aeon flux

ready for the action now, danger boy?

magyar box office: nagy fiúk Takács Máté
2013. július 22. 16:02:00

Kategória: film 16 komment

Adam Sandler bombaként robbant a hazai mozikban legfrissebb munkájával, mint ahogy arra minden épeszű ember nagy tételben tett volna; a Nagyfiúk 2. érdemei annál nagyobbak, minél tovább gondolkodunk ezen. Ezalatt az R.I.P.D. - Szellemzsaruk nálunk sem mutatott életjelet: a 3D-s fantasy a forgalmazó idei alsó dobogóján is helyet érdemelt.

grown_ups_2.jpg


> új filmek
Adam Sandler fő(bb)szerepben először a Pancserock című zenés vígjátékban tűnt fel a hazai vásznakon 1994 őszén, de a rockot már akkor sem bírták a honiak, nemhogy tavaly (lásd a Mindörökké rock esetét). Később a Nászok ásza és A vizesnyolcas szintén csak hellyel-közzel győzte meg a magyarokat, majd az Apafejjel 1999 szeptemberében valami történt, és a film meg sem állt 200 ezer eladott jegyig, amivel máig a komikus legnépszerűbb munkája maradt. Hogy nem sikerült a későbbiekben megugrani ezt a jelentőségteljes szintet, lényegtelen, hiszen Sandler konstans pontja minden évben a sikerlistának: filmjei rendre beveszik a 100 ezres küszöböt (ami ma kb. olyan, mint tizennégy éve a 200 ezres, szóval...), bármilyen formát is öltsenek. A rázósabbak, vagyis a tengerentúlon leszereplők mondjuk "csak" 105-125 ezer embert érdekelnek (Jack és Jill, Apa ég!), de a Nagyfiúk például kirobbanóan teljesített 2010 nyarán, remek változási mutatókkal meg sem állva 180 ezer eladott jegyig. Meglepő-e ezek után, hogy a Nagyfiúk 2. a 2013-as év nyolcadik legjobb nyitányát produkálta? Hát nem. Az InterCom bemutatója 61.3 millió forintot kasszírozott, simán leszorítva Grut az élről, és olyan filmeket nyomva le az idei mezőnyből első hétvége tekintetében, mint Az acélember, a Z világháború vagy a Tűzgyűrű (és ugye 3D-s rásegítés nélkül). A 48.361 néző jelentősen több, mint az első rész kezdő közönsége (31.308), mondjuk az egy kompetitívebb időszak is volt anno. Semmi nem jelzi, hogy akár csak egy kicsit is elutasítóbb lenne majd a továbbiakban a közönség a filmmel, mint három éve, szóval annak nyomvonalán még akár Sandler legnézettebb produkciója is válhat a Nagyfiúk 2.-ből, s azzal tehát egy tizennégy éves rekordot döntene meg. És végezetül: okolható-e a világ közönsége, hogy Sandler nem éppen kifinomult humorára áll sorba nagy számban? Nem. Miért? Mert máshol (jó esetben) ilyet nem láthat, csak a moziban, és hát ez volna a mozizás lényege. No persze, óriásszörnyeket és acélosan repkedő embereket sem láthat másutt, de azokhoz jóval nyitottabb hozzáállás szükségeltetik, mint egy szimpla, éppen ezért könnyebben fogyasztható és végigülhető –no és persze nevetést ígérő– vígjátéktól.

Adam Sandler-nyitányok (cs-v) (2008-tól)
film nézőszám forgalmazó premier
 Ne szórakozz Zohannal!
25.136 InterCom  2008.07.17.
 Esti mesék
47.276 Forum  2008.12.25.
 Nagyfiúk
31.308 InterCom  2010.07.29.
 Kellékfeleség
32.933 InterCom  2011.03.10.
 Jack és Jill
36.589 InterCom  2011.12.29.
 Apa ég!
17.016 InterCom  2012.08.02.
 Nagyfiúk 2. 48.361 InterCom  2013.07.18.


Úgy látszik, valami nagy gebasz van az R.I.P.D. - Szellemzsarukkal. Oké, az oroszok igencsak haraptak rá a hétvégén, de hát ők a Movie 43-ra is nagy számban ugrottak (lévén sokan vannak). A UIP által az amerikai premierrel egy időben bemutatott fantasy-vígjátékra nálunk is alacsony kereslet mutatkozott még ahhoz képest is, hogy csak némi 3D-s trükkparádét kínáltak az előzetesek, mindenféle koherencia nélkül. A sztoriban önmagában is benne rejlik legalább 15 ezer néző (ennyire még a westernszerű, 3D-mentes Cowboyok és űrlényektől is futotta két éve), ehhez képest igencsak a vonal alatt futott be a film a maga 9.652 eladott jegyével. Ez a forgalmazó idei listáján alulról a harmadik helyet éri Jeff Bridgeséknek, hiszen csak a ParaNormanre (6.432) és a Jurassic Park 3D-re (7.266) fogyott kevesebb tikett az elmúlt bő fél évben a premier hétvégéjén. Bevétel terén 14.4 millió forinttal lehet számolni, ami átlagosan 1489 forintos jegyek után gyűlt össze. Nincs mit szépíteni, a film nálunk is bukás, mentséget találni nehéz rá, bár az tengerentúli csúfondáros kudarc némileg menti a helyzetet, meg amúgy is: egy hétvégén elég egy Rotten Tomatoes-katasztrófát sikerre vinnünk.

Robert Schwentke-nyitányok (cs-v)
film nézőszám forgalmazó premier
 Légcsavar
25.564 Forum  2005.10.27.
 Az időutazó felesége
9.527 InterCom  2009.10.29.
 RED
11.865 Palace  2010.12.09.
 R.I.P.D. - Szellemzsaruk
9.652 UIP  2013.07.18.


Az ADS Service kereszteshadjárata, hogy egyenesen DVD-matéria akció-thrillereket meg egyebeket juttasson el pár moziba is a videotár mellett, mindenképpen becsülendő, ugyanakkor folyvást silány számokat hozó. Nincs mit csodálni azon sem, hogy a Tim Roth főszereplésével készült, szinkronizált Piszkos melókra mindössze 145 fő ült be öt moziban, 142 ezer forintot hagyva a kasszákban. Sivár vidék lehetett a két budapesti mozi, a MiMozink Lurdy Ház és a Sony Átrium Eurocenter egy-egy terme, amelyekben összesen 36 előadást hirdettek meg a filmre. Még ha nem vesszük ki a vidéki érdeklődőket abból a 145-ből, akkor is csak átlagosan 4 ember jut egy vetítésre.

> korábbi filmek
A Gru 2. a harmadik víkendjén is csaknem 26 ezer új érdeklődőt toborzott, így összesített látogatottsága 214.077 főre duzzadt, s ezzel az éves listán is előkelő helyre katapultálta magát a UIP terjesztése, hiszen többeket csak a Vasember 3. és a Másnaposok 3. érdekelt eddig. A 300 ezres küszöb elérése még nem zárható ki, de valószínűleg a Hupikék törpikék 2. érkezése gátló tényező lesz ebben, már csak a 3D-s vásznak elszívása miatt is.

Bronzérmes a Tűzgyűrű, miközben csaknem 55%-ot zuhant, és ez már 15 ezer néző alatti szintet jelent hétvégi vonatkozásban. A 100 ezres látogatóhatár így kemény menet lesz, szóval a helyzet nagyjából az amerikaihoz mérhető, vagyis csalódást jelent az InterCom sci-fi/fantasyje. Hasonlóképp, vagy még inkább A magányos lovas: ugyan westerntől eleve nem lehetett több százezres nézőtömeget várni, a halovány bemutatkozást most felezés követte, így a Forum Hungary gondozottja két hétvége után is csupán 35 ezer nézőnél rostokol – ha nem is első hétvégi, de legalább első heti eredményként kellett volna ezt produkálni (ámbár a terjesztés nagyságára tekintettel mégis inkább első hétvégiként lett volna ideális).

> végszó & ami jön
Ezen a hétvégén cirka 140 ezren vették célba a top 10 filmjeinek valamelyikét, ami kielégítő (és jobb az egy évvel ezelőtti forgalomnál), de túlontúl sokat köszönhetnek ebből a mozik a Nagyfiúk 2.-nek; Sandler komédiázása ugyanis több mint harmadát teszi ki az eladott jegyeknek. A következő hétvégén éppenséggel megint lehet első eme folytatásból, de azért a Farkasnak lesz ehhez egy-két szava. A legutóbbi X-Men-film nem muzsikált túl fényesen, de szem előtt sokkal inkább a 2009-es kalandot kell tartani, aminek startját 3D-vel meg mindennel illendő volna legalább megismételni (ez 37 ezer nézőt követel meg). Ezen felül érkezik még a Vizsga két személyre című vígjáték és Az osztag című horrorszerűség is.

A TOP 10 (csütörtök-vasárnap)

# volt
#
film csüt-vas
Ft bevétel
változás Ft össz-
bevétel
össznéző
1 ú  Nagyfiúk 2.
61.3m - 61.3m 48.361
2 1  Gru 2.
34.5m -48.6% 282.8m 214.077
3 2  Tűzgyűrű
22.3m -54.5% 90.4m 61.268
4 ú  R.I.P.D. - Szellemzsaruk
14.4m - 14.4m 9.652
5 4  Női szervek
12.2m -44.5% 81.8m 62.030
6 3  A magányos lovas
11.6m -52.7% 47.8m 35.056
7 6  Szörny Egyetem
11.2m -39.2% 184.3m 140.173
8 5  Z világháború
10.8m -47.3% 176.4m 121.470
9 7  Szemfényvesztők
8.1m -35.1% 185.1m 140.163
10 8  Gyakornokok
2.6m -51.8% 103.9m 80.248

a cikk elkészültében segítségünkre volt: UIP-Duna Film

Címkék

fantasy box office comedy tim roth adam sandler intercom sequel ryan reynolds jeff bridges kevin james robert schwentke 3d cinema uip duna film brit flick box office hazai ads service

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr95418726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szkristof92 2013.07.22. 16:17:57

Fröcsög a kula, mulat a magyar.

MasterTom 2013.07.22. 17:18:22

Nem is tudom. A Szellemzsarukat néztem a hétvégén, annyira semmilyen volt, hogy az már néha fájt. Lehet, hogy jobb lett volna helyette az a szándékosan sz@r Grown Ups 2. :)
De különben az rendben van, hogy nem okoztunk csalódást, de ez a film nyugaton is nagy siker, szóval...

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.07.22. 17:34:15

@MasterTom: Erre lehet mondani, hogy nagy az Isten állatkertje. (Nagyfiúk 2)

El nem tudom képzelni, hogy tudnak arra pénzt kiadni.

Atkakukac1989 2013.07.22. 18:23:29

@REMY: Úgy tudnak pénzt kiadni, hogy nem konkrétan a film miatt ülnek be, hanem csak azért mert vígjáték. Hányszor hallom azt a moziban sorban állás közben, hogy: Mit nézzünk meg? Mindegy, csak valami vígjáték legyen.

Nem érdekli őket, hogy miről szól vagy kik játszanak benne. Rengetegen moziznak úgy, hogy megtetszik a plakát vagy az éppen a pénztár fölött vetített előzetes. Nincs itt titok.

Persze nekünk, akik kicsit járatosak a filmek világában, ez mindig furán hat, hogy valaki csak spontán beül valamire és előtte nem mérlegel semmit.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.07.22. 18:26:19

@MasterTom: Ez náluk inkább már anomália, míg mifelénk biztos pont.

Kovács Erzsébet 2013.07.22. 19:26:59

@Atkakukac1989: Ennek fényében nagy kár, hogy ilyen a választék. Lehet, hogy ezek az emberek esetleg még az Airplane-t is megnéznék, ha épp az menne a moziban.

Spender 2013.07.23. 14:09:48

@Atkakukac1989: Pontosan így látom én is. A siker nem Adam Sandlernek szól, vagy annak, hogy az első film jó lett volna. Nyár van. Az emberek megfáradtak, menekülnek a multiplexbe a meleg elől, és ott meg "jó akkor legyen mozi". Ilyenkor pedig első a vígjáték. Ezen a fronton pedig nincs is a filmnek jelen pillanatban kihívója.

Persze biztos van olyan pasas, aki a sorban állás közben erősen szemez a Tűzgyűrű trailerével, de aztán ránéz a barátnőjére és azt gondolja.. "jól van, legyen az a baromság, még mindig jobb mintha az a rózsaszín plakátos női szerveket kéne megnézni".

Persze ilyenkor még mindig ezerszer jobb választás egy Gru 2., amit mi néztünk meg, de gondolom a többségnek az "ciki mert mese" pedig százszor szórakoztatóbb mint az egyre erőtlenebb vígjátékok.

Kovács Erzsébet 2013.07.23. 21:32:00

@Spender: Ez komoly? Egy Női szervek-kaliberű vígjáték túl csajos? Vagy csak a plakát riasztja el a férfiakat? Még megérteném, ha mondjuk arról a nyoszolyólányos vígjátékról lett volna szó.

Kovács Erzsébet 2013.07.23. 23:09:04

@Wintermoots: Pedig az volt az érzésem, hogy egy Női szerveket pont úgy és azért raknak össze, hogy a pár mindkét felének legyen mit néznie.

Wintermoots (törölt) 2013.07.23. 23:15:30

@Kovács Erzsébet:

www.youtube.com/watch?v=O2oq2edLdNo

ez a rövid klip még kommentárt sem igényel...
persze fogalmam sincs, nőként hogyan ítélném meg, csak sejthetem hogy akkor sem lelkesednék, persze ki tudja.

Spender 2013.07.23. 23:27:12

@Kovács Erzsébet: Félreértettél! Nem állítom azt a "Női szervek"-ről, hogy "túl csajos". Nem is láttam a filmet.

Én egy átlagszitut írok le, ahol az éppen jobb híjján moziba tévedő, pénztár előtt sorban álló, a kínálatban szereplő filmekről vajmi kevés háttér infoval rendelkező srácok / pasik / férjek / apukák gondolkodhatnak.

Az egyik plakáton Adam Sandler, meg pár valahonnan ismerős csávó ökörködik.
A másikon Sandra Bullock meg valami kövér nő pózol és mindent elborít a RÓZSASZÍN.

Hidd el, nem sok férfi választaná az utóbbit, csak ez alapján. :)

Wintermoots (törölt) 2013.07.23. 23:45:30

@Spender:

elég szomorú, ha ez az átlagszitu

Spender 2013.07.24. 00:04:58

@Wintermoots: Lehet, hogy tévedek, de én így érzem. Sokkal kisebb arányban vagyunk mi, főleg nyár közepén, akik hétről-hétre tudatosan, filmet előre kiválasztva, konkrétan az adott film miatt megyünk moziba.

Kovács Erzsébet 2013.07.24. 03:12:40

@Spender: Na, ez már érdekes. Mert ez a marketingesek (plakáttervezők, stb.) sara is egyúttal.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása