A január–március időszak után folytatódik a 2013-as sikervárományos filmek áttekintése. Lesz itt minden: boszorkányok és boszorkányvadászok; dinoszauruszok, hatalmasok, óriások, óriásszörnyek és egyetemista szörnyek; háborús zombik és szerelmes zombik; vetélkedő bűvészek és bankrabló bűvészek; vasember és acélember; törpök és törpikék; no meg világvége minden mennyiségben. Következzenek 2013 várt, vélt és remélt sikerei a második negyedévből (április–június)!
4.5.
> női szervek [the heat]
Sandra Bullock a Beépített szépség 2: Csábítunk és védünk után ismét bűnügyi vígjátékban nyomul, és reméli, hogy a közönség kitart mellette 2009-es, karriercsúcsot jelentő dupla bombája (Nász-ajánlat, A szív bajnokai) után is. Partnere az a Melissa McCarthy, akivel egyre többet fogunk találkozni az elkövetkezendőkben. A két hölgyemény FBI-ügynökként ered egy orosz maffiafőnök nyomába a Koszorúslányok rendezőjének filmjében. Ez alapján várhatóan egyformán kielégítő lesz mindkét nemnek és több korosztálynak is a 20th Century Fox bemutatója, és az időzítés is nagyjából megfelelő ahhoz, hogy dobogós helyen fusson be az áprilisi kínálatból (lehetőleg kilenc számjegyű összeggel), de persze sok múlik azon, milyen is lesz a produkció maga.
várható hazai premier: április (intercom)
4.5.
> jurassic park 3D
65 millió + 20 év után visszatérnek a dinoszauruszok, méghozzá az őket megillető (méretükhöz méltó) helyre, vagyis a mozivásznakra. Steven Spielberg talán leghíresebb munkája egy ideig (nevezetesen a Titanic behajózásáig) minden idők legsikeresebb filmje volt, így a dimenzióval bővült változat felé joggal lehetnek nagyok az elvárások. A Titanic újrázása 2012-ben globálisan 345 millió dollárt jövedelmezett (javarészt Kínából), és tekintve, hogy a Jurassic Park még jobban is fekszik a moziba járók túlnyomó többségét jelentő fiatalságnak, mint a romantikus katasztrófafilm, jó esély van rá, hogy a Universal is száz milliós nagyságrenddel gyarapítja máig legsikeresebb gyermekét. Annyi biztosra vehető, hogy a 3 Oscar-díjas film csatlakozik a milliárd dollárosok klubjába (hiszen perpillanat 915 milliója van), plusz az is valószínűsíthető, hogy hazájában átlépi a 400 milliós korlátot – ehhez 43 millió dollár szükségeltetik, nagyjából annyi, amennyit a Titanic gyűjtött tavasszal.
várható hazai premier: május 2. (uip)
4.12.
> scary movie 5
A Horrorra akadva-sorozat utoljára 2006-ban tette tiszteletét a vásznon, még mindig nagyon jó bevételi eredményekkel, az ötödik epizód pedig már évek óta fejlesztés alatt áll. Az eltelt hét esztendő folyamán történt ez meg az a horror műfaj háza táján, ami ideális alapanyagot szolgáltat egy újabb részhez: természetesen a Paranormal Activity-széria képezi majd a fő irányvonalat, de a Fekete hattyú is nagy dózisban kapja majd az oltást. A forgatókönyvet a második-harmadik epizódban is tevékenykedő, veteránnak számító David Zucker és Pat Proft írta; az nem túl valószínű, hogy pont harmadjára sikerül nekik valamiféle konzisztenciát vinni a történetszerűségbe, de már önmagában az ismert (ámbár a sok más Movie miatt azért némileg megkopott) címére hagyatkozva is boldogulnia kell a Weinstein Company bemutatójának, ami a Horrorra akadva 2. 70 millió dollár feletti eredményének megismétlésével már kinyilvánítható.
4.19.
> feledés [oblivion]
A nyári moziszezon korán kezdődik 2013-ban. A Feledés 130 millió dolláros költségvetésével és Tom Cruise-zal a főszerepben ugyanis egy egyértelműen nagy babérokra törő sci-fi. Joseph Kosinski, a TRON: Örökség rendezője saját képregényalbumából készítette el az amerikai-orosz koprodukcióban készült filmet, amely akár a WALL-E élőszereplős másaként is felfogható, hiszen Cruise az elnéptelenedett Föld takarítóját játssza, aki egy fontos küldetés központi szereplője lesz. Kosinski először a Disneynek adta el a jogokat, ám mikor azok PG-s korhatárral és alacsonyabb költségvetéssel hozakodtak elő, a szkript ismét a piacra került. A Universal megszavazta a kellő pénzt és korhatárt (PG-13), s ezzel alighanem legnagyobb dobásuknak adtak zöld utat a 2013-as évre. A forgatókönyvön dolgozott William Monahan és Michael Arndt is; utóbbi nagyon dicsérte az anyagot. A sci-fi érezhetően új erőre kap mostanság, s a Feledés segítheti az eredeti (nem folytatás vagy remake) darabok megszaporodását. A nemzetköz minden bizonnyal több százmillió dollárral jutalmaz majd, az igazán trükkös az amerikaiak kellő mértékű mozgósítása lesz. Bármennyire is szokatlan, az időzítés jónak tűnik (eredetileg júliusi premierben gondolkodtak a stúdiónál), a stratégia pedig követi Cruise egy korábbija, a Mission: Impossible: Fantom protokoll debütálását, hiszen egy héten át korlátozottan, IMAX-ben lesz elérhető a film (április 12-től), mielőtt országos szintre lép. Ha Cruise a Jack Reacherrel nem sül fel (azaz a közönség Ethan Hunt szerepén túl is kíváncsi rá), akkor a Feledésnek lesz esélye megközelíteni a TRON: Örökség 172 milliós bevételét.
várható hazai premier: április 18. (uip)
4.26.
> izomagyak [pain & gain]
Michael Bay végre elszakadt egy kicsit az egymást ütlegelő óriásrobotoktól, és leforgatott egy akció-vígjátékot Dwayne Johnsonnal és Mark Wahlberggel. A film egy 1999-es cikksorozatból merít, amely arról számolt be, miként vált két floridai szteroidzabáló testépítőből bűnöző. Érdekesnek ígérkezik a pozitív szerepekhez szokott színészeket emberrablóként, Michael Bayt pedig 22 millióból gazdálkodni látni; az Izomagyak a rendező legolcsóbb filmje a Bad Boys - Mire jók a rosszfiúk?, azaz első munkája óta. A büdzsé alacsonyan tartásának érdekében Johnson és Wahlberg nem vett fel fix fizetséget, majd csak a bevételekből részesednek. A bevételekkel alighanem nem lesz gond, a két főszereplő elég népszerű, legfeljebb az okozhat némi frusztrációt a Paramountnak, hogy két nagyágyú közé (Feledés, Vasember 3.) szorult be szerényebb reménységük, és április utolsó hétvégéje néha ki tud fogni a tuti befutónak vélt filmeken is. 60 millió dollár azonban így is minimális elvárásként jelentkezik.
várható hazai premier: augusztus (uip)
5.3.
> vasember 3. [iron man 3]
Második fázisához érkezett a Marvel szuperhős-krónikája. Vasember harmadjára tölti be a nyárindító szerepét, és a korábbiaknál is nagyobb érdeklődés várható iránta. A Bosszúállók ugyanis nagyon magasra emelte figurái ázsióját; ez persze Tony Stark alteregóján fog legkevésbé meglátszani, hiszen ő már a kezdetek óta 300 millió dollárokat hajt fel, de kétség kívül jó esély mutatkozik rá, hogy a harmadik epizód túltegyen mindkét korábbin. Joss Whedon után Shane Black kapott lehetőséget, hogy kiélje magát 200 millió dollárból, és ismerve eddigi munkásságát, a Vasember 3. nagy kedvence lesz a közönségnek – az már csak ráadás, hogy ez az epizód szenvedéstörténet lesz, márpedig Batman óta tudjuk, hogy az ilyesmire harapnak a népek. A Disney dörzsölheti tenyerét, hiszen megalapozottan remélhet egymilliárd dolláros globális bevételt a 3D-s produkciótól – a kínai koprodukció önmagában plusz 100 milliót is érhet, sőt elnézve a most futó Pi élete bevételeit, akár 150-et is. Ami pedig Észak-Amerikát illeti, 300 millió fölött már rendben lenne minden, de az igazi cél ezúttal 350 millió.
várható hazai premier: április 25. (fórum)
5.10.
> a nagy gatsby [the great gatsby]
Nem lesz jövőre olyan hónap, amely ne szolgálna egy 2012-ről halasztott várományossal. F. Scott Fitzgerald regénye új változatának legnagyobb érdekessége, hogy dráma létére 3D-ben kerül a mozikba, és Baz Luhrmann rendező eddigi munkáit ismerve alighanem érdemben szolgálatába tudta állítani a technológiát. A Warner Bros. a december helyett kinézett májusi premiert azzal indokolta, hogy annyira tetszettek nekik a látottak, hogy nagyobb közönséget szeretnének elérni vele. Meglehetős mellébeszélésnek tűnnek e szavak, és egyszerűen a kompetitív karácsonyi napokból igyekezték átmenteni (a főszereplő Leonardo DiCaprio Django elszabadulbeli alakítása könnyen elhomályosíthatta volna emezt) mostanra, remélve, hogy kiemelkedik a vizuális effektusokra épülő ajánlatok közül. A Vasember 3. és a Sötétségben - Star Trek közé beszorulva nehéz lesz a 125 milliós költségvetéshez méltó számokat produkálnia, nem is próbálkoztak az utóbbi időkben a stúdiók komoly drámákkal ebben az időszakban. Az, hogy alternatívát jelent, önmagában még nem elég az üdvösséghez (és nem is biztos, hogy alternatívát kívánnak ilyenkor a nézők), és DiCapriónak is szüksége van egy érdekfeszítő sztori támogatására ahhoz, hogy nagyobb tömegeket vonzzon. A nagy Gatsby sorsa így lényegében a kritikai (és az abból következő) nézői fogadtatáson áll, de ahogy a rendező előző filmjének (Ausztrália), 50 millióig önerejéből is el kell jutnia.
várható hazai premier: május (intercom)
5.17.
> sötétségben - star trek [star trek into darkness]
A G.I. Joe: Megtorláshoz hasonlóan kissé sokat kellett várni 2009 egyik bombasikerének folytatására, ám a Sötétségben számára minden adott ahhoz, hogy könnyűszerrel felülmúlja 257 milliót kasszírozó elődjét. Az ugyanis elképesztő népszerűségre tett szert: magasan a legnagyobb bevételt elérő Trek-mozivává vált, teljesen új közönséget szerezve magának, ráadásul még egy Oscar-díjat is begyűjtött további három jelölése mellett – vagyis univerzális approbáció jellemezte J.J. Abrams rendezését. A második rész a gyakran bevett sötétebb tónus felé tesz lépést, de még most is bizonytalan, hogy a fenyegetés és Benedict Cumberbatch tulajdonképpen kit is takar. Ez végül is teljesen mindegy, az eddig napvilágot látott anyagok elég meggyőzőek ahhoz, hogy a Paramount 100 milliós nyitánnyal számolhasson, és akár 300 milliós zárással, de az igazán érdekes fejleményekért a nemzetközt lesz érdemes figyelni, hiszen ott 2009-ben csupán 128 millió dollár termett a filmnek; ezt most minimum meg kell duplázni.
várható hazai premier: június 13. (uip)
5.24.
> the fast and the furious 6
Eddig nem hajtották túl magukat a Universalnál, hogy különösebb figyelmet tereljenek a rendkívül sikeres Halálos iramban-széria hatodik darabjára. Az ötödik résszel szintet lépett széria (200 millió dollár Amerikában, további 400 millió máshol) igazából nem is szorul rá, hogy hosszan vezessék fel: ha mozikba kerül, úgyis sereglenek majd rá automatikus módon a nézők, de az már nem garantált, hogy képes lesz megismételni az Ötödik sebesség 626 millió dolláros világszintű forgalmát. Dwayne Johnsont minden széria történetében csak egyszer lehet hatásosan kijátszani, és sztoribeli újdonság sem várható az előzőhöz mérhető módon, ráadásul igen súlyos vetélytársakkal lesz körülvéve a film. A 200 milliós határ tehát kihívást jelenthet, de 175 millió körüli összeggel még méltó búcsút vehetne ez a franchise.
várható hazai premier: május 23. (uip)
5.24.
> másnaposok 3. [the hangover part III]
Az egyfilmes ötletből trilógia válik, ezt talán még az alkotók sem gondolták az első rész bemutatóját megelőzően. A Másnaposok azonban jelenségként söpört végig a világon, úgyhogy a Warner nem hagyhatta annyiban. Az első rész szénmásolatának minősülő második után Todd Phillips író-rendező-producer ígérete szerint teljesen új irányt vesz a történet, ámbár ez lényegtelen, hiszen az igen széles célközönség körében oly mértékű népszerűségre tett szert az első két rész, hogy egy harmadik még nagyobb gond nélkül kasszírozna újfent ugyanazzal a sztorival is. Észak-Amerikában ezúttal is várható lemorzsolódás, az előzőnél is nagyobb mértékben, ám a világ többi részén (beleértve minket is) a második rész növelte közönségét. A cél ott most tartani a 300 millió dollárt, Amerikában pedig 200 millió fölött maradni, ami az igen könyörtelen májusi-júniusi mezőnyben nem biztos, hogy sikerül. Melissa McCarthy amúgy ebben is benne van.
várható hazai premier: május-június (intercom)
5.24.
> a zöld urai [epic]
A Jégkorszakot és a Riót gyártó Blue Sky Studios is a Memorial Day hétvégéjén jelentkezik új filmmel. A meglehetősen kezdetleges eredeti cím mögött William Joyce The Leaf Men and the Brave Good Bugs című mesekönyvének adaptációja áll, melyben azok a bizonyos levélemberek nagy csatát vívnak az erdő mélyén a világukért. Az időzítés megfelelő, hiszen a Szörny Egyetem egy hónapnyi távolságban van tőle, és a nyár kezdetén mindig érdemes gondolni a családi mozizókra. A Rio bizonyította a Blue Sky Jégkorszaktól független erejét, így annak 143 millió dolláros eredménye ezúttal már alapkövetelmény.
várható hazai premier: május 30. (intercom)
6.7.
> a föld után [after earth]
Will Smith 2012 nyarán visszatért a toplisták csúcsára, jóllehet a Men in Black - Sötét zsaruk 3. boldogulását azért segítette a nagyon erős márkanév. Ezúttal is van, ami Smith sztárerejét megtámogassa, nevezetesen egy igen piacképes sztori: a távoli jövőben apa és fiú lezuhan egy idegen bolygón, ami veszélyekkel teli; a sérült apa fia rátermettségére számíthat csupán...a bolygó pedig a régen elhagyott Föld. Már világos is, ez inkább az ifjabb Smith, Jaden filmje lesz, Will át is engedte neki az első helyet a cím fölött – A karate kölyök durranásának ismeretében ez elvileg józan lépés, meg amúgy sem számít különösebben. A Föld után mindezen felül M. Night Shyamalan visszatérése lehet a jobbféle filmekhez; Az utolsó léghajlítóval új mélységeket felfedezett Oscar-jelölt indiai filmes ezúttal meghagyta a forgatókönyvírást az Éli könyve szerzőjének, ő csak –Stephen Gaghannel karöltve– némi fazonigazítást végzett rajta. Az idősebb Smith tehát egy kalandos science-fictionnel bizonyíthatja, hogy még mindig ő a legmenőbb a földgolyón, és a Sony valószínűleg el is vár a Legenda vagyok negyedmilliárd dolláros markolásához fogható észak-amerikai bevételt.
várható hazai premier: június 6. (intercom)
6.7.
> the internship
Owen Wilsont és Vince Vaughnt kirakják állásukból, így gyakornokságra kényszerülnek egy internetes cégnél – huszonéves főnökök alatt. Ezzel a poénforrással gazdálkodik a Fox vígjátéka, ami nyár eleji dátummal és két elvileg bankképes főszereplőjével világosan nem tervez 100 millió alá. A forgatókönyv Vaughn munkája, aki idén nyáron a Kertvárosi kommandóval alaposan befürdött, és azt megelőzően, A dilemmával sem járt sokkal jobban, és Wilson ugyancsak egy sor alulteljesítő komédiát próbál feledni (Vad évad, Elhajlási engedély). Kardinális kérdésként fog felmerülni a film minősége, amire Shawn Levy rendezői közreműködése nem éppen garancia, de idén a Képtelen kampánynak is sikerült középszerű kritikai ítéletekkel a zsebében meggyőző szintre emelkedni; 85 milliónál alább a The Internship sem adhatja. A további szerepekben Rose Byrne, John Goodman és Will Ferrell.
6.7.
> now you see me
Nem fogja megkönnyíteni a fentebbi Wilson/Vaughn-projekt dolgát a Summit egyazon napra időzített bemutatója. A Now You See Me ugyan thriller, mégis számottevő konkurenciát jelenthet ütős szereposztásával (Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Elias Koteas, valamint Michael Caine és Morgan Freeman) és érdekes történetével, miszerint bűvészek egy csoportja bankokat foszt ki előadásaikkal párhuzamosan, és a pénzt szétosztják a nézők között – nyomukban pedig ott az FBI. Kizárt, hogy ebből a forgalmazó ne tudjon jól gazdálkodni a marketingkampányban, bökkenő így inkább az alkotógárda háza táján jelentkezhet: a forgatókönyvön a Men in Black - Sötét zsaruk mellett egy szakajtónyi selejtet is jegyző Ed Solomon és Boaz Yakin, a Dirty Dancing 2. és a Perzsia hercege: Az idő homokja szkriptere dolgozott, a rendezői székben pedig Louis Leterrier ül, akinek szerződtetése egy ilyen filmre teljes inkompetenciára vall, de talált már vak tyúk szemet a filmtörténelem során, úgyhogy eltekintve ettől a néhány nem túl fényes karrierrezümétől, a Now You See Me bizakodhat abban, hogy 70 milliós költségvetését az amerikai nézők elővarázsolják a kalapból.
várható hazai premier: június (provideo)
6.14.
> az acélember [man of steel]
Superman ismét kísérletet tesz a visszatérésre, s ezúttal jóval körültekintőbben teszi ezt, mint 2006-ban. Az 1970-es években ez a szuperhős fényes mozis karriert futott be, amit aztán a következő évtizedben erőteljesen amortizált két további film – viszonylag sokat kellett várni újabb erőre kapására, ám Bryan Singerék verziója nem elégítette ki maradéktalanul a közönséget: vaskos büdzséje miatt eleve hátrányból indult, s csak nagy nehezen verekedte át magát a 200 milliós bevételi korláton. Nagy összeg ez, de mégis csak az oly népszerű szuperhősök (talán) legnagyobbikáról van szó; ezzel együtt a legproblémásabbjáról is, hiszen ma nehezebb hiteles figurát faragni egy repülő, magát egy szál szemüveggel álcázó fickóból. Az acélember eddigi előzeteseinek tanúsága szerint Zack Snyder és Christopher Nolan vadonatúj modorban álltak hozzá a Kripton szülöttének történetéhez, és alighanem pont ez a földhözragadt drámaiság az, amivel manapság a legnagyobb tömegeket lehet lekenyerezni. A forgatókönyvet egy személyként jegyzi David S. Goyer, akinek benne volt a keze A sötét lovag-trilógia és a Dark City mellett mindenféle gagyiban is (A holló 2: Az angyalok városa, Hipervándor, A túlvilág szülötte, A szellemlovas: A bosszú ereje), de legalább képben van, a szereposztás pedig elsőrangú (Henry Cavill, Kevin Costner, Diane Lane, Amy Adams, Michael Shannon, Laurence Fishburne és Russell Crowe). A rendező-producer páros is jól kiegészíti egymást, így komoly esély van arra, hogy kielégítve minden igényt, Superman Batman nyomába lépjen a kasszáknál és az összefüggő filmsorozattá válás útján. Ez 250 millió feletti, 300 millióhoz közelítő amerikai bevételt követel meg.
várható hazai premier: június 20. (intercom)
6.14.
> this is the end
A The Internshipre már egy héttel később válaszol az eggyel fiatalabb komikus generáció: Seth Rogen és az ő több filmjét is író Evan Goldberg rendezte ezt a vígjátékot, melyben néhány népszerű, magát játszó arc (Rogen mellett James Franco, Jonah Hill, Jay Baruchel, Craig Robinson és Danny McBride) szembesül a világvégével Los Angelesben. Egy olyan korban, amikor a hollywoodi sztárok közvetlen közelségbe kerülnek rajongóikkal a Twitter, a Facebook meg egyéb közösségi szolgáltatók által, a közönség jó néven veszi és értékeli az ilyesféle meta-poénkodást. A Sonynak valószínűleg nem kellett sokat fáradoznia a produkcióval, Rogen és Goldberg ugyanis alaposan kivették a részüket mindenből (a rendezés mellett írták és finanszírozták is), azt ugyanakkor nehéz megjósolni, pontosan milyen esélyekkel vág neki egy ilyen film a listának. Ha nem lesz még elege az amerikaiaknak a világvége-hangulatból jövő év közepéig, illetve a humor a helyén lesz, akkor lehet merészebb álmokat is szőni, ami 75 millió dollár fölött területet jelent.
várható hazai premier: augusztus 22. (intercom)
6.21.
> szörny egyetem [monsters university]
A Pixar a Verdák 2. után ismételten egy folytatással jelentkezik. A Szörny Egyetem a 2001-es Szörny Rt. folytatásaként több akadállyal is szembenéz: egyrészt több mint egy évtizedes távlatot kell áthidalnia a közönség emlékezetének, ami ugyebár gyerekfilmeknél kemény dió lehet, hiszen az első rész kedvelői ennyi idő alatt kinőttek az elsődlegesen célba vett közönség soraiból, a helyükre lépettek körében pedig könnyen lehet, nem övezi akkora kultusz ezt a katalóguscímet, mint mondjuk a 2010-ben bizonyító Toy Story-szériát. Bizony, a Szörny Rt., bár 256 millió dolláros eredményével a gyártó legsikeresebbjei közé tartozik, nem vált akkora családi klasszikussá, mint az említett Játékháború vagy a Némó nyomában; ezt a most futó 3D-s verzió gyenge szereplése is alátámasztja. Persze az asztalilámpások értik a dolgukat marketing terén is, így biztosan felkészülnek e hiányosságokra, de kétségtelen, hogy a Szörny Egyetem a Verdák 2.-höz hasonlóan nem lesz az az elsöprő siker, ami az eredeti ötletből készült darabokat jellemzi (ez is egy érdekes dolog). Ennek belátásával a 200 millió dollárral már kielégítő eredmény volna.
várható hazai premier: június 20. (fórum)
6.21.
> z világháború [world war z]
Megszenvedte gyártását Max Brooks Zombiháború című könyvének adaptációja. A történet szerint egy zombijárvány sorra kényszeríti térdre a világ államait, miközben egy ENSZ-alkalmazott (Brad Pitt) igyekszik megtalálni a módot a pandémia megfékezésére. Akárhogy is hangzik a sztori, a zombis vonás ellenére Marc Forster rendező Az ember gyermekéhez, míg az első forgatókönyv-változatot jegyző J. Michael Straczynski A Bourne-rejtélyhez hasonlította az anyagot. Az ő verziójáról Brooks és az Ain't It Cool News is szuperlatívuszokban szólt, mégis a szkript újraírására került sor Matthew Michael Carnahan felbérlésével. 2011 márciusában a gyártó-forgalmazó Paramount odáig jutott, hogy társfinanszírozó keresésébe kezdett, aminek híján az egész projektnek lehúzták volna a rolót. Az utolsó pillanatban több céggel is megállapodás született, így a Z világháború munkálatai megkezdődhettek. A részben nálunk készült posztapokaliptikus sci-fit átírások (Damon Lindelof végül nem ért rá, így a Ház az erdő mélyént rendező Drew Goddardra hárult a feladat) és utóforgatási szükségletek tántorították el eredetileg kijelölt 2012 karácsonyi dátumáról, s a 125 milliós költségvetésből egyes értesülések szerint 200 millióval kacérkodó összeget költöttek végül a filmre. Így tehát sok forog kockán, pedig a film már önmagában sem egy tuti tipp: zombikkal nemigen lehet 100 millió fölötti bevételben gondolkodni, még PG-13 korhatár mellett sem, és Brad Pitt is bizonyította a közelmúltban, hogy nem mindenható a kasszáknál. A 125 milliót márpedig muszáj lesz teljesíteni a trilógiás elképzelések igazolásához.
várható hazai premier: június 27. (uip)
6.28.
> kick-ass 2
A 2010-es év egyik legnépszerűbb filmje vált a Ha/verből, a kasszáknál azonban nem teljesített olyan jól, mint azt általában várták. A Lionsgate helyett a Universal vágott bele a folytatásba, bízva abban, hogy az azóta eltelt időszakban kellő mértékben növelt rajongótáborán e képregény-adaptáció. Az összes lényeges szereplő visszatér az első részből, kiegészülve mások mellett Jim Carreyvel, a rendezői és írói feladatokat pedig Jeff Wadlow látja el, akit Matthew Vaughn személyesen választott utódjának. Wadlow korábbi rendezései közé feledhető alkotások tartoznak, így a Cry_Wolf című horror és a Never Back Down című bunyós film. A tavaszról nyárra átpártoló sorozat legjobb esetben a hasonló szezonális tranzíción átesett Hellboy nyomába szegődik, azaz egy-két tízmillióval toldja meg elődje végösszegét. A legrosszabb eset pedig nem szólhat az első rész 48 milliója alá.
6.28.
> white house down
Michael Bayhez hasonlóan Roland Emmerich is kisebbre adja új filmjével. A német regisszőr a világméretű 2012-es riogatás spektrumát az Egyesült Államokra redukálta, azon belül is az elnöki rezidenciára. A Fehér Házat ugyanis terroristák szállják meg, és a titoksszolgálat feladata a fenyegetés elhárítása. Az ügynököket többek között Channing Tatum és Maggie Gyllenhaal játsszák, az ország első emberét pedig a kor követelményeinek megfelelően a fekete Jamie Foxx. A Sony 3 millió dollárért vette meg James Vanderbilt forgatókönyvét, aki korábban Az Amazonas kincsén, a Zodiákuson és A csodálatos Pókemberen is dolgozott. Alighanem rajta múlik igazán a White House Down sikere, hiszen Emmerich megbízható iparos, Tatum pedig egy sor kasszasikert tudhat már a háta mögött. A The Hollywood Reporter a legjobb megfilmesítetlen szkriptek között tartotta számon az írást, és hangvételében ill. témájában a Drágán add az életed!-hez és Az elnök különgépéhez hasonlították. Ha legalább utóbbihoz mérhetően lesz a nézők kedvére, akkor a nyár egyik legideálisabb választását jelenti majd a sok trükkcentrikus darab és folytatás közepette. És remélhetőleg a hasonló sztorival operáló, három hónappal korábban rajtoló Olympus Has Fallen sem lopja el a szelét.
folyt. köv.