aeon flux

ready for the action now, danger boy?

az évtized legjobb filmjei #10-2 Zalaba_Ferenc
2010. január 16. 13:39:27

Kategória: 41 komment

10 év, 50 film, 8 szerkesztő, 1 blog. Folytatódik az évtized legjobb filmjeinek rangsorolása. (Kapcsolódó anyag: #50-41, #40-31, #30-21, #20-11.)

10 év, 50 film, 8 szerkesztő, 1 blog. Folytatódik az évtized legjobb filmjeinek rangsorolása. (Kapcsolódó anyag: #50-41, #40-31, #30-21, #20-11.)

10. UNBREAKABLE (USA, 2000, M. Night Shyamalan)

Szuperhősfilm képregény nélkül. M. Night Shyamalan a Hatodik érzék sikerétől megrészegülve ijedtében elkészítette a képregényfilmek alfáját és ómegáját, vagyis Bruce Willisét és Samuel L. Jackson-ját. A hírek szerint készül a folytatás, ide vele! (BR)

Shyamalan képregény nélkül készítette el minden idők legjobb képregényfilmjét. A szuperhősmítosz deheroizálása és mindennapi környezetbe ültetése ellenére a részletekkel való ügyes játék révén a film formailag mégis a kockások előtt tiszteleg, és relevanciáját csak növeli, hogy mindezt a képregényadaptációk által uralt évtized kezdetén, méghozzá olyan szinten, hogy a számtalan követő egyike sem volt képes megközelíteni. (DA) (Kritika)

9. CIDADE DE DEUS (CITY OF GOD, Brazília/Franciaország, 2002, Fernando Meirelles/Kátia Lund)

Sallangmentes gettófilm egyenesen Brazíliából. Sodró tempója, nyerssége, elbeszélésmódja és az amatőr színészeinek hiteles játéka pillanatok alatt elkapja a nézőt. (DL)

Fernando Meirelles megtévesztő című mesterműve olyan erkölcsi nihilt mutat be, melyhez fogható ritkán jelent meg filmvásznon. És ami a legszörnyűbb: mindez dokumentumfilm is lehetne. A riói favellák világában játszódó, igazi gettógyerekeket szerepeltető mozi okos scriptje, fantasztikus fényképezése és veszettül pörgő tempója révén felváltva sokkol, tanít és szórakoztat, méghozzá úgy, hogy egyik célkitűzés sem megy a másik rovására. (DA)

A nyomor és a bűn frigye egyszerű utcagyerekekből faragja ki az alvilág újdonsült urait, hiszen „hol zsarnokság van, ott zsarnokság van”, mert az az emberi faj sajátja. Merielles csak bebizonyítja, hogy ehhez semmi köze sincs az életkorhoz. (Z)

8. INGLOURIOUS BASTERDS (USA/Németország, 2009, Quentin Tarantino)

Tarantino nálam ezzel a filmjével tért vissza. Jó a történet, a dialógok végre a régi QT-t idézik és a színészi alakításokra sem lehet panasz. Még szép, hogy ki kell emelni a filmtörténet egyik legzseniálisabb kígyóját a Hans Landát játsszó Christoph Waltzot. Az Oscar borítékolható. (DL)

Tarantino szerint élete fő műve, de vajon a nézők is így látják? A második megtekintés után egyre erősebb a gyanú, hogy QT bizony nem a levegő beszélt, a nácivadász zsidó csapat és a mozitulajdonos francia lány története egy jóval érettebb filmkészítő keze alól került ki, pofátlanul magabiztos alkotás. Így kell forgatókönyvet írni. Bondzsárnó! (BR)

QT filmjét legtöbben a klasszikus formába való visszatérésnek tartják, szerintem jóval több annál - forgatókönyvírói karrierjének kiemelkedő fordulópontja, és nem csak azért, mert kedvenc eszközét, a nyelvet, igazi főszereplővé emeli. Eredeti scriptjei eddig nélkülözték az igazi karaktereket - igen, mindenki emlékszik Jules Winnfieldre és Butchra, de Tarantino sohasem adott önálló gondolatokat szereplőinek, mind a saját szócsöve volt (hogyan is kezdődik az életmű? Fekete háttér, QT hangja megszólal: “Let me tell you...” és mondta, mondta, több filmen és színészen keresztül). A Basterds is tele van a megszokott tiszteletadásokkal és kikacsintásokkal (lásd mexican standoff), de a karakterek ezúttal élnek és lélegeznek, Hans Landával és a zseniális Christoph Waltzzal az élen. (DA) (Kritika)

7. MILLION DOLLAR BABY (USA, 2004, Clint Eastwood)

Bokszfilm és kőkemény dráma tökéletes közös gyermeke ez a bébi, Clint Eastwood színészi és rendezői pályájának csúcspontja. Vigyázat, csontig hatol! (BR)

Clint Eastwood sportról, elhivatottságról és az eutanáziáról. Morgan Freemannel megismétlik azt bravúrt, amit Nincs bocsánatban hoztak össsze. (DL)

A vidéki lány álmot hajszol, ezért vért izzad, meglágyítja az idős edző szívét, majd sikeres bokszoló lesz. Aztán egy pillanat alatt mindez összeomlik, és eltűnnek a szemünk elől. Nincs az az ember, aki ezt a történetet Eastwoodon kívül hibátlanul elmesélte volna. (Z)

6. EL LABERINTO DEL FAUNO (PAN'S LABYRINTH, Spanyolország/Mexikó/USA, 2006, Guillermo Del Toro)

A háború borzalmai egy gyermeki lélek tükrében. Ha valaki kételkedne a Hobbit sikerében, jusson eszébe, hogy a Faunót is Guillermo del Toro rendezte. (DL)

Del Toro filmje óda a gyermeki ártatlansághoz - egy könnyfakasztó emlékeztető arról, mit vesztettünk el oly régen. Két fantasztikus óra erejére mindenkiből újra álmodozó lesz, és miután teljesen lecsupaszította rólunk a világ összes mocskát, ebben a védtelen állapotban szembesít újra a társadalom minden szemetével. Végtelenül fájdalmas film: az a típus, mely után nem csak a könnyáztatta arcod miatt nem bírsz tükörbe nézni. (DA)

A világháború borzalmai és nevelőapja kegyetlensége elől egy kislány önnön gótikus meséjébe rohan, mely lehet bármily félelmetes, végül a jó győzedelmeskedik és elnyeri jutalmát. Del Toro mégis kíméletlen: a lövés dördül, a párhuzam leomlik, a néző összeroppan. (Z) (Kritika)

5. CHILDREN OF MEN (Anglia/Japán/USA, 2006, Alfonso Cuarón)

Ha egy filmben Michael Caine és Clive Oven Aphex Twinre lazul, az megadja az alaphangot egy olyan világhoz, melyben már jó ideje egy gyermek sem született. Cuarón disztópiájában ez mind megtörténik. A biztos kezű rendező (akinek még Harry Pottert is sikerült elvarázsolnia) néhány egészen bravúros jelenetet is összehozott. (DL)

Michael Caine Aphex Twinre nyomja. A csata közepén felsíró gyermek egyetlen hanggal tűzszünetre szólít fel. Két lélegzetelállító tracking shot, amiket azóta is csak hitetlenkedve lehet nézni. Csak néhány példa Cuarón filmjének örökre a retinánkba égett jeleneteire. Ha fél perccel hamarabb fejezik be, korszakos mestermű lehetne. Így csak az évtized egyik legjobbja. (DA)

Egy sokkolóan hatásos disztópiában egy 20 éve elfeledett hang, az újszülött keserves sírása töri meg a fegyverekből előrobbanó elemi gonoszságot. Cuarón ezzel a hosszan kitartott pillanattal nem az évtized, hanem a mozi történetének legszebb jelenetét alkotta meg. (Z) (Kritika)

4. NO COUNTRY FOR OLD MEN (USA, 2007, Joel & Ethan Coen)

A Pulitzer-díjas Cormac McCarthy regényéből a Coen-testvérek úgy készítettek sajátos látásmódú filmet, hogy gyakorlatilag teljesen hűek maradtak még a párbeszédekhez is. Mintha csak McCarthy nekik írta volna regényét. (DL)

A Coen testvérek filmje szerintem a közhiedelemmel ellentétben nem thriller. Road movie ez, pontosabban egy útikönyv ahhoz az örök utazáshoz, melyet egyikőnk sem kerülhet el. Kiválóan rendezett, visszafogott eszközökkel operáló mestermű, mely az elmúlt évek egyik legnépszerűbb tematikájának legfontosabb darabja. (DA)

Egy pszichopata sorozatgyilkos a halál angyalának szerepében tetszeleg, mígnem őt is utoléri a végzet. Fájdalmasan érdektelen, aszimmetrikus történet a motivációk és a lét értelmetlenségéről. Coenék megannyi szerzői film után egy adaptációval mennek a mennybe. (Z) (Kritika)

3. DONNIE DARKO (USA, 2001, Richard Kelly)

Jól átgondolt elsőfilm az időutazásól, a tinédzserek félelmeiről, egy korról napjaink egyik legnagyobb tehetségétől, Richar Kellytől. Ha mást már nem nagyon csinál, nálam már akkor is halhatatlan. (DL)

Kelly műfajokkal zsonglőrködő mindfuckját gyakran tartják a fiatal generáció filmjének, elsősorban a történet főszereplője és a környezet miatt, de a befogadáshoz szükséges idő és utánajárás mennyisége sem a dolgozó embernek kedvez. Donnie problémái azonban nem köthetők korhoz - legyen szó akár az élő-lélegző nyolcvanas évekbeli miliőről, akár arról, az élet melyik szakaszában találkozunk velük. Tyler Durden szavaival élve: az ő nagy válsága az élete, a film legnagyobb bravúrja pedig abban rejlik, hogy az egyetlen lehetséges megoldás láttán egyszerre ordítunk a fájdalomtól, és mosolygunk elégedetten. Ezért is olyan félelmetes Donnie utolsó nevetése. (DA)

Szinte kibogozhatatlanul komplex fejlődéstörténet időutazással, spiritualizmussal és egy hatalmas nyúllal, aki világvégét kiált. Richard Kelly filmjében ilyen és ehhez hasonló dolgok vezetik elő minden idők egyik legizgalmasabb felnőtté válását. (Z)

2. THE LORD OF THE RINGS TRILOGY (Új-Zéland/USA, 2001-2003, Peter Jackson)

Már több, mint nyolc éve, hogy beléptünk Középföldére. Ha rajtam múlna, soha nem hagytam volna ott. (DA)

A XX. század legnagyobb meséje 3 fejezetben, mintegy 12 órában elevenedik meg, hogy aztán minden rekordod megdöntsön, minden díjat bezsebeljen, és újraértelmezze a TRILÓGIA kifejezést. A megszámlálhatatlanul sok szereplővel, fajjal és cselekményszállal operáló történet minden kockája aranyat ér, a záróopuszban összeérő érzelmi vetület pedig végre legitimálja az addig csak lopva hullajtott könnycseppeket is. Peter Jackson egy zseni. (Z)

Egy film, két film, három film. Nem az a legdurvább, hogy minden idők egyik legismertebb könyvéből minden idők egyik leggrandiózusabb filmes vállalkozása lett (melynek a teljes költségvetése nem éri el az Avatarét), hanem az, hogy ez egy olyan fazon kezében futott össze, aki néhány éve még gyufával kiégett lyukakkal gyártott a celluloidra torkolattüzeket. És nem bukott bele. Sőt. (AE)

AZ ÉVTIZED LEGJOBB FILMJE: Katt ide!

(Kapcsolódó anyag: #50-41, #40-31, #30-21, #20-11.)

Címkék

z brumi aeonflux top film daesu dick laurent kazama samlowry the hungarian top decade

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr754537531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kirijama 2010.01.16. 14:35:35

Az első helyre lehet tippelni ? Oldboy, nem létezhet, hogy egy 50-es listáról lemaradjon. További nagy hiányzók sztem: Mulholland Drive, Rekviem egy álomért, Sin City, Dogville, amúgy nagyon korrekt lista.

Lord Picard 2010.01.16. 14:56:17

Részemről is korrekt lista, a legpozitívabb mindenképp az első 10, igaz a 3-as, 4-es, 6-os és maga az első helyezett is kimaradt, de legalább annyiszor megnéztem a többit :)

Ismeretlen_14454 2010.01.16. 15:03:53

Azon gondolkodtam, hogy... szóval ez merész kijelentés lesz, de lehet azt mondani, hogy ég és föld a különbség az Avatar és a Gyűrűk Ura látványvilága között? Szerintem egyáltalán nem, sőt. Ha nem ismerném a filmeket, ránézésre nem biztos, hogy ki tudnám találni, melyik készült előbb. Azért nagyon durva, amit CGI tekintetében Peter Jacksonék létrehoztak.

Ismeretlen_62806 2010.01.16. 15:14:23

3: ne felejtsük el, hogy a LotR filmekben amit lehetett, elkészítettek, iszonyatos mennyiségű és minőségű kellék volt felhasználva, míg az Avatar csak és kizárólag a CG-re hagyatkozhatott, nem volt benne semmi megfogható, ami támpontot adott volna. Szerintem csak CG tekintetében jobb az Avatar, de összességében a LotR látványvilága bőven felveszi vele a versenyt (sőt).

TheHungarian 2010.01.16. 15:27:04

Érdekesség: az egyetlen film az 50-ből, amelyet mind a 8 résztvevő szerkesztő az évtized legjobb 50 filmje egyikének vall, az a Becstelen brigantyk.

frmn 2010.01.16. 15:32:36

Az Unbreakablenek semmi keresnivalója nincs az első 10-ben :)))) (a MDB és az ELdF helyezése is inog) Amúgy meg sosem hittem volna, hogy ezt fogom mondani, de a Gyűrűk urát is hátrébb soroltam volna. Pedig mennyire imádom... és mégis. Az Oldboy jó választás, és bár a cerka ez esetben megint vastagon fogott, ez egy ilyen blog :) A lista amúgy nagyon jó, sok meló lehetett benne.

Ismeretlen_62806 2010.01.16. 15:43:16

"AZ INGEK URA" cím csak nekem tűnt fel? :)

frmn 2010.01.16. 16:44:37

Nem, de csak te tartottad fontosnak megjegyezni :)

Ismeretlen_59128 2010.01.16. 16:47:32

szeretünk aeon évtized legjobb filmjei lista! :)

Ismeretlen_9654 2010.01.16. 18:01:43

nagyon erős a lista utolsó tíz helyezettje. részemről örülök, hogy részt vehetettem benne, köszönöm. igazából egy filmet sikerült kifelejtenem a listámról, amit fontosnak tartottam, de erre más sem szavazott, úgyhogy nem bánkódom miatta.

Seraphin84 2010.01.16. 18:05:37

Tényleg korrekt lista, de a MOULIN ROUGE hiányzik, mint fontos film a korszakból, pedig ti is magasra pontoztátok. Kíváncsi lennék 10 év múlva egy ilyen listára.

Ismeretlen_9654 2010.01.16. 18:10:50

a moulin rouge nálam sajnos még egy top 100-ba se férne bele. viszont érdekes lehet, hogy a top 10-ben azért több a helyezettek többsége az elmúlt évtized első felében készült. sőt, a sebezhetetlen idén lesz tíz éves, tehát valamilyen szinten kiállta az idő próbáját.

Seraphin84 2010.01.16. 19:37:23

Nálam a Mamma Mia is simán beleférne. :) Sebezhetetlent csak kétszer láttam, másodjára tetszett meg.

Ismeretlen_9654 2010.01.16. 20:28:43

egy másik listára nálam is. :)

Fighting 2010.01.16. 20:43:22

A listát elnézve, rá kell jönnöm, hogy tudatlan vagyok. Az első 10-l, hetet látva-most gyorsan megnézzem az egekig magasztalt elsőt-messze van a saját listámtól. Talán kettő-három odaférne a saját Top20-a. De engem, se a Sebezhetetlen, se a millió, se a Nem vénnek nem érintett meg. Talán tarthatnátok valami továbbképzést, hogy mit kell az ilyen filmekben látni, amitől legalább 8 ember azonnal elalél, számomra meg legfeljebb egy a tucatból.

Ismeretlen_1068 2010.01.16. 23:44:49

15: sok filmhez belinkeltem egy-egy kritikát is, ezeket elolvastad?

Ismeretlen_9654 2010.01.17. 00:31:49

15: nem hiszem, hogy nagyon tovább kellene képezni. a top 10-ben kivétel nélkül sikeres és jó kritikát kapott filmek vannak. de tényleg el kell olvasni a kommenteket vagy a kritikát!

Fighting 2010.01.17. 01:28:01

Természetesen olvastam. De azok az adott író gondolatai. Anno verselemzésnél sem azokat a dolgokat sikerült látnom, amit elvártak volna. Például nekem a Millió dolláros lány nem több egy jobb fajta sportfilmnél szomorú befejezéssel. Nekem egyszer nézős. Szemben viszont pl. Heat-vel, amit akárhányszor is láttam már, nem tudok előle felállni, ha véletlenül belebotlok.

henry · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2010/01/16/az_evtized_legjobb_filmjei_10-2/#comments 2010.01.17. 01:30:20

10. UNBREAKABLE Imádom M. Night Shyamalan munkáit, de számomra ez a filmje nem világmegváltó. 8. INGLOURIOUS BASTERDS Egy hihetetlenül nevetséges film(nem is akart más lenni) nem értem miért kerülhet bele a top 10-be, az ember megnézi röhög rajta egyet, aztán cső, elég nagy bajban van a film készítés, ha ez kerül be a legjobb 10 közé. 7. MILLION DOLLAR BABY egy szuper boksz film, jó színészi alakításokkal, de nem igazán érzek rajta semmi extrát, a bunyók benne jók aztán semmi. 6. EL LABERINTO DEL FAUNO az első fél órát láttam, de az olyan borzalmas volt hogy nem bírtam tovább, a cikk hatására eldöntöttem hogy megnézem, mert biztos nagyot tévedtem:) 5. CHILDREN OF MEN Nagyon tetszett a movie de sajnos semmi mondani valót nem fedeztem fel benne, és emiatt számomra teljesen üres az egész. Nem lehet több gyerek, gyilkos terrorista lázadók, egy nő akit végig k.rtak azt most lehet gyereke, egy egyszerű csóka aki szerelmes a lázadó terror p.csába stb, teljes összevisszaság, egy szereplővel sem tudok azonosulni, és nem értem mi értelme volt a filmnek. 2. THE LORD OF THE RINGS TRILOGY: Én csak a bővített változatokat szeretem, de azok közül legjobban a Gyűrű szövetségét(a legjobb könyv adaptáció) a többi viszont unalmas mesterkélt, meg sem közelíti az első film és a könyvek színvonalát, persze ez csak a saját véleményem. Na szóval nekem teljesen más lenne a listám, de hát izések és pofonok:)(a többi közül egyedül a donnie darkot láttam, ezért a többiről nem mondhatok véleményt)

Ismeretlen_9654 2010.01.17. 07:19:36

18: sajnos nem listázhatunk más gondolatai alapján. :)

B. 2010.01.17. 07:33:32

A listát hagyjuk mert szubjektív, de mondjuk elég sok filmnek tényleg top 10ben a helye róla szerintem is. DE Az Inglourious Basterdsben nem tudom ki mit látott...számomra az egy Death Proof csak idegesítő picsák helyett 2. világháborús katonákkal. Ha az ember igazán figyel az is lejön hogy valójában forgatókönyv sincs,persze párbeszédek vannak dögivel,de nekem ezek nem voltak szórakoztatóak, érdektelen témákról megy a locsogás főleg,ráadásul a szereplők se túl karakteresek, talán emiatt se érdekel hogy miről hadoválnak össze-vissza.(no azért Jew Hunter nem olyan rossz persze).A Basterd-ek pedig számomra nem tökös gyerekek,nem is csinálnak semmit a filmben csak fegyvertelen embereket gyilkolgatnak és azt se valami elegánsan,ha összetalálkoznának olyan nácikkal akiknél fegyver is van szemtől szembe 30 másodpercig se bírnák és rinyálnának az életükért(nem is bírják, a rinya nem jön mert túl hamar fűbe harapnak). A legvégén pedig szinte röhögtem kínomban. Eli Roth nem csak rendezőnek de színésznek is szar. Úgyhogy Tarantino folytatja a Kill BIll 2vel megkezdett Death Proof-fal pedig folytatott lejtmenetet.

Ismeretlen_1068 2010.01.17. 08:36:20

18: MILLION DOLLAR BABY spoiler egy sportfilm a sportra összpontosít. az underdog felemelkedésére, az esélytelenek győzelmére, egy híres meccsre, játékosra, szezonra, stb. ez a film is úgy indul, mint egy szimpla sportfilm, de a film felénél van egy olyan törés (a szó szoros értelmében véve is), amely olyan erővel tud hatni arra a nézőre, akit a sportközhelyek ügyes tologatása az első órában bevont a sztoriba, az ügyes színészek pedig érdekeltté tették a karakterek sorsában, hogy ez a váltás szinte elviselhetetlen erővel hat rá. ritka az ilyen film.

Ismeretlen_1068 2010.01.17. 09:00:48

19: én kíváncsi lennék a te listádra.

Ismeretlen_1068 2010.01.17. 09:03:05

21: köszi, hogy segítettél rájönni, hogy a film mi miatt érdemelt csak 9 pontot tőlem. nem tudtam rájönni, mi bánt, de most belém nyílalt a felismerés, melynek neve: eli roth! :)

Ismeretlen_25084 2010.01.17. 10:24:35

"Ha az ember igazán figyel az is lejön hogy valójában forgatókönyv sincs" De persze a D9-nek van, mi?!

Ismeretlen_108973 2010.01.17. 13:03:27

urak, az egyik ismerősöm észrevételét tolmácsolom: "a Children of Men hogy kerül a "...jó film" kategóriába, nemhogy a rangos évtized leg"jobb film"jei közé? Más is válaszolhat, aki látta, aki nem, az csak ezért ne nézze meg. :P Bár ha van 'nagyonnemeredetigondolatsírónégercsecsemőveleladvabűzösmocskosállattá változottvilágvégiemberekkelaháttérbenmiközbenlőnekmindig' kategória, akkor abból 10/10" a legadekvátabb response írójának küldök egy csokit. tényleg.

Ismeretlen_108973 2010.01.17. 13:26:10

@ae: légy olyan jó, és törd félbe ezt a roppant szellemes kifejezést itt felül. nem gondolkoztam előre, csak ctrl-c, ctrl-v. sorry. ty

megacrash 2010.01.17. 14:09:58

z: a children of men nalam azert van a legnagyobb filmek kozott mert azon tul hogy egy hihetetlen jol megirt es melyen atgondolt (es eredeti!) negativ utopia, olyan jol megirva es a legaprobb reszletekig kidolgozva hogy csak a brazilhoz tudom merni, olyan filmes megoldasokkal operal (es egyaltalan nem onceluan) amitol akarhanyszor megneztem leesett az allam. az a csavo akinek ez igy osszeallt a fejeben aztan tokeletesen filmre is tudta vinni, az egy zseni

Fighting 2010.01.17. 14:19:11

22: Most már biztos megnézzem újra. Kíváncsi vagyok mi az a nagy törés, aminek be kellene szippantania.

Ismeretlen_1068 2010.01.17. 15:16:01

28: egyetértek. a CHILDREN OF MEN az évtized egyik legkülönlegesebb filmélménye.

Ismeretlen_51087 2010.01.17. 17:14:36

Az évtized 2010. dec. 31-én ér véget. Nem értem az efféle listákat... A listán kettővel (7. és 4.) tudtam maradéktalanul egyetérteni, viszont legalább hármat kínosan hiányolok, de ez titok;-)

Ismeretlen_1068 2010.01.17. 17:17:28

31: én pedig azt nem értem, hogy azok a jó emberek, akik anno kitalálták a gergely-naptárat, jézus születésénél miért spóroltak meg egy évet. ha titok lenne... de te csak kéretni akarod magad, valld be. :)

gojgo mitic 2010.01.17. 19:58:16

Én azért a Sin City-t hiányoltam. Végignézve a listát,következteni lehetne belőle,hogy az összeállítóknak is,elméletileg a szájuk tátva maradt tőle,de ezek szerint nem. Vagy a mostani Próféta.Nekem annyira nem adta,de ha az Isten Városa bejött a szerkeztőknek,akkor ez?Mindkettőt szinte rossz volt nézni,annyira nyersen,mindenféle pátosztol mentesen ömlött belőlük a bűn.Egy pillantaig se jutott eszembe egyiknél se,hogy ezek színészek. Nálam az első a Becstelen.Az a film maga a nagybetüs SZÓRAKOZTATÁS,de objektíven nézve egyértelműen az Oldboy az évtized legsokkolóbb,legújszerűbb,legkiszámíthatatlanabb filmje.Olyan témaválasztással,hogy a végén az állam a padlóra zudúlt.Nem vált közel se a kedvenc filmemé.Nem az a film amit újra és újra meg akarok nézni,de ha érzelmeimet nem keverem bele a döntésembe,akkor azt mondom:az Oldboy toronymagasan az első.Több mint kötelező!

Ismeretlen_1068 2010.01.17. 21:23:00

34: sajna a THE PROPHET nekem egyelőre kimaradt, a SIN CITY viszont hihetetlenül sokat veszített a fényéből. a marvos rész nem, de a többi nagyon fárasztó.

Ismeretlen_38951 2010.01.18. 11:09:50

Mint minden lista, ez is szubjektív. De azért fura, fog nem igazán került be vígjáték. (ok Anchorman, de 50-ből 1 nem túl sok, nem igaz?) Amelié inkább feel good movie, Blöff pedig, hát, na jó, félig. Nálam beférne még a Rekviem egy álomért, A bukás, a Slumdog és az Igazából szerelem (lehet az utolsó ciki?) de akkor is bármikor jöhet.

Ismeretlen_1068 2010.01.18. 11:11:45

ezek mind mint vígjátékok? :)

Lackó 2010.01.18. 22:36:56

Lackó szíve csücskei (csak ha nem baj): 1. Il Mare 2. All the Real Girls 3. Failan 4. Garden State 5. Million Dollar Baby és a többi: 25th hour 3-iron 50 first dates about schmidt adam's apples alexandra's project almost famous amélie avatar borat charlie's angels city of god clerks II eternal sunshine of the spotless mind finding nemo george washington hero high fidelity hustle & flow joint security area kiss kiss bang bang letters from iwo jima love actually memento memories of murder monster's ball my sassy girl mystic river no country for old men oldboy open range pan's labyrinth pieces of april requiem for a dream sideways spirited away the descent the incredibles the lord of the rings trilogy the mist the station agent unbreakable wallace & gromit: curse of the were-rabbit whale rider wonder boys

Ismeretlen_1068 2010.01.18. 22:55:12

all the real girls. ezzel a filmmel nem tudok betelni. mostanában mindenki zoey-ba szerelmes az (500) miatt, pedig ez a tündéri lány már 7-8 éve képes volt térdre kényszeríteni a sundance-et. meg engem is. :)

Lackó 2010.01.18. 23:51:46

örülök, h neked is tetszett, zippy

convar 2011.02.04. 22:37:22

Hm hm...A Sin City nem fért be az első 50-be? Akkor sz.rt se értenek ezek a filmekhez...

Wintermoots (törölt) 2013.07.12. 18:00:07

átnéztem a legjobb filmek listáját 2-50-ig. (az első helyezés nyilván rendkívül szubjektív mindenhol).
a filmvilág top 50 és ez alapján ismét látom, hogy elég távol vagyok a tágabb értelemben korombeli filmes újságírók/bloggerek/filmelmélészek véleményétől, más kérdés, hogy nem angol nyelvű filmek közül a merítésem az évtizedet illetően elég kevés.
de hogy az ázsiai filmek mivel tudják ennyire megfogni az embereket, rejtély.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása