aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: woody & woody Takács Máté
2009. október 04. 18:54:35

Kategória: film Szólj hozzá!

Az amerikai mozik bevételei, 2009. október 2 - 4.


Öt új film lépett színre október első hétvégéjén, de érdemi eredményt csak a két Woody-vezette mutatott fel: Woody Harrelson és szedett-vedett kompániája a ZOMBIELAND című horrorvígjátékkal életet lehelt a tetszhalott alműfajba, 25 millió dollárt szállítva a szép időket élő Sony-nak. A stúdió ugyanis a második helyet is birtokolja a továbbra is komoly érdeklődést élvező DERÜLT ÉGBŐL FASÍRT-tal, annak ellenére, hogy a 3D-s termekben helyet követelt a másik Woody és még egy sereg játék: a két TOY STORY egy jegy áráért kínált 3D-s verziója figyelemreméltó forgalmat bonyolított a harmadik helyen.

A csúcson
Zombik. Filmes történetük során megkapták már a nap minden szakát, földet és naplót is, hogy csak egy szakavatottjuk munkáit említsük. Népszerűségük töretlen a horror rajongói között, de sikerük úgy ingadozik, mint ők maguk. Ami azt illeti, valamirevaló box office eredményt Zack Snyder 2004-es remake-je, a HOLTAK HAJNALA óta nem produkáltak, hacsak nem vesszük bele a kalapba a Resident Evil-adaptációkat. Egy újabb élőhalott-mozi, hogy érvényesülni tudjon, nem szűkölködhet kreativitásban, s a ZOMBIELAND (hazai bemutató: november 26.) alkotói kitettek magukért. A hangsúlyos vígjátéki elemek, a címben referált helyszín, azaz egy vidámpark, s nem mellesleg a sajátos színészgárda tette a Sony filmjét nyerővé. Az elsőfilmes Ruben Fleischer egy olyan írópáros forgatókönyvéből dolgozott, amelynek egy tagja korábban a KEGYETLEN JÁTÉKOK 3. és a CLIFFORD NAGY KALANDJA című, nem túl emlékezetes darabokat jegyezte, úgyhogy számára is nyugodtan tekinthetjük bemutatkozó műnek a mostanit. A főszerepben Woody Harrelson feszít, aki meglehetősen elfoglalja magát az utóbbi időkben: a HÉT ÉLET és a NEM VÉNNEK VALÓ VIDÉK, illetve a jövő hónapban esedékes 2012 egy-egy jelentős mellékszerepe között puskát ragad, s elmondása szerint a kalapja által definiált Tallahassee-ként rak rendet a tőle megszokott lazasággal, amiben társa Jesse Eisenberg, a RÓKAVADÁSZAT és a KALANDPARK vadászatban és szórakoztató parkokban már jártas, egyszerre nerd és főhős karaktere. Hozzájuk csatlakozik a dögös Emma Stone és családi vígjáték-családi dráma szerepvonalról hajtűkanyarral váltó Abigail Breslin. És igen, minderre annyian nem tudtak nemet mondani, hogy 25 millió dollár gyűlt össze három nap alatt, ami amellett, hogy éles kontrasztként áll a pár hete leszereplő, hasonló hangvételű ÖRDÖG BÚJT BELÉD mellett, könnyedén a nézettségi lista elejére helyezi a 80 perces produkciót. 80 perc, és ennél valószínűleg nem is kell több, ahogy azt megjegyzi a Globe and Mail kritikusa is, aki egyike a véget nem érő dicsérő szavak képviselőjének. A ZOMBIELAND tudniilik hibátlan győzelmet arat: több mint 110 review-ból 89% értekezik kedvezően, olyan mondatokra ragadtatva magukat, hogy életük legviccesebb zombifilmjét látták. És az, hogy vicces, vagyis hogy jó móka, nagyon sok helyen megjelenik. Mi nem kérhetünk ennél többet, a Sony viszont a jó szájhagyomány útján akár bruttó 70 milliót is megkereshet "hullagyalázásával".

További új bemutatók
John Lasseter első tapasztalatait a számítógépes animációval kapcsolatban akkor szerezte, mikor animátorként dolgozott a Disney-nél. Két barátja megmutatott neki egy kulcsjelenetet a TRON, AVAGY A SZÁMÍTÓGÉP LÁZADÁSA című filmből. Szemkápráztató élmény volt ez Lasseter számára, s felnyitotta előtte a komputeranimáció új médiumában rejlő lehetőségek tárházát. Lasseter később a Lucasfilmnél kapott állást, majd alapítótagja lett a Pixarnak. Utóbbi cég Oscar-díjas rövidfilmje, a TIN TOY (amit maga Lasseter rendezett) és CAPS-projektjeik felkeltették a Disney érdeklődését, s egy 1990-es, Jeffrey Katzenberggel való találkozót követően a Pixar megbízást kapott egy televíziós különkiadásra A TIN TOY CHRISTMAS címmel. 1991-re a Disney és a Pixar között megállapodás született egy egész estés filmre kiterjedő közös munkáról, ami a TIN TOY szereplőin alapszik, s a TOY STORY címet viseli. Így vette kezdetét - talán túlzás nélkül állíthatjuk - a legsikeresebb filmgyártó cég egész estés filmes pályafutása, a többi meg már közismert sikersztori. A TOY STORY - JÁTÉKHÁBORÚ tizennégy évvel ezelőtt 191 millió dollárt keresett a filmtörténet első, teljes egészen komputerrel alkotott filmjeként, folytatása pedig, amely idén ünnepli tizedik évfordulóját, csaknem negyedmilliárd dollárt (plusz egy legjobb film/vígjáték Golden Globe-ot) halmozott fel Észak-Amerikában. A nézők most újból átélhetik, vagy első ízben tekinthetik meg nagyvásznon a két TOY STORY 3D-s változatát, egyben. A három órás elfoglaltság 1745 kompatibilis mozi műsorára került fel, s onnét 12 millióra tett szert, ami 7000 dolláros átlagot takar. Tisztességes összeg ez, s ha minden jól megy, a kéthetes vetítési idő alatt akár meg is duplázódhat. A kérdés az, hogy a Disney külön számolja-e ezen új bevételt, vagy megfelezve toldja majd hozzá a korábbiakhoz. Utóbbi esetben az első rész áttöri a 200 milliós határt, egyedül hagyva alatta az EGY BOGÁR ÉLETÉ-t. Akárhogyis, küldetés teljesítve, jöhet a harmadik rész.

Ricky Gervais-ben nem bíznak az amerikaiak. Se tavaly a Paramount/DreamWorks, se idén a Warner nem enged túl nagy teret a brit komikusnak a bizonyításra. A THE INVENTION OF LYING című új vígjáték, mely egy olyan világban játszódik, ahol soha senki sem hazudik, míg egy napon egy férfi megteszi, csupán 1707 moziban látható, s ennek megfelelő, 7 millió dolláros bevételt tesz le az asztalra. Ez egy fokkal jobb, mint a 2008-as KÍSÉRTETVÁROS nyitánya, illetve hozzá tartozó mozinkénti átlagbevétele, de így is kevesebb mint ami benne rejlett. Annál is inkább, mivel bár nem erőltették meg magukat, azért az újságírók többsége (57%) viccesnek találta a művet, s ez azért megnyugtató annak tudatában, hogy Gervais első játékfilmes rendezését is jelen produkcióval jegyzi. A nézői elégedettség értelemszerűen jobb képet fest, az IMDb-n várhatóan nem kerül 7 csillag alá a box office színterén kedvező esetben 25 millió dollárra hivatott THE INVENTION OF LYING.

Ez egy ilyen hét. A Fox Searchlight is október első péntekét választotta, hogy bemutassa egy színész direktori debütálását. Jelen esetben Drew Barrymore-ról van szó. A felettébb híres keresztapja nyomdokaiba lépő színésznő Shauna Cross Derby Girl című regényét választotta, amit forgatókönyv formájába maga a szerző öntött. A WHIP IT főszerepét Ellen Page kapta (akivel a direktorhölgy meglehetősen jó viszonyt alakított ki), s a kész mű, minden szokásos baja ellenére, elnyerte az ítészek tetszését is, hiszen 107-ből 87 esetben olvashatunk jó szót a filmről a Rotten Tomatoes-on. Igen ám, de a film sztorija nem éppen olyasvalami, ami komoly érdeklődést vált ki; a forgalmazónak így hát nem egészen 5 milliós nyitóhétvégével és 3000 dollár alatti átlaggal kellett szembesülnie ma estére, ami mondjuk igazságtalan, de ezt a szerepet mindig be kell tölteni, ha háromnál több film kap egyszerre országos terjesztést. A WHIP IT 10-12 millió dollárnál messzebb nem rollerezik.

Michael Moore lehet, hogy egy tuskó, lehet, hogy arcátlanul manipulatív, de tény, hogy szórakoztató módon csinálja, amit csinál. Legfrissebb munkája, a CAPITALISM: A LOVE STORY szeptember 23-án került fel négy filmszínház műsorára, limitált nyitánya alkalmával az év egyik legjobb átlagát szállítva az Overture Films számára. A szélesedés már nem alakult ennyire fényesen: közel ezer moziból valamivel kevesebb mint 4,5 millió dollár értékben váltottak jegyet a két órás, korhatáros, beszédes című dokumentumfilmre, ami alulról súrolja az ötezres átlagot. Ezzel azért arányaiban nagyjából egy vonalban mozog a SICKO két évvel korábbi állapotával, tehát ha sikerül ahhoz hasonlóan tartani az érdeklődést pár hét erejéig, akkor a 20 millió dollár ezúttal is bevehető lesz, de ennek valószínűsége azért most jóval kisebb. A kritikusoknál az ismétlés nem sikerült maradéktalanul: a jelenlegi, 72%-os átlag jelentősen elmarad a KÓLA, PUSKA, SÜLTRUMPLI és a SICKO 90% feletti, de még a legvitásabb FAHRENHEIT 9/11 84%-ától is.

Korábbi filmek
Annak ellenére, hogy számottevően csökkent 3D-s előadásainak száma, a DERÜLT ÉGBŐL FASÍRT ezúttal is remek maradási erőről tesz tanúbizonyságot, hiszen múlt heti 25 milliós bevételének 36%-át hagyta hátra - no meg a vezető pozíciót. Utóbbit persze a Sony vélhetően a legkevésbé sem bánja. A szellemes CGI-produktum harmadik vasárnapját 80 millió felett zárja, így a százmillió már alig több mint egy hét kérdése.

Ezzel szemben a HASONMÁS minden tekintetben elkerüli a Disney számításait. A kiábrándító nyitány után az érdeklődés felére csökkent, így a költséges, percenként egymillióba kerülő sci-fi csak a 26. millióját vette be a 10. napján. A múlt hét másik csalódását, a HÍRNÉV című musicalt szintén gyorsan kívánja lerendezni a közönség, hiszen az 54%-os esés utáni 16,5 milliós helyzetéből 20 millió fölé már csak kínszenvedéssel jut az MGM (erkölcsi) fiaskója.

Az elmúlt hetek két mérföldkövet is regisztráltak, ilyen-olyan spektrumon. A HARRY POTTER ÉS A FÉLVÉR HERCEG több mint két hónappal premierje után ugyan, de átküzdötte magát a 300 milliós korláton, s ezzel felzárkózott A BÖLCSEK KÖVE mögé - az eddigi egyetlen 300 milliós epizódhoz. Ezalatt a JÉGKORSZAK 3: A DINÓK HAJNALA, amellett, hogy sikert sikerre halmoz a különböző nemzetközi ranglistákon, Észak-Amerikában is vezetővé vált a széria háza táján, amiben persze mamutszerepe van a 3D-s jegyek árának.

A hétvége első 12 helyezettjének együttes bevétele egy arasznyival kevesebb a tavalyinál, amikor a Disney indított támadást a jó ízlés ellen kutyagumijával.

Ami jön
Csupán egyetlen premier várható: a PÁROS MELLÉKHATÁS sokszereplős vígjáték Vince Vaughn vezérletével. A Universal 3000 mozit tervez, úgyhogy sokat várnak a bemutatótól. Minden esélyük meg is van rá, hogy számításaik bejöjjenek.

A Top 10
1. Zombieland ($24.7m/$24.7m)
2. Cloudy with a Chance of Meatballs ($15.8m/$81.5m)
3. Toy Story 3D ($12.5m/$12.5m)
4. Surrogates ($7.2m/$26.3m)
5. The Invention of Lying ($7.0m/$7.0m)
6. Whip It ($4.7m/$4.7m)
7. Fame ($4.6m/$16.5m)
6. Capitalism: A Love Story ($4.4m/4.8m)
9. The Informant! ($3.7m/$26.5m)
10. Love Happens ($2.7m/$18.9m)

updated: 2009. október 6. 14:33

Címkék

horror anniversary box office comedy animation pixar documentary toy story zombiemovie children movie 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr954537148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása