aeon flux

ready for the action now, danger boy?

top 2011: az év legjobb dalai #1 (electronic) Zalaba_Ferenc
2011. december 31. 13:33:21

Kategória: 6 komment

A soványka 2010-es év után végre magára talált a zenei paletta, de az is lehet, hogy csak nekem sikerült kikaparnom a viaszt a fülemből, mindenesetre sok jó nóta íródott idén - olyannyira, hogy két külön toplistába vagyok kénytelen szedni őket, mi több, még csaltam is a létszámmal, jaj! Az "elolvasom" után sok-sok elektronikus dallam következik, szóval húzd fel a táncos cipőd!


A soványka 2010-es év után végre magára talált a zenei paletta, de az is lehet, hogy csak nekem sikerült kikaparnom a viaszt a fülemből, mindenesetre sok jó nóta íródott idén - olyannyira, hogy két külön toplistába vagyok kénytelen szedni őket, mi több, még csaltam is a létszámmal, jaj! Itt most sok-sok elektronikus dallam következik, szóval húzd fel a táncos cipőd!


10. Amit ft. Rani - 9 Times

A Commercial Suicide gondozásában jelent meg Amit régóta várt új albuma, melyben az aprólékos producer tovább csiszolgatta semmivel sem összetéveszthető stílusát. A súlyos taktusok között a címadó dal a legbarátságosabb, ami nem jelenti azt, hogy nem ajánlott elpakolni minden éles szerszámot a közeletekből, mielőtt meghallgatnátok.

9. Matrix - Biology

A már dnb-őskövületnek számító Matrix olyan ügyesen hasznosította újra a "No Good" hangmintát (melyet anno a Prodigy is a katalógusban talált), hogy ez a break/dnb-hibrid azóta is ott visszhangzik a fejemben.

8. Plaid - At Last

Szóval ez az új Plaid-album nem lett olyan átütő, mint vágytam rá, de az LP-t záró nóta oly csodás, oly ártatlan, hogy a kisfiam első iPodjára is felteszem majd (ugye milyen romantikus?).

7. Panic Girl - Burn and Rise (Phace remix) / Pilotpriest - Bodydouble (Phace remix)

Szóval csalok: a Noisa féle zaj-és-basszus nyomvonal követése helyett
Phace-nek ehhez a két remixhez hasonló zenei minicsodákat kellene kovácsolgatnia, melyek közül egyszerűen nem tudtam választani.

6. Apex - Inner Space

A Subtitles első embere, DJ Teebee büszkeségtől dagadó mellkassal prezentálta ezt a nótát, és hát van is mire menőzni: igazi "big tune", amely talán még a laikusoknál is képes kiemelni a drumandbass-t a "mi ez a zaj?" kategóriájából.

5. Toddla T - Take It Back / Chase & Status ft. Liam Bailey - Blind Faith

2011-ben szinte magától értetődő módon szivárgott vissza a 90-es évek elejét uraló rave/hardcore-hullám a brit elektronikus zenei életbe, és mivel én ezen nőttem fel, ezért örömmel öleltem magamhoz az idei év ezen a vonalon legkiemelkedőbb két darabját.

4. Nero - Doomsday/Angst

Mondhattok, amit akartok a dubstep poposodásáról, meg az ebben jócskán részt vállaló Neróról és "stadion dubstep"-ről, de ezekben a nótákban olyan energia lakozik, melyek a magamfajta vasárnapi hallgató nem igazán tud ellenállni.

3. Extrawelt - Swallow the Leader

Végre, végre! Az Extrawelt nem csupán egy brutál jó albumot, de egy olyan nótát is sikeresen kikommandírozott magából, amely felveszi a versenyt a hamburgi kettős legnagyobb himnuszaival. Vigyázzba!

2. Basher & Xtrah - Hubble

"A legfontosabb dolog, ami a drumandbasszel történt a Gangsta óta", mondtam pár hónapja, és ezt még ma is tartom. Minimalista hangok, elképesztő teljesítmény.

1. Photek - Slowburn

A sors iróniája, hogy az év legjobb szerzeménye egy ingyenesen is letölthető bónuszdal Photek egyik idei EP-jéről. Hogy tehette ezt ezzel a fantasztikusan megkomponált, szexi mesterművel?!

Címkék

break amit extrawelt matrix nero dubstep photek electronic drumandbass plaid top 2011 top zene phace

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr504541249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_9654 2011.12.31. 14:07:40

csak a törtek! :) minden évben várom a listád, de nem hazudtolod meg magad. az extrawelt és plaid téren nagyon egyetértek veled, mert mindkettő album szenzációs teljesítmény lett. a törteket sosem szerettem komolyabban, a dubstep pedig nálam egy éve nem hozott semmi újszerűt (shackleton fabricje óta, ami azért már nem is annyira dubstep volt). idén talán a uk bass indult el valamilyen hasonló úton, mint a dubstep pár éve, de ha nem fog folyamatosan megújulni, akkor úgy jár, mint jó tíz éve pl. a two step. azért szeretem ezeket az év végi listákat, mert gondoljam azt bármennyire is, hogy rengeteg zenét hallgatok, rá kell döbbennem, hogy akkora túlkínálat van, hogy még jövő ilyenkor is találok majd kurvajó 2011-es zenéket.

creeper 2011.12.31. 15:32:52

A holtversenyben lévő két ötödik helyezett felénk is nagy kedvenc, pörög is ma este, nem is akármennyire! B.Ú.É.K.!

Ismeretlen_1068 2011.12.31. 16:27:36

1: Akkor olvasd el újra, ugyanis a Plaid szerintem nem alkotott szenzációsat - nem olyat, amit szokott. Másik idei nagy, a Plaidnél sokkalta nagyobb csalódás az új Modeselektor, pedig jaj, de vártam...

Ismeretlen_9654 2011.12.31. 16:35:05

3. elolvastam, de tény, hogy amit postoltál az LP legjobb dala, és ebben egyetértünk. a modeselektornál nekem csak az új apparat volt nagyobb csalódás, ami szinte hallgathatatlanul semmilyen. kérdés: az új csaj, emika albumát hallgattad, és ha igen tetszett-e? mert szerintem neked bejönne.

Gonzo 2012.01.02. 10:46:39

AE: az új dupstepes koRn albumról mi a véleményed?

n4nom4n · http://n4nom4n.tumblr.com/ 2012.01.04. 11:59:33

pedig szerintem nem rossz az új Mdslktr nekem ez a Nero tök kiszámíthatónak tűnik meg úgy általában ez az újsulis dubstep éra ugyanezt éreztem anno a Pendulum esetében (1-2 szám után tök ellaposodott a zenéjük bár nagyon népszerűvé váltak !)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása