aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: még több fasírt Takács Máté
2009. szeptember 27. 18:28:19

Kategória: 5 komment

Az amerikai mozik bevételei, 2009. szeptember 25 - 27.

Három teljesen eltérő produkció mutatkozott be szeptember utolsó péntekén az észak-amerikai mozikban, azonban egyiknek sem sikerült jó eredményt felmutatnia, sőt. Első munkája a 2007-es DIE HARD 4.0 óta visszarántotta Bruce Willis-t a 16 UTCA és a TÚSZDRÁMA lagymatagságába, s csupán a sci-fi vonalnak köszönhető, hogy legalább egy gyenge közepes nyitányt szállított a HASONMÁS. A csaknem 30 éves elődből készült HÍRNÉV a stúdió minden erőfeszítése ellenére alig jutott 10 millió fölé, míg a PANDORUM című sci-fi horror teljesen leszerepelt. Mindezek következtében a múlt hét bajnoka emelkedett ki ismét győztesként...

Az amerikai mozik bevételei, 2009. szeptember 25 - 27.

Három teljesen eltérő produkció mutatkozott be szeptember utolsó péntekén az észak-amerikai mozikban, azonban egyiknek sem sikerült jó eredményt felmutatnia, sőt. Első munkája a 2007-es DIE HARD 4.0 óta visszarántotta Bruce Willis-t a 16 UTCA és a TÚSZDRÁMA lagymatagságába, s csupán a sci-fi vonalnak köszönhető, hogy legalább egy gyenge közepes nyitányt szállított a HASONMÁS. A csaknem 30 éves elődből készült HÍRNÉV a stúdió minden erőfeszítése ellenére alig jutott 10 millió fölé, míg a PANDORUM című sci-fi horror teljesen leszerepelt. Mindezek következtében a múlt hét bajnoka emelkedett ki ismét győztesként...

A csúcson
A siker kis adagokban, de szép sorjában érkezik a Sony Pictures Animation számára. Azután, hogy a múlt héten szilárd elsőséggel a 100 milliót kóstáló DERÜLT ÉGBŐL FASÍRT kerek 30 milliót, s nem mellesleg éltető kritikák garmadáját gyűjtötte be, most újfent a legnézettebb filmmé vált az Egyesült Államokban és Kanadában. Az eddig, 10 nap leforgása alatt összegyűjtött 60 millió dollár 37%-os előnyt jelent a gyártó három évvel korábbi bemutatója, a NAGYON VADON szorgoskodásához képest, s ha azt vesszük alapul, hogy annak az egyébként különösebben nem dicsért mozinak végső bevételéből az első hétvége 27.8%-ot tett ki, akkor a jelen tárgyalt produkciónak 110 millió dollárra is jó esélye van. Ha a mostani, alig 20%-os negatív változást (ami egyébként 25 millió dollárt jelent) további hasonló arányok követik, akkor ennek nem is lesz akadálya.

Új bemutatók
Bruce Willis sajnos már nem képes önerejéből eladni egy filmet. Ezt persze már tudjuk egy ideje, de a HASONMÁS (Surrogates; hazai bemutató: október 1.) helyzete azért speciális, mert a komoly sikereket elkönyvelt DIE HARD 4.0 - LEGDRÁGÁBB AZ ÉLETED után érkezik, s a vártnál alacsonyabb, 15 milliós startja bizonyosságot szolgáltat afelől, hogy a két éve vetített filmben a főszereplő mellé kellett a cím is. Az ötrészes, 2005-től publikált képregény-sorozatból készült film alapvetése önmagában érdekfeszítő lehet, de a műfaj és adott sztárjaik box office története igen viszontagságos. Emlékezzünk: míg 2002-ben sztárrendező és sztárszínész együttes ereje sem volt elég ahhoz, hogy a KÜLÖNVÉLEMÉNY igazi siker legyen otthonában, addig Will Smith tett róla, hogy az ÉN, A ROBOT röpke három nap alatt félszáz milliót termeljen a Foxnak (hozzá kell tenni, hogy Smith azóta is növelte értékét, így a film most, öt évvel később a 144 millió helyett akár 200 milliót is megkeresett volna). E két példa mellé ha hozzávesszük, hogy tavaly ilyenkor a SASSZEM bizony kétszer annyi pénz szedett össze, mint a Disney 80 milliós vállalkozása, akkor már egyértelműen látszik a kudarc. Az ok részben az erőtlen, félrefókuszált marketingben keresendő, és fájdalom kijelenteni, de visszatérve az elejéhez: Bruce Willis személye ma már a leginkább mozizó, fiatalabb korosztályból komoly közönyt vált ki. Az persze őket érdekli kevésbé, hogy a HASONMÁS kritikai vonalon is csak gyenge közepes osztályzatot kapott: a Rotten Tomatoes jelentése szerint 70 újságíróból csupán 26 értékelte a filmet 5-nél magasabb pontszámmal, ami 37%-os pozitív-arányt jelent. Az internetfelhasználó nézők egyelőre 7 csillag felett tudják a produkciót az IMDb-n, de ez csupán pár száz szavazó véleményét tükrözi (az aeonfluxé itt található). Jonathan Mostow rendező bevételi szempontból pályája legeredménytelenebb darabjával kénytelen szembesülni, hiszen a HASONMÁS nem fog 40 milliónál sokkal többet gyűjteni.

Az elmúlt évben tetőfokára hágott a musical-láz. A MAMMA MIA! és HIGH SCHOOL MUSICAL 3: VÉGZŐSÖK szépen teljesítettek az észak-amerikai jegypénztáraknál, azonban népszerűségük nemzetközileg volt igazán kiugró. Az 1980-ban készült, hat Oscar-díjra jelölt HÍRNÉV újrájának ez valószínűleg fordítottan állt volna, tekintve a közeget és a teljesen ismeretlen szereplőgárdát, azonban a jó egy éve halogatott produkció már az amerikai piacon is elvérezni látszik: az új HÍRNÉV (Fame; hazai bemutató: december 10.) mindössze 10 millió dollárt gyűjtött össze a hét legszélesebb premierjeként több mint 3000 moziból. Rossz hír ez az MGM-nek, annak ellenére, hogy csak 18 milliót költöttek a film legyártására, s a reklámra bármennyit is, az egészen nélkülözte az hatékonyságot. A szép, színes poszterek a táncos-dalos filmekért megvesző tizenéveseknek a 29 éves eredetiből vett, számukra nagyrészt semmitmondó idézetekkel operált, míg az előzetes egy HIGH SCHOOL MUSICAL / STEP UP másolatra emlékezteti azt is, aki tisztában van az időrenddel. Mindezek mellett már felesleges megemlíteni azt, hogy a kritika rendesen helybenhagyta a produkciót: a 27%-os átlaghoz fűzött konszenzus szerint a vágás és a jellemek rendetlensége mellett ez a túlzott megfelelni akarás okozza film vesztét. A stúdió tehát annyit nyert a remake-kel, amennyi energiát fektetett bele. Örök élet helyett 15 perc hírnevet, s maximum 25-27 millió dollárt.

Kevés manapság az űrbe helyezett sci-fi horror, még kevesebb a jó. A jelek szerint az amerikai-német koprodukcióban készült PANDORUM is inkább csak az elsőnek felel meg, de a műfaj szerelmeseit feltehetőleg magába szippantja az Overture Films bemutatója. Ennyit megenged a Rotten Tomatoes a 48%-os értékelés mellett, ami amúgy egyelőre csak két tucat ember véleményét tükrözi. Az IMDb-n ezzel szemben 8 csillag felett tartózkodik a film, s bár itt is alacsony az eddigi értékelők száma, érezhetően kedvenc lesz a weboldalon, s 7 csillag alá nem süllyed. De mi jut manapság egy ilyesfajta, meglehetősen kemény filmnek a mozibevételekből? Nem sok. Nem fektetett több tízmilliót a film népszerűsítésébe az Overture, viszont a 2500 mozi azért mindenképpen többet sejtetett nevetséges 4 millió dollárnál. Ebből nagyon gyenge átlag következik, s tízmillió alatti vég. Dennis Quaid és Ben Foster (akinek alakítása újfent meggyőző a hírek szerint) ennél nagyobb közönséget érdemel, de úgy tűnik, az amerikaiaknak most egy időre elegük van a horrorból és erőszakból, hisz' az utóbbi időkben bőven kivették belőle a részüket. A gyártó Impact Pictures feltehetően törli a folytatásokról alkotott elképzeléseit.

Korábbi filmek
A DERÜLT ÉGBŐL FASÍRT mellett AZ INFORMÁTOR! is sokakat csábított a mozikba ezen a hétvégén is, legalábbis a nyitány arányában. Steven Soderbergh filmje a negyedik helyen áll, összbevétele pedig túllépett a 20 millión. Ez mondjuk nem nagy eredmény, főleg attól a Matt Damontól, akit nem is olyan régen a legjobb befektetésnek választottak odaát, a gázsija dollárjaira jutó bevétel szempontjából. A LOVE HAPPENS közel felezi első hétvégéjét, ahogy az ÖRDÖG BÚJT BELÉD is majdnem 50%-ot veszít amúgy is lehangoló indításából.

Egy éve ilyenkor a már említett SASSZEM vette célba a százmilliós határt, amit egy határozott rajtot követően be is vett. Az idei felhozatal nem tudott felérni hozzá, így 5% körüli elmaradást jegyez a box office az első 12 helyezettet tekintve.

Ami jön
Október, emellett különböző vígjátékok. Az ötösfogatot a ZOMBIELAND vezeti a nagyon cool Woody Harrelsonnal, míg Ricky Gervais szokásos humorát hozza a THE INVENTION OF LYING-ban, remélhetőleg több sikerrel, mint a tavalyi KÍSÉRTETVÁROS esetében. Drew Barrymore rendezőként mutatkozik be a WHIP IT-tel, Michael Moore folytatja ismert tevékenységét, a Disney pedig újrázik a TOY STORY mindkét részével, 3D-ben.

A Top 10
1. Cloudy with a Chance of Meatballs ($25.0m/$60.5m)
2. Surrogates ($14.9m/$14.9m)
3. Fame ($10.0m/$10.0m)
4. The Informant! ($6.6m/$20.7m)
5. I Can Do Bad All By Myself ($4.8m/44.6m)
6. Pandorum ($4.4m/$4.4m)
7. Love Happens ($4.3m/$14.7m)
8. Jennifer's Body ($3.7m/$12.5m)
9. 9 ($3.0m/$27.2m)
10. Inglourious Basterds ($2.7m/$114.4m)

updated: 2009. szeptember 29. 13:57

Címkék

horror musical box office animation sci fi bruce willis action surrogates children movie

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr964537121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2009.09.28. 07:53:50

el is áll a fasírt-eső, amint a toy story-k visszatérnek a 3D-s vásznakra. apropó 3D: már nem olyan friss hír, de az UNDERWORLD 4 és a RESIDENT EVIL 4 is 3D-ben jn. *ásít* bruce willist sajnálom, a filmjét viszont nem.

Racoon 2009.09.28. 09:07:16

a Pandorum magyar bemutatójáról van hír? hol lehet utánanézni(imdb-n nem találtam)

Daemiaen 2009.09.28. 11:35:50

Hová lett az első négy hónap frenetikus lendülete, amikor a filmek 90%-a olyan eredményt ért el, amire senki sem gondolt volna? Olyan filmek véreznek el szeptemberben, amelyek látatlanban is többet érnek számomra, mint a nyári eventek a horizonton.

Ismeretlen_1068 2009.09.28. 12:53:17

a SURROGATES közéjük tartozik?

Daemiaen 2009.09.28. 13:01:37

Persze. Sokkal jobban várom, mint egy Wolverine-t vagy egy kituggyamit.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása