Denzel Washington és George Clooney indult hadba a nézők kegyeiért, ám annak ellenére, hogy nem vallottak szégyent, vezetést egyikük sem szerzett: a Fogadom és a Baljós árnyak osztozik az elsőségen.
Denzel Washington és George Clooney indult hadba a nézők kegyeiért, ám annak ellenére, hogy nem vallottak szégyent, vezetést egyikük sem szerzett: a Fogadom és a Baljós árnyak osztozik az elsőségen.
Denzel Washingtont a Kiálts szabadságért! óta ismerhetik a hazai nézők, ám kegyeik közé sosem férkőzött igazán. Az utóbbi időkben kifejezetten magára hagyták az afroamerikai színészt: a Száguldó bomba 2010 végén csúfos bukta lett, s a két évvel ezelőtti Éli könyve is csak épphogy átslisszant a rostán. A Védhetetlen most utóbbi film nyomában jár; 17,2 millió forinttal bronzérmet szerzett, míg eladott jegyek számának tekintetében a második lett a hétvégén. Eredménye meglehetősen semmitmondó, de tekintve, hogy az utóbbi időkben igencsak kínlódnak az akciófilmek, nem kell lebecsülni ezt. Mindemellett a UIP számára nem ártott volna egy erősebb évkezdés, hiszen a következő hetek bemutatói nem ígérnek sok jót a forgalmazónak. Erről a pontról a Védhetetlen már sínen van, ha beéri az Éli könyve 50 millió forintját, de egyébként a bemutató előtt –s az amerikai siker fényében– 75 millió körül lett volna az ideális cél.
George Clooney ellenben többnyire élvezi a magyarok szeretetét, persze nem árt, ha adott filmje kapcsán kellő mértékben cikkeznek a színészről a bulvárlapok. A díjszezonban komolyan érdekelt darabok azonban önmagukban is megállják a helyüket, elég csak a két éve nagyon jó kört futott Egek ura 80 millió forintos bevételére gondolni. Az Utódok ugyan nem érhet fel ahhoz a szinthez, de a kezdet jól alakul: az InterCom bemutatójára csaknem 16 milliót költöttek a nézők, s mind így, mind nézettség szempontjából a negyedik helyet érdemelte ki a listán. A hatalom árnyékában pár hete nem sokkal indított alacsonyabban (egészen pontosan 16,8%-kal), ám nagyon hamar eltűnt a süllyesztőben. Köszönhetően az 5 Oscar-jelölésnek és a még meglévő esélynek, hogy abból egyet-kettőt akár díjra is vált a film, az Utódoknak nem kell félnie a gyors eróziótól, mi több, nyugodtan célba veheti a félszázezer látogatót is.
A Disney-reneszánsz egyik első darabja volt a nálunk 1992 decemberétől vetített A szépség és a szörnyeteg. A Jeanne-Marie Le Prince de Beaumont-nak tulajdonított tündérmese adaptációja derék nézettséget produkált az egyébként több szempontból is mélypontnak számító esztendőben. Akkor 296 ezren ültek be az InterCom által gondozott rajzfilmre, aminél amúgy a Mulan (no meg persze a Mentőcsapat a kenguruk földjén, ha ezt ismeri valaki is) kivételével minden reneszánszos darab nagyobb tömegeket mozgatott meg. Élen Az oroszlánkirály járt, aminek térhatású verziójáról mi lecsúsztunk, de amerikai sikerének és a Fórum Hungarynek köszönhetően ezúttal mi is nosztalgiázhattunk, pótolhattunk, miegymás. 6442 ember gondolta úgy, ez jó dolog, ami bizony csak a 8. legjobb nézettségi adat a top 10-ben, ellenben az emelt helyárakból fakadó magasabb bevétel az ötödik helyet kölcsönzi az Oscar-díjas alkotásnak. A 9,3 millió forint már csaknem fele a húsz évvel ezelőtti bevételnek (akkor átlagosan 70 forintba került egy jegy), míg az új látogatókkal a teljes nézettség 300 ezer fölé lépett. Összességében halovány teljesítményként kellene értékelni az alig hat és félezer nézőt, de nem szabad elfelejteni, hogy egy régi, otthon is megnézhető, (főleg) hagyományos rajztechnikával készült filmről van szó. Az oroszlánkirály azért biztos jobban muzsikált volna.
Nem jutott be az első tízbe az Egy hét Marilynnel. A Fórum Hungary másik eheti premierjére 4,2 millió forintot költött 3243 fő, ami 13 kópia és Oscar-esélyes alakítások mellett igen szegényes. Mégsem a hét legrosszabb híre ez: az Isztambul című magyar nevezés ugyanis azonos számú vásznon is csak 545 ezer forintot produkált 748 ember jóvoltából. A Sherlock Holmes nevében után tehát újabb nem rossznak mondott hazai darab hasal el a rajtvonalnál.
Bevétel tekintetében megőrizte elsőségét a Star Wars I. rész: Baljós árnyak. A kizárólag 3D-ben vetített film 18,3 millió forinttal van jelen a második körben, ami csak 41%-os visszaesést jelent. Ez jó arány, kiváltképp az amerikaihoz képest (-65%). Az össznézettség 1,234 millióra nőtt, a bevétel pedig a 9. helyre szól az öröklistán, vagyis három pozíciót lépett felfelé egy hét alatt, közvetlenül A klónok támadása mögé.
Nézettségben azonban nem a Jedik, hanem a McAdams–Tatum páros viszi a prímet. A Fogadom mindössze 3%-kos visszalépést regisztrált, ami fenemód jó azok után, hogy Bálint napja alaposan csökkentette az igényeket egy efféle film iránt. A Fórum eddigi legbiztatóbb, vagyis egyetlen biztató idei bemutatója 50 millió forint fölé ért 11 nap után.
Ezalatt A tetovált lány átlépte a 100 milliós határt.
Némileg csökkent a forgalom az előző víkendhez képest; a top 10 összesített bevétele 115 millió fölötti értéket mutat. A kritikusabbnak számító nézettségi összadat 88 ezren áll, ami az idei hat hétvége közül a második leggyengébb. Sebaj, ennek gyors orvoslására érkezik egy új térhatású parádé a világszerte meglepően sikeres Utazás a rejtélyes szigetre képében, illetve egy a magyar közönség ízlésére szabott romantikus akció-vígjáték, a Kémes hármas. A némafilmes ezalatt az Utódok nyomába kíván szegődni, míg a feliratosan érkező Mindenki szereti a bálnákat című családi film nagy valószínűséggel a jég alatt ragad.
01. (1) | Star Wars I. rész: Baljós árnyak | 18,3m | -41,3% | 625,0m | 1,234,710
02. (2) | Fogadom | 17,5m | -2,8% | 50,6m | 41,622
03. (ú) | Védhetetlen | 17,2m | - | 17,2m | 13,119
04. (ú) | Utódok | 15,9m | - | 15,9m | 12,276
05. (ú) | A szépség és a szörnyeteg | 9,3m | - | 30,2m | 303,136
06. (3) | A Vaslady | 9,0m | -30,2% | 43,6m | 34,963
07. (5) | A szingli fejvadász | 8,3m | -22,5% | 39,8m | 32,363
08. (4) | Sherlock Holmes: Árnyjáték | 8,1m | -25,5% | 319,2m | 260,149
09. (6) | Underworld: Az ébredés | 6,6m | -38,6% | 72,1m | 47,221
10. (7) | A tetovált lány | 5,6m | -37,7% | 101,1m | 80,878
( # (múlt heti #) | cím | csüt-vas bev. | változás | összbev. | nézettség)
kapcsolódó írások
e hétvége korábban: 2011 | 2010
kritikák: Egy hét Marilynnel | Utódok | Védhetetlen