A legújabb szuperprodukció számain érezhető, mennyit ér akár a 3D, akár a jó márkanév: a Feledés jól nyitott, de nem annyira, hogy az év végi számvetésnél is emlékezzünk rá – feltéve persze, ha nem kap szárnyra a továbbiakban. Hasonlóban az Eleven testek még csak nem is reménykedhet: a feliratos tinédzser zombifilm gyengén rajtolt el a top 5-ön kívül.
> új filmek
Tom Cruise igen nagy számnak minősült Magyarországon már a kezdetektől, a kezdeteket pedig a milliós nézettséggel kacérkodó Cocktail és Esőember jelentették. Ahogy a sztárkultusz kiveszett az amerikai mozikból, úgy a honiakból is, szóval a nagy sztároknak elengedhetetlen tartozéka egy jól eladható sztori is. A Feledésben mindez megvan, hiszen látványos sci-firől van szó, ugyanakkor a látványos sci-fikkel is egyre nehezebb hatni a magyar nézőkre: a térhatás nagyon sokat számít (és sokkal inkább a nézettséget hivatott emelni, semmint a bevételt), e nélkül ma már ritkán is látni ilyesfajta filmet. A 44 moziban a csütörtök és vasárnap között összegyűlt 40 ezer (egészen pontosan 39,918) néző valószínűleg a maximális, amire egy teljesen új film (azaz nem folytatás vagy valamilyen adaptáció) önerőből képes 2013-ban, persze ha kellőképpen meg van támogatva. Egy jegy ára átlagosan 1382 forint volt a filmre (kicsit megemelve a 4DX vetítések által), vagyis a nyitány 55,2 millió forint – ez az év harmadik legjobbja eddig, és nem mellesleg az ezt megelőző Drágább, mint az életed és a Django elszabadul is két dimenziós produkció volt. A 100 ezer nézőt biztosan hozza majd a UIP terjesztése, ám a most már csak jóra forduló időjárás az ennél magasabb reményeknek alaposan betehet.
A Lenyűgöző teremtményeket a magyarok is kiköpték, A burok egy fokkal jobban járt. Most az Eleven testek című természetfeletti regény-adaptáció került terítékre, ám nem volt ínyére a nézőknek: csupán négy és félezren vonszolták el magukat a 25 mozi valamelyikébe, s ezzel a ProVideo bemutatója 6 millió forintot és a 6. helyet intézte magának. A közöny érthető: sosem voltunk odáig a zombihorrorért, bármilyen formában is jöjjön, ráadásul feliratos körülmények között vetítik, ami a tizenéves célközönség körében szitokszónak számít. A szemléltetés végett: ez a nyitány gyengébb mint a Halálhegyé, és azonos a Spring Breakers-ével.
Négy budapesti moziban mutatta be a Budapest Film a három Oscar-díjra jelölt The Mastert. Rejtély, miért pont egy könnyedén magyarítható címnél maradt meg az eredeti, de ez igazából nem zavarhatott túl sok vizet: ahogy arra számítani lehetett, kevesebb mint ezren (869-en) merészkedtek be Paul Thomas Anderson drámájára, ami 1,1 millió forintos bevételt eredményezett. A rendező korábbi munkái sem voltak azok a kifejezett közönségsikerek, ám ez még a Vérző olaj 11 ezer nézőjét is nagy mértékben alul fogja múlni. De legalább nem szenvedett el egy nagy hiányosságot a hazai forgalmazás.
> korábbi filmek
Némi napsütés alaposan kipucolta a már egy ideje látható filmek nézőtereit: a legalacsonyabb csökkenés a top 10-ben 39% volt –azt is a rejtélyes módon lényeges sikert elérő Képszakadás produkálta–, minden más minimum felezett. A G.I. Joe: Megtorlás a második helyen futott be most, de 60% feletti mélyrepülést hajtott végre, így a 100 ezer nézőről szőtt álmai, ha voltak, most szertefoszlottak. A UIP 3D-s akciófilmjére eddig 54,723-an voltak kíváncsiak, ami csaknem megyezik az első rész tizenegy napos teljesítményével (53,921). Ugyancsak nagyot zakózott a Támadás a Fehér Ház ellen. A ProVideo bemutatójára a második víkenden már csak hatezren ültek be, így össznézettsége még a 30 ezret sem éri el, pedig az ígéretes nyitány nem ezt sugallta.
> végszó & ami jön
Április kemény diónak számít, ám most második hete sikerült valamennyire érdekes produkcióval előrukkolnia a forgalmazóknak, így a top 10-ben szereplő filmekre elkelt 88 ezer jegy nem alábecsülendő, és még egy darabig, a blockbuster-szezon beindulásáig nem is lesz az, hiszen előbb-utóbb az időjárás is teljes arzenállal fog dolgozni a mozik ellen. Most a Feledés mentette a becsületet, s bizony egy hét múlva is rá hárul ez a feladat, lévén a Horrorra akadva 5. bizonyosan újabb nagy lépést tesz hátra a csalódást okozó negyedik rész (63 ezer néző) után. Érkezik még Paul Walker egy kis elő-halálos irammal a Pokoli futamban, illetve egy 3D-s animációs film Tad Jones csudálatos kalandjai címmel.
A TOP 10 (csütörtök-vasárnap)
# | volt # |
film | csüt-vas Ft bevétel |
változás | Ft össz- bevétel |
össznéző |
1 | ú | Feledés |
55,2m | - | 57,4m | 41,476 |
2 | 1 | G.I. Joe: Megtorlás | 16,4m | -61,1% | 81,6m | 54,723 |
3 | 2 | Croodék |
12,1m | -53,3% | 181,7m | 131,318 |
4 | 4 | Az óriásölő |
10,2m | -53,6% | 94,8m | 63,686 |
5 | 3 | Támadás a Fehér Ház ellen |
8,6m | -61,8% | 37,3m | 27,025 |
6 | ú | Eleven testek |
6,0m | - | 6,0m | 4,502 |
7 | 5 | A burok |
4,1m | -59,3% | 48,7m | 36,171 |
8 | 6 | Tökéletes hang |
3,8m | -57,0% | 36,2m | 28,264 |
9 | 8 | Képszakadás |
3,6m | -39,3% | 62,4m | 47,689 |
10 | 7 | Óz, a hatalmas |
2,7m | -58,1% | 164,4m | 115,835 |
a cikk elkészültében segítségünkre volt: UIP-Duna Film