aeon flux

ready for the action now, danger boy?

harrison ford rábólintana az indy 5-re Zalaba_Ferenc
2013. augusztus 06. 15:40:00

Kategória: film 32 komment

Ugyan a rajongók nem voltak maradéktalanul elégedettek azzal, amit a Kristálykoponya királyságában találtak - és akkor még enyhén fogalmaztam -, a film világszerte szép nagy summát gereblyézett össze magának, így aztán azonnal elindult a susmus egy esetleges ötödik rész körül, amiből aztán sajnos/szerencsére a mai napig nem lett semmi.

Időközben a Disney felvásárolta a Lucasfilmet, és ugyan egy szót sem ejtett az Indiana Jones-vagyonról, mert jelenleg teljes gőzzel dolgozik egy új Star Wars-filmen, nem biztos, hogy a világ leghíresebb régészprofesszorát is hagyja csendben kimúlni, főleg ha Harrison Ford olyanokat nyilatkozik, mint amit a The Telegraphnak mondott:

"Láthattuk, ahogy a karakter kifejlődik, ahogy idővel megváltozik, és számomra tökéletesen megfelelne, ha úgy térne vissza egy nagyszerű filmben, hogy ezúttal már nem rúgna szét annyi hátsót, mint szokott. Számomra ez a figura azért volt érdekes, mert képes volt érvényesülni, bátor volt, eszes és intelligens, ugyanakkor rémült, de mégis mindig sikerült túlélnie a veszélyt. Ezt újra el tudnám játszani."

Lucas valaha azt nyilatkozta, hogy szívesen belevágna egy ötödik Indiana Jones-kalandba, ha találna egy olyan sztorit, amit érdemes lenne elmesélni, időközben viszont már visszavonult a nagy formátumú filmektől, és "kevesebb hátsó szétrúgása" ide vagy oda, egy Indiana Jones-kaland soha nem lehet kis költségvetésű. Harrison Ford 71 éves: te szívesen vennéd, ha újra fejébe nyomná kalapját és kézbe venné ostorát?

indiana_jones620.jpg

Címkék

harrison ford indiana jones george lucas spielberg sequel adventure

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr395447722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petvr bán 2013.08.06. 15:44:26

Én örülnék. Csak ne legyen benne Shia LeBöff, hűtőben túlélhető atomrobbanás és ufók

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.06. 15:47:48

Jessz! Már az első kommentben előjött a hűtős akció! Pedig az tök jó: nem sokban különb, mint egy mentőcsónakban átvészelhető több száz méteres zuhanás, egy csillés ugratás, egy szakadékba zuhanó tankbaleset túlélése, egy több száz kilométeren át visszatartott lélegzet, meg ilyenek. :)

m.martin91 2013.08.06. 15:57:02

Én is örülnék, de Shia LaBeouf tuti, hogy benne lenne. Szerintem legfőképp ráépülne a film, nem pedig a 71 éves Fordra.

TomPowell25 2013.08.06. 15:58:09

@Zalaba_Ferenc: egyet értek. A Kristálykoponya közel sem hibátlan (nálam mondjuk a Végzet templománál jobb), de kalandfilmnek első osztályú, legalábbis ha az elmúlt évek termését nézzük (egyáltalán vannak még kalandfilmek?), és meg vannak benne ugyanúgy a sorozat ismertetőjegyei, mint az elődökben.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.06. 16:01:52

még a 4iket se láttam, annyi rosszat olvastam róla, hogy nem mertem megnézni. :)

Lavmitendor 2013.08.06. 16:02:56

Valami idegesítő baromság tuti lesz benne. Ha más nem, akkor a Transformerses srác...

Dean6 2013.08.06. 17:01:32

Szerintem nem lesz folytatás,most a Star Wars-ra fókuszálnak,aztán amire ráeszmélnek Ford már tényleg nagyon öreg lesz ehhez a szerephez.Szerintem Reboot lesz vagy inkább spin-off a fiával.

conor_r 2013.08.06. 17:05:29

Én nem örülnék neki, ami elmúlt az elmúlt, inkább akkor legyen reboot és max Ford cameo-zon egyet benne vagy ő játszaná benne az új Indy apját mint anno Connery.

vargatom 2013.08.06. 17:06:33

Hasonló típusú kalandfilm jöhet, de Ford szegény már ugyanolyan messze van attól a karaktertől, mint bármely más színész, újra castingolni viszont nem kéne szerintem (mint James Bondot és várhatóan Tony Starkot is idővel).

Persze nehéz egy hasonló jellegű, de új karaktert kitalálni, meg a nácikat pótolni, de azért nem lehetetlen.

Trottervoltam 2013.08.06. 18:07:06

Shia LeBouf-öt le kellene cserélni Joseph Gordon-Levitt-re és máris örülne a szívem. Lehetne Henry Jones III.

Wintermoots (törölt) 2013.08.06. 18:26:32

nagyon rosszat vártam anno, ahhoz képest kellemes csalódás volt.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.06. 19:40:57

Csinálja meg 2-3 éven belül, de most már tényleg legyen csak másodhegedűs, amolyan morgós, "láttam én már nagy dolgokat ezen a világon" mentor, aki azért helyenként bedobja a Finger of Doomot. Felőlem akár LeBöff is maradhat, nem olyan rossz az a srác, csak rossz a marketingje, viszont interdimenzionális lényeket, titokzatos hadovát és motyogós, teljesen követhetetlen nyomozásokat nem kérek.

Kovács Erzsébet 2013.08.06. 20:38:26

Az igazság az, hogy kristálykoponyával és ufókkal ugyanazt a jóleső konteós borzongást célozták be, mint anno a frigyládával és egyéb, nem evilági dolgokkal. Szóval szerintem ez a misztikum a recept része. Innen nézve Dan Brown teljes munkássága egy fel nem ismert Indy-ripoff. Persze sajnos utóbbi véresen komolyan gondolja magát. Talán a Múmia se érdekelne ma már semkit.

mesterjani 2013.08.06. 21:05:24

Soha egy színész sem idegesített annyira mint Shia LaBeouf. Van valami amiért a falat kaparom ha meglátom. Nem titkolom a Transformers filmeket is éppen ezért nem szeretem, a sok bugyutaság mellett. Castingolják újra a szerepet. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.06. 21:06:30

@Kovács Erzsébet: Jó volt az a misztikum, amíg Földön innen maradt. Az ufókat sehogy se tudtam összeegyeztetni a Jones univerzummal. :\

Kovács Erzsébet 2013.08.06. 21:24:29

Pedig mindkét sztori ugyanabból a városi legendáriumból jön. Van a frigyládakonteó, hogy valahol Etiópiában még ma is őrzi egy titkos papi rend, pontosabban annak egy tagja, mert a láda megvakítja minden közelébe kerülő halandót. Meg van a kristálykoponyakonteó, miszerint a Föld több pontján gyémántkemény kristályból megmagyarázhatatlanul simára csiszolt, hosszúkás, tömör koponyaszobrok kerültek elő.
Ha engem kérdeznek, én az OOPART-ot ("out of place artifacts") javaslom az ötödik filmbe. Abból még időutazást is ki lehet hozni. Sőt, üsse kavics, lehet a Voynich-kézirat is.

Wintermoots (törölt) 2013.08.06. 22:38:20

@Zalaba_Ferenc:

az első részben az ég is megnyílt, ha jól emlékszem:). már akkor sem jártunk csak a földön

tisztapista 2013.08.07. 08:53:23

Lássuk be, hogy Indy csak akkor érdekes, ha valami olyan rejtéllyel áll szemben, ami trendi. A többféle lehetőség közül én ezt javaslom:

Indiana Jones és a zombi vámpírok.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.07. 09:15:25

@Wintermoots: Azért nagyon remélem, ez most csak vicc volt, és igazából tudod, mire gondoltam akkor, amikor a földönkívüliekről beszéltem.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.07. 09:17:36

@Kovács Erzsébet: Az a legnagyobb bajom, hogy míg a Frigyláda egy ősi földi mítosz hozadéka (már szerepel az Ószövetségben is, és már a jelenések könyve is felruházta mindenféle isten áldásával), addig a kristálykoponyák csak a múlt században lettek ufókhoz kötve - mondhatni, hogy az Indiana Jones-filmek a negyedik részben zsánert váltottak, fantasy-ből sci-fi lett.

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.07. 09:21:21

@Zalaba_Ferenc: Én egyetértek azzal, hogy az ufók nem az igaziak, viszont ez az elem meg az '50-es évek hozadéka, amikor a film játszódik. Jones hajkurásszon akkor is bibliai ereklyéket, mikor mindenkit az ufók foglalkoztatnak? :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.07. 09:28:51

@Takács Máté: Szerintem Ford hajkurásszon olyan dolgokat, melyekért a nézők megszerették. :) Amúgy teljesen rendben lett volna az ufócucc... ha a végén kiderült volna, hogy nem is ufókról van szó. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.07. 09:30:04

@Zalaba_Ferenc: (Meg nem is interdimenzionális lényekről, bármik is legyenek azok. :)

Kovács Erzsébet 2013.08.07. 10:53:28

@Zalaba_Ferenc: Izé, egy kis Daeniken-féle vulgárteológia megfelelt volna? :-) Bár talán így is körülbelül azt kaptuk. Az a baj, hogy az Indy-filmek frigyládája igazából nem a bibliai Istenjelkép, hanem az a tizenkilencedik és huszadik századi konteósok által kapargatott, primitív akkumulátornak titulált valami, amiről az amerikai közönségnek legfeljebb homályos emlékei vannak, hogy ez mintha lett volna a gyerekkori Bibliában.

Wintermoots (törölt) 2013.08.07. 11:36:40

@Zalaba_Ferenc:

:)
de nem értek egyet azzal, hogy frigyládás mese+ufók között sok különbség van, vagy hogy az utóbbiak zavaróbbak lennének

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.07. 11:54:46

@Wintermoots: A konkrét zsánerváltás azért elég nagy különbség, de biztos csak én csinálok elefántot a bolhából. :)

Wintermoots (törölt) 2013.08.07. 12:13:25

@Zalaba_Ferenc:

szerintem igen:)
fantasy, sci-fi, manapság eléggé kitágított zsánerek, van köztük átjárás is.
indiana jones-filmek kalandfilmek, melyekbe (szerintem sajnos), fantasy, sci-fi-elemeket is vegyítettek. egyik is, másik is mese (utóbbi még talán realisztikusabb is, mint az előbbi, mert idegen lények akár még létezhetnek is, de olyan vulgárfrigyláda aligha)

stoppos76 2013.08.07. 12:54:25

@Wintermoots: Hogy mondta Castle?

Ne rontsd el a sztorimat a logikáddal. :D

Amúgy a film nekem bejött, a végére kellett volna valanmit kitalálni, az húzta le szerintem az egészet.

Az első filmben zseniális a zárójelenet, ahogy betolják a raktárba a frigyládát. A másodikban ugye visszaviszi a faluba a követ és senki nem szerez róluk tudomást. A harmadik végére nem is emlékszem, de az a film eleve zseeniálisan szórakoztató volt és sokkal könnyedebb, mint az előző kettő.

A negyedik végén viszont oylan érzést, hagyott bennem, hogy ezt elcseszték. Nem így kellett volna befejezni. Valami onnan hiányzott, maga a film addig szerintem teljesen jó volt. Kellemesen bohókás.

Talán az ötödikkel vissza kellene térni egy jóval sötétebb és izgalmasabb hangvételhez, ahogy azt a batman esetében is tették.

K. Kálmán 2013.08.07. 13:43:37

@Zalaba_Ferenc: nem csak te csinálsz bolhából elefántot, én teljesen egyetértek veled. Az első három Indy-film a zsidó, a hindu és a keresztény vallás mitologikus tárgyai körül forgott. Ehhez képest az UFO-téma erős műfajváltás volt és engem is nagyon zavart.
A misztikus kalandfilm - létező vallások több évszázada legendás tárgyaival - átváltott sci-fibe űrhajóval, intergalaktikus lényekkel. Ez a fajta UFO-kultusz pedig nem hogy több évszázados nincs, de a köztudatban csakis a sci-fihez kapcsolódik, eltérően a vallási vonal kultúrtörténeti vonatkozásaitól.
Én azért örülnék egy utolsó Indy-filmnek Forddal, hogy a negyedik résznél valami sokkal jobbal zárhassák le a sorozatot.

bobbafet 2013.08.07. 16:00:58

@K. Kálmán: Igaz. Azért volt problematikus a Kristálykoponya témaválasztása, mert szegényes ez az anyag, és nincs az előbbiekhez mérhető kulturális beágyazottsága, azaz nincs mire utalgatni, nincs miből szőni a mesét... Gondolom a legtöbben, mint én is, a film kapcsán informálódtak erről az egész témáról.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása