aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: gyíkság Takács Máté
2011. március 06. 17:57:42

Kategória: 6 komment

> Amerikai mozibevételek, 2011. március 4 - 6.

Bár a megváltás még várat magára, a tavasz hozott egy kis életet az amerikai box office-ba: a RANGO és a SORSÜGYNÖKSÉG biztató számokat produkált.

> Amerikai mozibevételek, 2011. március 4 - 6.

Bár a megváltás még várat magára, a tavasz hozott egy kis életet az amerikai box office-ba: a RANGO és a SORSÜGYNÖKSÉG biztató számokat produkált.

> startolt
Tizenöt hónap után először jelent meg az amerikai mozikban olyan animációs film, ami nem 3D-s, s ezt a mostani körülmények között akár már merész húzásnak is nevezhetnénk. De nem merészebb, mint a film maga: a RANGO (hazai bemutató: már a mozikban) című western-komédia a Rotten Tomatoes konszenzusa szerint sem minősíthető gyerekfilmnek, s ilyesmi a Nickelodeontól, s közel 4000 ezer filmszínházban merőben szokatlan. De Gore Verbinski  legutóbbi két filmje csinált cirka kétmilliárd dollárt a világ mozijaiban, amihez mellesleg Johnny Deppnek, a jelen címszereplőnek is volt némi köze, ahogy az egy évvel ezelőtti, ugyancsak milliárdos ALICE CSODAORSZÁGBAN-hoz is. Úgyhogy a Paramount nem restellett 130, más források szerint 180 millió dollárt költeni erre a sajátos produkcióra, nyilván azért tisztában a kockázatokkal. Mivel azonban az identitását kereső kaméleon történetének Super Bowl-reklámfilmje az összes közül a legnépszerűbbnek bizonyult egyes online felmérések szerint, s a februárt is holtponton váltotta a március, azért bizonyos szintű teljesítmény elvárható volt a produkciótól, ennek előrejelzései 35-től 50 millióig terjedtek; jóllehet, az animációs-nyitányok nagyságát alaposan torzítja az az ominózus 3D, ami már velejárója lett a médiumnak. Így tehát a 38 millió dollár, ami végül a kasszákba került, nagyjából egyenértékűnek mondható a tavaly novemberi MEGAAGY 46 milliójával, s ekkor már cseppet sem tűnik rossznak a dolog. Tény, hogy innen erőltetett menet lesz a költségvetés által megkövetelt szint, s az is biztos, hogy a januári-februári gyengélkedések után ennél sokkal masszívabb start szükségeltetett volna ahhoz, hogy március akár csak jelét mutassa annak, hogy megkísérli felvenni a versenyt a tavalyival. De még egyszer, nem szabad feledni, hogy első pillantásra, sőt, még megtekintés után is igen obskúrus darabról van szó, aminek akár kedvezőtlen hátszelet is hozhat a meglepett szülők elrettentő hangja. Másfelől viszont van olyan jó a film -a kritikusok többsége szerint-, hogy azt kellően honorálja az amerikai, és világszintű közönség, még ha hőn szeretett 3D-jüket nem is kapják meg ezúttal.

Matt Damon kilábalni látszik karrierje anyagi hullámvölgyéből, amelynek egyebek mellett AZ INFORMÁTOR! és a ZÖLD ZÓNA is áldozatául esett. A FÉLSZEMŰ-ben ugyan csak másod-, vagy inkább harmadhegedűs lehetett, de arra ez is jó volt, hogy a térképen legyen még, mikor a SORSÜGYNÖKSÉG (The Adjustment Bureau; hazai bemutató: március 31.) a mozikba kerül. Ez most jött el, s a Philip K. Dick novellája ihlette thrillernek sikerült tisztességes kört futnia elsőre: 21 millió dollárral a második helyet szerezte meg, ami kellemes hír lehet a filmre 62 millió dollárt kiadó, az utóbbi időkben gyengélkedő Universalnak. A siker miértje kapcsán egyrészt itt is elmondható, hogy szüksége volt valami frissre a közönségnek a 15 éves látogatottsági mélypontot hozó február után, ráadásul az elsőfilmes George Nolfi munkája széles közönséget bírt megszólítani. Ez egy lényeges pont, s ahogy több kritika és egyéb írás is kiemeli, nagy segítséget jelentett ebben, hogy a románc kifejezetten hangsúlyos szerepet kap a cselekményben, így a női nézők számára is kedvező választást jelentett a PG-13-as korhatárral bíró, 100 perces produkció. A kritikai fogadtatás összességében kedvező, s feltehetőleg a közönség körében is népszerű lesz még egy darabig a SORSÜGYNÖKSÉG.

Hosszúra nyúlt tologatás után végül mozikba került A SZÉP SZÖRNYETEG (Beastly) című, a szépség és a szörnyeteg történetét kortárs környezetben, a fiatal korosztály szájíze szerint feldolgozó regényadaptáció. A CBS Films kevesebb mint kétezer mozira szabta vagy szabhatta a premiert, ami nem sikerült oly vészesre, amilyenre sikerülhetett volna, ám az egyébként dobogós helyezést jelentő 10 millió dollár így is kevés lesz az üdvösséghez. Ennyi tellett A NEGYEDIK-ben is éppen látható Alex Pettyfertől és a HIGH SCHOOL MUSICAL-filmek női főszereplőjétől, Vanessa Hudgenstől, s nagy szégyenbe már nem kerülnek a 17 millió dolláros büdzsé mellett, a gyenge kritikai visszajelzésekre pedig amúgy is mindenki fogadni mert volna, nem?

Ugyancsak hánytatott sorsú, címváltáson és forgalmazóváltáson is átesett produkció a TAKE ME HOME TONIGHT. A '80-as éveket felelevenítő komédia már a Relativity Media harmadik bemutatója, de a valamirevaló box office-számok még váratnak magukra. Ami azt illeti, a mostaniak egészen elkeserítőek: a top tízen kívül nyitó film 3,5 millió dollárral kénytelen beérni 2000 moziból, ráadásul még az újságírók sem szívlelték. Biztos azért, mert Justin Bieber nem szerepel benne.

> még játsszák
A múlt héten végül vezetést szerző ELHAJLÁSI ENGEDÉLY-től tűrhető mértékben pártoltak el a nézők a második hétre, ám a film nem kezdett elég jól ahhoz, hogy ez túl sokat érjen: 10 nap után még messze 30 millió alatt van a Farrelly-fivérek vígjátéka, s nem áll sokkal jobban a szénája, mint az AGYŐ, NAGY Ő!-nek ugyanennyi idő után. A FÉKTELEN HARAG padlógázzal tűnt el a top 10-ből, egészen égő jelenséggé válva, vitathatatlanul éves szinten.

Az elmúlt hetekben kiválóan szereplő GNÓMEÓ ÉS JÚLIA eheti bevételein érezhető a RANGO érkezése, noha a 3D-s élményre vágyóknak ez nem jelentett alternatívát; ellenben a jövő héten e téren is direkt vetélytársat kap a Disney filmje - saját magától.

Az 53 millió dollárnál járó ISMERETLEN FÉRFI számain tapintható, hogy a SORSÜGYNÖKSÉG-gel azonos közönségre számítanak, s a két film szinte megegyező nyitánya, továbbá A FÉLSZEMŰ kiemelkedő sikere jól indikálja, hogy a mozi nem csak a 25 alattiak szórakozása.

A KIRÁLY BESZÉDE
Oscar-győzelmét ugyan nem tudta bevételnövekedéssé fordítani, de a Weinstein Company terjesztése már így is kiváló szereplést nyújtott, ahogy a legtöbb legjobb film-jelölt.

> végszó & ami jön
Az első tíz helyezett együttes bevétele a hétvégi listán nagyjából azonos értéket mutat az ALICE CSODAORSZÁGBAN egy évvel ezelőtti nyitányával. Fölösleges a helyzetet tovább elemezni, de talán nem is nagy baj, hogy a mozi most gyengélkedik egy kiadósat, mert a még több 3D-s produkció és folytatás mellett esetleg más egyéb ötleteken is elkezdik törni a fejüket az illetékesek. Vagy nem. A jövő hétre mindenesetre többnyire változatos, s ígéretes kínálat jut: A FÖLD INVÁZIÓJA - CSATA: LOS ANGELES igazán nyerő lehet, ahogy A LÁNY ÉS A FARKAS is minden bizonnyal megtalálja számításait. A Disney a 3D nevében egy animációs sci-fit hoz a nézőknek; az ANYÁT A MARSRA! okozhat némi bajt a RANGÓ-nak, de akár fordítva is történhet. Vagy nem.


> a top 10 (becsült adatok)

01. (ú) Rango ($38.0m/$38.0m)
02. (ú) The Adjustment Bureau ($20.9m/$20.9m)
03. (ú) Beastly ($10.1m/$10.1m)
04. (1) Hall Pass ($9.0m/$27.0m)
05. (2) Gnomeo and Juliet ($6.9m/$83.7m)
06. (3) Unknown ($6.6m/$53.1m)
07. (7) The King's Speech ($6.5m/$123.8m)
08. (4) Just Go With It ($6.5m/$88.2m)
09. (5) I Am Number Four ($5.7m/$46.4m)
10. (6) Never Say Never ($4.3m/$68.9m)

> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (Alice Csodaországban)
box office: 2009 azonos hétvégéje (Watchmen)
box office: 2008 azonos hétvégéje (I. e. 10 000)
kritika: Rango


kövess twitteren!

kövess minket facebookon!

Címkék

western thriller box office comedy animation johnny depp matt damon romance gore verbinski

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr674539402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2011.03.06. 18:10:18

Nagyon határozottan jósolgatsz itt, az utolsó bekezdésben. :)

Gameface 2011.03.06. 18:28:19

a sorsügynökségre nem véletlenül volt kíváncsi az átlag néző. balett! leszbikusok!

Dean 2011.03.06. 20:55:09

Megnéztem a Rangot, amikor bementem a moziba kínosan éreztem magam a sok gyerek meg apuka miatt...Aztán meg hát szerintem egyáltalán nem volt gyerek mese,a kígyó elég undorítóra is sikerült. Nagyon vártam,de sajnos sokat ásítoztam rajta,hosszú is volt.(bár nyelvvizsga után döglött voltam), meg elég sok poénos részt előttek a spotokban,trailerekben. Nem bántam meg,de azért szerintem túlértékelt.

kekec 2011.03.07. 08:50:55

3: Egyetértek. A Rango csatlakozott a vizuálisan szép, de amúgy üres és szív nélküli animációs filmek népes csapatához. Pár jó poén akad benne, de az egész mozi annyira lélektelen, hogy ettől teljesen érdektelenné válik. Remélem, lesz még jobb animációs film is ebben az évben, mert aminek eddig láttam az előzetesét, az egyik sem ragadott meg, aminek pedig a folytatásait nézhetjük ebben az évben (Kung Fu Panda, Verdák), ott már eleve az első rész sem volt egy nagy szám.

Jack Skellington 2011.03.07. 10:33:15

4. A Kung Fu Panda zseniális volt! Alig várom a folytatást... Verte a Wall-E-t erősen, ami ugyan egy merész darab volt, de messze túlértékelt szerintem.

Ismeretlen_1068 2011.03.07. 10:45:45

5: Szerintem mindkettő nagyon jó (a Kung Fu Panda egyesen a CreamWorks legjobbja), de azért a WALL-E kilométerekkel jobb. :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása