aeon flux

ready for the action now, danger boy?

amazon kindle: szerkessz magadnak újságot! Zalaba_Ferenc
2011. március 12. 14:21:18

Kategória: 11 komment

Március elején, amikor éppen csak véget ért a kütyük és az IT világának három legmeghatározóbb seregszemléje (a CES, az MWC és a CeBit), és amikor a technikai újításokról szóló hírek vezető anyagai szinte kizárólag az iPad 2-vel foglalkoznak, hadd írjak pár gondolatot egy „öreg motoros”-ról, a több mint fél éve elérhető Amazon Kindle 3-ról, amely jelenleg a piacon elérhető legolcsóbb – és véleményem szerint – a legjobb e-könyv olvasó.

Március elején, amikor éppen csak véget ért a kütyük és az IT világának három legmeghatározóbb seregszemléje (a CES, az MWC és a CeBit), és amikor a technikai újításokról szóló hírek vezető anyagai szinte kizárólag az iPad 2-vel foglalkoznak, hadd írjak pár gondolatot egy „öreg motoros”-ról, a több mint fél éve elérhető Amazon Kindle 3-ról, amely jelenleg a piacon elérhető legolcsóbb – és véleményem szerint – a legjobb e-könyv olvasó.

Mielőtt még belemelegednék, megkerülhetetlen, hogy egyetlen gondolat erejéig ki ne térjek én is az iPad 2-re, csak azért, hogy tisztázzuk: a Kindle nem tablet – ez logikus –, az iPad pedig nem e-könyv olvasó. A két masina funkciói ugyan mutatnak átfedést, de mindaddig, amíg a Kindle webböngészője kísérleti stádiumban marad, illetve a reader nem kap érintőképernyőt, és amíg az iPad 2 kijelzője fényes marad, az aksija pedig nem bír napokat egy feltöltéssel, addig ez a két gép nem lesz egymás konkurense. Főként akkor nem, hogy amíg az iBookstore könyvei csak iPaden lesznek olvashatók, addig a nálánál sokkal nagyobb mennyiségű könyvet kínáló Kindle Bookstore választéka egy ingyen letölthető szoftver segítségével akár táblagépeken is elérhető már most is.

Nyilván számos összehasonlítási pont létezik még a két eszköz között, erről sokan, sok helyütt cikkeztek már, a legfontosabb szempont mégis az, hogy mindenki az igényeinek megfelelő kütyü mellett tegye le a voksát. Így lett nekem Kindle-em és nem is elsősorban a könyvolvasás miatt, hanem azért, mert egy olyan eszközt kerestem, ami kicsi, könnyen hordozható, és amin – vagy inkább úgy mondom: amire tetszés szerint összeválogathatom a netről azokat az engem érdeklő cikkeket, amiket később este az ágyban, vagy akár egy parkban is elolvashatok.

Nyilván nem vagyok egyedül azzal, amikor azt mondom, hogy hiába követek rengeteg blogot és egyéb portált a Google Readerrel, ha nincs időm a hosszabb, tartalmasabb cikkeket napközben elolvasni. Este viszont már elég a monitorból és a gép előtt kuporgásból – jó időben meg aztán végképp –, így kerülhet a képbe a Kindle, amit sokan a mai napig „csak”, mint e-könyv olvasót aposztrofálnak, holott kitűnően alkamas sok más mellett arra is, hogy a saját webes újságunkat megszerkesszük (tehát kedvünkre való cikkeket, bejegyzéseket válogathatunk össze), amit aztán kis túlzással a kapátzsebünkben is bárhová magunkkal vihetünk.

Mindehhez elég a Chrome böngészőbe letölteni a Send to Kindle beépülőt, aminek a segítségével egy rövid beállítási szertartás után elég csak megnyitnunk a cikket tartalmazó weboldalt, majd a böngészőnk címsorában a modul ikonjára kattintani. Rövid időn belül a cikk szöveges része minden reklámtól és sallangtól mentesen, wifin vagy 3G-n keresztül megérkezik a Kindle-ünkre, ahol kedvünkre rendezgethetjük a cikkeket, akár mappákba is.

Gyakorlott Kindle-esek most biztosan felcsattanak, hogy mindezt tudja az Instapaper és a Kindlefeeder is, nos nekem mindkettővel rossz tapasztalataim vannak a megbízhatóság terén, ezért javaslom alternatívaként a Send to Kindle-t.

Én ebben a kütyüben találtam meg azt, amit kerestem, a cikkek szépen gyűlnek napközben, a szabadidőmben pedig szépen fogynak. Az e-könyv olvasás nyilvánvaló előnyei mellett tehát a Kindle kitűnően használható blogok és egyéb honlapok követésére is anélkül, hogy a valóban kezdeti stádiumban lévő böngészőjét használnunk kellene.

Íme, a Rainbow magazin legújabb száma :)

Címkék

velemeny kutyu kindle

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr514539423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_9654 2011.03.12. 14:51:54

orulok ennek a bejegyzesnek. ha lesz ido, majd lenne is par kerdesem. :)

Ismeretlen_20417 2011.03.12. 15:43:33

Hallgatlak.:)

Ismeretlen_1068 2011.03.12. 18:26:48

Nemcsábulokel... nemcsábulokl... nemcsábulokel... De azért durvanehéz könyvet olvasni a villamoson állva (tömegközlekedési eszközön soha nem ülök le), szóval *sóhaj*.

Ismeretlen_20417 2011.03.12. 19:11:13

Hacsak ott... de egy nagyobb, puhafedeles könyvet hosszútávon kézben "széttartani" sem felemelő érzés... Csak azért, hogy csábító legyek.. tok nélkül 32 ezer az egész... de a tok mindenképpen kell hozzá, ami 60 font vagy 60 dollár, viszont van benne egy kihúzható LED lámpa, ami a Kindle-ről "táplálkozik". Tok nélkül a súlya 240 gramm !!!, tokkal kb a duplája, vagyis annyi mint egy átlagos könyv. + - ez hatni fog szerintem : a drágább 3G-s verzió mellé az amazon egész Európában ingyenes 3G-s elérhetőséget biztosít, namármost, hiába a kezdetleges böngésző, nem mindegy, hogy kell-roaming díjat fizetni egy gyors email csekkolásért... Na??:)

Ismeretlen_9654 2011.03.12. 19:25:13

én csábulok, de imádom a könyveket is szóval anyagilag semmiképpen nem jövök ki jól belőle. utazás közben viszont tényleg jó lehet. sőt, gyakorlatilag bármikor, ha egy kis időd van olvasni.

Ismeretlen_20417 2011.03.12. 19:49:51

Én elfogult csábító vagyok, szerintem nagyon okos találmány,,, hajrá, hajrá...vegyél és dumáljuk ki. Tényleg, hol vannak a kérdések?:)

Munkustrap 2011.03.13. 22:14:48

sziasztok! nagy mennyiségű szkennelt pdf-el rendelkezem, nyomtatást és gépet kizártam a lehetőségek közül, biztos tudjátok miért szóval próbáltam belevetni magam a témába, ami kimerült pár review-ban: http://www.mobiletechreview.com/eBook-Readers.htm http://ebook-reader-review.toptenreviews.com/ http://www.the-ebook-reader.com/ szóval a tanulság amit levontam azon kívül, hogy milyen nagyszerű dolog is az eink, az volt, hogy főleg a saját kiadások olvasására szánják őket és nem az én scannelt (kép és nem pedig szövegszerű!) pdf-eimhez :) ilyeneket csak 1 óriásképernyős Kindle DX vagy 1 (szerintem társainál picivel okosabb) Sony prs-950-nel látok megoldhatónak mindenesetre ezt még azért talán kivárom: http://vimeo.com/16625704

Ty 2011.03.14. 01:13:56

Amit leírtál azt ipaden az instapaper is tudja. Átlagosan 2 naponta szoktam tölteni az ipadet. És amazon kindle ipadre is van :-) (meg nook is)

Ismeretlen_20417 2011.03.14. 09:51:05

Ty: írtam az insatpapert, kindle-re is jó, de nekem nem jött be, nem volt elég megbízható. Én átlagosan hetente töltöm a Kindle-t, de akkor még közel sincs ahhoz, hogy lemerüljön, csak rutin a töltés.:) A két eszköz -iPad és Kindle - két más világ, noha megvannak az átfedések. Nekem a PC +Kindle tökéletesen elég, de ha valaki csak úgy idedobna egy iPad 2-t, nem küldeném el a fenébe..)

Dylan 2011.03.15. 13:39:54

Tetszett az a rész, hogy napközben gyűlnek az érdekes cikkek, este meg fogynak... :) Nem tudsz valami megoldást, vagy progit ajánlani amit a Chrome-hoz használhatnék, hogy egyetlen gombnyomással elmentsem valahová az érdekes, de hosszabb cikkeket, amit később el akarok olvasni? Éppen most nézegetem a Google olvasó szolgáltatást, de az csak RSS feedeket kezel, és nekem nem ez kell. A Kindle-t már én is rég csodálom, mint a legtöbb sikeres kütyüt, de azt hiszem én nem venném hasznát. Ha lenne sem jutna több időm az olvasásra. Egyébként arról nem írtál hogy lehet hozzá könyveket beszerezni. Azt tudom hogy az amazonon több ezer megvásárolható e-könyv van, de magyar nyelven milyen a választék, és hol lehet beszerezni e-könyveket?

Ismeretlen_20417 2011.03.16. 15:51:22

Én napközben a Google Readert használom, más tippem nincsen sajnos. Magyarországon két legális e-könyv lelőhely van, a DIA és a MEK. Itt találod őket: http://mek.oszk.hu/ http://www.pim.hu/object.d8f182da-fdfa-45ba-914f-2688ce822346.ivy

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása