aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: never say never Takács Máté
2011. február 13. 18:02:10

Kategória: 1 komment

> Amerikai mozibevételek, 2011. február 11 - 13.

Január szörnyűséges mélységeket jelentett az amerikai moziiparnak, ahonnét csak felfelé vezet az út. A február a magára találást jelenti mindenkinek, hiszen nem tüntetőleges távolmaradásról volt szó a nézők részéről, pusztán a vérszegény kínálat okozta hullámvölgy állt be. Mindennek vége szakad egyszer, remélhetőleg így lesz ez most is, hiszen február második hétvégéjén igen nagy tömegeket igyekeztek kiszolgálni a stúdiók. A verseny egészen élesre sikeredett, s hogy mennyire is ki volt már éhezve az amerikai közönség valami néznivalóra, azt jól szemlélteti, hogy a négy premier közül három is 25 millió fölött nyitott.

> Amerikai mozibevételek, 2011. február 11 - 13.

Január szörnyűséges mélységeket jelentett az amerikai moziiparnak, ahonnét csak felfelé vezet az út. A február a magára találást jelenti mindenkinek, hiszen nem tüntetőleges távolmaradásról volt szó a nézők részéről, pusztán a vérszegény kínálat okozta hullámvölgy állt be. Mindennek vége szakad egyszer, remélhetőleg így lesz ez most is, hiszen február második hétvégéjén igen nagy tömegeket igyekeztek kiszolgálni a stúdiók. A verseny egészen élesre sikeredett, s hogy mennyire is ki volt már éhezve az amerikai közönség valami néznivalóra, azt jól szemlélteti, hogy a négy premier közül három is 25 millió fölött nyitott.

> startolt
Adam Sandlert meg lehet ugyan előzni a bevételi listán, Adam Sandlert sárba lehet tiporni a kritikákban, de Adam Sandler akkor is kedvenc marad a tengerentúli közönség szemében, s bármibe fog, sikerre vezényli, többé-kevésbé. A több-kevésbé egyrészt egy apró malőr (KI NEVET A VÉGÉN?) és a színész filmjeit jellemző, egyre vaskosabb költségvetések indokolják, ám mindez túl kevés ahhoz, hogy ne nevezzük napjaink legnyerőbb komikusának. Legújabb produkciójában Jennifer Anistonnal társul, ráadásul teszi mindezt Valentin nap közelében, így a KELLÉKFELESÉG (Just Go With It; hazai bemutató: március 10.) menthetetlenül blockbusternek született. Ehhez képest talán kicsit visszafogottnak hat a 31 millió dollár, pláne a hét évvel ezelőtti AZ 50 ELSŐ RANDI 40 milliós nyitányához képest, de a Sonynak cseppet sem kell aggódnia amiatt, hogy nem jönnek be számításai: a film egészen szokatlanul 42%-ot emelkedett szombaton, s első helyre a pénteki másodikról, ami jól illeszkedik ugyan az utóbbi hetekben péntek ellenében megerősödött szombati moziforgalomnak, de nem gyerekfilm premiernél egészen ritka jelenség. Adam Sandlert tehát végül nem is előzték meg a bevételi listán, hiszen rendkívül szoros küzdelemben, de első lett Dennis Dugan filmje a hétvégén (a végleges adatok még hozhatnak változást), viszont van, ami nem változik: Adam Sandlert sárba tiporta a kritika. Ez azonban például a tavalyi NAGYFIÚK esetében sem jelentett az égvilágon semmit, így a KELLÉKFELESÉG kilenc számjegyű végeredményre számíthat, ami meg is követelt 80 milliós költségvetés mellett.

Első felindulásra az univerzum nagy rejtélyei közé léptetnék be sokan Justin Biebert és az őt övező felindulást, de igazából nincs mit csodálkozni az ilyesmin, ha egy jól működő gépezet zakatol a háttérben. A fogaskerekek között kiemelt helyen szerepelnek a fiataloknak szóló, a mai Grammy-díjaknál alig könnyebben megvásárolható zenecsatornák (úgymint a filmet is finanszírozó MTV) és persze az internet, amely korlátlan lehetőségeit épp a szóban forgó fiatalember sztorija példázza. A Paramount úgy gondolta, ez mindjárt megér egy filmet is, de mivel túl sok elmesélnivaló még nincs a NEVER SAY NEVER sztárjának életéről, így maradt a már több ízben is jól bevált koncert-dokumentumfilm módszere, természetesen 3D-ben. Nem tévedtek: a rajongótábornak is megért egy mozijegyet, ezzel Hannah Montana/Miley Cyrus mellé csatlakoztatva Biebert, semmint a 2009-ben hasonló produktummal megfeneklő Jonas Brothers-hez. A pénteken 12 millió dollár felett bankoló film nem meglepő módon, amúgy még elfogadható mértékben csökkent szombaton, s összességében 30 millió dollárt muzsikált össze az elmúlt három nap folyamán (premier előtti vetítésekkel egyetemben azonos szinten áll a KELLÉKFELESÉG-gel). Ez a meglehetősen erős összeg nagyot fog szilárdítani a főszereplő helyzetén (már ha van még hova), de duplázásnál, azaz 60 milliónál sokkal többet elhamarkodott volna várni a NEVER SAY NEVER-től, még akkor is, ha az újságírók ugyanúgy behódoltak a mindent maga alá söprő mechanizmusnak, mint a három évvel korábbi Hanna Montana-koncertfilm és a 2008-as HIGH SCHOOL MUSICAL 3: VÉGZŐSÖK esetében is.

A Disney, egészen pontosan a Touchstone Pictures mutatta be az amerikai mozikban a GNÓMEÓ ÉS JÚLIA (Gnomeo and Juliet; hazai bemutató: már a mozikban) című, brit-amerikai koprodukcióban készült mesefilmet, amely már jó pár éve hánykolódott a megvalósítás kapujában, rolót lehúzó animációs cégek akadályába ütközve. A sajátos Shakespeare-adaptáció főszereplői kerti törpék, amik nem kimondottan bizalomgerjesztő, közkedvelt figurák úgy általában, de a legkisebb korosztály már olyannyira látni akart valamit, hogy a SHREK 2. és a SZILAJ, A VAD VÖLGY PARIPÁJA társdirektora által rendezett, 3D-s mese bizony 25,5 millió dollárral lépett a dobogó legalsó fokára. A többek között James McAvoy, Emily Blunt, Michael Caine, Jason Statham, Maggie Smith és Patrick Stewart szinkron-közreműködésével készült filmet új mélypont beállításának esélye azért nem fenyegette a 3D-s bemutatók terén, de a fellendülést hozó szerepét sem szabták épp rá, már ha erről van szó...akárhogy is, egy ismert történet felhasználása nagy segítségére volt a GNÓMEÓ ÉS JÚLIÁ-nak, s a kritikusok sem pocskondiázzák annyira, hogy a nézőközönség ne szeresse eléggé ahhoz, hogy 80 millió dollárig is eljuttassák a viszálykodó fröccsöntött kerti díszelemeket (jó ég.)

Nincs öröm üröm nélkül, s utóbbi ezúttal a Focus Features-nek jut. A Universal tehát más logó alatt sem képes elégedettségre okot adó adatokat szállítani, de ez most csak részben a forgalmazó hibája, mert a körülmények sem kedveztek: egy negyedik már mindig sok egyetlen hétvégére, s világos volt, hogy a Rosemary Sutcliff regényéből készült A SAS (The Eagle; hazai bemutató: március 24.) lesz a legkevésbé vonzó a nézőknek. A történelmi kalandfilmre, amely ugyancsak amerikai-angol társprodukcióban forgott, ugyanakkor csak 20 milliót költöttek, így a 8,6 milliós start végül is nem veszett ügy. Annál inkább maga a film: Kevin Macdonald, AZ UTOLSÓ SKÓT KIRÁLY és A DOLGOK ÁLLÁSA direktora sem volt képest életet lehelni a filmbe, ami eleve hátránnyal indult a jellegtelen Channing Tatum szerződtetésével a főszerepre, szűrhető le az újságírói visszajelzésekből.

> még játsszák
A szuperkupa-döntő okozta bevételkiesések a múlt vasárnap visszafogott eredményeket szültek, de ennek is megvan a böjtje: a négy helykövetelő érkezése ellenére is sikerült a korábbi filmeknek tartani az iramot. A THE ROOMMATE és a SANCTUM ugyan gyorsan a feledés homályába merül majd rövidesen, most mindkét film csökkenése a -45%-hoz közelebbi, pedig a felezés nagyon a levegőben lógott mindkét filmnél. A díjszezon-kedvencek gyarapodnak tovább: A KIRÁLY BESZÉDE, s főleg a FEKETE HATTYÚ már csak egy karnyújtásnyira, vagy még annyira sincs a 100 milliós határtól, A FÉLSZEMŰ pedig megcélozta a TRON: ÖRÖKSÉG-et, hogy Jeff Bridges nagyobb bevételű 2010-es filmje legyen. A direkt vetélytárs belépése ellenére is nagyon jól tartja magát a CSAK SZEXRE KELLESZ is; a Paramount vígjátéka 60 millióhoz ért, vagyis sikerült megtripláznia nyitányát, ami már mindenképpen értékelendő arány manapság. A három héttel ezelőtti páros, azaz A RÍTUS és A MESTERGYILKOS már ki is esett a top 10-ből, míg a ZÖLD DARÁZS izzasztó harcot vív a 100. millió abszolválásáért.

> végszó & ami jön
A február meghozni látszik azt, amit a depresszív január után az elemzők olyannyira vártak, s ez egyértelműen összefüggésben áll a jóval barátságosabb kínálattal. Nem mintha A FÉLSZEMŰ-höz vagy A KIRÁLY BESZÉDÉ-hez hasonlítható darabok várakoznának, amikre elég nyilvánvalóan vágynak a nézők, de a kompromisszum megköttetni látszik a top 3 csaknem 90 milliós kasszírozásával, ami több top 10-et is üt az elmúlt hetekből. Folytatás várható, hiszen érkezik A NEGYEDIK című sci-fi, amitől meglehet, kicsit többet remélnek úgy nagy általánosságban, mint ami benne rejlik, de a lehetőség adott a cáfolatra. Martin Lawrence harmadjára hozza a gagyit, Liam Neeson pedig az ISMERETLEN FÉRFI című ELRABOLVA-utánérzéssel számíthat számottevő figyelemre a 2011-es President's Day-víkenden.


> a top 10 (becsült adatok)

01. (ú) Just Go With It ($31.0m/$31.0m)
02. (ú) Never Say Never ($30.3m/$31.0m)
03. (ú) Gnomeo and Juliet ($25.5m/$25.5m)
04. (ú) The Eagle ($8.6m/$8.6m)
05. (1) The Roommate ($8.4m/$26.0m)
06. (4) The King's Speech ($7.4m/$93.9m)
07. (3) No Strings Attached ($5.6m/$59.9m)
08. (2) Sanctum ($5.1m/$17.5m)
09. (8) True Grit ($3.8m/$160.3m)
10. (5) The Green Hornet ($3.6m/$92.3m)

> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (Valentin nap, Farkasember, Percy Jackson)
box office: 2009 azonos hétvégéje (Péntek 13, A bűn árfolyama)
box office: 2008 azonos hétvégéje (Hipervándor, Step Up 2)


kövess twitteren!

kövess minket facebookon!

Címkék

box office comedy animation jennifer aniston action adam sandler documentary kevin macdonald channing tatum justin bieber children movie 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr194539295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gameface 2011.02.14. 20:14:11

a true grit nekimegy a legtöbb bevételt hozó decemberi film címének. a tökinek ehhez önmagát kell legyőznie. remélem, minél közelebb kerül a táncosokkal farkalóhoz.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása