aeon flux

ready for the action now, danger boy?

szókátrány: mr. nobody (2009) Zalaba_Ferenc
2010. augusztus 26. 21:19:39

Kategória: 27 komment

Mr. Nobody egy 118 éves aggastyán a jövőben. Nem. Mr. Nobody egy párját kereső hobó Manhattanben. Nem. Mr. Nobody egy 9 éves fiú, aki nem tud választani szétment anyja és apja között. Nem. Mr. Nobody egy 15 éves tinédzser, aki három lány között őrlődik, de soha nem egyszerre. Nem. Nem. Mr. Nobody egy kirakatvilág rombuszszvetteres lakója. Nem. Mr. Nobody egy asztronauta a jövőből, útban a Mars felé. Nem... A nő kétszer után szabadon: Az emo tucatszor (vagy még többször).

Miközben a vásznon már a 23. perc tájékán tetőzött a giccshullámokkal rendesen megszórt audiovizuális dagály, bennem is érzelmi vihar dúlt, melynek célpontja a jó 13 éves hiátusból visszatért Jaco Van Dormael író/rendező volt. Mégis, milyen alapon rabol el 138(!) percet a jobb sorsa való nézők életéből ezzel a maszlaggal? Miért gondolja azt, hogy a percenként váltott idő- és létsíkok, a botrányosan közhelyes soundtrack és az innen-onnan összemarkolt, de különösebb koncepciót nélkülöző vizuális megoldások mögé belapátolt filozofikusnak és megindítónak szánt, ám rendkívül üres egzisztenciális faszverés értelmes, de legalább értékelhető gondolatot szülhet? És egyes rendezők miért hiszik azt, hogy Jared Letóba akár egy cseppnyi tehetség is szorult?

Címkék

kritika sci fi 3csillagos drama jared leto romance eurocinema kritika szokatrany

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr274538348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süti 2010.07.10. 08:37:48

jared leto-ról kérdezd meg finchert is, azért :)

Ismeretlen_63220 2010.07.10. 09:43:36

A nő hétszer, nem kétszer.

Ismeretlen_1068 2010.07.10. 10:36:13

2: Van egy ilyen film is: http://kritikustomeg.org/film.php?fid=3065 Én kifejezetten erre gondoltam, ugyanis ehhez hasonlóan itt is egy jármű el- és el nem érése választja ketté a főhős életútját. Vagy vmi olyasmi.

Ismeretlen_1068 2010.07.10. 10:38:15

1: Meg Aranofsky-t, meg Malickot, meg Stone-t. Néha nem értem Hollywoodot. :)

Ismeretlen_1068 2010.07.10. 10:45:33

Egyébként hogy képben legyetek: http://www.youtube.com/watch?v=3ip9dXtsmzU

alkesz 2010.07.10. 12:17:02

Egy giccshalmaz, aminek minden helyzetéről egy másik film jut eszedbe.

[bs] · http://filmvilag.blog.hu/ 2010.07.10. 13:40:13

Őrültség, de van benne rendszer. Igazi mindfuck- melodráma (tehát alapból zavaros és szentimentális), és igen, eléggé giccses, de olyan mértékben, hogy az már izgalmas. :) Lehetett volna azért 10-20 perccel rövidebb.

Ismeretlen_129996 2010.07.10. 14:02:37

borzalmas. twilight, fountain, butterfly effect, giccs minden mennyiségben.

Ismeretlen_1068 2010.07.10. 14:32:01

7: Nem is tudom, ki ásított olyan nagyokat az első sorban. :)

anita 2010.07.11. 12:56:39

EZ NEM ÉÉR!!!!!!

anita 2010.07.11. 13:06:52

Amúgy a nő kétszer című filmet én nagyon szerettem, és pont most emlegettük fel, annak kapcsán, hogy péntek este láthattuk John Hannah seggét a ratyi Spartacusban.. WÁÁÁ!!! :D

feri · http://mozisblog.blogspot.com 2010.07.13. 19:31:54

Hohhó. Nemcsak, hogy lement a torkomon, de örömmel ízlelgettem, néhol pedig kicsit még libabőröztem is. http://mozisblog.blogspot.com/2010/07/mr-nobody-2009.html

anita 2010.07.14. 00:54:03

Hoppá! :)

Kriszta 2010.08.06. 19:48:56

Érdekes ez a kritika. Már-már felháborító. Főleg az a rész, amikor Jared Letot tehetségtelennek titulálod. Csak azt nem értem, miért is? Rekviem egy álomért, Harcosok klubja, Fegyvernepper, Chapter 27- csak hogy a legkiemelkedőbbeket említsem... Most biztosan azt gondolod, hogy elvakult rajongója vagyok, de csalódást kell okozzak, nem vagyok elvakult rajongó. :) Ettől függetlenül ha valaki megnéz egy fimet tőle, rögtön látja hogy igenis tehetséges. Amellett pedig nagyszerű zenész (újabb csalódás: nem EMO zenekar) és ember is. Azt sem értem, a film miért nem tetszett? Kezdem azt hinni hogy neked egy film sem tetszik, mert eddig akárhány kritikát olvastam, az mind lehúzás volt. Ez a film egy remekmű. Nagyon elgondolkodtató, a vágás az valami fantasztikus, hogy a képi világról ne is beszéljek... Sokáig és szépen kidolgozott, nem pár hónap alatt összecsapott hatásvadász amcsi film. Ennyit szerettem volna, nézd meg újra, hátha másodszori nézésre születik 1-2 értékelhető gondolat számoda. :)

Ismeretlen_1068 2010.08.07. 09:25:19

Nem vagy elfogult, de nekem egy film se tetszik, ugye.

Anna · http://twitter.com/AnneFromMars 2010.08.07. 23:05:45

Krisztával értek egyet!! Ez a film szerintem zseniális, semmi nem volt benne, ami ne tetszett volna! Nem sok film van, ami ehhez hasonló hatással volt rám.... Nekem abszolút a kedvenc filmemmé lett. Jared Leto pedig szvsz tehetséges - mind színészként, mind zenészként - méghozzá nem is kicsit... "...filozofikusnak és megindítónak szánt, ám rendkívül üres egzisztenciális faszverés" ...nem is tudom, miért szólok hozzá egy olyan kritikához, amiben ilyen mondatok szerepelnek.... mindenkinek más az ízlése, de szerintem ez enyhe túlzás... sőt, tényleg felháborító, és szerintem egyáltalán nem így van, épp az ellenkezője... mindegy, mindenki nézze meg magának a filmet (ami szerintem remekmű), én szívből ajánlom!! :) ui. a film imdb értékelése magáért beszél amúgy

Sveszticlaire 2010.08.08. 06:56:44

Azt megértem, ha el nem is fogadom, hogy a film nem tetszett. De Jared Letot tehetségtelennek nevezni!... Szerintem az egyik legigényesebb színésze korunknak, minden alakítása a legapróbb részetekig kidolgozott, tökéletes. Nos mindegy, a véleményem a filmről itt: http://sveszti.blogspot.com/2010/07/mr-nobody.html És nem muszáj egyetérteni.

Ismeretlen_129996 2010.08.26. 22:49:10

a the fountain iránti rajongást értettem, de itt teljesen értetlenül állok az előtt, hogy milyen sok embernek tetszik ez a szépen csomagolt lufi.

Ismeretlen_9654 2010.08.26. 23:21:33

nehéz elképzelni, hogy ez a csávó el tud vinni egy filmet egymaga. most nem azért, de szerintem a legtöbb filmjében csak úgy ott van. egy láncszem a sok közül, talán fincher, aronofsky és oliver stone is így tekintett rá, nem csoda, hogy a drámai erejű szerepeket nem ő kapta, még epizodistaként is csak néhány jelentéktelen szerepeket kapott. oké a rekviem egy álomért az más, ott elvileg főszereplő. elvileg. de nincs ezzel baj, kellenek az ilyenek is. hogy zenészként milyen azt már inkább nem kommentálnám. :)

tristram 2010.08.26. 23:41:47

Szar film, egyet kell, hogy értsek. Aki itt zseniálisoz meg remekművez, hát az én sajnálom. Leto meg tényleg szerepelt jó filmekben, bár nekem sem maradt meg alakítása, de ebben a filmben vitán felül kiábrándítóan rossz.

Ismeretlen_1068 2010.08.27. 08:00:53

20: Főleg mikor egy 127 éves aggastyánt játszik el úgy, mintha valami nickelodeonos rajzfilmből lépett volna elő. :)

Ismeretlen_59128 2010.08.27. 10:21:49

úgy látom azok buknak rá: akiknek készült 15-25 éves lányok, akiknek még nincs nagy filmtapasztalata, de szereti azt hinni, hogy ő most elgondolkodott egy filmen. jared-et is miattuk nézték ki a szerepre. :))))

anita 2010.08.27. 11:12:43

Na, azért csak finoman a Jared-sértegetéssel! A film viszont - bocsánat, hogy ezt mondom - NÉZHETETLEN!!! :(

nosferatue 2010.08.27. 11:16:55

Tanulság: kell egy női blogger is :). A zenészről: Jared tehetségesen viszi a hátán a megkreált divategyüttesét, ami nem egyszerű meló, de nem hinném, hogy mély nyomokat fognak hagyni a zenetörténet homokjában.

zsé 2010.08.27. 13:45:13

a 30 seconds to mars pont addig fog tartani és annyira fogunk emlékezni rá, mint a limp bizkitre... és jared-et meg kell védeni, mert rengeteg munkája lehet az együttessel. lehet, h színészként tehetségtelen, de amit az együttesével elért, az tényleg figyelemreméltó. még, ha utálom is ezt a zenét.

exileee 2011.01.05. 10:56:23

nem vagyok nagy limp bizkit rajongó, mielőtt azt hinnétek, de szerintem nem lehet egy lapon említeni a 30 seconds to marsot vele. Ha másban nem, sikerben biztos nem

Eszter 2011.01.05. 15:21:38

mondjuk tán az sem véletlen,az epizódszerepek mellett,hogy rendre legyalázzák: a harcosok klubjában összeverik,a rekviemben levágják egy karját,az amerikai pszicho-ban christian bale esik neki baltával részemről mindhárom kétségkívűl jó film,viszont hogy ehhez Leto mennyit tett hozzá,az kétséges igen,a rekviemben főszereplő,bennem mégis marlon wayans és jennifer conolly karaktere maradt meg,de főleg ellen burstyn-é fcking dilinyovich-el és zsé-vel abszolút egyetértek,a zseniális és remekmű szavakon pedig erőteljes emelkedett hangot hallattam (nevettem),bár elméletileg magam is benne vagyok a célközönségben,a gyakorlat meg ugye más tészta zenei berkekben pedig azok után,hogy justin bieber akárhol is az év FÉRFI(!)ÉNEKESE(!) lehet,ne csodálkozzon az ember semmin

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása