Mi történt a Jackie Brown előtt tizenöt évvel, avagy mit keres Jennifer Aniston egy Elmore Leonard-adaptációban? Milyen a világ egyik legjobb komikusának komolyabb arca? Kattintás után kiderül...
Life of Crime (r.: Daniel Schechter)
A néhány hete elhunyt világhírű krimiszerző, Elmore Leonard 1978-as regényéből készült Life of Crime-ban visszatér a Quentin Tarantino kezei között némiképp átformált Louis Gara - Ordell Robbie páros, akiket most Samuel L. Jackson és Robert De Niro helyett most John Hawkes és hm, Mos Def formál meg. A két jómadár a börtönben ismerkedik meg, ahova mindketten autólopásért kerültek. A közös múlt - közös jövő jegyében összehaverkodnak és a rácsok mögül kikerülve már tervezik is az első nagy balhét. Ehhez az ingatlanügyekben nagymenő Frank Dawsont (Tim Robbins) szemelik ki, illetve fiatal és szemrevaló nejét (Jennifer Aniston).
A terv egyszerű, már-már közhelyes: elrabolják a nőt és váltságdíjat követelnek érte. De ahogy az lenni szokott, csak későn derül ki a terv buktatója: Dawsonnak szeretője van (Isla Fisher), és egyáltalán nem igyekszik kicsengetni a kért lóvét.
Bright Days Ahead (Les beaux jours, r.: Marion Vernoux)
Mostanában igencsak megszaporodtak a nagyobbacska korkülönbségre kiélezett romantikus filmek, és ha nem is mindig sikerül kiaknázni a témában rejlő lehetőségeket, arra azért mindig van esély, hogy egy idősebb filmsztár jutalomjátékhoz jusson. Most a franciák egyik nagyasszonya, Fanny Ardant jutott lehetőséghez, hogy bizonyítsa a nő olyan mint a jó bor közhelyet.
A hatvan felé közelítő fogásznő (Ardant) érdekes ajándékot kap lányától: tagságot egy hozzá hasonló korú gazdag értelmiségiek klubjába. A hosszú évek kemény munkájába belefáradt nő örömmel lazítana egy kicsit, de hamar rádöbben, hogy semmi érdekeset nem tartogat számára ez a hely - illetve egy dolgot azért mégis: az intézmény fiatal alkalmazottját, aki mellett teljes virágában élheti újra nőiségét.
Hateship Loveship (r.: Liza Johnson)
A többszörös díjnyertes, és nem utolsósorban évek óta Nobel-várományos kanadai írónő, Alice Munro munkássága mindig hálás terep a színésznőknek összetett, érzékenyen megrajzolt női karakterei miatt. Az idehaza Szeret, nem szeret címen megjelent kötet egyik írásából készült Egyre távolabb (r.: Sarah Polley) már bizonyította ennek igazát, és most a világ egyik legjobb komikusán, Kristen Wiigen a sor, hogy megmutassa drámai énjét.
Dráma pedig akad bőven ebben a történetben, aminek Hailee Steinfeld a mozgatórugója. Édesanyja halála után apja (Guy Pearce) egyre mélyebbre süllyed a drogok világába, és a helyzeten az sem sokat segít, hogy nagyapja (Nick Nolte) is a férfit hibáztatja a nő haláláért. A kislány mellé nevelőnőnek felvett Kristen Wiig tehát egy ilyen komor közegbe kerül, de fiatal védence elhatározza, hogy véget vet ennek és a modern kor vívmányait igénybe véve összehozza apját a dadussal.