aeon flux

ready for the action now, danger boy?

trailer: csak a szél (2012) Coriolanus
2012. április 02. 20:52:07

Kategória: 37 komment

Csütörtökön premier.

Címkék

trailer magyarfilm budapest film

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr434541751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 07:03:49

Ha ez a film sikeres lesz, akkor vajh az olaszliszkai incidensről is készít valaki filmet?

Ismeretlen_97684 2012.04.03. 08:00:52

1: El ne kezd már Te is, könyörgöm!

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 08:07:01

Tán baj, hogy ez a kérdés mindenkiben felvetődik? Ebben a PC-világban ha a kisebbség bűnözőként van beállítva, az rasszizmus, ha áldozatként, akkor az díjat érdemel. Minél elfogultabb, annál többet.

Ismeretlen_233610 2012.04.03. 08:17:56

Majd ha egy ambiciózus, tehetséges rendező veszi a fáradtságot, éveket és temérdek pénzt áldoz az életéből rá, és filmet készít róla, akkor igen. De amíg a másik oldaltól csak a Szíven szúrt országhoz hasonló amatőr fröcsögésre futja, addig nem. És szerintem érdemes először megnézni a filmet, nem vagyok én benne olyan biztos, hogy elfogult lenne.

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 08:18:58

4: Ha már elfogultságról van szó... ;)

Ismeretlen_97684 2012.04.03. 08:33:26

3: Igen baj, hogy egy be se mutatott, nem is látott film kapcsán mindenkinek az jut eszébe, hogy jó-jó, de mikor lehet még kettőt-hármat belerúgni a kisebbségbe. "ha a kisebbség bűnözőként van beállítva, az rasszizmus" - mert ez maga a rasszizmus.

Ismeretlen_9654 2012.04.03. 08:35:15

szerintem nem mindenkiben vetődik fel. bennem például nem fogalmazódott meg ilyen. amúgy meg sosem értettem ezeket a relativizáló kérdésboncolgatásokat, hogy pl. miért csak a holocaustról készül film/könyv és a gulagról miért nem... fliegauf benedek, azaz most már bence, bár nem tartozik a kedvenceim közé azért nem ezzel a filmjével kezdett el szakmai sikereket elérni.

Ismeretlen_9654 2012.04.03. 08:38:14

6. sajnos legtöbben rasszisták vagyunk. nyíltan vagy rejtetten, de ez kíméletlenül igaz felismerés.

Ismeretlen_97684 2012.04.03. 08:39:25

3: Mellesleg, mondj egyetlen jó, értékes, szerinted díjakra érdemes filmet, amiben bármilyen kisebbség bűnözőként van beállítva.

Ismeretlen_233610 2012.04.03. 09:06:42

5: Tehetünk kettőnk közé egyenlőségjelet Fliegauf témában, de te úgy vagy elfogult, hogy a Rengeteg nem tetszett, és mást nem láttál tőle, én pedig úgy, hogy a Dealer meghatározta életem egyik legfontosabb időszakát, minden filmjét láttam, és egyszer sem okozott csalódást. Miért ne várnám ezt a filmjét is? Egyébként bennem sem vetődik fel ilyen kérdés, ismétlem magam; majd ha valaki úgy dönt, hogy filmet készít Olaszliszkáról (vagy bármelyik másik ilyen esetről, mert százával lehetne válogatni, nem vagyok vak), akkor lesz róla film.

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 09:15:33

9: Hát ilyet nem nagyon lehet, mert ilyeneket nem mernek forgatni, mert hát ez túl érzékeny téma. :(

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 09:28:37

6: Nekem meg az jut eszembe, hogy egy ilyen kérdés fel sem merül, ha teszem azt a sváb vagy horvát kisebbségről forgatnának filmet, pedig nekik sem feltétlenül fenékig tejfel az élet, az pedig más kérdés, hogy vajh mi volt előbb, az ún. cigány-bűnözés (bármely oldaláról is nézzük) vagy pedig a velük szembeni előítélet. Nem tagadom, előítélettel viseltetek irántuk. Miért? Személyes tapasztalatból, valami olyasmiből, melyet akár traumaként is megélhettem volna, de szerencsére nem így van, mert rasszista azért nem vagyok: semmit sem teszek azért, hogy nekik rosszabb legyen, nem rúgok beléjük, ahogy te fogalmaztad, mi több, láthatod, hogy a róluk szóló film előzetese is megjelent az oldalamon (és majd kritikája is meg fog), szóval kvázi promótálom a témát, sőt még a filmet is megnézem majd, mert érdekel. Engem inkább az a politikai korrektség zavar, mellyel ezt a témát közelíteni szokták, mert a PC szembe megy a liberalizmussal, ami viszont nagy baj.

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 09:31:11

10: Teljesen igazad van: mindketten elfogultak vagyunk Fliegauffal, de ha ez megnyugtat, én az egész magyar filmgyártással/művészettel az vagyok, ami szomorú dolog, tudom... de hát ez van.

Ismeretlen_180231 2012.04.03. 09:43:33

Bennem is pont ez fogalmazódott meg, h akkor majd láthatunk filmet mondjuk az olaszliszkai esetről is? Igazából bármilyen az igazsághoz némileg közelebb álló, objektív hangvételű alkotásnak örülnék...de sajnos ez jelen helyzetünkben elképzelhetetlen.(no politika, de azért az tényleg érdekes, h az egész európai médiában azt a képet festikí rólunk, h nálunk a cigányságot üldözik, diszkriminálják, terrorizálják, tegye a szívére a kezét, aki szerint ez nem fordítva megy már évek óta)

Ismeretlen_97684 2012.04.03. 10:19:42

12: A PC-vel szemben a másik oldalon - mint azt látjuk a magyar közéletben - a zsigeri, agyatlan gyűlölködés van. Nem kérdés, melyik az üdvözítőbb. Azt hiszem, Amerikában sem úgy kezelték a feketék helyzetét, hogy teli torokból kiabálták, hogy "igenis van nigger-bűnözés". Vannak/voltak ott is ilyen hangok, de hogy nem ez vezetett megoldáshoz, az biztos. Mint ahogy az sem, hogy tucatnyi filmet forgattak a gonosz feketék által elkövetett bűncselekményekről. Olaszliszka kapcsán mindenki egyből az egész cigányságra húzná rá a vizes lepedőt, de - nagyon helyesen egyébként - a cigány-gyilkosságok kapcsán nem beszélünk az egész magyarság kollektív bűnéről. Itthon a kollektív bűnösség - sztem undorító fogalma - csak a cigányok, románok, zsidók, melegek kapcsán merül fel.

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 10:42:47

15: Zsigeri, agyatlan? Persze, van az is, de ha csak az lenne, akkor nagy baj lenne. Baj így is van, nem is kicsi, csak megoldani almás. Nem a Jobbiknak kéne, akik félelmetes támogatottsággal rendelkeznek - főleg azokról a vidékekről, ahol a kisebbség már nem is annyira kicsi (elgondolkodtató, hogy ez miből fakad, kollektív előítéletből vagy inkább napi tapasztalatból) -, hanem a 2/3-os kormányunknak, amely előbb veszi elő a Jobbikot, mint hogy magával a kérdéssel foglalkozzon.

Ismeretlen_233610 2012.04.03. 11:03:37

Mindenesetre a MoziNet kritikája is arra jutott, amire én is számítok; nem cigány propaganda. http://www.mozinet.hu/kezdolap/filmkritika_%7C_csak_a_szel

cszn · http://cszn83.blogspot.com/ 2012.04.03. 11:19:38

#13 És ennek okán nem is nézel magyar filmeket? Pl Taxidermiát, Bibliothèque Pascalt, Köntörfalakat, Friss levegőt... nem is láttad? Mindenesetre ezek után rohadt kíváncsi vagyok, hogy mit szólsz majd a filmhez.

Ismeretlen_82723 2012.04.03. 11:40:08

15: Nagyon határozottan állítasz dolgokat, amik korántsem olyan szimplák. Ha már Amerikát hoztad, nos, ott a rendőrségi körözésben a személyleíráskor nem kell titkot csinálni abból, ha a gyanúsított adott esetben fekete. Nálunk igen, ha cigány. Ami az ún. "cigánygyilkosságokat" illeti, egyrészt árulkodó, hogy ezt a kifejezést használva rögtön mindenki számára világos, melyik esetről van szó, másrészt emiatt az eset miatt Nyugat-Európában a magyarokat úgy cuzammen rasszista bandának tartják. Sőt, tévéműsorban idiótázták le az összes magyart, abba márpedig te és én is beletartozunk. Ez bizony kollektivizálás, és tényleg undorító, és jé, nem a magyar közélet sajátossága az agyatlan gyűlölködés. A lényeg, hogy azért nem olyan fekete-fehér itt minden, mint amilyennek láttatni szeretnék a külföldi és belföldi újságírók, akiknek a kezében nagy hatalom van, de sajnos felelősségérzet az zéró. Meg kellene nézniük a Pókembert. A fenti előzetes egyébként egész jó, mindenképp figyelemfelkeltő, csak az a béna szövegelés ne lenne az elején.

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 11:42:25

18: A Taxidermiát láttam... érdekes volt. :) A többit sajnos nem.

Lord Picard 2012.04.03. 11:42:44

15. Az egész irományod, de főleg az utolsó mondatod különösen betalált, és mélységesen egyetértek vele. És Ae-nak is van sok igazság a mondanivalójában. És remélem/reméljük, a film az egész társadalomra mély és elgondolkodtató hatást fog gyakorolni.

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 11:44:05

"A fenti előzetes egyébként egész jó, mindenképp figyelemfelkeltő, csak az a béna szövegelés ne lenne az elején." Pontosan. Hiába írja azt a Mozinet, hogy a film nem cigány-propaganda: ez a szöveg az.

Ismeretlen_82723 2012.04.03. 11:52:22

20: A Köntörfalakat mindenképpen érdemes megnézni, továbbá tavalyról a Pál Adrienn és A vizsga is nagyon jók. Kár, hogy ezeket nem kapta fel annyira a külföld (bár azt hiszem, a Pál Adrienn kapott néhány elismerést). Az Oscarra nevezettekkel amúgy mindig mellényúlunk. A Bibliotheque Pascal és A torinói ló is érdekes film, de túl elvontak, hogy érvényesülni tudjanak az amerikaiak előtt. Kíváncsi vagyok, a Csak a szél lesz-e a következő nevezésünk. Szerintem jó esélyekkel vághatna neki már a témája miatt is.

Seraphin84 2012.04.03. 12:15:21

Érdekes, hogy gyakorlatilag ez az egyetlen mozifilm mostanában, amit utcai hirdetőoszlopokon, aluljárókban is reklámoznak plakátokon. Veszélyben a Szabó-Szabó film az éves magyar b.o. elsőségért?

Ismeretlen_97684 2012.04.03. 12:20:02

19: Igen, Amerikában a körözésekben a könnyebb azonosítás érdekében feltüntetik a bőrszínt. Nem azt, hogy milyen kisebbséghez tartozik, hanem a bőrszínt, ami egy objektív tulajdonság. Tehát azt írják pl: "kreol bőrű" - nem azt, hogy kubai, örmény, mexikói, brazil vagy marokkói. A "kreol bőrű" kifejezést a magyar körözésekben is használják. Ha azt várod, hogy azt írják oda, hogy "cigány", akkor totál tévúton jársz. Ezt a rendőrségnek egyrészt nincs joga megítélni (mert nem objektíven eldönthető). Másrészt: hogy nézzen ki egy körözés? Írjanak oda minden tulajdonságot, hogy lehessen kategorizálni? "Körözzük K. Istvánt. Sváb, metodista, Fradi-drukker, liberális, szereti az anál-szexet és a körömpörköltet". Harmadrészt: ezt is csak a cigányokkal szemben lehet hallani. Még soha senki nem reklamált, hogy a rendőrség nem tünteti fel, hogy az illető horvát, bolgár, sváb és még ki tudja hány kisebbség van az országban. Csak azt tüntessék fel, hogy cigány! Az meg, hogy külföldön is vannak agyatlanok, akik faszságokat írnak/mondanak, nem mentség.

cszn · http://cszn83.blogspot.com/ 2012.04.03. 12:22:29

#20 Látod, ha nem ilyen hülye John Cartereket néznél lenne időd jó magyar filmekre is. :) #23 A Pál Adrienn nagyon jó, de már majdnem annyira elvont mint egy Tarr Béla film, úgyhogy esélytelen a széles rétegeknek. Az oscar meg egy vicc. Inkább hajtsunk csak Cannes-ra, Berlinre, Velencére.

Ismeretlen_1068 2012.04.03. 12:32:19

26: Ha csak hülye John Cartereket néznék, akkor rengeteg időm lenne jó magyar filmekre is. :)

Ismeretlen_82723 2012.04.03. 14:47:39

25: Nekem 8, hogy hogyan járnak el, de az, hogy ha az elkövető szerepe jut cigánynak, akkor kuss van, ha viszont áldozat, akkor minél hangosabban harsogják, nem egy kiegyensúlyozott helyzet. Már a "cigánygyilkosság" kifejezés is tulajdonképpen rasszista, ha már itt tartunk. Szóval én csak azt mondom, legyen egyenlőség, hiszen épp azt akarja itt mindenki, nem? Ez a "csak azt hallom" meg azért nem frankó, mert azt hallod, amit meg akarsz hallani. Én meg nem hallok ilyesmit, akkor hogy van ez, érted? Elkövető szerepében előfordult már híradásban, hogy ha valamelyik környező országból származóról van szó (szerb, ukrán, stb), azt megnevezték, ez egyáltalán nem tabu, bár ritka. Én úgy látom, alapvetően szégyellik magukat a cigányok, pontosabban azok szégyellik őket, akik a fejük fölött döntenek az ilyesmiről. A külföldi agyatlanok nem mentség, csak ne akarjuk már jobban szemétnek látni a magyarokat, mint bármely más nemzetet. Sőt, ami mostanában folyik külföldön irányunkban, az inkább mutatja, hogy kik itt a valódi gazemberek.

Ismeretlen_9654 2012.04.03. 15:44:06

29: más a nemzetiség, és megint más a származás. gondolj bele, hogy éreznéd magad egy olyan társdalomban ahol a magyarok a kisebbséget képviselik, egy részük bűncselekményeket követ el, de a többség magyarbűnözésről beszél, pedig te tisztességes vagy. nézzünk már utána, hogy kiket gyilkoltak le! ha teszem azt bűnözök lettek volna a gyilkosság akkor is elfogadhatatlan, de egyáltalán nem bűnözők voltak. egyszerűen csak egy hibájuk volt: rossz helyre születtek.

Ismeretlen_97684 2012.04.03. 15:53:49

29: "ha az elkövető szerepe jut cigánynak, akkor kuss van, ha viszont áldozat, akkor minél hangosabban harsogják" - ez semmi mástól nem függ, mint hogy milyen médiumból tájékozódsz :) Jobbra csak az elkövető cigány, balra csak az áldozat. Az én véleményem meg az, hogy tök felesleges strigulázni, mert csak olaj a tűzre és egy lépéssel nem visz közelebb a megoldáshoz. "valamelyik környező országból származóról van szó" - én magyar állampolgárokról beszéltem, akik a horvát, német, ukrán stb. kisebbséghez tartoznak. Ilyet még egy híradásban sem hallottam, szerencsére. A magyar nemzet semmivel sem szemetebb, mint bármelyik másik, csak mint - mint általában az elszegényedő országok - egyre jobban radikalizálódik és egyre rosszabb válaszokat ad a problémáira.

Ismeretlen_53881 2012.04.03. 18:27:02

"hogy ha az elkövető szerepe jut cigánynak, akkor kuss van, ha viszont áldozat, akkor minél hangosabban harsogják, nem egy kiegyensúlyozott helyzet. " A cigány elkövető általában nem bőrszín alapján válogat áldozatot, viszont a cigánygyilkosságok áldozatai - köztük gyerek is - a bőrszínűk miatt váltak az elkövetők célpontjává. Nem mindegy.

kérdező 2012.04.04. 04:40:17

32-es, "A cigány elkövető általában nem bőrszín alapján válogat áldozatot(...)" Hatalmas tévedésben vagy! Nekem vannak cigány barátaim, tőlük tudom, hogy a cigány nem rabol ki másik cigányt. A cigányok sajátos szabályok szerint élnek, és egymást nem buzerálják (- kivéve, ha valami komoly vita van két család között.) A cigányok például nem tekintik bűnnek, ha "fehérektől" (=nem cigányoktól) lopnak. Persze vannak, akik beilleszkedtek a társadalomba, elfogadták a "mi" törvényeinket, de ők sajnos még nagyon kevesen vannak, és a többi cigány ki is utálta ezért őket. Nem tudom, mi lenne a megoldás a problémára, talán munkával kellene "betörni" a kezelhetetleneket... Kicsit elkanyarodtam a fimtől, amire nagyon kíváncsi vagyok.

Ismeretlen_53881 2012.04.04. 06:58:47

33: Izé, egy szabolcsi faluban lakom, szóval eléggé tisztában vagyok a helyzettel, és hidd el, hogy ez így nagyjából nem igaz, amit a kommented elején írsz.

Ismeretlen_1068 2012.04.04. 07:15:35

34: Nem azt mondom, hogy cigányok között ne lenne konfliktus, mert ha van, akkor azt kilométerekről is lehet hallani, na de két unokatestvéremmel engem csupán azért tángált el anno egy 10-12 fős cigánybanda, mert rossz időben, rossz helyen voltunk, és ami ennél is fontosabb: rossz bőrszínnel rendelkeztünk. Akarsz részleteket tudni?

peterd127 · http://péntek 2012.04.05. 11:07:56

Érdemes amúgy elolvasni a heti válaszban közölt interjút a rendezővel. Ott felteszík neki a kérdést olaszliszka ügyében, és arra azt mondja, hogy az nem volt rasszista indíttatású cselekmény. Tehát a rendező úr minőségbeli különbséget tesz gyilkosság és gyilkosság között. persze a konklúzió ugyanaz volt mindkét esetben de ezt egy utópikus gondolkodású ultraliberális ember képtelen elfogadni úgy tűnik.

Ismeretlen_97684 2012.04.05. 11:36:01

Olaszliszka nem volt rasszista indíttatású bűncselekmény. De még ha az is lett volna: kötelessége egy autonóm művésznek minden a témához kapcsolódó esetet feldolgoznia?! Hát kurvára nem. "a rendező úr minőségbeli különbséget tesz gyilkosság és gyilkosság között" - ahogy teszi azt a rendőrség, a jog és a bíróság is.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása