Először is szeretnék elnézést kérni a késésért, egyrészt egy elég súlyos nátha vert le a lábamról, másrészt olyan mennyiségű munka szakadt a nyakamba, amitől még a magamfajta munkalkoholista is az elvonóban végzi. Na, de ami késik, nem múlik: a jó idő hívó szavára nem hallgatva összeszámoltam a szavazatokat (összesen 128 érvényes érkezett), majd értesítettem a nomináltakat, hogy ugorjanak be hozzám az eredményhirdetésre (sajnos egy sem jött el, habár Banksy lehet, hogy itt volt, csak nem leplezte le magát), és megtartottam a gálaestet.
Íme a 8 kategória valamennyi jelöltje, most pedig lássuk, kik vitték haza a 4. Golden Action Boy díjait!
Először is szeretnék elnézést kérni a késésért, egyrészt egy elég súlyos nátha vert le a lábamról, másrészt olyan mennyiségű munka szakadt a nyakamba, amitől még a magamfajta munkalkoholista is az elvonóban végzi. Na, de ami késik, nem múlik: a jó idő hívó szavára nem hallgatva összeszámoltam a szavazatokat (összesen 128 érvényes érkezett), majd értesítettem a nomináltakat, hogy ugorjanak be hozzám az eredményhirdetésre (sajnos egy sem jött el, habár Banksy lehet, hogy itt volt, csak nem leplezte le magát), és megtartottam a gálaestet.
Íme a 8 kategória valamennyi jelöltje, most pedig lássuk, kik vitték haza a 4. Golden Action Boy díjait!
LEGJOBB FILMZENE: HANS ZIMMER - INCEPTION
Ugyan Zimmer hangzatos mesterműve majd minden díjátadó ceremónián alulmaradt riválisaival szemben, de az AE olvasótábora a hátborzongatóra lassított Piaf-témával is apelláló szkórt tartotta a legjobbnak.
LEGJOBB FÉNYKÉPEZÉS: ROGER DEAKINS - TRUE GRIT
Ugyan Deakinst idén kilencedik(!) alkalommal is pofára ejtette a mélyen tisztelt Filmakadémia, mifelénk már harmadszor(!!!) kerül ki győztesként, méhozzá teljesen megérdemelten: a True Gritnek már a kezdő képsora álomszép, és ugyan az operatőr sokszor tartja magát a cím ígéretéhez, a film szépsége végig kitart.
LEGJOBB FORGATÓKÖNYV: AARON SORKIN - THE SOCIAL NETWORK
A világ értetlenkedve nézte, ahogy Hollywood egyik legjobb írója (The West Wing) a facebookról ír forgatókönyvet; persze, később kiderült, hogy a film, mint ahogy a szkript is mindenről szólt, csak az internetes szocializálódásról nem. Pattogó és szellemes párbeszédek, hihetetlenül pontos kor(kór)kép és sebészi pontosággal megrajzolt karakterek - Sorkinnak talán ujjgyakorlat, az olvasóinknak viszont az év legjobbja.
LEGJOBB SZÍNÉSZNŐ: NATALIE PORTMAN - BLACK SWAN
Natalie Portmannek idén nem volt párja. Az ifjú színésznő gyakorlatilag minden fontosabb díjat bezsebelt azzal a szereppel, ami lelki/testi felkészülést egyaránt igényelt, arról nem is beszélve, hogy voltaképp két karaktert kínált egy gázsiért.
LEGJOBB SZÍNÉSZ: COLIN FIRTH - THE KING'S SPEECH
Portmanhez hasonlóan Colin Firth se nagyon talált kihívóra idén: VI. György király szerepében a brit színészlegenda (láttátok ti, hány hozzászólás van az indexes rajongói topikjában?) egyszerre volt sebezhető és, nos, fenséges.
LEGJOBB RENDEZÉS: DARREN ARONOFSKY - BLACK SWAN
A The Wrestlerhez hasonlóan Aronofsky a Black Swant is minimalista eszközökkel (kvázi egyetlen kamerával), mégis maximális kreativitással vezényelte le, és eme teljesítmény mellett az AE olvasógárdája nem tudott elmenni. Aronofsky-t mostanság minden nagyköltségvetésű projekthez meghívták, egyelőre nem sok sikerrel: csak így tovább!
LEGJOBB ANIMÁCIÓS FILM: TOY STORY 3
Woody, Buzz és a többiek izgalmas, szellemes és meglepően drámai búcsút vettek a nézőktől minden idők egyik legjobb filmes trilógiájában. Egy korszak lezárult, és ezt meg kellett ünnepelnünk.
LEGJOBB FILM: BLACK SWAN
Míg kevésbé rangos díjátadókon be kellett érnie színészi méltatással, nálunk tulajdonképpen tarolt a Black Swan, ami izgalmait, mélységeit és egyéb kvalitásait tekintve talán nem meglepő. Éljen az év filmje!
Mindenkinek köszönjük a szavazatokat, s ahogy ígértük, sorsoltunk a jelentkezők között: A 10 DVD-ből és 1 BD-ből álló ajándékcsomag nyertese: DHOPW42 . Gratulálunk! (A nyertest e-mailben értesítjük.)