aeon flux

ready for the action now, danger boy?

van képünk hozzá: terrence malick különkiadás Fata Richárd
2012. szeptember 30. 18:14:41

Kategória: film 10 komment

Hol van már a régi misztikum... Olybá tűnik, a lesifotósok is igyekeznek lépést tartani az újabban munkamániás korszakát élő Terrence Malickkel, és napról napra elárasztják az internetet egy raklapnyi forgatási képpel. Persze a felfokozott érdeklődés valószínűleg nem is annyira a mesternek, mint inkább bájosan évődő fiatal sztárjainak szól...

malick_small.jpg

Ryan Gosling és Rooney Mara párosa ismét Austinban forgatja az egyiket Malick két új, párhuzamosan készülő és valószínűsíthetően történet szempontjából is kapcsolódó, parádés színészgárdát felvonultató filmjéből. Az egyelőre cím nélküli (korábban Lawless-ként emlegetett) alkotásban Gosling és Mara Christian Bale, Natalie Portman és Cate Blanchett partnerei lesznek, míg a Knight of Cups című, már leforgatott testvérdarabban Bale, Portman és Blanchett mellett többek között Joel Kinnaman, Isabel Lucas, Antonio Banderas, Freida Pinto, Imogen Poots és Ryan O'Neal tűnik majd fel. Már amennyiben egyikük sem esik a vágóolló áldozatául, ugye. Eddigi ismereteink alapján jelentős szerep jut továbbá az austini zenei színtérnek is, ám azt, hogy pontosan miről is szólnak a filmek, valószínűleg csak akkor fogjuk tudni, ha már láttuk őket. Vagy akkor sem – Malick esetében ugyebár semmi sem garantált.

Ha mindez még mindig nem lenne elég, saját projektjei mellett a rendező producerként segíti a legutóbbi három filmjén vágóként dolgozó AJ Edwards író-rendezői debütálását, amely (a 'variációk egy témára' trend jegyében) Abraham Lincolnról szól majd, de életének korai éveire fókuszálva, és remélhetőleg kevesebb pátosszal, mint Spielberg próbálkozása. A The Green Blade Rises stábjához épp a napokban csatlakozott Brit Marling (Felettünk a Föld) és a Knight of Cups csapatát is erősítő Wes Bentley, a már korábban leszerződött Diane Kruger és Jason Clarke mellé.

malick_01.jpg

malick_02.jpg

malick_03.jpg

malick_04.jpg

malick_05.jpg

malick_06.jpg

malick_07.jpg

malick_08.jpg

malick_09.jpg

malick_10.jpg

malick_11.jpg

malick_12.jpg

Gyönyörűen fényképezett kocsikázós jelenetekből valószínűleg nem lesz hiány...

malick_13.jpg

Címkék

natalie portman christian bale casting terrence malick ryan gosling rooney mara filmhir film kep lesi filmkep lesi

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr114811697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.09.30. 18:17:25

Kapuzárási pánik Malick-módra: szeretem.

galamb01 2012.09.30. 18:23:49

most tényleg költemény kell pár kép mellé? megfelelési kényszer ez? ez semmivel sem adott többet, mint pár név és egy cím, csak az ember idejét rabolta a sok betű.

levee 2012.09.30. 18:33:28

@Zalaba_Ferenc: érdekes ez a három új Malick-film. A To the Wonder és a Knight of Cups is 90%-ban filmre forgott, sőt, az utóbbiban 65mm-es jelenetek is vannak (mint a ToL-ben), viszont a Lawless (vagy nevezd aminek akarod c. film) meg egyelőre 100%-ig Alexa. Most ez vagy azért van, mert Malick még mindig "tesztel", vagy azért, mert ez a film végülis valamilyen okokból teljesen digitális alapanyagú lesz (lehet, hogy ennek is oka van, ha jól tudom, zenekarokkal kapcsolatos film lesz). Azt tudom, hogy Lubezki eddig nagyon ódzkodott a digitális kameráktól, és az új Cuarón-filmben csak Alexával volt hajlandó dolgozni, ha már az a döntés született, hogy a Gravity digitális lesz.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.09.30. 18:53:19

@levee: Én úgy tudom, hogy már Az élet fájában is volt egy-két digitális felvétel - habár lehet, hogy csak a trükkfelvételekhez használták.

levee 2012.10.01. 00:57:26

@Zalaba_Ferenc: 99%-a filmre forgott (35mm/65mm pár jelenetben), kísérletezgettek RED kamerákkal, de végül nem került a filmbe olyan jelenet (max. trükkfelvétel szintjén). Konkrétan több mint 200 órányi filmanyagot lőttek el, és nagyon látszik is rajta, hogy a képi világa konzisztens. Lubezki meg is köszönte a Kodaknak, hogy nélkülük ez a film nem jöhetett volna létre. :-D

"Lubezki estimates that he exposed more than one million feet of Kodak Vision 2 5217 (200T) and 5218 (500T) color negative stock, without the benefit of on-set video playback. He averaged about 14,000 feet of film per day, with Adam Clark (at Deluxe L.A.) timing dailies." [http://www.icgmagazine.com/wordpress/2011/05/11/sights-unseen/]

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.01. 08:06:21

@levee: Azért örülnék, ha Mann-nel szemben Malick nem térne át teljesen digitálisra: igaz, hogy az elmúlt években sokat fejlődött a módszer, de a mozgás-rögzítés még mindig hagy maga után némi kívánnivalót, meg aztán a film az igazi.

K. Kálmán 2012.10.01. 09:41:02

A To the Wonder hazai forgalmazásáról van valami hír?

levee 2012.10.01. 11:51:15

@Zalaba_Ferenc: a technológia még nem tart ott, ahol a film tart 120 évnyi történelme alatt.

Szerintem ez érthető, ráadásul a filmes kamerák messze jobbak, mint a digitálisak, és ehhez még hozzájön az is, hogy a Kodak csúcstechnológiára fejlesztette a T-kristályos emulziót, amit rossz fényviszonyok között is úgy és addig lehet pushírozni, ahogy azt mondjuk úgy 20-25 éve nem lehetett volna. A ToL-ben pont ez az elképesztő, hogy világítás nélküli belső jelenetek tömkelege van a filmben. Malick nagyon nagy celluloid-fanatikus, Lubezki szintén, de szerintem a producerek nyomására próbálkoznak digitális kamerákkal is. Az biztos, hogy a ToL biztosan nem készült volna el ilyen képi világgal film/filmes kamerák nélkül.

Nézd meg a The Mastert, az ugye 85%-ban 65mm, 15%-ban 35mm, ráadásul DI használata nélkül készült el a végeredmény, ami azt jelenti, hogy fotokémiai úton történt minden post-production a filmen (csak úgy mint a Batmanek). A The Masterben ráadásul ugye van 70mm-es print (a kiválasztottaknak pár moziban amerikában...), amit úgy oldottak meg, hogy a 65mm és a 35mm-es anyagot felnagyították 70mm-re, a 35mm-es/DCP változatot meg úgy, hogy a 65mm-es anyagot pedig lekicsinyítették a 35mm-es verziókhoz. A végeredmény mindkét esetben elképesztő, már a trailer alapján látszik, hogy egészen kivételes képi világa van a filmnek. Na, ez az amit még egy jó darabig nem fogsz tudni egy RED kamerával reprodukálni. Az Alexa már közel jár a "filmszerű" élményhez, de annak is még fejlődnie kell. Én azért remélem, hogy a nagyon nagy produkcióknál megmarad a film, illetve pl. az akciómoziknál próbálkoznak majd a nagyobb formátumokkal is. (Mann szerintem elhibázta, mivel ő nagyon régóta digitális párti, és a korábbi digitálisra forgott filmjei a mai digitális kamerákhoz képest nem néznek már ki annyira jól.)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása