aeon flux

ready for the action now, danger boy?

minden idők legjobb filmjei... Németh Barna
2013. július 27. 11:27:00

Kategória: film 65 komment

...legalábbis ahogy azt Spike Lee látja. A híres és permanensen morcos New York-i rendező mostanában a közelgő Oldboy-remake utómunkálataival volt elfoglalva, valamint már javában gyűjti az adományokat következő (vámpír)filmje költségvetéséhez, de azért a tanítást sem hagyta abba. És hogy milyen filmeket ajánl diákjainak, vagy úgy általában mindazoknak, akik filmkészítésre adják a fejüket? Nos, egy rakás klasszikust és néhány meglepetést. Vannak nagy kimaradók és vannak, amik majd bicskát nyitnak egyesek zsebében - de ez mindig így van. Hagyjuk is a szócséplést, jöjjön a lista, "amiről minden filmet ismernie kell annak, aki tisztességes rendező akar lenni". (A lista kattintás után folytatódik!)

spike_lee_1.jpg


spike_lee_2.jpg

Címkék

filmhír toplista spike lee

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr605428611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

entro 2013.07.27. 11:48:37

Jó kis lista ez, egyedül a Raising Arizona furcsa nekem egy kicsit. Nem mintha bármi baj lenne vele, de azért nem a legerősebb Coen film. Ja, meg van néhány, amit nem láttam, lehet, hogy azok között is van furcsa:)

Németh Barna 2013.07.27. 11:53:14

Mindössze egy van köztük, amit láttam és nem tetszett olyan nagyon: Apocalypto.

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 12:00:44

ezek ma már jobbára klasszikusok, de mindenképpen régi filmek.
a 90 után készülteket tekintve, ez egyfajta ízlés, van akié más.
egyre kevésbé kedvelem a kortárs filmrendezőket, alig tudnék egy-két nevet említeni.

ungverjaland 2013.07.27. 12:01:08

Bergman, Tarkovszkij, Ozu, Antonioni? Amúgy érdekes lista.

CHRISporn 2013.07.27. 12:12:53

HARCOSOK KLUBJA(1999) !!!!!!!
TAXISOFŐR!!!!!!!!! (1976)

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 12:15:40

@ChrismovieTV:

az utóbbit a bad lieutenant helyettesíti.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.07.27. 12:20:05

Az elég vicces, hogy az ilyen összeállításokból mindig az jön ki, hogy ezek szerint a rendezők szerint 1990/2000 után nem is készült szinte semmilyen jó film.

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 12:26:28

@danialves:

ez így nyilván téves, de ha a szórakoztató műfajokat leszámítjuk, igazán maradandó szerintem is kevés. lehetett volna sokkal több, csak hát a kész művek nem feltétlenül olyanok lettek, mint amit előzetesen elképzelt az alkotó/néző.

marcias 2013.07.27. 12:30:30

Nincs rajta a Django? Ejj. :)

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2013.07.27. 12:31:09

@danialves: tapasztalataim szerint ez a filmtanárokra is érvényes.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 12:31:39

@danialves: Volt olyan olvasó is, aki azt kérdezte, mi állt a kétezres filmek helyén eredetileg a listában, mielőtt kijöttek azok a kétezres filmek.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 12:32:13

Ja, és a vígjáték szokás szerint nem minősül említésre érdemesnek.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 12:34:37

@marcias: Lee a híresztelések szerint ki nem állhatja Tarantinót. Hogy ennek az-e az oka, hogy például a Ponyvaregény nem feltétlen PC színben mutat be pár feketét, vagy az, hogy sértőnek találja a Tarantino által magára aggatott "fehér néger" címkét, ki tudja.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 12:35:49

Az is érdekes, hogy Lee a saját jointjaiból egyet se vett fel erre a listára. Szerénység? Őszinteség?

ungverjaland 2013.07.27. 12:38:11

@danialves: Szerintem nagyobb problémák is vannak ezzel a listával mint a 2000-es évek utáni filmek hiánya.

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 12:41:23

@Kovács Erzsébet:

Őszinteség? "

igen. tarantino sem feltétlenül jobb, csak fantáziadúsabb és népszerűbb.
amúgy tarantino négerábrázolása is megérne néhány szót, de én nem vagyok sem amerikai, sem néger, sem tarantino rajongó/gyűlölő, így nem érdekel a kérdés:)

szkristof92 2013.07.27. 12:46:56

Tényleg érdekes, hogy 90 után szinte alig van valami.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.07.27. 12:49:55

@ungverjaland: Az megint egy másik dolog, hogy Lee mit tart kötelező darabnak, nekem csak az tűnt fel, hogy ha Scorsese, Nolan, Spielberg, akárki készít egy ilyen listát, nagyjából az ő pályafutásuk kezdetével véget is ér. Beleírják szépen Kubrickot, Copppolát, de mintha a filmkészítéssel párhuzamosan abbahagyták volna a filmnézést.

Mondjuk itt a District 9 meg az Apocalypto eléggé meglepett ilyen szempontból, de ezzel mércével már simán be lehetett volna írni 25-30 másik filmet is az elmúlt 10-15 évből.

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 12:54:07

@danialves:

végiggondoltam mennyi olyan 90-09 közötti angol nyelvű filmdrámát láttam, melyeket kitűnőnek/rendkívül jónak és emlékezetsnek tartok a magam ízlése szerint, és nem jutott eszembe egy sem. szimplán jó mondjuk több is (esetleg azok közé betehetem a ferrara-filmet a lee-listáról, de azért újra kellene néznem). persze ez csak egy szubjektív nézői vélemény, mások másképp láthatják.

ungverjaland 2013.07.27. 13:01:27

@danialves: Persze ez egy személyes lista, de mondjuk engem Bergman, Tarkovszkij, Bresson, Antonioni vagy Ozu teljesen hiánya jobban zavar mint hogy hány 2000 utáni film van.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 13:01:31

@Wintermoots: Nagyobb összegben mertem volna fogadni, hogy valami ilyesmit fogsz írni. :-)

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 13:06:24

@danialves: Esetleg az lehet ennek az oka, hogy a filmrendezők amolyan "így jöttem"-szerű listának fogják fel a feladatot; az ember formatív évei pedig nagyjából 30 (másként: a munkába állás) körül véget érnek.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.07.27. 13:14:27

@Kovács Erzsébet: Ez abszolút így van, én is erre jutottam, csak szerintem ha már nem ez a lista témája, hanem valami olyasmi, hogy (idézem) "a lista, amiről minden filmet ismernie kell annak, aki tisztességes rendező akar lenni", akkor szerintem nem egészen ez a helyes megközelítés.

De az is durva, hogy olyan éles a váltás, hogy a kortárs rendezőknek kb. csak az első filmjei vannak benne. Pl. Scorsese, Mann, Malick említésre méltó munkássága véget ért volna a 80-as években? (Ez max csak Spielbergre lehet igaz)

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 13:17:09

@Kovács Erzsébet:

mivel közismerten negatív (ill. köznyelvi értelemben depressziós) ember vagyok, ezt nem volt nehéz kitalálni!:)
(de ettől függetlenül is, túl nagy ambíciók, túl kevés ismeret és érzék a finomságok iránt, általában ezekkel van bajom. bizonyos nagyon nyomasztó filmeket meg eleve meg sem nézek, minek, hatásvadász sokkolásra és rángatott kézikamerára nem igazán van szükségem...)

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 13:23:19

(ha már amerikai filmek
80-as évek: enemies-a love story
90-es évek: short cuts
igazán felkerülhettek volna...)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.27. 13:37:23

nem olyan rossz ez a lista szerintem.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2013.07.27. 13:38:53

A Fekete eső stáblistáján sem szerepel a rendezőként megnevezett japán úriember.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 13:40:18

@danialves: No igen, de önreflexió is kéne ahhoz, hogy a listagyáros felismerje a különbséget. Ennek híján pedig az, hogy a kortárs rendezőknek csak a nyolcvanas évekbeli dolgai vannak benne, csak arról a szubjektív körülményről árulkodik, hogy a listaíró akkor volt fiatal.
Különben egyébként sem ártana minden filmlistát szubjektívan kezelni. Az emberre néha objektívan rossz filmek vannak a legnagyobb hatással.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 13:41:27

@Androidus: Mert nem Ridley Scott filmjéről van szó.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2013.07.27. 13:50:14

@Kovács Erzsébet: pedig frankón beírtam a teljes címet az imdb keresőjébe ;) Frankón elsőre egy találat volt. Szorri vagyok.

Németh Barna 2013.07.27. 13:58:05

Azt azért vegyétek figyelembe, hogy ő ebből a listából tanít. Valószínűleg Malick két korai filmjéből is meg tudja tanítani azt a stílust és azokat a rendezői módszereket, amiket Malick képvisel, és Scorsese vagy akárki kapcsán ugyanaz elmondható. Nézzétek meg, akiktől több filmet betett, az azért van, teljes más típusú filmekről van szó.

Azt meg nem csodálom, hogy Tarkovszkij vagy Bergman kimaradt. Azt nem lehet tanítani, azt érezni kell.

Németh Barna 2013.07.27. 14:01:10

Egyedül Robert Altmannál érzek rezgést, az ő életművéből a Rövidre vágva tette a legnagyobb hatást, és talán az is jellemzi legjobban a rendezőt. Be kellett volna tennie a MASH mellé.

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 14:16:35

@Németh Barna:

no meg amerikából nézve ezek nem is feltétlenül olyan nagyon érdekes filmek, tőlük eléggé távol állnak, főleg tarkovszkij.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 14:17:45

@Androidus: No para, én is az amerikai filmipart ismerem jobban. :-)

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 14:19:17

@Németh Barna: Ha így van, az arra is magyarázatot adna, miért a Dühöngő bika szerepel, miért nem a Taxisofőr. Szerintem (De Niro életveszélyes hízóteljesítménye ellenére).

Atkakukac1989 2013.07.27. 14:47:56

Ez a lista remek. Nem is hittem volna, hogy Spike mester ilyenekből tanít. Pár hazai tanár is követhetné ezt a módit, helyette meg hülye kísérleti filmeket meg etűdöket vetítenek. Csoda, ha elmegy a diák kedve.

Amúgy lehet, hogy azért nem tett sok 90-es, 2000-es filmet a listába, mert egyik sem volt rá nagy hatással, hiszen ő korábban volt fiatal. Ha mi tanítanánk, tele lenne Nolan, Fincher, Aronofsky, Tarantino, Mendes filmekkel a lista, mert mi meg ebben a korszakban élünk, ez okozza számunkra a legnagyobb katarzisokat.

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 15:03:01

@Atkakukac1989:

vö.
"Az emberre néha objektívan rossz filmek vannak a legnagyobb hatással."

Németh Barna 2013.07.27. 15:41:26

@Wintermoots: Azért vannak a listán filmek, amik távol esnek Amerikától, ez nem magyarázat.

@Atkakukac1989: Hát az enyém biztos nem :) Tarantinót max. forgatókönyvíróknak tanítanám, Aronofsky-ból a korai munkáit, Fincher jöhet, de a többieket totál kihagynám. Akkor már inkább P.T. Anderson, Wes Anderson, Alexander Payne, Coenék.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 16:04:35

@Wintermoots: Nana, kéretik a szavaimat nem kifacsarni! :-)

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 16:33:45

@Németh Barna:

tarkovszkijra lehet magyarázat valamilyen mértékben. ő elég nehezen érthető az orosz kultúra vonatkozó részének legalább elemi szintű ismerete nélkül, mondjuk a "sci-fi"-jei amerikában is kedveltek, bár nem vagyok biztos benne, hogy a többség úgy értelmezi, ahogy tarkovszkij szerette volna, persze ez nem feltétlenül baj.
bergman esetében már inkább személyes ízlés lehet, nem véletlen, hogy a szereplő woody allen-film sem az illető "bergmanos" darabjai közül való. lee meg nem akadémikus, nem is sznob hogy feltétlenül szükségesnek érezze megemlíteni, míg esetleg egy európai mindenképpen megtenné akkor is, ha személy szerint nem szereti.

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 16:34:18

@Kovács Erzsébet:

én csak idéztem, ártatlanul, minden célzatosság nélkül!:)

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 16:39:09

@Wintermoots:

nálunk európában szerintem kevesen olyan bátrak, mint Takács Máté, a filmes naplója alapján.
Suttogások és sikolyok (Viskningar och rop, 1972) 2/10
Szindbád (1971) 3/10
Manhattan (Manhattan, 1977) 5/10
Aranypolgár (Citizen Kane, 1941) 6/10

vannak, akik még ha így gondolják sem mernék megtenni ugyanezt, mert hát "nem illik".

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2013.07.27. 17:13:49

@Wintermoots: Nem tudom, hogy ez most csakugyan dicséret, vagy inkább beszólás, de amúgy ezzel kb. meg is van a komplett lista a nekem nem tetsző klasszikusokról. (Woody Allentől amúgy minden más tetszett, amit láttam, Bergmannak pedig pont rossz filmmel kezdtem neki, de A hetedik pecsét szerencsére egyensúlyba hozott.)

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 17:31:51

@Wintermoots: Hát az Aranypolgárra én talán még hat pontot se adtam volna. A Szindbád szerintem filmmeditáció, vagy valami olyasmi. Azért lehet utálni Tarkovszkijt is. Én például anno a Nosztalgiát valami ébrenlét és álom közötti félállapotban néztem végig, pedig nem voltam kialvatlan.

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 17:46:05

@Takács Máté:

igazából egyik sem és mindkettő:)
de mindenképpen jó hogy vállaltad a véleményed, nem mindenki merné. mondjuk rottenen találtam 4/10-es suttogások és szintén 4/10-es tarkovszkij-értékeléseket is, ez utóbbiak "top critic"-nek minősített szerzőtől

@Kovács Erzsébet:

az utóbbi kettő a két kedvenc "művészfilmem":) de kétségkívül kell hozzájuk egyfajta beállítódás, ha valakitől ez távol áll max. érti őket de nem szereti.

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2013.07.27. 18:04:52

@Wintermoots: Kétség kívül, a legtöbbször kéz a kézben jár Bergman és Tarkovszkij (szeretete), nálam viszont teljesen elkülönülnek: utóbbitól eddig minden tetszett, előbbinek további filmjeit pedig inkább tartogatom a későbbiekre (mondjuk nyugdíjas koromra).

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.07.27. 18:05:28

@danialves: Főleg, ha arra gondolunk, hogx Spike Lee ezekben az években volt aktív. Olybá tűnik, mintha alkotói pályája során nem is születhetnének maradandó alkotások, s ezzel saját korát, saját kortársait, végsősoron pedig saját magát kritizálja, mert hát akkor minek erőltetni.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.07.27. 18:14:45

(A hozzászólásokat elolvasva lemaradtam, mint a borravaló. :) Nálam amúgy inkább egykoron éltetett, mára kissé túlhaladott filmek cserélődnének le - akár az utóbbi években készült, számomra nagy hatású filmekre. No de én nem is vagyok filmkészítő. :)

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 18:32:16

@Takács Máté:

értem:)
(szerintem bergman későbbi filmjei közül mondjuk a kevésbé pesszimista "a nap vége", illetve az istenkérdéssel is foglalkozó azaz legalább látszólag "metafizikus" alkotásai szerintem több embert érdekelhetnek, viszont a nyíltabban pszichológiai,jó eséllyel önterápiás céllal is szolgáló, jobbára jómódú, önző ,szeretettelen, nemritkán beteg, hisztérikus emberekről és párkapcsolati problémáikról szóló, eléggé nyomasztó alkotásai aligha kellemes élmények még ha művészileg színvonalasak is. a hétköznapi emberek élete nem egészen ilyen, még ha kicsit depressziósak, elidegenedettek, magányosak, stb. akkor sem. persze tudom hogy egyesek ezért megköveznének, de hát kit érdekel?:) )

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.07.27. 20:06:01

@Zalaba_Ferenc: Egyébként ha végiggondolom, szinte alig találok olyan valakit, aki a szó szoros értelmében vett kortárs művészetet szeretné. Az emberek gyakorlatilag 99%-ban a náluk idősebb, régebb óta működő művészeket kedvelik, legyen szó filmről, zenéről vagy bármiről.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 20:51:08

@danialves: Jó meglátás. Vajon mi lehet az oka?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.07.27. 21:23:42

@Kovács Erzsébet: Jó kérdés :D

Valahol ez egyfajta tudatalatti egoizmus és irigység, az ember a nagyságot mindig is jobban fogadja el a tőle idősebb és tapasztaltabb emberektől. Avagy "nehogy már ez a 20 éves siheder alkosson itt remekműveket, miközben én 30 éves koromra nem értem el semmit". (Életkor tetszőlegesen cserélhető.)

Szóval szerintem ez tulajdonképpen ugyanaz, mint amikor egy munkahelyen az idősebbek kiutálják a pályakezdőket, csak mert ők kevesebb idő alatt többre vitték.

De egyébként szerintem a te gondolatod, a fiatalkori bevésődés is komoly szerepet játszik, elvégre akkor alakul ki az ember ízlése, amit a következő generációk már jó eséllyel nem tudnak kielégíteni.

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 21:37:20

@danialves: Ezek a befogadói oldalról számíthatnak. Másrészt viszont a kínálati oldal is fontos tényező lehet. Hiába próbálkozik most befutni mondjuk egy ifjú titán, még nem is érhetett el akkora ismertséget, mint apáink generációja. Szóval ha valamit akarunk nézni, először az öregek jönnek szembe.
Persze az is lehet, hogy a művészet befogadása valójában kapcsolatfelvétel is az általunk meg nem élt múltunkkal. Nekem nagy kedvencem a Kutya éji dala Bódytól. Abban az évben születtem, amikor a mozikba került, és én, valahányszor láttam (a tévében), mindig az jutott eszembe, hogy igen, talán ilyen volt ez az ország, amikor elkezdődtem.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.07.27. 21:43:55

@Kovács Erzsébet: "Hiába próbálkozik most befutni mondjuk egy ifjú titán, még nem is érhetett el akkora ismertséget, mint apáink generációja. Szóval ha valamit akarunk nézni, először az öregek jönnek szembe."

youtube.com, üss be a keresőbe egy "b" betűt, és nézd meg az első suggestion-t. Nem a Beatles lesz.
Szerintem pont fordítva van, ma bárki befuthat, és akkor az egész világ ismerni fogja a nevét, a globalizáció és az internet fejlődése egyre inkább erre mutat.

A második felével mondasz valamit, tulajdonképpen nekem (és ahogy látni szoktam, senkinek) sem annyira a gyerekkori élményeim a meghatározóak az ízlésemben, hanem az a korszak, amit még pont nem élhettem meg. (Akár azért, mert még nem éltem, akár túl fiatal voltam ezekhez a dolgokhoz)

Kovács Erzsébet 2013.07.27. 21:48:50

@danialves: A zenét tekintve igazad is van, a popzene mindig a fiatalok sportja volt, és egyre inkább az lesz. Viszont ami a filmet és az irodalmat illeti, úgy veszem észre, hogy kezdő színésznek és kezdő írónak lenni még mindig nagyon nehéz.
Talán pont az irodalomban érvényesül legjobban ez a múlttal való folytonosság: több ezer éves szerzőket lehet olvasni.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.07.27. 21:54:28

@Kovács Erzsébet: Irodalomra sem igaz ez már feltétlenül, nemrég olvastam egy cikket egy sikeres netes platformról, ahol tulajdonképpen saját magad tudod kiadni a könyveidet ebook formátumban.
(De ez részletkérdés, értem a lényeget)
Viszont amit mondasz, az inkább a fiatalabb korosztályra érvényes, de ahogy látom, az idősebbek sem törik meg ezt a szabályszerűséget, annak ellenére, hogy ők már válogathatnak a náluk fiatalabbak közül.

Pl. vegyük úgy, hogy ha egy színész befut 40 évesen, szerintem a 60 évesek akkor sem fogják szeretni, hanem inkább a nála fiatalabb vagy vele egyidős korosztályok.

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 22:26:00

@danialves:

azért ezek elég merész következtetések:)
egyébként alkotója válogatja, viszont a film/irodalom nem matematika vagy zene, itt bizonyos fokú érettség, ember és világismeret szükséges lehet bizonyos témákhoz, még ha vannak is olyanok, akik már nagyon fiatalon nagyon bölcs alkotásokat tudnak létrehozni.
én pl. nem azért nem szeretem a "fiatalokat" mert fiatalok, hanem mert egyszerűen amiket láttam tőlük, nem igazán tetszettek, ilyen egyszerű.
(viszont a korábban említett 90-09 közötti időszak általam látott "legrosszabb" angol nyelvű drámáját nem fiatal alkotta, hanem egy ismert rendező utolsó munkája volt, szóval van aminél a kritizált fiatalok is "jobbak":) )

Wintermoots (törölt) 2013.07.27. 22:28:30

@Kovács Erzsébet:

nem csak a kezdők nincsenek megbecsülve szerintem, hanem az idősebbek egy része sem, legalábbis anyagilag. meg ha nem épül kultusz az adott művész köré, eleve kevesen olvassák/nézik őket, és ez szomorú. mert az rendben hogy nem vonz nagy tömeget egy-egy színvonalasabb alkotás, de nem biztos hogy mindenki csak egy maroknyi embernek szánja, amit létrehoz...

devDavid · http://blog.hu 2013.07.27. 22:57:00

Szögezzük le a filmek 99%-át nem láttam, vagy nem is hallottam róla. Viszont District 9-ba belelátok egy olyat h inkább a film elkészülte maga volt szenzációs mint maga a film. Mármint szerintem jó film lett, de mégsem egy csillagok háborúja eposz a maga korában, viszont példaértékű lehet a kevés pénzből nagy szenzáció.

részemről: Apocalypto oké, City of Gods mega oké, Mad Max, Keresztapák szintén.
Fightclubra +1!

Maldini 2013.07.28. 00:13:33

Kubricktól van Spartacus, de nincs Mechanikus narancs, és 2001: Űrodüsszeia. érdekes lista

Kovács Erzsébet 2013.07.28. 08:21:47

@Maldini: Mi több, a Ragyogás sincs. Kubrick itteni szereplése több, mint érdekes.

Thoras 2013.07.28. 09:20:16

Úgy látom elég nagy a félreértés a lista körül. Ezek nem minden idők legjobb filmjei, valószínűleg még csak nem is Lee kedvencei, hanem tananyag. Olyan válogatás, amelynek a lényege, hogy különböző rendezői módszereket, egyedi látásmódokat mutasson be, amelyekből a rendezőpalánták profitálhatnak. Ebből a szempontból meg éppen hogy fontos, hogy sok régi film legyen benne, egyfelől mert ezek jelentik a filmkészítés alapjait, másfelől meg az újakat amúgy is ismerik.
A filmtörténet összes mesterművét meg amúgy sem tehetné a listára, mert az több száz címet jelentene.

Atkakukac1989 2013.07.28. 22:07:48

@Németh Barna: Amiket felsoroltál, azok is kiváló filmesek, csak hirtelen az én kedvenceim jutottak eszembe, ha megbocsátod nekem. Nem mintha Coenékat, PTA-t vagy a többit nem szeretném. :D

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása