aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: true grip Takács Máté
2011. január 02. 17:41:54

Kategória: 10 komment

> Amerikai mozibevételek, 2010. december 31. - 2011. január 2.

Az óév utolsó és az újév első napját is magában foglaló hétvégén friss filmek nélkül folyt a küzdelem az elsőségért, s bizony elég szorosra sikerült a végeredmény. Bár az UTÓDOMRA ÜTÖK nyert ismét, A FÉLSZEMŰ pályafutása minden tekintetben sokkalta meggyőzőbb.

> Amerikai mozibevételek, 2010. december 31. - 2011. január 2.

Az óév utolsó és az újév első napját is magában foglaló hétvégén friss filmek nélkül folyt a küzdelem az elsőségért, s bizony elég szorosra sikerült a végeredmény. Bár az UTÓDOMRA ÜTÖK nyert ismét, A FÉLSZEMŰ pályafutása minden tekintetben sokkalta meggyőzőbb.

> #1
A Universal harmadik százmilliós kasszasikerét(?) üdvözölheti az UTÓDOMRA ÜTÖK-ben a 2010-es évre. Nem kimondottan lenyűgöző teljesítmény ez a stúdiótól, s maga a film is igen lassacskán gyarapszik elődjéhez mérten: a VEJEDRE ÜTÖK második vasárnapját 162 millió dollárral zárta, ezzel szemben most a 26 milliós víkenddel épp átlibbent a Robert De Niro és Ben Stiller főszereplésével készült vígjáték a kilenc számjegy vidékére. Ez egyébként egyet jelent a produkciós költségekkel, s még annyi szusz lehet a filmben, hogy 150 millióig is ellavírozzon. Lebőgésről tehát igazán csak akkor beszélhetünk, ha mindenáron a középső epizódhoz akarjuk mérni - de ezt nem érdemes, hiszen komédiáknál már egy harmadik rész is ritka, nemhogy 150 millió dollár lényegében ugyanarra a történetre. Ráadásul még egy harmadik elsőzés sincs kizárva.

> további filmek
A babérokat ismét a Coen-fivérek új filmje, A FÉLSZEMŰ aratja le. A Jeff Bridges címszereplésével forgatott westernfilm stagnáló, 24 millió dollár körüli összeggel áll a dobogó középső fokán, ám december 31-én -mikor általában a gyerekfilmre várható nagyobb forgalom az esti vetítések híján- vezette a mezőnyt december havának vitathatatlanul legkiválóbb szereplését nyújtó produkciója. A 38 milliós költségvetés mellett is nagyon jól mutat már a 86 millió dolláros bevétel, de az, hogy ez csupán 12 nap munkája, még impozánsabbá teszi e teljesítményt, s ahogy a szakértő helyeken rámutattak, az Oscar tíz legjobb film-jelöltje közé való bejutás esélyét is nagyban emeli, hiszen az Akadémia már tavaly is elhúzta a mézesmadzagot pár kedvezően fogadott nézőkedvenc előtt. Már most a rendezőpáros legnagyobb bevételt elért műveként, A FÉLSZEMŰ a következő hétvégén, huszonötödikként csatlakozik a 2010-es százmilliósok táborába.

A harmadik helyet ezúttal is a TRON: ÖRÖKSÉG foglalja el. A Disney költséges trükkparádéja 19 millió dollárral képviseli magát forgalmazásának harmadik hetében, ami elenyésző különbséget jelent az előző, amúgy veretes csökkenést hozó hétvégétől. Az összbevétel 130 millióra rúg, ami a 44 milliós start után egész szép fejlődés, s már elegendő arra, hogy még a legszigorúbb szemmel se lehessen minden további nélkül kudarcnak tekinteni - még ha a nagyra törő, 200 millió dollár fölé nyúló ambícióktól igencsak el is marad végül.

Családi filmek garmadája jelentkezik a top 10 középmezőnyében. MACI LACI volt a családi vonal legkedveltebbje az elmúlt héten, így a 80 milliós és 80 perces mese 66 millió dollárig jutott mostanra, s gyerekfilm lévén, egyelőre nem lehet semmi biztosat kijelenteni a végkimenetelről. A NARNIA KRÓNIKÁI: A HAJNALVÁNDOR ÚTJA finiséről is elhamarkodott dolog volt bármit is állítani nyitányakor, ugyanis a Fox filmje, ha vért izzadva is, de végül átverekszi majd magát a 100 milliós korláton, hogy a stúdió szépítsen(?) a hasonló kategóriában leledző zéró bemutatói arányán. Vajon ez már elégséges érv a negyedik rész elkészültéhez? Passz, ellenben a Disney talán komolyan fontolóra veszi, hogy folytassa Aranyhaj kalandjait, hiszen az ARANYHAJ ÉS A NAGY GUBANC a TARZAN óta a legtöbb pénzt termelte a kasszáknál az 50 egész estés produkció sorában. A jelenleg 168 milliónál járó animációs mozi azonban nem elégszik meg az 1999-es dzsungelhős mögötti hellyel: dobogós pozíciót nézett ki AZ OROSZLÁNKIRÁLY és az ALADDIN mögött. Az egészre csak az vet árnyékot, hogy a sok tökölés miatt szörnyűséges összeg folyt el a munkálatokra.

A rövid úton az év végi tülekedés vesztesének deklarált GULLIVER UTAZÁSAI nem támadt fel hamvaiból főnixmadárként, így a Fox már csak a további piacokban bízhat, hogy jobbra fordítsák 100-110 milliót felemésztő szüleményük sorsát. Észak-Amerikában 40 milliónál lényegesen többet nem remélhet a szerencsétlen évet záró forgalmazó.

Bár megvoltak év közben a maga sikerei, azért a Sony is elég gyatrán búcsúztatja 2010-et. AZ UTAZÓ-t szétcincálták a kritikusok, s két sztárjával sem bír a büdzsé közelébe jutni; jelen pillanatban 55 milliónál tart a menet, ami zárultával is komoly deficitet jelent majd a 100 millióhoz képest. Az elszállt költségvetés nélkül is embertelen zakó volna a HONNAN TUDOD? című románc, hiszen Reese Witherspoont azon színésznők között tartják számon, akik még érdeklik a közönséget, de szereplőtársaival együtt pláne nehéz helyzetbe hozta a stúdiót és a rendezőt, aki sorozatban másodszor hagyja cserben őket. James L. Brooks filmje 30 milliónál sokkal messzebb nem jut.

A díjszezon kegyeltjei ellenben mind megtalálták az összhangot az amerikai közönséggel: a THE FIGHTER és a FEKETE HATTYÚ 45-50 millió vidékén jár, míg A KIRÁLY BESZÉDE 23 millió dollár közelébe jutott, mindössze 700 filmszínház műsorán.

> végszó
A filmek javának szereplését nem érheti panasz, a fennmaradók is csupán a beléjük ölt irreális pénzek miatt tekinthetők csalódásnak. Az első 12 helyezett együttesen 150 millió dollár közeli összeget mutat a hétvégére, ami nem rossz, de távoli kiáltás az egy évvel korábbitól, aminek első napja éppen 2010. január 1-je volt. Az AVATAR akkor egymaga annyit kaszált, mint most a teljes dobogó. Az elkövetkezendő hetek premierjeinek hasonló kihívást jelent majd James Cameron kísértően tornyosuló sikerfilmje.

> ami jön
Ilyen szempontból eleve vesztett csatába indul a sokat hánykolódott SEASON OF THE WITCH Nicolas Cage-dzsel, s sok jót Gwyneth Paltrow és a COUNTRY STRONG című zenés film sem remélhet. Az első hely leendő birtokosának kiléte nyitott kérdés.

> a top 10
1. Little Fockers ($25.8m/$102.6m)
2. True Grit ($24.4m/$86.7m)
3. Tron: Legacy ($18.8m/$131.3m)
4. Yogi Bear ($12.4m/$65.8m)
5. The Chronicles of Narnia: Voyage of the Dawn Treader ($10.3m/$86.9m)
6. The Fighter ($10.0m/$46.4m)
7. Tangled ($9.8m/$167.8m)
8. Gulliver's Travels ($9.3m/$27.5m)
9. Black Swan ($8.9m/$47.8m)
10. The King's Speech ($7.8m/$22.9m)

> kapcsolódó írások
box office: 2009 azonos hétvégéje (Avatar, Sherlock Holmes)
box office: 2008 azonos hétvégéje (Marley meg én, Benjamin Button)
box office: 2007 azonos hétvégéje (Ismeretlen hívás)

kövess twitteren!

kövess minket facebookon!

Címkék

western box office comedy robert de niro ben stiller jeff bridges coens

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr74539128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lackó 2011.01.02. 18:23:28

akárhogy is, boldog emberként halok meg, mert szemtanúja lehettem annak, hogy egy western degeszre kaszálja magát.

Dylan 2011.01.02. 18:29:02

The Hungarian! Honnan jönnek neked ilyen gyorsan a boxoffice adatok? Én mindig azt hittem, ebben a témában a mojo az első... :) Vagy ez titok? :)

Ismeretlen_82723 2011.01.02. 18:45:03

2: Hogy lenne már titok bármi, ami az interneten mindenki által fellelhető? Ilyenkor a Mojót nézem utoljára, mert ők nem sietik el, náluk a rendezett, egy idejű adatszolgáltatás a bevett eljárás. Ez a site csak egy millióból (bár a legjobb, nem vitás), ami szóba jöhet. A pénteki adatokból már kalkulálok hétvégit, ez alapján megírom a bejegyzést, aztán várok, amíg a pontos becslések befutnak (általában itteni idő szerint 17.30-18.00 között történik ez meg). Twitteren követek jó pár box office-szal foglalkozó bloggert/oldalt, akik folyamatosan csepegtetnek, s weboldalakat is böngészek ezzel egy időben. Tudom ajánlani a Boxoffice.comot vagy az Exhibitor Relationst.

phelan 2011.01.02. 18:46:23

ha leveszed a boxofficemojoból a mojo-t akkor ott fent van :) Hungarian meg majd elárulja :)

Ismeretlen_1068 2011.01.02. 18:49:15

3: Én még ajánlanám a Deadline-t is, ami ugyan meg nem erősített, bennfentes infókból dolgozik, de 1-2 milliós tévedéssel azért ők is jól belövik az eredményeket (mondjuk, reggel még a True Gritet hozták ki elsőnek :) és jó gyorsak.

hahakocka 2011.01.02. 21:00:53

Ez hülyeség szerintem, hogy most mennyire sikeres Amerikában egy adott film, attól is függ e hogy benne lesz e a top 10 ben vagy sem az Oscaron. Sötét lovagnál mekkora csodálkozás volt, hogy nem volt a top 5 be (ezért csinálták állítólag a top 10et is) pedig Amerikában mennyit hozott (533 milla). Nem ez a lényeg. A lényeg az szimplán, hogy tetszik e az Akadémia tagjainak e az adott film vagy sem és kész. Láthatod mostanában kisebb költségvetésű filmek nyertek is, szóval nem a bevétel vagy a siker a lényeg szerintem ma már.

Ismeretlen_82723 2011.01.02. 21:19:23

6: 1. Én túl nagyot nem csodálkoztam azon, hogy A sötét lovag az igen kiváló 2008-as évben nem került a legjobb öt közé. Szerintem nem vagyok egyedül - ahogy azzal sem, hogy nem egy általam nagyon kedvelt filmhez viszonyítom a világmindenséget. 2. A nyertesek "kis" filmek voltak, de a jelöltek között az igen esélyesnek tartott Avatar, minden idők legnagyobb bevételt elért filmje is ott figyelt (ott lett volna, ha 100 millió alatt végez? szerintem korántsem biztos), plusz még a District 9 és a Fel, amik ugyancsak nagy bevételt hoztak, vagyis sokan látták őket, közönségkedvencek voltak. Az Ae átal említett Deadline blog jegyzi meg, hogy az Akadémia tagjai szeretnek a nézők kedvére is tenni, ha tudnak. Mellesleg A félszemű tetszik is mindenkinek, amellett, hogy sikeres. Nyilván való, hogy csak a *jó* közönségsikerekről lehet szó Oscar-esélyről. UI: Dicséretes, András, hogy sikerült értelmezhető és az alapvető követelményeknek megfelelő mondatokban megnyilvánulnod. Ezentúl mást nem is várunk el. :)

hahakocka 2011.01.02. 21:32:02

"Mellesleg A félszemű tetszik is mindenkinek, amellett, hogy sikeres. Nyilván való, hogy csak a *jó* közönségsikerekről lehet szó Oscar-esélyről." Ez megannyi sikeres filmre jellemző volt mégse kerültek be kritikusoktól és nézőktől egyaránt. Én nem a világmindenséghez hasonlítom a Sötét lovagot, csak említettem mint egy ellenpéldát arra amit írtál. Hogy nem a siker a lényeg pénzügyileg, sőt a 90% vagy a fölötti kritikusi átlag se. Az Avatar a forradalmi látványért s a 3D miatt került bele a top10-be, meg is kapta a díjait mindezért. A 100 millió alatt végzett Amerikában az Oscar előtt még, (utána ment fel csak) a Slumdog és a Hurt Locker mindösszesen 16 milliót hozott mégis ott volt nem a 100 milliós bevételhatár a lényeg. Ennyi. UI: Köszi a biztató szavakat. :) Tőled se várok többet.

Ismeretlen_82723 2011.01.02. 22:08:35

8: Megannyi sikeres film közül nem is kerülhet be mind, még ha jó is, nemde? Ésszel azért. Ellenpéldának, példának is A sötét lovagot hozod fel állandóan, de most nem nyerő, mert éppenséggel két éve még nem beszélhettünk 10 helyről, amiből esélyes pár olyan filmnek is szereznie, amiért a nézők voltak igazán oda, de azért a kritikusok helyeslése közepette. Az Avatar a látvány és a 3D miatt kapott legjobb film, rendező jelölést? Ez új. A Slumdog Millionaire és a The Hurt Locker nem említhető egy lapon az Avatarral, a District 9-nal, vagy akár A sötét lovaggal, hisz platform bemutatók voltak, épp te magad hoztad őket ellenpéldaként, mint kis költségvetésűek, amik nyertek, és épphogy nem, illetve csak utólagos közönségsikerekről van szó. Ez teljesen értelmetlen felvetés. Én semmilyen törvényszerűségről nem beszélek, pusztán némileg jobb esélyekről. Mondok egy perdöntő példát: The Blind Side. Bullock még oké, de a film? Ha 25 milliót hoz 255 helyett, nem hiszem, hogy bekerül a szórásba. Elvégre az sem marad figyelmen kívül, hogy a tévés közvetítés nézettségéhez nem árt egy 80 milliós nézettségű film (Avatar) - amit aztán jól megver az, amit ketten láttak (The Hurt Locker). Szóval most is be kell vetni pár populárisabb, de még kritikailag jól fogadott címet. A félszemű mondjuk nem ezek közé tartozik, mert önmagában, ekkora érdeklődés nélkül is komoly esélyes volna. Az Eredet esete viszont épp olyan, mint az Avataré - csak épp kicsit sem értékelik majd komoly esélyesként, ellentétben Cameron filmjével, mivel most sokkal erősebb a mezőny, mint tavaly.

hahakocka 2011.01.03. 13:02:00

Igazad van értem, de szerintem a Félszemű be fog kerülni a top10-be a kritikák és a bevételek terén is jól áll. Az Avatar megkapta az effektes díjait arról beszéltem, még jó hogy jelölték hisz Top 10-re bővítették a filmeket hogy népszerűbbeket is bele rakhassanak, a Sötét lovagot meg azért említettem mert állítólag amiatt csinálták a bővítést. Az kétségkívül igaz hogy ez az idény erős, amolyan 2007-2008-hoz hasonló Oscar idény, amikor volt megannyi erős film pl 2006-ban Faun-Brokeback, Iwo Jima, Prestige, The Queen stb aztán 2007-ben nem vénnek való vidék, Vérző olaj, Eastern Promises, Last King of Scotland, Vágy és vezeklés stb.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása