aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: the last airbender (2010) Zalaba_Ferenc
2010. július 22. 12:57:39

Kategória: 22 komment

M. Night Shyamalan legendás filmrendező. Ugyan nevét csak bő tíz éve jegyzik, de súlya van, az kétségtelen, hisz mikor eme sejtelmesen hangzó név feltűnik a vásznon, az hatással van a nézőkre. Csak az a gond, hogy nem olyan előjellel, mint teszem azt, öt évvel ezelőtt. Előbb a lány fürdött be, aztán az esemény telt eseménytelenül, most pedig azon kevés animációs sorozatok egykét sikerült felnyársalni, melyért olyan - akár felnőtt - nézők is rajonganak, akik egyébként nem járnak cosplay-partikra.

M. Night Shyamalan legendás filmrendező. Ugyan nevét csak bő tíz éve jegyzik, de súlya van, az kétségtelen, hisz mikor eme sejtelmesen hangzó név feltűnik a vásznon, az hatással van a nézőkre. Csak az a gond, hogy nem olyan előjellel, mint teszem azt, öt évvel ezelőtt. Előbb a lány fürdött be, aztán az esemény telt eseménytelenül, most pedig azon kevés animációs sorozatok egykét sikerült felnyársalni, melyért olyan - akár felnőtt - nézők is rajonganak, akik egyébként nem járnak cosplay-partikra.

Olybá tűnt nekem, mintha egy gigantikus költségvetésű jég- és légbalettet szemlélnék, melyet kizárólag 10 éven aluliak képesek tolerálni. Csakhogy a Diótörő-klónoknak megvan az a jótékony tulajdonsága, hogy a szereplők csak táncolnak és eszük ágában sincs kinyitni a szájukat. Shyamalan ezzel szemben szavakat, sőt, néha mondatnak látszó képződményeket ad a figurák szájába.

Bár ne tenné! Visszadobott argentin szappanoperák bakiparádéinak szelleme kísért a gyakorta tetszhalott állapotba merevedő, szemlátomást a stábtól, kameráktól halálra rémült gyerekszínészek között, akiknek szomorú hadából is kitűnik a címszereplő, aki még a legvidámabb percekben is olyan arcot vág, mint akinek elvették a plüssmackóját. Szegénybe annyi tehetség sem szorult, mint egy menethibás műanyagkupakba.

Simán lesöpörhetném az asztalról ezt a szánalmas produktumot, mint ahogy tette azt a közönség és a kritika más, önmaguk dugájába dőlt fantasy-csökevényekkel, de nem lehet, hisz a film különösen azért okoz nagy fájdalmat, mert az együgyű szereplőkkel felmondatott érdektelen, ide-oda kapkodó cselekmény mögött ott sejlik egy egészen érdekesnek, már-már varázslatosnak tűnő sztori ígérete. Ehhez az ILM és James Newton Howard szállított színvonalas munkát. Rajtuk nem múlott, nem vitás, de a világ összes különleges effektusa és 3D-s hókuszpókusza nem elég ahhoz, hogy ebből a roncsból életképes franchise-t faragjon. Shyamalan, szerintem cseszheted a nyitva hagyott befejezésedet is.

Címkék

kritika fantasy 2csillagos shyamalan 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr354538409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

creeper 2010.07.22. 13:08:24

Valahogy éreztem, de akkor most már végérvényesen kihagyom... :(

Locutus · http://locutus.sfblogs.net 2010.07.22. 13:35:22

Újabb bizonyíték arra, hogy indiai cimboránk simán megállhatott volna az Unbreakable után. Megnyugtató, hogy a sorozatot se szerettem, így eszembe se juthat, hogy megtekintsem. :-D A 3D amúgy tényleg annyira szar, mint ahogy azt Ebert bácsi megmondta? És a szinkron milyen lett?

Ismeretlen_37501 2010.07.22. 13:46:38

Az amerikai premier után érkező kritikákkal nem nagyon akartam foglalkozni, pedig ritkán látni ekkora egyetértést valamivel kapcsolatban. Kimondták az ítéletet, ez a film szar, most már csak látni kellett, hogy vitatkozzak ezzel, vagy egyetértsek. Sajnos utóbbi lett. A szépség nem minden, a "táj" nem minden, és a 3D sem minden. A szereplők gagyik, egyszerűen nem is értem mit kerestek itt, illetve miért ők lettek kiválasztva. A főszereplő nulla, és a testvérek szinte csak mosolyt csaltak az arcomra a három szavas mondataikkal. A legnagyobb bajom, ezektől függetlenül, az utolsó mondattal van, illetve azzal a ténnyel, hogy bizony ez a történet itt nem ér véget. Pedig varázslatos lehetne (ahogy írva is lett), viszont sosem fogjuk meglátni a végét. off: a mozi büféjéből toltad fel :)

Ismeretlen_62806 2010.07.22. 14:25:58

egyszerűen továbbra sem hiszi el az agyam, hogy ez _ennyire_ szar lehet. muszáj lesz megnéznem. igazi katasztrófaturizmus ez a film.

Ismeretlen_1068 2010.07.22. 14:32:38

3: Izé, mit is toltam fel?

Shifty · http://www.jatekok.hu 2010.07.22. 14:34:41

5: Gondolom a kritikát:)

Ismeretlen_37501 2010.07.22. 14:36:44

5: a kérdőjel lemaradt. Nem csak off komment legyen, szerintetek mennyi az esély arra, hogy legyen esetleg folytatás? Előbb írtam, hogy szerintem nulla, de most olvastam pl. hogy lesz spinoff.

Ismeretlen_1068 2010.07.22. 14:40:27

6-7: Ó, nem, ellenben nem lakom messze. :) A folytatás szerintem so-so, Amerikában épp hogy pénzüknél lesznek a Paramounték - ha esetleg nemzetközileg brutál nagy összegeket hoz, akkor esélyes. Nem mintha sírnék, ha nem jönne össze. :)

Ismeretlen_1068 2010.07.22. 14:41:54

2: A 3D olyan, mintha ott se lenne, illetve csak akkor tűnik fel, mikor épp rosszul van pozícionálva. Érzésem szerint a vacak párbeszédeken a szinkron se nem javított, se nem rontott.

hamsy 2010.07.22. 16:56:28

nekem az esemény kifejezetten tetszett! én már a "csálvala" miatt sem nézném meg a filmet, a történet pedig egyáltalán nem ismerem. igaz reggeli közben elkaptam pár részletet belőle hétvégén, de a "letöltő jellel a homlokán ellátott gyerek" szerintem olyan hülye mint tök.

Ismeretlen_82723 2010.07.22. 17:17:44

Rájöttem ám, hogy ezt nézed, de azt meg el se hiszem, hogy elspoilerezted nekem a Szellemírót! Ezek után mégse bánom, hogy kezet nyújtottam, amit viszonoznod némi erőfeszítésbe tellett. ;)

Ismeretlen_1068 2010.07.22. 20:24:44

11: Nem is spoilereztem el... csak majdnem. :) Erre csak később eszméltem rá - nem hagyott bennem túl mély nyomot az a film. És nem is esett nehezemre kezet nyújtani, csak azt hiszem, tele volt mindenfélével. :)

mikice 2010.07.22. 21:16:48

Hát akkor ennek kihagyásával várjuk a liftes filmet (amiben szerintem a házmester lesz a devil).

Ismeretlen_82723 2010.07.22. 21:35:12

12: Mindegy, ettől függetlenül nagyon tetszett, s az Eredet is jó volt, úgyhogy eléggé feltöltődtem ehhez a Léghajlítóhoz, bármilyen gyenge is legyen. Kíváncsi vagyok, alulmúlja-e a Dragonballt. :)

Montana · http://www.san2000.com 2010.07.22. 21:40:17

A DragonBall-t nem lehet alulmúlni. Én láttam olyan 5 perces youtube-os fan made videot, amin jobban szórakoztam, mint a DB filmen.... Léghajlító részemről messze elkerülve és továbbra is drukkolok Shyamalan mesternek....de csak a 6. érzék miatt...

DCIJB 2010.07.22. 21:54:41

Azota tudom, hogy nem fogom megnezni ezt a filmet, miota bejelentettek, hogy tervezik, a hihetetlenul rossz kritikai fogadtatas utan pedig mar ugy voltam vele, hogy ha errol a filmrol van szo, akkor talan mar aeonflux kritikajat is jobb lesz kihagyni. Vegul gyozott a kivancsisag, a krtika elolvasasat nem bantam meg. De a filmet biztos megbannam. :D Meg egy dolog: tudom hogy a negativ reklam is reklam, de Shamalajadigdong hirneve olyan melyen volt mar ezelott a muve elott is, hogy ne mtudom, ki volt az az idiota, aki kitalalta, hogy a nevevel hirdetik majd az alkotast.

Ismeretlen_1068 2010.07.23. 05:31:13

16: Lehet, hogy ő maga volt, lévén produceri kredittel is rendelkezik, nem csak íróival és rendezőivel. :)

Ismeretlen_1589 2010.07.23. 10:21:55

Van erről a filmről pozitív kritika?

Aang · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2010/07/22/kritika_the_last_airbender_2010/#comments 2010.07.23. 13:35:22

algi: Az imdb-n vannak: http://www.imdb.com/title/tt0938283/usercomments?start=490

Ismeretlen_1589 2010.07.23. 15:56:47

Úgy értem, kritikustól.

Ismeretlen_1068 2010.07.23. 18:25:43

Tessék: http://www.rottentomatoes.com/m/last_airbender/?critic=columns&sortby=fresh&name_order=asc&view=#contentReviews

Ismeretlen_1589 2010.07.24. 08:19:44

Te jó ég, mennyi!

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása