aeon flux

ready for the action now, danger boy?

precious - a boldogság ára vetítési időpontok Zalaba_Ferenc
2011. február 22. 10:54:01

Kategória: 16 komment

FYI.

Művész (csütörtöktől szerdáig minden nap): 13:30, 15:30, 19:45 (szombaton 22:10 is).

Mammut (csütörtöktől szerdáig minden nap): 18:15, 20:30, 22:45.

Gyerünk a moziba be!

Címkék

oscar independent drama precious cornerfilm

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr94539333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_169693 2011.02.22. 11:13:39

Mindig azt akarom róla írni, hogy gyönyörű film, pedig ez nem igaz. Bátor, őszinte, fájdalmas, de semmi esetre sem gyönyörű. Aki teheti, üljön be rá, mert óriási filmről van szó.

Prolihisztor · http://www.prolihisztor.postr.hu 2011.02.22. 11:14:01

Ez is több mint szánalmas, hogy ennyi idő után bemutatják ezt a filmet. Sajnos a magyar nézőközönség nem kíváncsi ilyen régi filmekre... Nálunk nem honos a kis mozik archív kínálata, ez a film pedig a hazai mozis kultúra alapján már rég ott tanyázik - erre van az internet, hogy beszerezzék...

Ismeretlen_1068 2011.02.22. 11:32:47

2: Vártam már, hogy mikor ér el ide is a demagógia szele. A "mindenki letöltötte" jellegű túlzó kijelentéseknek legalább annyi alapja van, mint a "mindenki megvette külföldről" és "senkit nem érdekel már" típusú reakcióknak. Szerencsére (ugyanakkor sajnos), hogy a magyar moziba járó közönség nem azért fogyatkozott meg számszerűségében, mert otthon ülve mindent letölt, amit ér, hanem egyéb okokból (túl drága a mozijegy, túl jók a tévék kínálata), amit a hazai filmkínálat is megsínylett. Arról lehetne vitatkozni, hogy mi minek a folyománya, de az egy másik kérdés. Szerencsére azért még mindig vannak emberek, akik szeretnek moziba járni, és őket baromira nem érdekli, hogy az adott filmet hány hete, hónapja (jelen esetben pedig éve) mutatták be Amerikában és mióta, milyen minőségben van fenn a neten. Nem is értenek hozzá. A Precious is egy olyan film, amely ezt a réteget célozza meg (a nőket és az idősebbeket). Egyébként valószínűleg egy fillért se fogunk vele keresni (és nem azért, amiért "mindenki letöltötte"), ám mégsem érezzük magunkat szánalmasnak, amiért lehetővé tesszük, hogy egy ilyen értékes filmalkotás Magyarországon is olyan formában legyen elérhető, ami azt megilleti: moziban, nagyvásznon.

Prolihisztor · http://www.prolihisztor.postr.hu 2011.02.22. 11:45:26

Nagyon sokan megengedhetnék maguknak a mozijegy árát, heti szinten is, mégsem teszik meg, mert jóval olcsóbban, avi-s verzióban, több más filmmel együtt beszerzik nekik. Tudom miről beszélek, jó pár ember foglalkozott a környezetembe hasonlóval, ipari méretekben is. Cseppet sem érzem demagógnak magam, mert elég rendszeresen (heti 2-5) alkalommal is moziba járok, művész- és plázamozi egyszerre, igaz, csak városszinten tudom ezt kijelenteni, de van rálátásom a moziba látogatók érdeklődésére. A szinkronos filmek tuti befutók, bármilyen gagyinak legyenek kikiáltva, mert (most demagóg gondolat jön) nem szeretnek az emberek a moziban is olvasni. Agylekapcsolós szórakozásra vágynak, megterhelés nélkül. Mondom ezt úgy, hogy az utóbbi idők mozis filmélményei a következők: A negyedik, New York I Love You, Gagyi Mami 3, A félszemű, Gnómeó és Júlia 3D, Csak szexre kellesz. A vetítések teljesen eltérő időpontokban és napokon is voltak, érthetően más stílusú mozikban is, az általános tapasztalat viszont az: a pláza a szinkronos filmekkel tarol, ha nincs mellé hype, egyébként a feliratosnak is van esélye, de a jegyvásárlók biza átlagmagyarok, ami nem sértésnek szánt, hanem tény. Nem kell a magas lóról beszélni, mert én is oszthatnám az embereket, hogy értelmiségi köntös mögé bújnak, de nem teszem, hanem elfogadom a tényeket. A "mindenki letöltötte" demagógiájához pedig csak annyit, lessük meg a hasonló, késve bemutatásra kerülő filmek torrent-statisztikáit (csak a magyar oldalak esetében): köröket vernek a mozis bevételekre...

Ismeretlen_1068 2011.02.22. 14:16:52

A "mindenki letölt" csapat tagjai szeretnek a torrent oldalak adataira hivatkozni, ami lehet, hogy szívbemarkolóan sok, de 1. egyáltalán nem biztos, hogy az, aki letölti az adott filmet, egyébként elmenne a moziba megnézni, ha a világpremierrel egy időben, szemtelenül olcsón tehetné, szóval egyáltalán nem biztos, hogy ő a mozik elől veszi el a bevételt, 2. sokan csak ráklikkelnek a downloadra, aztán a büdös életben meg se nézik azt, ami lejött, mert csak azért kell, hogy a seedeléssel javítsák az arányukat. Meg úgy összességében szerintem nem említhető egy súlycsoportban egyetlen klikk a download gombra, mint az a 2-3 óra és 1-2 ezer forint, amit az ember egy mozis élményre szán. Csak mert papíron mindkettő egy számadat. Egyébként tök jó lett volna a világpremierkor bemutatni a filmet, pontosabban rá egy évre, a tavalyi Oscar környékén, csakhogy akkor jóval többe került, mint amennyivel több nézőt vonzott volna az aktuális hype vagy az 1080p-s .mkv esetleges nemléte. Sőt, azt is elismerem (nem is keveset hangoztatom), hogy a letöltések kárt okoznak, mert hogy a pékbe ne okoznának kárt, de nézzen már egy kicsit magába az, aki leszánalmasozik valakit azért, mert az a trendekkel való versenyfutás helyett terjeszti a kultúrát. Gondolom, neked, rendszeres moziba járónak is jól esik, hogy röhögnek rajtad az emberek, amiért fizetsz a mozijegyért meg a DVD-ért, amikor mindent le tudnál szedni a netről ingyé'.

DCIJB 2011.02.22. 19:25:14

3 film, 3 történet: There Will Be Blood. Előbb mutatták be hazánkban moziban, mint, hogy le lehetett volna tölteni. Elmentem, megnéztem, jó volt. True Grit. Előbb le lehetett tölteni teljesen elfogadható minőségben, mint, hogy itthon bemutatták volna. Letöltöttem, megnéztem, imádtam. Bemutatták moziban, elmentem, újra megnéztem. Precious. Előbb le lehetett tölteni teljesen elfogadható minőségben, mint, hogy itthon bemutatták volna. Letöltöttem, megnéztem, nem tetszett. Bemutatják moziban, nem megyek el, nem nézem meg újra. Tanulság: 1. akármi történik, jó filmekre mindig lesz mozis kereslet. 2. a rossz filmeket vagy időben kell bemutatni, vagy sehogy.

Ismeretlen_1068 2011.02.22. 19:29:12

Jó film, rossz film - ez teljesen viszonylagos. A magyar átlagnéző szerint a Csak szexre kellesz jó film és teszem azt, a Kick-Ass nem az. Ez utóbbira pedig olyan sokat nem kellett várni.

anita 2011.02.22. 20:24:17

3: Dicséretes hozzáállás.. :)

Prolihisztor · http://www.prolihisztor.postr.hu 2011.02.22. 22:57:40

aeon_flux: Magyar torrentadat: az Üvegtigris 3 a tavalyi év legsikeresebb bemutatója, mégis a legtöbbször letöltött is. Hogy miért? 1. Mert sokan nem mennek el, várnak 1-2 hetet, hogy leszedhessék. 2. Vagy annyira bejött nekik a film, hogy ahelyett, hogy többször fizessenek érte, letöltik, hogy otthon végtelenül sokszor megnézzék. A szánalmas lehet, nem volt jó jelző, de hirtelen reagáltam le, ezért elnézést kérek. Nincs gond a kultúraterjesztéssel, sőt, zászlóshajót neki, csakhogy be kell látni, piaci alapon működik a filmforgalmazás, és piaci szempontból a Precious már nem számít jó választásnak. Nem röhögnek rajtam, sosem röhögtek, de elmondhatom magamról, már nem kell fizetnem a jegyért (marketing barter). Amikor fizettem sem néztek hülyének (akkor is több száz vetítésről beszélünk, lehet kiszámolni, hány százezrem van már a filmnézésben), inkább én voltam az, akitől folyton tanácsot kértek. Ami most annyiban módosult, hogy nem az a kérdés, hogy Mit nézzek meg moziban?, hanem az, hogy Mit töltsek le netről? Ez hatalmas váltás, ami mérhetetlenül felülírja a mozilátogatási szokásokat. Azt kell mondjam, alakulóban a tendencia, hogy a nagy és látványos filmek csalogatnak a moziba, a drámát, a krimit és a vígjátékot meg letöltik, mert minek fizessenek olyanért, amiben semmi látványos, semmi 3D vagy effekthalmaz nincsen...

Ismeretlen_1068 2011.02.22. 23:59:43

Nem igazán értem az Üvegtigrises példát. Számomra ez egyáltalán nem bizonyítja azt, hogy "mindenki letölt", sőt, én inkább azt látom, hogy hányan nézték meg moziban. Régen is a legsikeresebb filmek videokazettáit másolták a leginkább. A videomagnók elterjedésével aligha volt olyan otthon, ahol ne lett volna meg a Terminátor 1-2. vagy a Csillagok háborúja, mégis milliók nézték meg moziban, csak mert akkor is léteztek olyan emberek, akik vagy nem rendelkeztek videomagnóval vagy nem másoltak nyakra-főre, de ha mégis, akkor is szerettek moziba járni. Sokan azzal jönnek, hogy nem érdemes egy év késéssel bemutatni egy filmet, mert már kint van a HD-rip: a te példádnak viszont azt kellene mutatnia, hogy egyáltalán nem érdemes filmet forgalmazni, mert már a bemutató után egy perccel felkerülő kamerás filmet is leszedik több tízezren. De mégis, a százeres nagyságrendű klikkelés ellenére szerintem az Üvegtigris 3-at többen nézték meg a moziban, mint az év összes többi magyar filmjét együttvéve. Azt kellene megértened, hogy igenis vannak emberek, akik nem töltenek le, hanem moziba járnak - és nem a 3D-ért, nem a kék emberekért, hanem a filmért. De ehhez szerintem nem csak a haverokkal meg a szegedi mozivezetővel kellene diskurálnod. És képzeld, a szintén 1-2 kópiás Let the Right One Int (amit szintén mi forgalmaztunk) országszerte közel 10.000-en nézték meg (hidd el, nagy teljesítmény), pedig azt is nagyon sokan letöltötték, abból is volt már DVD-rip, kalózfelirat és HD-rip is, mire bemutattuk. És mégis.

Ismeretlen_1068 2011.02.23. 00:02:36

Egy dologban viszont egyetértünk: a Precious piaci szempontból nem számít jó döntésnek (ez a helyzet egy évvel ezelőtt sem lett volna sokkal rózsásabb), de mi nem is azért mutatjuk be. Szeretjük, felvállaljuk és presztízsnek sem utolsó. És a kiszabott rendszernek köszönhetően még támogatást sem kapunk rá. Ennek ellenére toljuk. :)

Prolihisztor · http://www.prolihisztor.postr.hu 2011.02.23. 08:04:00

Az Üvegtigrist a letöltés ellenére is sikeres film példájaként hoztam fel. Azonban rengeteg film van (és ez nemzetközi tendencia), ami a korai netes elérhetőség miatt egyszerűen nem hozza azt az anyagi sikert, amit várnak tőle. Igaz, nem ennek kellene lennie a döntő érvnek, de tőlünk nyugatabbra bizony ez a gyártás egyik fő szemlélete. A Let The Right One In esetében is csak gratulálni tudok, mert a Magyarhangya is valami hasonlót akar, a független és nézőközpontú filmforgalmazást, csak látni kell azt is, hogy még a Kispálfilmmel sem sikerült behúzni 5000 embert a mozikba, míg a koncertre több tízezer ember ment el. Látom és értem, hogy van egy igen masszív, 10-20 ezres közösség, akik a film élményéért járnak moziba (köztük jómagam is), akik a torrent ellenére adnak még a moziélményre, azonban azt is látni kell, hogy nem ez a 10-20 ezer ember tartja fent a mozikat. A többi 100-200 ezer ember, akik jegyet váltanak erre-arra, akik alkalmi, de visszatérő vendégek, őket kellene valahogy próbálni megfogni. Plázamozis vezetőnek adtam elő, hogy igazán megtehetnék, hogy lenne egy artmozis termük, ahol a kisebb filmeket adják, mert a legalább 6-8 teremmel bíró egységek is kibírnák azt, hogy napi 1-2 ilyen filmet adjanak - netán filmklubot is tarthatnának, a vidékre elhozott Mozifanatikusok éjszakájáról nem is beszélve (mert még mindig inkább pesti kiváltság az ilyen filmes maraton). A mozivezetős példát azért hoztam fel (ami ráadásul nem is egyedi eset), hogy érzékeltessem, milyen gondban van az artmozi-hálózat. Tavalyról az utolsó negyedéves állami támogatást nem kapták meg, közben Pataki Ági mint artmozi-elnök (ami röhej, mert az Üvegtigris 3 forgalmazását ő adta el a Plázamoziknak, a kicsik meg csengethettek a kópiákért) temette már az artmozit. Amit még hiányolok, a filmklubok meglétét. Vidéki városban csak az egyetemen lehet igazán jól működtetni egy ilyet, míg a mozik kedvezményes, 400 Ftos jegyáron sem tudnak 20 embernél többet becsábítani (és ez már nagybetűs SIKER számukra). Hiába milyen filmművészeti érték a Gagyi Mami, a Csak szexre kellesz, az Avatár, a Karib-tenger kalózai, ezek a filmek azok, amiket megéri forgalmazni, mert van érdeklődés és megtérülés - ami hitvány és számító, de ez alapján készülnek a filmek, ez alapján forgalmaznak a nagyon, ez alapján dönt az átlagnéző, aki a pénzt hozza az egészbe.

Ismeretlen_1068 2011.02.23. 08:31:29

12: Nekem is eltartott egy darabig, mire felismertem, de ma már úgy vélem, hogy a nyugati szemlélet elhibázott az ügyben, hogy boszorkányüldözést rendez a letöltők körében (ahelyett hogy egyfajta megegyezést keresne velük), hisz néhány kirívó példától eltekintve (pl. Green Zone) a netről túlnyomó részt azokat a filmeket töltik le, melyekre moziba is sokan elmennek.

Prolihisztor · http://www.prolihisztor.postr.hu 2011.02.23. 08:41:00

Jómagam is elítélem a torrentesek üldözését, mert sokkal egyszerűbb és ésszerűbb lenne legális útra terelni őket. Sőt, ők maguk is kezdeményeztek már hasonlót az Artisjusnál, persze el is zavarták őket a fenébe, mert hogy néz az ki, hogy egy illegális oldalt, netán csoportosulást tisztára mossanak. Közben a hazai bűnüldözési módszerek még a 90-es éveket idézik, a szerverek lefoglalásával semmihez sem jutnak, csak pár ezer torrentfájl tárolása és a felhasználók közti kommunikáció zajlik ezeken. Talán köztes megoldás lenne a tv-s videótékák összemosása a filmforgalmazással, mert az otthon elérhető, kiváló minőségű és friss kínálat lehet, hogy megérné az embereknek, igaz, egyszeri vásárlásként keveset hozna, de sokkal szélesebb piachoz juthatna el, ugyanazzal a módszerrel, mint a mostani e-cinema rendszer, csak házi használatra. A nyugati szemlélet nem feltétlenül elhibázott, inkább csak a ló másik oldala. A tesztközönség, a folytonos kontroll és változtatás szinte megöli a kreativitást. A túlzott anyagiasság sem megoldás, de az arany közép meg minden társadalom számára más. Közben azért azt se feledjük el, hogy A harcos, A király beszéde, a Fekete hattyú és A félszemű együtt nem került egy átlagosnak mondható 100 milliós film költségvetésébe sem, mégis, 10-20-szor annyit hoznak be, mint a kiadásaik. Ez lehet az egyik kiút, a kis költségvetésű, de fesztivál-, díjátadó- és közönségkedvenc filmek esete, mert relatíve olcsón is nagy sikert érnek el. Az alacsony kiadási költségek pedig csak azért tarthatóak, mert az alkotók minimális fizetést kérnek, a többit a haszonból adják meg nekik. Ez rizikós, de még mindig épeszűbb, mint sztárszínészekre 20-25 milliót kiadni, aztán ha bukik is a film, magasról tesznek rá.

anita 2011.02.23. 09:37:34

:) Ahhoz képest, hogy az elején mennyire egymásnak estetek, a végén még ugyanarról beszéltek.. :)

Prolihisztor · http://www.prolihisztor.postr.hu 2011.02.23. 13:17:39

anita: Mind ugyanazt akarjuk, még ha mások az elképzeléseink is... a vita pedig nem rossz, mert meghallgathatjuk a másik ötleteit és elképzeléseit, a kompromisszumok pedig előre vihetik a dolgokat.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása