A szellemlovas: A bosszú ereje szégyenszemre nem szerzett vezetést a Presidents Day hétvégéjén, s az ugyancsak haloványan teljesítő Kémes hármassal az idei év első vereségét jelentik az amerikai box office-nak. Az első két helyezett maradt az egyre magasabbra törő Fogadom és Védhetetlen, egy kis csavarral.
A szellemlovas: A bosszú ereje szégyenszemre nem szerzett vezetést a Presidents Day hétvégéjén, s az ugyancsak haloványan teljesítő Kémes hármassal az idei év első vereségét jelentik az amerikai box office-nak. Az első két helyezett maradt az egyre magasabbra törő Fogadom és Védhetetlen, egy kis csavarral.
Nicolas Cage-nek egy fokkal rosszabbul áll a szénája, mint eddig. A szellemlovas: A bosszú ereje (Ghost Rider: Spirit of Vengeance; hazai bemutató: március 1.) ugyanis a színész utóbbi időkben futószalagon gyártott munkái közül az egyik sikeresebbnek a folytatása, így joggal remélhetett tőle a forgalmazó Sony vezetést a négy napos hétvégére, illetve hosszabb távon a 75 milliós költségvetés megfejelését. Előbbiből nem lett semmi, s utóbbi is valószínűtlen egy 22 milliós indítással, ami kevesebb mint fele az első rész lóugrásszerű nekiiramodásának, ráadásul az a 45 millió dollár most, öt évvel később már 51 milliót érne, tehát eladott jegyek számában még nagyobb a szakadék. Ez valójában csak azoknak lehet meglepő, akik nem ismerik az előzményt: kezdeti sikere után gyorsan elmorzsolódott, a kritika által az év legrosszabbjai között jegyzett, s még az IMDb-n is silányul álló képregény-adaptációról van ugyanis szó, tehát nem csoda, hogy az akkori közönség jelentős hányada elpártolt, pláne ennyi idő után. A javarészt Romániában forgatott akció-fantasytől a négy napra 30 millió dollár fölötti eredményt vártak az elemzők, ám ez valószínűleg csak a teljes hét forgalmával lesz meg. Aztán pedig jön a lejtő, hiszen a folytatás ha lehet, még nagyobb ellenszenvet váltott ki az újságírókból. A Neveldine/Taylor alkotópárosnak ez így sokból nulla, Cage-en, aki az utóbbi időkben olyan filmekkel lőtt mellé minden fronton, mint a Féktelen harag és a Boszorkányvadászat, pedig alighanem már csak egy A nemzet aranya 3. segíthet. A szellemlovas: A bosszú ereje 50-55 millió dollárnál messzebb nem lovagol.
Reese Witherspoonnak is össze kell kapnia magát: a színésznő bő egy évvel ezelőtt a Honnan tudod?-dal sztárkarrierjének mélypontját élte meg, amit 2011-ben a Vizet az elefántnak helytállása sem tudott igazán feledtetni. Új filmje, a Kémes hármas (This Means War; hazai bemutató: február 23.) minden olyan jeggyel rendelkezik, ami szükséges a jó bevételekhez, mégsem jött össze a meggyőző rajt. Mi több, a hét legszélesebb körben vetített bemutatója csupán az ötödik helyre kapaszkodott fel, kevesebb mint 18 millió dollárral. Ez az akcióvígjáték nem sokkal régebben, vagy talán most is, ha nem ilyen zsúfolt a mezőny, ennek másfélszeresét is megugorhatta volna, hiszen Witherspoont két (ugyanakkor korántsem elég bejáratott nevű) férfipartner is erősíti, az akció, a vígjáték és a románc keveredik benne, továbbá a nagypénzes projekteken edződött McG rendezte. A banánhéj a 20th Century Fox marketingcsapatának cipője alatt keresendő, ugyanis ők azok, akik nem voltak képesen megfelelően felvezetni a filmet ahhoz, hogy az előzetes érdeklődés nyomán legalább a filmmel szemben támasztott várakozások 20 millió fölé kússzanak. A Kémes hármas számai ugyanis amúgy hibátlanul idomulnak a hétvégi előrejelzésekben foglaltakhoz, csak épp egy 70 milliós produkció számára ez a megfelelés vajmi kevés. Witherspoonnak talán még nem kell Doktor Szösziért kiáltania, sőt mi több: drámai szerepekben láthatjuk viszont a következő két évben egy Disney-sületlenség mellett; Chris Pine-nak a Star Trek és a Száguldó bomba még kevés volt a beéréshez, Tom Hardyt pedig úgy, ahogy van félrepozicionálták valahol, mint bárhogy is számításba veendő színészt. Kétség kívül sokat ártott a Fogadom váratlanul erőteljes jelenléte a piacon, és a jövő heti Wanderlust sem válik épp javára, így a Kémes hármas az ugyancsak gyatra kritikusi ítéletek mellett 50-55 milliónál szintén nem jut tovább.
A Disney végre úgy döntött, nem csak tessék-lássék módra küldi mozikba Észak-Amerikában a Ghibli stúdió filmjeit. Az Arrietty - Elvitte a manó (The Secret World of Arrietty) című japán mesének jutott 1522 mozi azért még így sem a lehetőségek netovábbja, ám az importált javakra jellemző korlátok miatt alighanem szükségtelen lett volna ennél nagyobb lefedettség. Ezt erősítik meg a számok is: a hétvégén 6,4 millió dollár került a kasszákba, ami nem váltja meg a világot, de például a tavaly tavaszi Anyát a Marsra! eredményéhez majdnem felér (noha amaz minden idők egyik legnagyobb bukásává is vált). Az Arrietty címe mellett helyenként 10 millió dollár is feltűnt, mint a négy nap alatt elvárt összeg, ám egyik pillanatról a másikra nem lesznek ezek a fajta filmek az amerikai közönség kedvencévé, vagyis a 15 milliót gyűjtő Ponyo után árnyalatnyit aránytalan nyolc számjegyben gondolkodni már az első (bővített) hétvégén. A csenő manós történet nyitánya mindazonáltal új csúcs az ázsiai stúdiónak, s tekintve, hogy egy szokás szerint nagyon szeretett alkotásról van szó, a sok térhatású, számítógép-alkotta termék között a Mijazaki Hajao producerálta film 20 millió fölé osonhat, globális bevételét 150 millióra tornászva.
Elképesztő méreteket ölt a Védhetetlen című akciófilm, s ezúttal a vezetést is magához ragadta, már ha a becsült értékek megállják helyüket. A Universal terjesztése 24 millió dollárhoz közeli összeggel képviseli magát, s tíz nap leforgása alatt 75 millió fölé dolgozta magát. Denzel Washington következő projektjétől, a Robert Zemeckis rendezte Flighttól ezek után vélhetően mindenki sokat vár majd.
A Fogadom tehát egy helyet visszacsúszott, de ez mit sem számít, hiszen a Sony/Screen Gems romantikus drámája uralta a hétköznapokat, kiváltképp a keddet, amikor is 11 milliót költöttek rá a Bálint nap apropóján mozizók. Második péntekét frenetikus 62 millióval kezdte, s a 23 milliót termő újabb körrel 85 millióhoz ért, vagyis naponta átlagosan 8,5 milliót kasszírozott a 30 millióból készült film.
Az Utazás a rejtélyes szigetre is jól tartotta magát, s minden bizonnyal az első számú választás lesz hétfőn. A Warner Bros. családi kalandmozija 20 millió dolláros második víkendet regisztrált, összbevétele pedig meghaladja az 53 milliót. A szerencsésen pozicionált folytatás még akár a 100 milliót is becserkészheti, pláne ha megőrzi előnyét a 2008-as filmhez képest.
A Star Wars I. rész: Baljós árnyak 3D-nek már nem volt ilyen mázlija: a saga első részének felturbózott verziója 65%-ot szaltózott lefelé, ám közben beelőzte az Egy új reményt az öröklistán, így immáron minden idők negyedik legnagyobb bevételt elért filmje az Avatar, a Titanic és A sötét lovag nyomában.
A tízes mezőny filmjeire összesítve több mint 135 millió dollárt költöttek az amerikaiak, ami magasabb össze a tavalyinál, ám sehol sincs a 2010-eshez képest, amikor ráadásul Bálint nap is besegített a rekordösszeghez. A mostani összeg nem jelent semmiféle csúcsot, de a premierek mellétrafálása ellenére továbbra is jól kormányozza az idei évadot – ez már másodízben a Fogadom–Védhetetlen–Utazás a rejtélyes szigetre túlteljesítő triónak köszönhető elsősorban. Február vége is rajtuk fog múlni, hiszen nem kerül számottevően érdekes film a körforgásba: a vezetést Tyler Perry új munkája, a Good Deeds szerezheti meg 20 millió körüli összeggel, de papíron a Jennifer Aniston–Paul Rudd párosnak is közel kell tudni jutnia a tűzhöz a Wanderlusttal, ha a Universal engedné (a 2000 alatti moziszám nem erről tanúskodik). Amanda Seyfried egymagában próbál helytállni az Elveszett című thrillerben, míg a jóformán teljesen ismeretlen stábbal rendelkező Act of Valor című akciófilm minden bizonnyal az esztendő eddig legnagyobb leégése lesz több mint 3000 moziban.
cím | becsült moziszám | első hétvége-előrejelzés (három napos)
Act of Valor | 3000 | $5,500,000
Elveszett | 2000 | $8,500,000
Good Deeds | 2000 | $19,500,000
Wanderlust | 1900 | $9,250,000
01. (2) Safe House ($24.0m/$78.2m)
02. (1) The Vow ($23.6m/$85.5m)
03. (ú) Ghost Rider: Spirit of Vengeance ($22.0m/$22.0m)
04. (3) Journey 2: The Mysterious Island ($20.1m/$53.2m)
05. (ú) This Means War ($17.6m/$19.2m)
06. (4) Star Wars: Episode I - The Phantom Menace ($7.9m/$464.8m)
07. (5) Chronicle ($7.5m/$51.0m)
08. (6) The Woman in Black ($6.6m/$45.3m)
09. (ú) The Secret World of Arrietty ($6.4m/$6.4m)
10. (7) The Grey ($3.0m/$47.9m)
(hivatalos becsült adatok)
kapcsolódó írások
e hétvége korábban: 2011 | 2010 | 2009 | 2008