aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office preview: priest & mások Takács Máté
2011. május 12. 16:41:35

Kategória: Szólj hozzá!

Az észak-amerikai és a magyar mozikban is csillapodnak az indulatok: odaát a kétséges blockbuster-jelölt A pap - Háború a vámpírok ellen és a sokkal szebb reményeket tápláló Koszorúslányok mutatkozik be, míg hazánkban a Paul teszi végre tiszteletét Woody Allen tavalyi munkája és egy újabb esélytelen magyar versenyző mellett.

Az észak-amerikai és a magyar mozikban is csillapodnak az indulatok: odaát a kétséges blockbuster-jelölt A pap - Háború a vámpírok ellen és a sokkal szebb reményeket tápláló Koszorúslányok mutatkozik be, míg hazánkban a Paul teszi végre tiszteletét Woody Allen tavalyi munkája és egy újabb esélytelen magyar versenyző mellett.

Észak-Amerika

A nagyot dobbantó Halálos iramban: Ötödik sebesség és Thor után egy olyan szuperprodukció érkezik, amihez nem fűznek sok remény az elemzők. A pap - Háború a vámpírok ellen (Priest) még 2009 őszén forgott, s azóta temérdek dátumot jelölt ki neki a forgalmazó Sony Pictures, míg végül a nyári szezonban állapodott meg, 3D-s turbósítást követően. E képregény-adaptáció azonban az a fajta film, ami jobban tud érvényesülni év eleji vagy őszi időszakban: a rendező-főszereplő páros előző munkája, a Légió januári, 17 milliós starttal ért el 40 milliót, ahogy egy másik vámpíros utópia, a Daybreakers - A vámpírok kora is a tavalyi év elején gyűjtött 15 milliót nyitányakor, ami 30 milliós véghez vezetett. Útjaik igen rövidre sikerültek, ez egy ilyen műfaj, s a A papnak sem jósolnak sokkal gyümölcsözőbb karriert: ugyan akad 27 milliós prognózis is, néhol a kezdeti kritikákra alapozva (Rotten Tomatoes: 15%) már idő előtt leírták a filmet 10 millió alatti jóslattal. Talán Jonah Hex azért nem lesz a dologból, mert annak esetével ellentétben a forgalmazó nem mondott le a filmről, jóllehet, a 75 millió dollár körüli költségvetésnek nyugodtan búcsút mondhatnak. A célközönséget még számottevő mértékben lefoglalja az elmúlt két hét két sikerfilmje, de legalább egy kevesebb mint másfél órás produkcióról van szó, így a sok vetítés javára válhat. Ezzel és a 3D-vel együtt is csoda lenne, ha 25 millió fölött indítana a film, sőt, már a 20 millió is pezsgőbontásra és tortasütésre okot adó fejlemény volna. 16-18 millió dollár és negyedik hely várható a hétvégi toplistán.

A Universal ellenben eddig nagyon jól áll: a Halálos iramban után a Koszorúslányok (Bridesmaids) is elég biztos pontnak látszik. Bár az utóbbi időkben volt egy kis megbicsaklás, Judd Apatow még mindig tudni látszik azt, mi kell a vígjátékkedvelő közönségnek. A hasonlítgatások tárgyai mégsem a producer úr korábbi munkái, hanem a rövidesen második részt kapó, 2009-es Másnaposok, aminek amolyan női változataként jellemzik Paul Feig, a népszerű komédiasorozatokon (Office, Az ítélet: család) edződött rendező filmjét. Ezzel jól meg is lehet ragadni a nézőket, de a női közönségnek nem lesz szüksége túl sok ösztönzésre: bár a Thorból és a Halálos irambanból is alaposan kivették a részüket, régóta ez az első film, ami nekik kedvez - és Kristen Wiig minőségi cserét jelent Sarah Jessica Parkerhez képest. A formálódó vélemények nagyon kedvezőek a bő két órás filmről, így hosszú távú érvényesülés várható. A kezdetet tekintve viszont óvatosak a szakértők: a 17 millió dollár a leggyakrabban előforduló tipp, de még az optimistábbak sem merészkednek sokkal 20 millió fölé. Ettől függetlenül ne fogjuk vissza magunkat: a Felkoppintva nyitásához hasonlatos 30 millió dollár nem is tűnik olyan elrugaszkodottnak.

Ha ez utóbbi meg is valósul, a Thor még komoly kihívó lehet az első helyért folytatott küzdelemben. A pozitívan fogadott fantasy akciófilmnek jó esélye van rá, hogy bírja szusszal és ne kezdjen mélyrepülésbe, így 50%-on belüli csökkenés is elképzelhető a Paramount bemutatójának. A felezés még közel 33 millió dollárt jelentene, így tíz nap után az összbevétel megközelítené a 120 milliót, ami szép eredmény volna.

A Halálos iramban: Ötödik sebesség visszavesz az iramból, már ami a negatív változásokat illeti, s a -62% után várhatóan valahol -42-48% között folytatja menetelését. Ez 17-19 milliós harmadik kört jelent, amit 150 millió körüli összeggel kezd meg a Universal blockbustere.


Magyarország

Itthon jóformán síri csend honol a premierek háza táján. A UIP végül bemutatta ma a Pault, azonban egyelőre nem merészkedtek vele Budapesten kívülre. 11 mozi játssza így ezt a nálunk kemény dió filmet, amit szerencsére könnyen összefoglalható sztorija, miszerint kirándulásuk során két ember találkozik egy űrlénnyel, képes tán bevonzani a szűk, minden poént dekódoló közönségen túli érdeklődőket is. Ez ugyebár idén a Scott Pilgrim a világ ellennek nem sikerült, ahogy tavaly a Ha/ver is elhasalt, mi több, a Pegg-Frost páros előző munkája, a Vaskabátok sem zavart sok vizet, ahogy a rendező, Greg Mottola Superbad, avagy miért ciki a szex?-e is súlyos kudarcnak bizonyult idehaza, az Ananász expressz című, korábbi Seth Rogen-opussal egyetemben. Ez bizony világosan jelzi, hogy nem szabad sokat, de még közepeset sem várni a Paultól: a 10 ezer néző már nagyon jó eredménynek minősülne a csütörtök-vasárnap időszakra.

Woody Allen 2009-es rendezéséhez, a Whatever Workshöz máig nem volt szerencsénk, ami csaknem húsz éves sorozatot tört meg az író-rendező filmjeinek hazai mozis történetében. A Budapest Film felveszi a fonalat a tavalyi Férfit látok álmaidbannal, amit éppen az idei darab, a Midnight in Paris cannes-i debütálásához időzítettek. A sztárparádét kínáló vígjáték biztató pályafutás elé néz, hiszen Allent mindig kedvelték a magyarok. Az utóbbi évtizedben az egyébként szinkronizált Vicky Cristina Barcelona vitte a prímet közel 80 ezer látogatójával, amit persze most nem várhatunk el, de a nyáreleji, hat mozis premier határozott elvárásokat támaszt, amik az első hétvégre vonatkozóan 3-4 ezer néző között mozognak.

A Vertigo Média Kft. a fővárosi és vidéki mozikon túl a biztos halálba, öt multiplexbe küldi a tavalyi Team Building című hazai produkciót. Ha Almási Réka filmje 5% fölötti kihasználtságot tud produkálni, akkor már nyert ügye van.

A múlt heti nyertes Halálos iramban: Ötödik sebesség az első hetet 76 millió forinttal és több mint 66 ezer eladott jeggyel zárta. Elnézve a szerény kihívókat, a film újabb erős futam elé néz: akár 30 ezren is beülhetnek a hétvégén a UIP terjesztésére, ha az időjárás is úgy akarja. Ez 42-43%-os esésre fordítható le, továbbá majd' 100 ezres közönségre és 110 millió forint feletti 11 napos bevételre. Hasonlóképpen, a Rio és a Thor is újabb nyerő víkend elő néz. Az InterCom animációs mozija a 150 000. nézőjét cserkészheti be, míg a UIP szuperhős-filmje, amely éppen a tegnapi napon lépte túl a 100 millió forintos bevételi küszöböt, kedvező forgatókönyv esetén nem hátrál többet 35%-nál.


Táblázat az amerikai premierekhez

Az alábbi táblázat, ami klikkre nagyobb formát ölt, az amerikai bemutatónaptárt követi nyomon a jelentős érdeklődésre számító filmekkel. A premier dátuma mellett a költségvetés és idővel a nyitóhétvége ill. az akkor éppen aktuális bevétel összege szerepel majd, ezen felül pedig a Rotten Tomatoes, az IMDb és az Aeon Flux értékelése kap helyet.

Címkék

box office woody allen paul bettany simon pegg 3d cinema box office hazai

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr694539688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása