aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: invázió Takács Máté
2011. március 13. 17:46:03

Kategória: 16 komment

> Amerikai mozibevételek, 2011. március 11 - 13.

Három új film került az amerikai közönség elé, s tulajdonképpen mindegyikből válhatott volna tavaszi mércével mért sikerfilm. A nézők azonban csak A FÖLD INVÁZIÓJA - CSATA: LOS ANGELES című sci-fi akciófilmet emelték a kívánt magaslatokba, A LÁNY ÉS A FARKAS a langyos középszer erdejébe veszett, míg az ANYÁT A MARSRA! világegyetemre szóló bukásként vonul be a nem ehhez szokott Disney történelmébe.

> Amerikai mozibevételek, 2011. március 11 - 13.

Három új film került az amerikai közönség elé, s tulajdonképpen mindegyikből válhatott volna tavaszi mércével mért sikerfilm. A nézők azonban csak A FÖLD INVÁZIÓJA - CSATA: LOS ANGELES című sci-fi akciófilmet emelték a kívánt magaslatokba, A LÁNY ÉS A FARKAS a langyos középszer erdejébe veszett, míg az ANYÁT A MARSRA! világegyetemre szóló bukásként vonul be a nem ehhez szokott Disney történelmébe.

> startolt
Az (idegen)inváziós filmek mindig is foglalkoztatták a közönséget, szinte az összes évtizedben találni kiemelkedő blockbustert, amiben űrlények látogatnak a földre ilyen vagy olyan szándékkal. Az utóbbi időkben pedig a valósághoz minél hűbb megközelítés eszköze hódít, persze sci-fiknél ez az elkészítés módjára korlátozódik. A CLOVERFIELD vagy a DISTRICT 9 azon produkciók közé tartoznak, amelyek értő filmesek kezei közül kerültek ki, jól választották meg a nézőpontot és hatékony reklámkampánnyal övezve érkeztek a mozikba, s váltak szép sikerré. A Columbia Pictures által forgalmazott A FÖLD INVÁZIÓJA: CSATA LOS ANGELES (Battle: Los Angeles; hazai bemutató: március 17.) abban licitál rá az említett produkciókra (költségvetése mellett, amely még így is visszafogott 70 millió dollár), hogy nagyobb spektrumot enged az eseményeknek, s a rendező, Jonathan Liebesman (A SÖTÉTSÉG LEPLE, valaki?) szándéka szerint teljesen hiteles képet fest arról, miként zajlana egy az űrből jött megszállók és az amerikai hadsereg közötti összecsapás, inspirációként A SÓLYOM VÉGVESZÉLYBEN-t és egyéb realisztikus háborús filmeket nevezve meg, nagyravágyását nem visszafogva. A dolog működött: a film pénteken 13,5 millió dollárral messze vezette a mezőnyt, s a vasárnapig összegyűlt 36 millió dollár is jól mutatja, ha ufókról van szó, vagy ismert helyszínek pusztulásáról, akkor lehet számítani a nézőkre (kivételt képez a tavaly novemberi SKYLINE, amelybe nagyon kevés energiát fektetett mindenki, akinek köze volt hozzá). Ha A FÖLD INVÁZIÓJA egy nagyobb sztárt tesz meg főszereplőnek, mint Aaron Eckhart, akár 40 millió fölé is juthatott volna már első körben, de így sem kell senkinek elégedetlennek lennie. A kérdés most az, szorul-e a belé elég szusz a 100 millióhoz? A DISTRICT 9 egészen hasonló pontról jutott 115 millió fölé, ám abban szerepe volt a kedvező visszhangnak is; ennek most a teljes hiányával kell számolni, legalábbis a kritikusok részéről. A gyors iramú fogyatkozás elkerülhetetlennek tűnik, de az biztos, hogy a többi piacról befolyó összeg (ezidáig 16 millió dollár) kárpótol majd, ha kell.

Az ALICE CSODAORSZÁGBAN frenetikus sikere gyorsan a klasszikus mesék felé fordította a producerek tekintetét. Jövőre például két élőszereplős Hófehérke-film is be van jegyezve, de előtte még Piroska története is megkapja a magáét, hiszen a PiROSSZka című rajzfilm folytatása mellett A LÁNY ÉS A FARKAS (Red Riding Hood; hazai bemutató: április 28.) is moziba szólítja az ifjúságot. A gond csak az, hogy ez a verzió egészen leszűkítette lehetőségeit azzal, hogy Catherine Hardwicke kapta a rendezői feladatot. A direktorhölgy ugyanis korábbi nagy sikere, az ALKONYAT modorában készítette el az Amanda Seyfried főszereplésével készült filmet, amelyben a románc, a szerelmi háromszög kap hangsúlyos szerepet, s nem, nem a Piroska-farkas-nagymama háromszögről van szó. A Warner Bros. 20 millió dollár feletti eredményben reménykedett, még ha azt is fogja közölni, hogy a 14 millió dollárral is elégedett, ami végül megvalósult. Márpedig ennél sokkal többet ki lehetett volna facsarni ebből a jól ismert történetből, ha a nyomaték a megfelelő helyre kerül. A világ többi része ezen esetben is jóval többet tartogat, mint az amerikai, ahol tán még a 42 milliós büdzsével is meggyűlik a baja a filmnek.

A Disney meglepően jó számokhoz jutott a februári GNÓMEÓ ÉS JÚLIA révén, ám most megsemmisítő vereséget szenvedett: az ANYÁT A MARSRA! (Mars Needs Moms; hazai bemutató: már a mozikban) iránt oly alacsony érdeklődés mutatkozott az első hétvégén, hogy a filmre rábólintó illetékesek vélhetően a Marsra száműznék magukat. A 150 milliót felemésztő produkció kevesebb mint 7 millió dollárt bírt összekuporgatni, amivel a top 5-be is alig került be. De meglepő-e mindez? Ha a rábólintó illetékesek kicsit visszatekintettek volna, azt látták volna, hogy minden évtizedben volt legalább egy animációs science fiction, ami box office-történelemre szóló bukássá lett. Nem is kellett volna messzire menni, hiszen A KINCSES BOLYGÓ is ide tartozik, de a két évvel korábbi TITAN - IDŐSZÁMÍTÁSUNK UTÁN egy teljes animációs részleget húzott le a vécén (a Foxét), s munka nélkül hagyta a jobb sorsra érdemes Don Bluth-Gary Goldman párost is. Vagy ott volt még a SZUPER HAVER is, lehet választani bőven. A szívderítő kivételt a WALL-E képezi, amelynek esetében a fókusz a címszereplőre került, biztos kapaszkodót nyújtva a közönségnek a befogadáshoz. Az ANYÁT A MARSRA! egy ifjúsági könyvből készült, méghozzá motion capture eljárással, s egy 9 éves fiúról szól. Utóbbi két tényező egészen különös folyománya, hogy a főhősnek Seth Green "állt modellt", ám a hangját értelemszerűen egy korban passzoló szinkronizáló szolgáltatja. S ha már motion capture, akkor nyilván Robert Zemeckisnek is köze van hozzá. A producer úr az ImageMovers utolsó munkájaként képzelte el ezt a filmet (legalábbis a 2012-re tervezett Yellow Submarine-ig), de okulnia kellett volna abból, hogy már a KARÁCSONYI ÉNEK, egy nagyon népszerű történet is csak nyögvenyelősen hozta vissza a beléölt dollárszázmilliókat. Vigaszdíj sem jut a filmnek, hiszen a kritikusokat is hidegen hagyta, s a 3D formátumnak is riasztó fejlemény: optimista esetben is csak 25 millió lesz a vége (miközben a szimpla 2D-s RANGO útja 100 millió fölé szól), ami alaposan összekuszálja a GNÓMEÓ ÉS JÚLIA szerepléséből levont, a 3D-s (rajz)filmektől hemzsegő 2011-es évadra megfogalmazott következtetéseket.

> még játsszák
A RANGO számára viszont kedvező fejlemény, hogy még akkora konkurenciát sem jelent az ANYÁT A MARSRA!, mint jelenthetett volna, így a hónap második felében is magabiztosan gyűjtögethet a Paramount terjesztése. A második víkenden 23 millió dollár folyt be, ami 40% alatti csökkenést jelent, s ezen a téren még mérséklődés is várható; talán kihúzza az élbolyban a film az idén igen későre eső húsvéti szünetig is. A SORSÜGYNÖKSÉG-nek sikerült tűrhető mértékben fenntartania az érdeklődést, s így 10 nap után megközelítette a 40 milliót. Jó előjel ez a Universalnak, akik vélhetően a tavasz slágerfilmjét tartják a markukban a HOP-pal, addig viszont túl kell esniük a PAUL-on is.

> végszó & ami jön
Az ALICE CSODAORSZÁGBAN tavaly márciusi menetelése továbbra is komoly kihívás 2011-nek, főleg úgy, ha 3 filmből mindössze 1 képes teljesíteni a rábízott feladatot. A következő trió ráadásul a legkevésbé sem bizalomgerjesztő box office szempontból: a már említett PAUL szénája áll a legjobban, ám a Pegg-Frost páros egyelőre még nem bizonyított az amerikai közönség előtt. Hátha ezzel az idegeninváziós filmmel összejön a dolog! Ezalatt a Relativity Media és Bradley Cooper a CSÚCSHATÁS-sal száll versenybe, a Lionsgate pedig AZ IGAZSÁG ÁRÁ-t firtatja Matthew McConaugheyvel.

> a top 10 (becsült adatok)
01. (ú) Battle: Los Angeles ($36.0m/$36.0m)
02. (1) Rango ($23.1m/$68.7m)
03. (ú) Red Riding Hood ($14.1m/$14.1m)
04. (2) The Adjustment Bureau ($11.5m/$38.5m)
05. (ú) Mars Needs Moms ($6.8m/$6.8m)
06. (4) Hall Pass ($5.1m/$34.9m)
07. (3) Beastly ($5.1m/$17.0m)
08. (8) Just Go With It ($4.0m/$94.0m)
09. (7) The King's Speech ($3.6m/$129.1m)
10. (5) Gnomeo and Juliet ($3.5m/$89.0m)

> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (Alice Csodaországban, Zöld zóna)
box office: 2009 azonos hétvégéje (A Boszorkány-hegy)
box office: 2008 azonos hétvégéje (Horton)


kövess twitteren!

kövess minket facebookon!

Címkék

disney fantasy box office animation sci fi action aaron eckhart romance amanda seyfried children movie 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr584539434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2011.03.13. 17:55:51

Szerintem a Red Riding Hoodhoz jobban illet volna a "Farkasokkal nyálazó" magyar cím, hm?

Ismeretlen_82723 2011.03.13. 17:57:16

[aeon_flux](#11229914) Vagy az, hogy A lány és a farkak. Na jó, az majd az XXX-verzió lesz!

Ismeretlen_1068 2011.03.13. 18:01:10

Kíváncsi lennék a MNM marketing-költségvetésére: valószínűleg a Disney a minimumra fogta (a Deadline szerint a nyersvágást látva zárták be Zemeckis mocap stúdióját), hogy kisebb legyen a veszteség. Icipicit kár érte, ugyanis a technika már az A Christmas Carol óta is rengeteget fejlődött, de ha felidézem magamban a film visszataszító figuráit és öklendezésre késztetően túlanimált világát, nos, túl sok könnyet nem fogok ejteni érte.

Gameface 2011.03.13. 18:07:34

a mars needs moms zakója az idei év eddigi legkellemesebb meglepetése. pá pá imagemovers! :-)

Ismeretlen_1068 2011.03.13. 18:12:26

4: Arra számítottam, hogy tiéd lesz az első hozzászólás, de azért a dobogóra igazán felférhettél volna. Csalódott vagyok. :)

Gameface 2011.03.13. 18:18:06

most mér? a beowulf majdnem tetszett. előszereplős filmként klasszik lehetett volna.

Ismeretlen_1068 2011.03.13. 18:25:47

6: Miért, miért. Nálad minden harmadik komment Zemeckis abuzálásáról szól. :)

Gameface 2011.03.13. 19:12:31

magamtól biztos nem hozom szóba. de ha szóba kerül, nem árt megjegyezni, hogy megőrült.

Jake 2011.03.13. 19:21:59

Igaza lenne James Cameronnak? A 3D-s filmeket csak Michael Bay képes megmenteni a Trafó 3-al?! Az idei nyáron megkapjuk a választ erre...

Gameface 2011.03.13. 19:25:08

jó lenne már egy igazi blockbuster, ami nem fullad ki 90 milliónál, nem elporoszkál a 100-ig, hanem csont nélkül viszi azt. meddig kell várnunk? sikoly 4? ja és zippy: mostanában harvey van a bögyömben, szal igazságtalan vagy :-)

Ismeretlen_1068 2011.03.13. 19:26:16

A bögyöd olyan mint a pokol: tele van bugyrokkal.

Ismeretlen_139112 2011.03.13. 20:10:20

A Tintin lesz a nagy próbája annak, hogy a rendezővel volt-e a baj, vagy az egész koncepció életképtelen. Na nem mintha Spielberg és Jackson akkora nagyot alakított volna a legutóbbi pár filmjeikkel. Bár, szigorúan véve, az Avatar már megmutatta, hogy Zemeckis és a technológia egyaránt ludas voltak. Annak a filmnek is legalább a fele motion/performance capture volt, csak pár alapvetően eltérő megközelítéssel. Ja és Cameronnak jobb érzéke van a sikerfilmhez (bár az a barlangos-búváros izé meg nagy bukta lett, szóval talán mégsem?) Személy szerint az Imagemoversből kirúgott sok embert sajnálom viszont, nem rajtuk múlott a dolog...

Gameface 2011.03.13. 20:17:44

11: ne erőlködj, ennél jóval pozitívabb vagyok. de amúgy igazad van, kér fennakadni pár eltévelyedett rendező/producer ostobaságain.

Ismeretlen_1068 2011.03.13. 23:12:40

12: Író/rendezőként ász, de ha csak producerként száll be, akkor totál bukta (lássuk csak: Strange Days, Solaris, Snactum). Mondjuk, a Sanctumban elképesztően jó a 3D, kár, hogy a film egy rakat gőzölgő...

Gameface 2011.03.14. 07:46:58

a true grit 170 millióval fog zárni. könnyem kicsordul!

Ismeretlen_1068 2011.03.15. 08:43:49

A Mars Needs Moms buktája miatt a Disney lelőtte Zemeckis The Yellow Submarine remake-jét. Ouch.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása