A kitartóbb PS3-felhasználók már egy hete nyüstölhetik a konzol új "csodajátékának" demóját. Mivel én továbbra is csak kocajátékosként sündörgök a nagy multimédiás dzsungelben (hisz a PS3-at és BD-játékosnak vettem, rémlik?), ezért megvártam a hivatalos megjelenést, azaz azt a napot, amikor mindenféle trükközés és kódozás helyett bejelentkezhettem a PStore-ra és egy szimpla klikkel magamévá tehettem a közel másfél gigányi helyet foglaló ízelítőt. Egy cimborám már figyelmeztetett, hogy a HEAVY RAIN nem biztos, hogy az én játékom lesz. Hogy igaza volt? Igen is, meg nem is.
A kitartóbb PS3-felhasználók már egy hete nyüstölhetik a konzol új "csodajátékának" demóját. Mivel én továbbra is csak kocajátékosként sündörgök a nagy multimédiás dzsungelben (hisz a PS3-at és BD-játékosnak vettem, rémlik?), ezért megvártam a hivatalos megjelenést, azaz azt a napot, amikor mindenféle trükközés és kódozás helyett bejelentkezhettem a PStore-ra és egy szimpla klikkel magamévá tehettem a közel másfél gigányi helyet foglaló ízelítőt. Egy cimborám már figyelmeztetett, hogy a HEAVY RAIN nem biztos, hogy az én játékom lesz. Hogy igaza volt? Igen is, meg nem is.
A demóban egy rövidke, ám ötletes tutorial mellett két figurát kísérhetünk el (a játék négy főszereplője közül) egy-egy küldetésre, azaz két "pályát" próbálhatunk ki. Nem tudom, hogy sorrendben haladtam-e (a két fejezetet akár egyben, akár külön-külön kiválasztva is le lehet tudni), de első körben én Scott Shelby-t, az asztmás magánnyomozót kaptam, akivel egy bordélyként is funkcionáló motelbe érkeztem, hogy információt gyűjtsek egy kurvától az origamis gyilkosról, akinek a személye körül forog tulajdonképpen az egész játék és az egymást kezdetekben nem ismerő négy főszereplő sorsa. A kikérdezést egy rövid akciójelenet követi, ugyanis betoppan a kurtizán egy türelmetlen páciense és ahelyett, hogy emberünk balra el, inkább kioszt néhány pofont a kopasznak, aki lovagias tettünkért cserébe később valószínűleg aszalt szilvává veri a csajt.
A másik fejezetben Norman Jayden FBI-profiler bőrébe bújhatunk, aki az origamis legújabb tettének helyszínére érkezik, hogy aztán magára öltsön egy Batmant sápasztó virtuális nyomozószerkentyűt, én pedig elbizonytalanodjam azon, hogy tulajdonképpen hol és mikor játszódhat ez a játék. A terminátoros infókat közvetítő napszemüvegből és látó/szagló/tapintó kesztyűből álló cuccal kell felderítenünk az eső áztatta helyszínt és nem mellesleg infókat kicsikarnunk az ődöngő rendőrökből és egy nem túl kedves nyomozóból. Szépen körbemászkáltam a terepen és találtam izgalmas lábnyomokat, szagmintákat és egy döglött macskát is, aztán egyszer csak sikerült lefagyasztanom a játékot egy szemüveglevétel során, onnantól kezdve az emberünk semmire nem reagált, csak állt és ázott az esőben...
Az már első körben lejött, hogy az "interaktív film" titulus (gúnynév?) meglehetősen túlzó, ugyanis a játék ügyesen váltogatja a tényleges kalandjáték-elemeket és az úgynevezett "quick time event"-eket, mikor megfelelő gombok gyors lenyomásával lehet továbbhaladni a cselekményben. A közel négy éven át fejlesztett PS3-exkluzív játékot a demo alapján mégsem nevezném "gamechanger"-nek, habár az már most is érezhető, hogy a HEAVY RAIN-nek a története lesz a legnagyobb aduásza (vajh az lesz a poén, hogy valójában az egyik általunk is irányított főszereplő a gyilkos?), míg az ódákkal körbezengett megvalósítás azért nem feltétlenül olyan átütő: az arcok megvalósítása, kidolgozottsága és néhány effektus szédületes (pl. az autó szélvédőjén az ablaktörlőjével ide-odamaszatolt esőcseppek), viszont a mozgások és a mimikák meglehetősen plasztikusak (a szó műanyag-értelmében véve) és néhány háttérelem feltűnően elnagyolt.
Ennek ellenére a demóról csak úgy sugárzik a hangulat, így nehezen tudom elképzelni azt, hogy ez az atmoszféra ne nyeljen majd be, hacsak nem zökkentenek ki az olyan erőltetetten interaktív mozzanatok, mint a négy-öt mozdulatsorral beadagolható inhaláló.
Hogy legyen valami vizualizáció, íme a gametrailers teljes játéktesztje (spoileres lehet!):