Kocsis János (született John Carter) természetesen első helyen nyitott a magyar toplistán, tisztességes, ám nem kiugró összeggel, mialatt Szabó István bizonyította, hogy nem lehet egy kalap alá venni a többi magyar filmessel még akkor sem, ha box office-ról van szó.
Kocsis János (született John Carter) természetesen első helyen nyitott a magyar toplistán, tisztességes, ám nem kiugró összeggel, mialatt Szabó István bizonyította, hogy nem lehet egy kalap alá venni a többi magyar filmessel még akkor sem, ha box office-ról van szó.
A magyar nézők kifejezetten kedvelik a fantasztikus kalandfilmeket, így nem csoda, hogy a John Carter a semmiből jőve is derék számokat produkált. Derék, de nem blockbusteri a 47,2 millió forint, aminek legjavát 3D-s vetítésekkel szedte össze a Forum Hungary bemutatója. A szinkronizált produkció a sok tömött hét után gyakorlatilag egyedüli új alternatívaként jelentkezett a szélesebb közönségre pályázók közül múlt csütörtökön, meg aztán, mégis csak nagy szabású látványosságot ígért, aminek az idei kínálat eddig híján volt. A betévedő 31 ezer nézőn fele-fele arányban osztozik Budapest és a többi város együtt, az IMAX-terem pedig igen erős, közel 60%-os kihasználtságot élvezett. A kezdeti nézettség ahhoz elégtelen, hogy éves szinten kiemelkedő szereplővé váljon a Disney gépezete (vagyis nem lép az 55 ezer nézővel kezdő és csaknem 240 ezerrel záró Perzsia hercege: Az idő homokja nyomába), de az előttünk álló hosszú hétvége még megsegítheti a dolgát a 100 ezer néző felé vezető úton, hacsak nem áll be egyszerre a tartós jó idő, mert akkor Isten irgalmazzon a hazai moziknak.
Szabó Istvánra szerencsére nem érvényes a magyar(szerű) filmeket sújtó közömbösség. Az Oscar-díjas direktor alkotásai, akár hazai, akár külföldi minőségűek is legyenek, jó nézettséget hoztak, elég csak a 200 ezer eladott jegy felett teljesítő Rokonokra vagy a 150 ezer fölé röppenő Csodálatos Júliára gondolni. A Szabó Magda művéből készült Az ajtó persze nehezen hasonlítható azokhoz: komolyabb hangvételű és eleve szűkebb közönséghez szól, így 8,3 millió forintos és közel 8 ezer nézős indítása kifejezetten jónak minősíthető. A filmről alkotott vélemények színvonala nagyjából megegyezik a Rokonokéval, vagyis a 'nem rossz, de nem is olyan jó' állapotában leledzik, s A Vaslady menetelését alapul véve, ez a szint már bőven elég a jó szájhagyományhoz. A Mokép bemutatója hosszú ideig lehet még jelentősebb nézőtömegek érdeklődésének tárgya, s nyugodt szívvel deklarálhatjuk már most az év legsikeresebb magyar filmjének.
A tizedik helyen lépett be a Krízispont. A gazdasági dráma öt kópián 4,2 millió forintot gyűjtött, ami nem olyan rossz adat. A magyarok között érezhetően van egy bizonyos réteg, aki vevő a témára, ezt példázza a Tőzsdecápák: A pénz nem alszik másfél évvel ezelőtti korrekt szereplése is. A Vertigo Média sokat köszönhet a díszes szereplőgárdának és annak, hogy még a gazdasági lapok is előszeretettel szenteltek pár bekezdést a filmnek. A 10 ezer néző ugyan erősen kérdéses, de határozottan nem járt olyan rosszul az Oscar-jelölt premier, mint járhatott volna.
Ez már nem mondható el a Rém hangosan és irtó közelről. A Tom Hanks és Sandra Bullock főszereplésével készült dráma rég nem látott bukást jelent az InterComnak a 3,7 millió forintos kezdőértékével. A top tízen kívüli helyet érő kezdés a decemberi Pénzcsinálót (4,8m) is alulmúlja, pedig az öt vászonnal kevesebb helyen futott. Világos tehát, hogy ha feliratos drámázásra invitálják az ittenieket, akkor bizony még a sztárok sem érnek semmit. Mindegy, Bullock rajongói legalább örülnek, hogy nem kellett kedvencük egy újabbját nélkülözniük a moziban.
Úszik az árral a magyar forgalom, továbbra is langyos 85-90 ezer nézős hétvégékkel. A bevételi mutató 120 millió fölött áll, amiről nagy ugrás várható a négy napos hétvégén: csütörtök és vasárnap között ismételten özönlenek az élre pályázók. A Tükröm, tükröm igencsak világpremier lesz, ahogy a Lazacfogás Jemenben is elég korán a magyarok színe elé kerül. Ezen kívül a Project X - A buli elszabadul is rászabadul a partikompatibilis magyarokra, míg a Budapest Film egy régi adósságot, a Veszélyes vágyat prezentálja a műértőknek. A UIP a horrorbarátoknak jár a kedvében az esélytelenek nyugodtságával érkező Az ördög benned lakozikkal.
01. (ú) | John Carter | 47,2m | - | 47,2m | 31,381
02. (1) | Utazás a rejtélyes szigetre 3D | 19,8m | -36,3% | 107,6m | 72,243
03. (3) | Kémes hármas | 11,3m | -21,2% | 55,6m | 43,921
04. (2) | A szellemlovas: A bosszú ereje 3D | 9,0m | -52,5% | 30,9m | 20,836
05. (ú) | Az ajtó | 8,3m | - | 8,3m | 7,898
06. (4) | Az erő krónikája | 7,9m | -43,2% | 25,6m | 20,095
07. (6) | A leleményes Hugo 3D | 5,3m | -41,5% | 18,4m | 11,996
08. (7) | A Vaslady | 5,1m | -30,5% | 71,7m | 57,548
09. (5) | A bűn hálójában | 4,8m | -52,7% | 17,4m | 12,764
10. (ú) | Krízispont | 4,2m | - | 4,2m | 2,950
( # (múlt heti #) | cím | csüt-vas bev. | változás | összbev. | nézettség)
kapcsolódó írások
e hétvége korábban: 2010
kritikák: John Carter | Krízispont