:00

Kategória: film 42 komment

Ami nem összetévesztendő a legrosszabb filmek listájával, ugyanis egy ilyen összeállításának már nem lenne sok értelme, hisz azokat a darabokat, melyekről eleve sejtem, hogy rossz lesz, inkább messzire kerülöm. Szóval az alábbiakban azon filmeket veszem lajstromba, melyektől azért vártam valamit - néha sokat, néha tényleg csak valamit -, de messze nem tudták teljesíteni azt.

10. Final Cut: Hölgyeim és uraim - dolgosnak dolgos, de csak egy a sok supercut közül.
9. Jagten - Mads ász, de túl sok a buta ember körülötte, hogy ez a mese igaz legyen.
8. Los amentos pasajeros - Almodovar nincs humoránál: olcsó buziviccek, széteső sztorik.
7. Stoker - Park angol nyelvű bemutatkozása megrekedt szép, de hideg képek festésénél.
6. The World's End/This is the End - sajna egyik világvége se lett túl érdekes.
5. Man of Steel - Snyder feláldozta a karaktert a rombolás oltárán.
4. Elysium - amilyen okos volt a D9, ez legalább olyan buta antiutópia lett.
3. Gangster Squad - a kitűnő Zombieland után ilyen színészekkel, ilyen korban ekkora luftot...
2. Pacific Rim - ez lehetett volna a blockbusterek blockbuestere, ehelyett csak egy béna nudli lett a hátsó sorból.
1. A Good Day to Die Hard - az ember azt gondolná, hogy egy ilyen karakterrel még egy John Moore sem képes rosszat tenni.

Címkék

superman guillermo del toro pacific rim bruce willis die hard matt damon zack snyder sean penn seth rogen mads mikkelsen josh brolin pedro almodovar james franco ryan gosling chan wook park elysium emma stone neill blomkamp edgar wright man of steel top film bad movies top 2013

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr905721430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.02. 14:29:28

- Stoker nálam is nagyon mellé ment.
- Jagten jó-jó, de én sem vagyok túlzottan elájulva tőle.

- This is the End hatalmas :D
- Acélember ott van az év legjobbjai között!!
- Elysium se rossz, és a Tűzgyűrű is király :D
- Final Cut érdekes, ötletes, de csak azoknak, akik ismerik a viszontlátott jelenetek többségét.

- Die Hard szar, Gengszterosztag egyszer nézős.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.01.02. 14:31:24

@REMY: Én értem, hogy mit akart mondani a Final Cut, hogy az összes film ugyanarról szól, nincs új a nap alatt, stb-stb., mégis szeretjük újra meg újra átélni ugyanazt. Ettől még lehetett volna 1.) sokkal rövidebb, 2. ) ha már egész estésre sikeredett, akkor lehetett volna hm... érdekesebb.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.02. 14:33:53

@Zalaba_Ferenc: Igen, nekem is az volt a legnagyobb bajom vele, hogy hosszú volt. Ha 1 órás lett volna, max vagy 50 perc, akkor azt mondom rá, hogy zseniális, de így azért marad a keserű szájíz. Tetszett, csak...

Nuuk 2014.01.02. 14:35:16

5. Man of Steel - a Visszatérnél jobb volt, már ez is valami
2. Pacific Rim - anyagilag nem hozta, amit vártak tőle, de a legtöbb más téren igen, ezért fura nekem, hogy ezüstérmes (v.ö. a bronzérmes Gangster Squad). Annyi a titka, hogy nem úgy kell beülni rá, hogy GdT most fogja feszegeti a saját határait, és akkor nem lesz csalódás.
1. A Good Day to Die Hard - azért is koppant ekkorát, mert oly lelkesen vártam, nálam a teljes dobogót ez a "valami" foglalja el.

szkristof92 2014.01.02. 14:40:27

Hiányolom a Kick-Ass 2-őt, a tipikus "mindent-elszarunk-ami-jó-volt-az-elsőben" féle folytatás. A Pacific Rim meg igenis nagy királyság volt!

mamoulian 2014.01.02. 14:41:28

pacific rim nekem év pozitív csalódása volt, persze már a kritikák után... (:

skaven 2014.01.02. 14:44:37

great gatsby es a gravity. oriasinagyra felfujt lufik.
a die hard 5 azert nem volt nagy csalodas, mert nyilvanvalo volt mar eleve hogy szar lesz. :) de igen, az ev egyik legszarabbja, ez teny.

killerbasser 2014.01.02. 14:49:26

Nem tudom mi bajotok a Vadászattal. Kurva érzékeny témához nyúl, méghozzá olyan nézőpontból, ahonnan nem szoktak, ehhez képest sikerül úgy megcsinálni ezt, hogy senki nem érzi sértőnek - legalábbis szerintem. A hangulat is megfelelőképpen nyomasztó, és a vége sem amerikai.
Nem baj, ha nem tetszik, de racionalitással nem magyarázható ("túl sok a buta ember körülötte, hogy ez a mese igaz legyen") csak az ízlésetekkel :)

ungverjaland 2014.01.02. 14:51:52

A Jagtennel kapcsolatban ugyanezt gondoltam, sajnos ez hiteltelenné tette az amúgy remek alakításokkal teli filmet.

A Stoker nem azt hozta ami vártam (vagy amit sokan mások vártak), de így is működött. Az elvárások mértéke nem tett jót a filmnek. Itt egy remek kritika: moviescene.wordpress.com/2013/07/04/something-wicked-this-way-comes-stoker-and-the-image-dependent-coming-of-age-thriller/

Ezen kívül a Man of Steel-t és a Pacific Rim-et láttam, de azoktól nem is vártam semmit. Az agyatlan blockbuster szintet hozták.

És persze lehet a Final Cut-ot kritizálni (bár én még nem láttam), de Pálfi György nem jókedvében csinálta vagy mert azt gondolta, hogy ez valami forradalmi dolog, csak hát rendes filmet nem tud csinálni mert ahhoz pénz kéne. Illetve most kap majd egy csomó pénzt, úgyhogy remélem az új filmje legalább olyan jó lesz mint az eddigiek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.02. 14:57:27

@mamoulian: same here.

A lista nagy részével egyetértek.

Hozzátennék még:

Farkas: mert az volt a szöveg, hogy istenuccse megcsináljuk az Adósság és becsületet filmben méltóképpen és sajnos csak kiherélni sikerült.

Riddick: folytatás helyett csak egy pitch black remake sikeredett belőle.

Fast 6: ebből már sose lesz semmi, végleg rossz fele fordultak a drift óta. :S

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.01.02. 15:06:52

Die Hard: Már második blogon látom ezt, úgyhogy kérdezném az elég közepes 4. rész után mégis mi volt az elvárás? Ok, hogy ahhoz képest is szar lett, de nekem úgy tűnik, mintha egyből az elsőhöz hasonlítaná mindenki.

PR: Nem lett a blockbusterek blockbustere, ez tény, de szerintem nem sokkal maradt el tőle. Látványban ami kellett, azt megkaptuk, a körítés meg egy fokkal értelmesebb volt, mint mondjuk egy Transformersé, szerintem az emberek nagy része jól szórakozott rajta. (Legalábbis én pl. jobban, mint a Star Trek-en :P)

A Stoker és a Jagten részvételét nem csak azért nem értem, mert szerintem jó filmek, hanem elsősorban mert nem igazán fejtetted ki, hogy milyen elvárásokat támasztottak. (Illetve látatlanban a Final Cut is ilyen)
Az még valamennyire érthető, hogy ha valaki összehozta az Oldboyt, akkor már minden filmje legyen legalább olyan (bár ez is már túlzás), de Jagten csak egy random dán film volt, aminek nem feltétlenül kellett volna megváltania a világot.
Nekem azt jött le ezekből, hogy inkább túlértékeltnek tartasz egy-kettőt a listáról, mindenesetre ezek az egy-egy mondatok nem mindig indokolják meg, hogy miért csalódtál.

(A többibe nem tudok belekötni, Elysium, a világvégék stb. mind nagy csalódások voltak nekem is.)

isvaen 2014.01.02. 15:17:24

"ilyen karakterrel még egy John Moore sem képes rosszat tenni."

mikor jut el a radikális, megszállott, blabla filmrajongók, kritikusok, esztéták kutyasétáltatók értelméig, hogy egy film NEM csak a rendezőn múlik. hollywoodban meg egyáltalán nem, hacsak nem vagy tarantino vagy spielberg.
soroljam, hány ember cseszte el ezt a filmet, mielőtt moore egyáltalán kimondta az első forgatási napon, hogy EKSÖN? miért nem szidják az emberek a PRODUCERT, ÍRÓKAT (12 egy tucat vagy több baszta szét) stúdiófőnök, annak kishuga, szeretője,.... m miért? alkalmazott rendezőnél könnyű elverni a port... végül is mindegy. a párt álláspontja: moore a hibás, rohadjon meg.

Bublos Zoltán 2014.01.02. 15:26:28

@szkristof92: A Kick-Ass 2 teljesen olyan volt mint az 1. rész. Nem értelek. :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.02. 15:30:19

@danialves: pont ez az ahogy írod is, a gyenge 4est is sikerült alulmúlnia! Minimum egy kis csorba köszörülés jó lett volna, vagy hozza azt a szintet, de, hogy alulmúlja?!

szkristof92 2014.01.02. 15:31:35

@Bublos Zoltán: Na ne fárasszál. :D
Az első egy frissnek ható, vicces, tökös és akciókban is minőségi szintet hozó mozi volt, a második pedig egy vérgyenge fáradt maszatolás.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.01.02. 15:38:59

@doggfather: Most őszintén, hány olyan franchise-t láttál, ahol az 5. rész jobb v ugyanolyan jó volt, mint a 4.? De lehet felőlem 4. vs 3., 3. vs 2. ... És hány olyat, ahol az n+1. rész rosszabb volt, mint az n.?
Csorba kiköszörülés? Reálisan nézve maximum annyit lehetett volna mondani, hogy valószínűleg kicsit rosszabb lesz, mint a 4.
@Bublos Zoltán: Nekem nem volt bajom a Kick-Ass 2-vel, de egyáltalán nem olyan, mint az 1. Az első sokkal drámaibb, a második meg kvázi egy vígjáték. (Annak pedig szerintem jó volt, de nem ez a lényeg.)

Sza Sza 2014.01.02. 15:49:18

A Pacific Rim nagyonnagy ötlet volt, de ilyen silány dialógokat és színészi játékot régen láttam, agy összképében kritikán aluli... Ill. hiányolom a listáról az Afterearth-t és a World War Z-et!

Mamagaio 2014.01.02. 16:04:32

Nagyon, nagyon, nagyon kifulladt Hollywood 2013-ra, ez tisztán látszik, válságáról már több nagyobb rendező is panaszkodott (pl Spielberg).
Az ötlettelen, sablon szuperhősmozi, a franchise katasztrófák, folytatásos hasmenések, miközben igazán kimagasló alkotások, amiben igazán eredeti megvalósítással szórakoztató tartalom is párosul, csak nagyon kevés volt. A gravitáció ilyen és joggal imádják a nézők és a kritikusok is (RT:97%), aki pedig nem, az csakis azért utálja mert népszerű (aka hipszter) Az ilyen csodálatos Bókember/Vasember/Acélember pedig jó lehetett volna 15 éve, de ma már semmiképp.
Izgalommal várjuk a 2014-et, de félő ennek a minőségbeli zuhanó tendenciának még nincs vége.
A Vadászat pedig nagyon jó film volt, az emberek a valóságban, közösségekben nagyon is hajlamosak az irracionális döntésekre.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.02. 16:06:58

@danialves: de nem kicsit lett rosszabb, mint a 4es.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.01.02. 16:10:09

@doggfather: Aláírom, hogy valamilyen szinten csalódás, na de ekkora? Mondom, ha ez lenne a második rész, akkor még érteném, de azért mondjuk az, hogy egy 7/10-es negyedik résznek lett egy kb. 5/10es folytatása, az nálam semmiképpen nem az év csalódása.

DeadlyGr 2014.01.02. 16:14:30

@danialves:
Fast Five. :)

de nálam pl. annak a hatodik része a bottom 10be kerül, míg a Jagten a top 10be.
míg pl az Imposter, középmezőny.

ez a jó ezekben a listákban. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.02. 16:20:35

@danialves: nálam a fast 6 nagyobb csalódás. ;)

szóval a listán szereplőkkel értek egyet, nem feltétlenül a sorrendel.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.01.02. 16:22:21

@DeadlyGr: @doggfather: Nálam a F&F 6 akkor is csak az év 4. legnagyobb csalódása. :D

Jó, végső soron igazatok van, de azért Zalabától is meghallgatnám ezt bővebben, mint hogy "az ember azt gondolná, hogy egy ilyen karakterrel még egy John Moore sem képes rosszat tenni."

iopi 2014.01.02. 16:54:29

A Good Day to... (a cím többi részét nem érdemli meg, ezért le sem írom) nálam nem csak az év csalódása, hanem az évtizedé is. Engem nem érdekel kifogásként, hogy ez már az 5. rész. Ha nem lettek volna lusták az alkotók, akkor az első 4 rész elemeiből simán összelopkodhattak volna egy 5/10-es filmet. Mert, hogy ez 50%-ot nem ér az biztos, max ha csupán a 4. rész létezne.

Kemény Husi 2014.01.02. 17:24:31

A PacRim helyet cserél az előző listán szereplő Evil Deaddel, és akkor nagyjából egyet is értünk mindenben :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.01.02. 17:51:04

@killerbasser: A téma valóban jó volt, de nálam kiverte a biztosítékot az igazgatónő, a pszichológus, aztán az emberek elképesztően gyors és sötét reakciója. Más problémám igazából nem volt, de egy ennél finomabb, alaposabb felvezetés sokkal jobban illett volna a témához, illetve a film további hangvételéhez.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.01.02. 17:54:09

@isvaen: Relax. Ha a címben elrejtett linkre kattintasz, akkor olvashatsz egy kimerítő kritikát, melyben nem egy embert szedek le a tíz körméről. Egy ilyen egysoros kiegészítőnél azért hadd nevesítsem csak azt, aki leginkább felelős azért, hogy ez a film olyan lett, amilyen.

Gallion 2014.01.02. 17:55:58

Aki szerint a Jagten nem reális az szerintem alulbecsüli az emberi butaságot :)

Nyílméregbéka 2014.01.02. 18:00:02

A 2013. év legnagyobb csalódásai:
10.Elysium
09.Iron Man 3
08.Riddick
07.Hansel & Gretel: Witch Hunters
06.Fast & Furious 6
05.G.I. Joe: Retaliation
04.Olympus Has Fallen
03.After Earth
02.R.I.P.D.
01.A Good Day to Die Hard

Deepblue Noir (törölt) 2014.01.02. 18:06:15

@Gallion:

ez egy film. nem szélsőségeket kell ábrázolni, persze jellegzetesen kisvárosi és nem is igazán értelmiségi-művész környezetben (naná, utóbbiak "nézik le" az előbbieket), hanem próbálni egy tisztességes forgatókönyvet megírni, ami azért nem bántóan egyoldalú, de nem is túl komplikált.
főleg ilyen komoly probléma esetén.
ez nem sikerült.

Bérgyilkos Bohóc 2014.01.02. 18:13:56

Én sem értem mi a baj a Vadászattal. Miért volt nonszensz a szereplők viselkedése? Talán vödörrel a fejükön, letolt gatyában rohangáltak és orosz népdalokat énekeltek, vagy mi? Miért várja el valaki, hogy egy filmben mindenki egy "helyes" értékrend szerint viselkedjen? Nem az történik a valóságban is, hogy valaki vagy valakik hülyeséget csinálnak, nem gondolják át a cselekedeteik esetleges következményeit és beindul a lavina? Ijesztő, hogy pletyka és bizalmatlanság magja milyen veszélyes fegyver tud lenni és egy olyan öngerjesztő folyamatot indíthat el, aminek pokoli következményei lehetnek.

isvaen 2014.01.02. 19:04:06

én relax vagyok. :o) csak már unom, hogy megint/mindig azt a szerencsétlent cseszteti a nép. az én olvasatomban ugyanis kb annyit jelent moore-t szidni/a felelősségét számon kérni, mint goda krisztinán a szabadság, szerelmet :o) )))))

Németh Barna 2014.01.02. 19:20:01

Szerintem a Jagtennek épp az a lényege, hogy az emberek birkák. Mert azok, és nem kicsit.

killerbasser 2014.01.02. 20:02:31

Németh Barna +1, számomra is elég reális volt, hogy egy kis közösségben hogy reagálnak az emberek, és ehhez még különösebben primitívnek sem kell lenniük...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.01.02. 20:07:39

@isvaen: Szerintem nincs rendező a világon, aki a Die Hard 5 forgatókönyvéből jó filmet tudott volna készíteni.

isvaen 2014.01.02. 20:42:58

én azért elolvasnám az első 3 draftot...

DeadlyGr 2014.01.02. 22:35:02

White House Down
mert az Olympus keménysége után jön egy film, amiben öt ember leütésével el lehet foglalni a Fehér Házat, majd kocsikázni a kertben az elnökkel, akinek a legfontosabb a Nike cipője.
Furious 6
a grandiózusan remek előző rész után jött a váltás: ez átment rajzfilmbe.
I Give It a Year
a valóságtól teljesen elrugaszkodott romantikus film. örültem volna pár klisének. de tényleg!
The Bling Ring
a mai fiatalok butasága hűen ábrázolva. de ugyanez van a neten is. whatever.
Hummingbird
a bérgyilkos beleszeret az apácába. és ez nem vicc, erről szól.
Scary Movie 5
nem vártam sokat, de már a kezdő Benny Hill jelenet megadta az alaphangot. az Evil Dead paródia viszont meglepően jó.
The Heat
lehet a szinkron a hibás, de ez az improvizálgatós humor nem működik. az idei év Bridesmaidse.
Identity Thief
egy kicsivel humorosabb, mint a Nagyfiúk 2. ennyi a pozitívuma.
Texas Chainsaw 3D
idióta szereplők A-ból B-be rohangálása. pedig az ilyet nem lehet elrontani...
House at the End of the Street
Jennifer Lawrence egyetlen rossz filmje, a legbugyutább horrorklisék egymásutánisága.
Grown Ups 2
a leghumortalanabb film, amit valaha láttam, pedig a Jack és Jillt nehéz alulmúlni. büszkén mondom, sikerült nekik.

SoZi · https://www.facebook.com/SosGraphicDepartment 2014.01.02. 22:50:07

Szerintem sokan félreértik a bejegyzést. Nem az év rossz filmjeiről van szó, hanem amiben ZF csalódott. A csalódás nem egyszerűen rossz film, hanem amire úgy ülsz be, hogy deállat lesz, azt egy sz*r. Ezért felesleges idecitálni After Earth-öket, meg Grown Ups 2-ket, mert attól nem is vár az ember sokat.

Nekem az év csalódása 1 órája történt meg. Úgy hívják 47 Ronin. A rossz kritikák ellenére bíztam benne (volt már rá példa, hogy igazam volt), és megpróbáltam keresni benne a jót. Nem sikerült.

Die Hard 5 teljesen kimaradt. Eddig.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.01.02. 23:07:13

@Németh Barna: Stephen King egy egész karriert épített erre. Igaz, ő fantasyben és horrorban utazik. :)

Németh Barna 2014.01.03. 08:11:38

@Zalaba_Ferenc: Meg iparágak épülnek. És kormányok. Egyébként igazad van, a karakterek nagy részét én is szívesen pofán vágtam volna. De inkább ilyen a valóság, mint mondjuk a Crash-ben, ahol két nap alatt válik filantróp a született rasszistából.

Amúgy idén nekem több volt a pozitív irányú csalódás (a legnagyobb: Isteni műszak), mint a negatív. De ha már ezekről szól a poszt: Tűzgyűrű, Kvartett, Don Jon

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása