aeon flux

ready for the action now, danger boy?

játékélmény, játékvélemény: borderlands 2, skyrim, bioshock infinite, dead space 3 Zalaba_Ferenc
2013. május 12. 11:55:00

Kategória: jatekhaz 17 komment

Rá kellett jönnöm, hogy soha nem lesz annyi időm, hogy komplett játékteszteket írjak, bármennyire szeretnék, ezért röviden és tömören megmondom a megmondani valómat, aztán ti majd vitába szálltok velem, ha van miért. Tehát...

borderlands2.jpg

Az utóbbi évek legjobb játéka #1: BORDERLANDS 2. Miért?

  • humor
  • óriási, szabadon bejárható világ
  • rengeteg küldetés, ezek közül sok-sok az opcionális és karaktered szintjéhez optimalizált
  • elképesztő mennyiségű és minőségű fegyverarzenál (több ezerről /millióról?/ van itt szó)
  • gyönyörűen optimalizált játékmenet (az ellenfelek mindig egy picit nehezebbek)
  • számtalanszor újrajátszható
  • kreatív, szórakoztató ellenfelek, kreatív, szórakoztató világ
  • multiban állítólag még pazarabb élmény.

Az utóbbi évek legjobb játéka #2: SKYRIM. Miért?

  • jól felvezetett karakterrendszer (nem azzal indul a játék, hogy órákon át karaktert generálsz, aztán tíz óra játékidő után rádöbbensz, hogy valószínűleg rosszul választottál)
  • óriási, szabadon bejárható világ (ami enyhén szólva gyönyörűen realizált)
  • izgalmas (habár a végére kissé kifulladó) történet, rengeteg mellékszál
  • többféle választható játékmodor (akár leállhatsz Simsezni is, ha úgy tetszik)
  • fegyverek, kincsek, tulajdonságok változatossága
  • varázslatos zene.

Az utóbbi évek legnagyobb csalódása: BIOSHOCK INFINITE. Miért?

  • szabadnak ígérkező, mégis csőszerű játéktér, játékmenet
  • az első részben kitalált tulajdonságok, perkek felháborító lebutítása (hackelésre, lopakodásra, stb-re semmi szükség: mindent gombnyomásra megcsinál a partnered)
  • egyhangú mágia (valójában teljesen mindegy, melyik természetfeletti tulajdonságodat használod, fejlesztgeted (már ha van miért...): alapesetben közvetlen fájdalmat okoz, alternatív esetben csapdát állít)
  • jellegtelen fegyverek (pisztoly, shotgun, golyószóró, rakétavető, sniper: csak a szokásos, meg ugyanaz pepitában)
  • meglehetősen zavaros, és részben beteljesületlen történet, melynek dekódolását az sem segíti, hogy sokszor elnyomja az akció, és még feliratot sem lehet hozzá kérni (vagy ha én nem találtam meg, akkor sorry)
  • a grafika bámulatos, de mozgás közben szétesik (PS3-on), ezért le kell butítani (pontosabban a reakcióidőt kell késleltetni, amitől a figurád kissé belassul)
  • nem kihívás (normál fokozaton): ha kifogysz a lőszerből, pénzből, életerőből, stb., akkor a játék 85%-ban veled tartó Elizabeth ad neked, amúgy a játéktér tele van szórva táppal és automatákkal, melyektől tápot lehet vásárolni, és mivel egy-kettő leszámítva a tulajdonságok, fegyverek fejlesztését semmi sem indokolja, ezért soha nem fogysz ki a maniból; ha netalántán elakadnál, akkor egy gombnyomásra megjelenő zöld nyíl mutatja, hogy merre menj...
  • Songbird, miért?!
  • de hogy jót is mondjak: egy-két ellenfél gyönyörűen ki van találva, jók az alternatív világból segítségül hívható eszközök, és a játék megjelenítése tényleg pazar (nem spóroltak semmin).

Az idei év eddigi legkellemesebb csalódása: DEAD SPACE 3. Miért?

  • továbbgondolt, némileg túlbonyolított, ugyanakkor kihívást jelentő fegyver-fejlesztő rendszer (hulladékból, alapanyagokból saját magadnak kell új fegyvereket összeállítanod, vagy már létezőket felpimpelned: a lehetősége tárháza kitárul)
  • izgalmas, változatos játékmenet (habár horror helyett inkább már akció)
  • mellékküldetések: that's a first!
  • ügyes mellékjátékok (ajtók, masinák meghekkeléséhez)
  • Isaac büntet (az ellenfelekbe viszont rakhattak volna több kreativitást is).

bioshock_infinite.jpg

Címkék

ps3 velemeny rpg fps bioshock tps sandbox dead space elder scrolls borderlands post apocalyptic survival game

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr95296359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csgergo 2013.05.12. 12:36:37

Szerintem meg a Dead Space 3 az idei év egyik legnagyobb csalódása. A történet idióta, a játékmenet kényelmetlenül fantáziátlan, a harc rendszer egyhangú így a harmadik játékban már, a hangulat teljesen eltűnt.
A Bioshock pedig záró jelbe tette az idén megjelent összes játékot az én szememben. A világa baromi izgalmas és kreatív, a történet remekül meg van írva és a finálétól garantáltan seggre ül mindenki. A harcok valóban elég primitívek, de nem ront az összhatáson. Felirat van a párbeszédekhez, viszont az audio felvételekhez én sem találtam sehol sem :D

Kozák Péter 2013.05.12. 12:38:39

Sajna egyet kell értsek a Bioshock-kal kapcsolatban...
Nagyon vártam egy végigvitelnél még megvolt a "varázs", de abszolút nem vágytam vissza Columbia city-be.

Szerettem volna kicsit kreatívabban megélni az élményt, de a Programozók megkötötték a kezem. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.12. 12:48:57

@csgergo: Igen, a világ izgalmas és kreatív, de a játékélmény óriási csalódást okozott. Nincs értelme tápolni, gyűjtögetni, fejleszteni, tesztelni, bármiféle stratégiát, taktikát kialakítani: mész előre a csík mentén, és lősz. Nagyon fájt, hogy ennyire lebutították az első részhez képest. :\ Ezért a sztori sem igazán szippantott magába.

(A Dead Space 3-nak még konrántssem értem a végére, szóval a sztoriról nem tudok nyilatkozni, de az eddigi élményeim több mint pozitívak.)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2013.05.12. 13:27:50

Bioshock Infinite kritikája többé-kevésbé jogos, bár szerintem ettől függetlenül is baromi jó játék lett. nem tudom hogy normálon milyen, 1999 módban értelmet nyer a pénz gyűjtögetése (egy pillanat alatt eltapsolod, ráadásul minden elhalálozás jelentősebb mennyiségű pénzt levon tőled, ha elfogy, akkor mehetsz vissza az utolsó checkpoint-hoz, amit szintén nem oszt olyan bőkezűen a program mint normál fokozaton), a "plazmidok" fejlesztése ötletes és meglepően sok kombináció van, ami működik. a játékmenet egyébként egyértelműen Elizabeth miatt lett lebutítva, hogy hasznos tudjon lenni. ettől függetlenül érthető hogy mindenki kicsit becsapottnak érezte magát amiatt amilyen a játék végül lett, ahhoz képest, amit 2 éve az E3-on demóztak. a játéktér enyhén szólva is limitált, a skyline-os móka közel sem úgy működik mint ahogyan azt prezentálták (valójában csak nagyon szűk területekre koncentrálódik) és ironikus módon az egész játéktér a nyitott terek ellenére még az első Bioshock-hoz képest is sokkal szűkre szabottabbnak tűnik. ettől függetlenül is azt mondom, hogy remek játék, rengeteg apró rejtett utalással és üzenettel, érthetetlen, hogy a fejlesztők miért játszottak ennyire biztonsági játékot ezzel a lineáris cső-shooter játékmenettel / pályaszerkezetekkel. a skyline, a levegőben lebegő város adta volna magából a viszonylagos szabadságot, a free roam lehetőségét, de ezt a ziccert a fejlesztők valamiért fájóan kihagyták.

nekromanta4 2013.05.12. 13:29:03

@csgergo: Audionaplók a menüben vannak feliratozva, ahol vissza is lehet hallgatni azokat.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.12. 13:35:29

@Linkovic Csumoszky: Köszi a kontrát. Jelenleg árulom a játékot (valaki, esetleg? :), de nem sebbel-lobbal, így ha a nyakamon marad, akkor később talán adok neki még egy esélyt az említett nehézségi fokozaton. De inkább tolom végig úja meg újra a Borderlands 2-t, mint most bármit. :)

Andrews 2013.05.12. 16:26:53

Ne easy-n játszattok. :)

Andrews 2013.05.12. 16:28:42

PC-n meg még jobban néz ki a Bioshock Inifinite van is egy összehasonlító videó youtube-on. Talán irányításra is jobb úgy egér+ bill. Én még nem játszottam vele cska a 1. résszel ami klasszikus számomra is. A 2. rész nagy csalódás volt. Dead Space 2 nekem jobban bejött mint az első rész habár elég sok szűk tér és szkriptelt átvezetők sora található benne. :)2.-al még nem játszottam itt se.
Borderlands GOTY editionnel játszottam és hosszú távon azért unalmas volt igaz állítólag a 2. résznél ez a gond nincs már sokkal változatosabb minden téren pályák, ellenfelek, fegyverek stb.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.12. 18:15:25

@Andrews: Az első Borderlands nálam is nyögvenyelősen indult, de aztán egy idő után felpörgött, viszont az idióta automatikus mentés (amely felülírja a korábbi mentett fájlt) miatt buktam az egész játékot, mikor egy mentési folyamat közben szállt el a játék...

Az említett összehasonlításhoz tudnál dobni egy linket?

Andrews 2013.05.12. 18:45:25

www.youtube.com/watch?v=S3ywCKK1SLo
Igen. :) Machinimától egyik legnagyobb játék csatorna Youtube-on. Majd én is csinálok videót róla pc-n ha elérek oda mert még csak 2011-3012-es játékokkal játszok el vagyok maradva s sorban megyek, szinte mindig. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.12. 19:47:14

@Linkovic Csumoszky: @Andrews: Hát igen, a PC-változat köröket ver mind a Ps3-ra, mind pedig az Xbox360-ra. Viszont ez utóbbi kettő között én semmi különbséget nem láttam - hál'istennek. :)

Jaqen 2013.05.12. 21:44:29

Tudom, hogy sokan nem értenek velem egyet, de a Skyrim szerintem az utóbbi évek legtúlértékeltebb játéka. Persze, az első órákban még izgalmas, csak miután rájösz, hogy minden dungeon, sőt a világ elég nagy része copy-pasta, hogy a guildek mind ugyanolyanok ("hé, szóval varázsló akarsz lenni? Menj el egy random dungeonba, öld le az ugyanolyan zombikat, szerezd meg az aktuális McGuffint, és te leszel a vezetőnk! Még varázsolnod se kell tudnod! Bárd akarsz lenni? Tedd az előbb felsoroltakat! Tolvaly? Tedd az előbb felsoroltakat! Bérgyilkos? Tedd az előbb felsoroltakat!"), jó dolog, hogy nem kell az elején választani karaktert, de cserébe a balansz cseszhetjük, kb. level 30-tól mindent kinyírsz 2 ütésből.
Egyszerűen az egész világ túl sovány, van pár érdekes quest, de a nagyrészük csak vidd el ezt oda, öld meg ezt stb.
Nekem azután a hatalmas hype után csak simán nem nőtt fel az elvárásaimhoz. A Morrowind és Oblivion után azt hittem, hogy ennél sokkal mélyebb élményben lesz részem.
A Skyrim olyan, mint egy hatalmas tenger, de csak bokáig ér a víz.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.13. 08:22:09

@Jaqen: Jó ez a hasonlat. :) Megvallom őszintén, én vasárnapi RPG-s vagyok, így a Skyrim a maga könnyed ugyanakkor szerteágazó világával kiváló eledelt kínált számomra arra, hogy ne érezzem hülyén magamat ebben a játékstílusban (sok más nagynevű társa üldözött el 1-2 óra múltán - legutoljára talán a Mass Effect 2).

mesterjani 2013.05.13. 15:25:03

Bioshock-ot én vinném mennyi és melyik kiadás?

mesterjani 2013.05.18. 10:03:16

@Zalaba_Ferenc:
Köszönöm, meggondolom. Sajnos közben elszállt a laptopom, ha ki tudom gazdálkodni érdekel.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása