A híresztelésekkel szemben a Facebook főhadiszállásán tartott tegnapi sajtótájékoztatón Mark Zuckenberg nem egy új okostelefont mutatott be, hanem "csak" egy applikációt, amely facebookosítja az Android-telefonokat. Az április 12-ei startot követően egyelőre azok közül is csak egy néhányból farag facebook-katonát (a Samsung Galaxy SIII-ból, S4-ből, a Galaxy Note II-ből, valamint a HTC One-ból és One X-ből).
Az applikáció lényege az, hogy a telefon kezelőfelületét - de már az érintésre megjelenő homescreent is - teljesen átalakítja, a facebook szolgálatába állítja: az arra installált applikációk nem külön-külön jelennek meg, hanem kapcsolatainkhoz igazítva. Teszem azt, hogy Kiss Pisti feltölt egy képet az Instagramra, aztán küld neked egy SMS-t, az nem két-három-stb. különböző menüpont/app alatt jelenik meg, hanem Kiss Pisti nevéhez kapcsolva, az ő facebookos tevékenységeivel összehangolva.
Az alkalmazás teljesen natív jellegű: telefonodat még csak fel sem kell oldanod a zár alól, a Coverfeed nevezetű aoo segítségével teljes képernyőn láthatod barátaid aktivitását, amit mindenféle applikáció elindítása nélkül lájkolhatsz, kommentálhatsz, stb.
Az alkalmazást bemutató Zuckenberg arról beszélt, hogy az okostelefon-felhasználók idejük 25%-át a Facebookon töltik, úgyhogy miért nem lehetne azt elérni, hogy a telefon nem applikációkról, hanem emberekről szóljon. Ühüm. Igazából viszont arról van szó, hogy a Facebook Home "bekebelezi" a telefont: elsődleges kezelőfelületté lép elő, amelybe az alapszolgáltatások (sms, e-mail, stb.) integrálódnak, míg minden egyéb applikáció margóra kerül (amit persze azért néhány gombnyomásra el lehet érni).
A Facebook Home indulásakor az androidos csúcstelefonokon lesz elérhető, de később a gyalogos készülékeket, tableteket is bevonják. Arról nem esett szó, hogy a Home-ot iOS-szel rendelkező eszközökre is fejlesztenék: egyelőre "Android exkluzív" programról van szó.