aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: a negyedik nem első Takács Máté
2011. február 20. 18:21:38

Kategória: 7 komment

> Amerikai mozibevételek, 2011. február 18 - 20.

Hosszú hétvégéjüket töltik az amerikaiak, s a feltornyosult szabadidejüket a stúdiók a legkülönbözőbb filmekkel igyekeztek kiszolgálni. A győztes a várakozásokkal ellentétben nem A NEGYEDIK című ifjúsági sci-fi lett, hanem az egy fokkal idősebb nézőknek pozicionált ISMERETLEN FÉRFI, amelyben Liam Neesonnek ismét gondja akad egy európai fővárosban. Ezalatt a GAGYI MAMI: MINT KÉT TOJÁS is számottevő forgalmat bonyolított, ám csupán az ötödik helyig jutott.

> Amerikai mozibevételek, 2011. február 18 - 20.

Hosszú hétvégéjüket töltik az amerikaiak, s a feltornyosult szabadidejüket a stúdiók a legkülönbözőbb filmekkel igyekeztek kiszolgálni. A győztes a várakozásokkal ellentétben nem A NEGYEDIK című ifjúsági sci-fi lett, hanem az egy fokkal idősebb nézőknek pozicionált ISMERETLEN FÉRFI, amelyben Liam Neesonnek ismét gondja akad egy európai fővárosban. Ezalatt a GAGYI MAMI: MINT KÉT TOJÁS is számottevő forgalmat bonyolított, ám csupán az ötödik helyig jutott.

> startolt
Egy kéz is elég arra, hogy megszámoljuk, hány fix dolog van, amit el lehet ma adni Hollywoodban: sikerfilmek folytatásai, képregények adaptációi, 3D-s animációs filmek és Liam Neeson stukkerral. Az ír színész valószínűtlen sikerre talált 2009 elején, mikor a Fox bemutatta a francia gyártású ELRABOLVA című filmet, ami egyszerűségével meghódította az amerikai közönséget, akciómozitól ritkán látott módon. Pierre Morel rendező és a Lionsgate ezt követően a PÁRIZSBÓL SZERETETTEL-lel igyekezett megemlékezni az ominózus sikerről, ám a kulcs nyilvánvalóan nem a direktor úr volt, hanem a főszereplő. És a munkamániás Neeson most ismét egy akció-thriller főszereplőjeként feszít az ISMERETLEN FÉRFI-ben (Unknown; hazai bemutató: április 14.), a forgalmazó Warner Bros. gondoskodásából kifolyólag sok szempontból az ELRABOLVÁ-hoz hasonlóan; a film trailere ezúttal is többet árult el a kelleténél, de biztosra menni manapság csak így lehet egy eredeti filmnél (bár most regényadaptációról van szó, ennek feltehetőleg elenyésző a hatása a dolgok menetére) - a végeredmény úgyis ezt látszik igazolni. A Dark Castle produkciós cég ugyanis több mint tíz éves fennállása legeredményesebb nyitányát köszönheti a filmnek, ráadásul egy elég sivár időszakuk után, amiben a VESZTESEK BOSSZÚJA és a HIBRID is vereséget szenvedett a kasszáknál. A 22 millió dollár ugyan valamivel elmarad az ELRABOLVA startjától (másképpen megközelítve: nem sokkal marad el A SZUPERCSAPAT startjától), s az sem valószínű, hogy a csökkenési mutatók akár csak a közelébe kerülnek az akkorihoz, de azért biztatóan fest a helyzet: a kritikusokat ezúttal is ugyanolyan arányban osztotta meg a film, mint bő két éve, s így akár még a közönség is mutathat hasonló hozzáállást. A lényeges különbség, hogy most inkább egy thrillerről van szó, mint akciófilmről, ami a nézőösszetételben nagyjából úgy módosíthatja az eloszlást, hogy kevesebb 25 év alatti, s több 25 év feletti vált rá jegyet.* Egy 75 millió dolláros végösszeg jelen pillanatban könnyen elérhető célnak tűnik, s ez már két és félszerese a költségvetésnek.

* ez az életkor jelent vízválasztót a stúdiók és marketingesek szemében, ahogy az exit pollokból, közönségösszetételi jelentésekből is gyakorta kitűnik

Egészen friss bestsellerből kívánt új, hosszútávú pénzcsinálót alkotni a Disney, ám könnyen lehet, hogy terveit át kell szabnia. A NEGYEDIK (I Am Number Four; hazai bemutató: már a mozikban) című sci-fi thriller kis híján hű lett nevéhez, s az egészen szoros mezőnyben csak a negyedik helyen futott be, ami meglehetősen szerény mutatvány lett volna egy olyan produkciótól, ami még az év nagy várományosai közé is bekerült itt-ott, például a Box Office Mojón. De csak összejött a második hely, ami még így is lejjebb van az optimálisnál. A látványos elemeket ígérő előzetes, az olyan nevek, mint Michael Bay és Steven Spielberg, illetve D.J. Caruso, aki csak mint a DISTURBIA rendezője jelent meg, mind kevésnek bizonyultak egy tekintélyes nekirugaszkodáshoz, s az elbukás miértje részben a nem elég markáns főszereplőben (Alex Pettyfer nem egy Shia LaBeouf...right?) keresendő, s a történetet, a film eseményszerűségét sem sikerült kellőképp közvetíteni a mélyen tisztelt lehetséges közönség felé. A bajt tetézi, hogy az újságírók igen határozottan elutasították az 50, más források szerint 80 millióból készült filmet, így még arra sincs semmi biztosíték, hogy magához tér a film, s ez az alig 20 milliós nyitány kevesebb mint harmada lesz a végső bevételnek.

A GAGYI MAMI: MINT KÉT TOJÁS (Big Mommas: Like Father, Like Son; hazai bemutató: már a mozikban) esete azt példázza, hogy a moziba járó emberek egy jelentős hányadának valóban nincs érzéke olyan alapvető dolgokhoz, hogy mi éri meg a pénzét, miről feltételezhető úgy általában, hogy humoros akár csak kis mértékben is, de ami a legfontosabb: nem képesek felismerni, micsoda felelősség nyomja a vállukat. Addig ugyanis, amíg nem elhanyagolható mértékű bevételt, neadjisten, profitot termel egy efféle produkció, addig folytatódni fog. A GAGYI MAMI réges-régen, egy messzi-messzi esztendőben (2000-ben) nagy siker lett, ám folytatás mégsem készült hozzá, egészen 2006-ig. Nem véletlenül, talán a producerek is érezték, hogy fokozni úgyse lehet. Ám Martin Lawrence sajnos odáig jutott, hogy már csak ez a szerep hozhat számára kielégítő eredményeket, így a harmadik epizód is elkészült, de érezvén szükségét a frissítésnek, ezúttal két gagyi mamit prezentáltak a még mindig zavarbaejtően nagy számban feltűnő jegyváltóknak: 17 millió dollárt kaszált a 35 millióból forgatott vígjáték, ami már elegendő ahhoz, hogy a végelszámolásnál úgy döntsenek: még megér egy negyediket is! Végül is, a 8%-os Rotten Tomatoes-ítéletről is van még hová süllyedni...

> még játsszák
Megőrizte pozícióját a toplistán a GNÓMEÓ ÉS JÚLIA. A Disney által forgalmazott animációs film újfent kiváló számokkal kamatoztatta, hogy egyetlen gyerekfilmként van jelen a piacon. A második hétvégét is közel 20 millióval zárva, a 3D-s produkció 50 millió fölé ért 10 nap után. Ebből a távlatból még a 100 millió is elképzelhető állomás. Adam Sandler és Jennifer Aniston közös vígjátéka, a KELLÉKFELESÉG is népszerű célpont volt újfent; a Sony bemutatója a sűrű élbolyban 18 millióval állt csatasorba, s 60 millió dolláros összbevétele már dobogós helyezést jelent az éves listán. Justin Bieber és a NEVER SAY NEVER nem meglepő módon mélyrepülésbe kezdett pénteken (-70% körüli napi bevétellel a premier napjához képest), ám végül konszolidálódott a helyzet, így csak 54%-kal gyűjtött kevesebbet, mint rajtjakor; a Paramount terjesztése 50 millió dollár közelébe érkezett. A hét folyamán a FEKETE HATTYÚ és A KIRÁLY BESZÉDE is átlépte a 100 millió dolláros bevételi határt, ami különösen előbbi esetében rendkívüli teljesítmény. A két Oscar-esélyes mű a huszonnyolcadik és huszonkilencedik a 2010-es bemutatók közül, amelyek elérték ezen mérföldkövet.

> végszó & ami jön
Összességében kiengesztelő számok születtek a 2011-es President's Day-hétvégén, egyedül A NEGYEDIK szereplése hagy maga után némi, vagy inkább egy fazéknyi kívánnivalót. Az első öt helyezett együttes péntek-vasárnap közötti bevétele meghaladja a 95 millió dollárt, s bizony 2010 azonos víkendjének top 10-ével összevetve is pozitív konklúziókat vonhatunk le, bár akkor egy mezei, szünnapi hétfő nélküli hétvégéről volt is szó (egyébként a VIHARSZIGET vezetett). Máris február végénél járunk, az utolsó téli hétvégén a Farrelly-fivérek új vígjátéka, az ELHAJLÁSI ENGEDÉLY, és a begorombult, korhatáros Nicolas Cage érkezik a FÉKTELEN HARAG 3D-vel.

> a top 10 (becsült adatok)
01. (ú) Unknown ($21.8m/$21.8m)
02. (ú) I Am Number Four ($19.5m/$19.5m)
03. (3) Gnomeo and Juliet ($19.4m/$50.4m)
04. (1) Just Go With It ($18.2m/$60.8m)
05. (ú) Big Mommas: Like Father, Like Son ($17.0m/$17.0m)
06. (2) Never Say Never ($13.6m/$48.5m)
07. (6) The King's Speech ($6.6m/$103.2m)
08. (5) The Roommate ($4.1m/$32.7m)
09. (4) The Eagle ($3.6m/$15.1m)
10. (7) No Strings Attached ($3.1m/$66.0m)

> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (Viharsziget)
box office: 2009 azonos hétvégéje (Madea Goes to Jail)
box office: 2008 azonos hétvégéje (Nyolc tanú)


kövess twitteren!

kövess minket facebookon!

Címkék

thriller box office comedy sci fi action michael bay liam neeson martin lawrence

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr514539324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2011.02.20. 19:08:34

"Egy kéz is elég arra, hogy megszámoljuk, hány fix dolog van, amit el lehet ma adni Hollywoodban: sikerfilmek folytatásai, képregények adaptációi, 3D-s animációs filmek és Liam Neeson stukkerral." Lehet, hogy oda kéne fotoshoppolnunk egy stukkert Liam kezébe a Chloe poszterén? :)

Ismeretlen_1068 2011.02.20. 19:19:27

A Big Mommához kapcsolódik ez a sokatmondó plakátgyűjtemény: http://i.imgur.com/ySZYu.jpg Amúgy az I Am Number Fourt sajnálom, ugyanis minden bárgyúsága ellenére lett volna benne némi ígéret - a Twilighttal ellentétben, amihez hasonlítani szokták, ez azért egy olyan darab, amit még hímek is végig tudnak ülni. Talán pont ez a baj.

Ismeretlen_82723 2011.02.20. 19:34:59

1: Nálunk az segítene, ha romantikus vígjátékként próbálnátok reklámozni. Az előzetesbe be kell vágni Amanda Seyfriedet korábbi filmjeiből (Bajos csajok, Mamma Mia!), Neesont a Baljós árnyakból, Julianne Moore-t meg...hagyjátok ki.

Ismeretlen_1068 2011.02.20. 19:38:48

3 :D Egyébként a fenti poént elsütöttük a Ghost Dog DVD-n, aminek a borítóján beleműtöttünk egy szamurájkardot Forest Whitaker kezébe - volt is nagy felháborodás az Xpresses mimózák között, pedig a kedvükért kétoldalas borítót gyártottunk, melynek másik oldalán már nem kardoskodtunk. A kiadvány elég jól fogyott.

Ismeretlen_37621 2011.02.20. 21:58:20

hah. épp akartam írni, hogy az Unknown imdb pontja azért le fog esni, de most nézem, már "csak" 8, tegnap még 9.2 volt.. Pont olyan film, mint az a múltkori akciófilmje, ami nagyon jó volt, csak két nap alatt elfelejtettem még a címét is. tényleg sokat ki lehet találni belőle, de szórakoztató.

Gonzo 2011.02.20. 23:43:27

most ránéztem a mojo-ra, és azt láttam, hogy az első 12 helyetett költségvetése jóval 100 m alatt van. mint laikus az expert(ekt)ől kérdem: mi történik odaát? válság után kezdenek észbe kapni, hogy lehet 100 alatt is filmet csinálni, vagy mi? persze, elnézve a filmek többségét (tisztelet a kivételeknek), a pénz sem segít a szellemi színvonalukon (=szánalmas, agyatlan, tartalmatlan és bugyuta közönséges filmek tucatszám).

Ismeretlen_129422 2011.02.21. 02:23:54

Sajnálom, hogy a Negyedik így szerepelt. Tegnap ültünk be rá, s kellemesen csalódtam. Megnézném a folytatást, de így lehet nem lesz belőle semmi.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása