aeon flux

ready for the action now, danger boy?

beszámoló: avatar day (#2) Zalaba_Ferenc
2009. augusztus 22. 22:02:14

Kategória: 33 komment

Nem vagyunk jóban a hype és én. Túlságosan sokszor rontotta már el a filmélményt ahhoz, hogy ismételten bedőljek neki, az utóbbi időben inkább "csendben várok" a kiszemelt alkotásra. Az Avatar körül már most hatalmas felhajtás van, pedig a nagyközönség még csak a napokban találkozhatott először a forradalminak kikiáltott CGI-csodával egy bődületesen rossz teaser formájában.



Nem vagyunk jóban a hype és én. Túlságosan sokszor rontotta már el a filmélményt ahhoz, hogy ismételten bedőljek neki, az utóbbi időben inkább "csendben várok" a kiszemelt alkotásra. Az Avatar körül már most hatalmas felhajtás van, pedig a nagyközönség még csak a napokban találkozhatott először a forradalminak kikiáltott CGI-csodával egy bődületesen rossz teaser formájában.

Igen, a teaser a fotorealisztikus karakterek helyett Dr. Manhattan és egy szamár szerelemgyerekével riogat, helyenként pedig a Speed Racert is megszégyenítő színkavalkáddal bombázza a mit sem sejtő nézőt. Nem erről volt szó, na. Ha egy korszakalkotó CGI-filmet ígérnek soha nem látott részletességű karakterekkel, akkor ne akarjanak egy felturbózott PS3-as játékot lenyomni a torkomon, mert a végén még elkezdek öklendezni.

Cameron '97-ben még a világ ura volt, de az elmúlt 12 évben nem rendezett nagyjátékfilmet. Bármennyire impozáns eddigi pályafutása, a sok búvárkodás után én egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy ott folytatja, ahol abbahagyta. Tudom, arra várt, hogy a technika olyan szintre fejlődjön, ami már lehetővé teszi víziója megvalósítását, de ez még édeskevés az üdvösséghez. Nincs az a technikai bravúr, ami feledtetni tudná a rosszul megírt dialógusokat, épkézláb forgatókönyv nélkül egész egyszerűen nem lehet kiemelkedő filmet készíteni. És ez az, ami a legjobban aggaszt, ugyanis a közel 3 órás játékidőt nem lehet alibi-storyval kitölteni, a sokszor kényelmetlen és a szemet rendesen megterhelő 3D-s szemüveget csak a jól megírt dialógusok és a hús-vér karakterek tudják fent tartani, ellenkező esetben tömeges népvándorlásra lehet számítani.

Erőteljes fenntartásaim vannak a produkcióval kapcsolatban, de ezek sem tántorítottak el az Avatar-napon való részvételtől. IMAX digital 3D és hatalmas vászon helyett Dolby 3D és kis vászon fogadott egy ajándék Coke Zeroval, valamint a szokásos szemüveggel. Cameron rövid bevezetőjéből megtudhattuk, hogy a film első feléből láthatunk majd apróbb részleteket, amik nem lőnek le semmilyen fontos kulcsmomentumot, csak amolyan technikai demóként funkcionálnak.

Az apróbb szegmensek részletes ismertetése helyett inkább az átélt élményből szeretnék nektek egy kicsit átadni, mert a vásznon látottak gépies felsorolása kevésbé érdekes egy ilyen filmnél. Nem tudom, ki hogy van vele, de a 3D-s filmeket úgy szeretem nézni, ha a vászon kitölti az egész látómezőmet (szemben van a közepe) és így én is részese lehetek az alkotásnak. Az Avatarnál ez még nagyobb szerepet kapott, ugyanis a 3D-hatás oldalról vagy túlságosan fentről közel sem üt akkorát.

A Pandora bolygó felszínén játszódó rövid jeleneteknek elképesztő hangulata van, a környezet kidolgozottságára csakis a legmagasabb jelzőket lehet használni, ugyanez viszont nem mondható el a karakterekről. A kék szamáremberek impozánsabbak, mint az előzetesben, de a designjukkal képtelen vagyok megbékélni. Rendkívül unszimpatikusak és hülyén néznek ki, ez pedig iszonyatosan megnehezíti a velük való azonosulást. Tökéletes mimika ide, élettel teli szemek oda, mindez hiábavaló, ha a drámai jelenetek rajtuk buknak el. A 3D hatásos volt, bár a rövid részleteknek köszönhetően csak egy kis ízelítőt kaptunk a "forradalmi" látványvilágból, három órás dózisban, normális időrendben és IMAX digital 3D-ben biztos lélegzetelállító lesz.

Gyorsan eltelt ez a 15 perc, de így is feltűnően sok jelenet volt ismerős máshonnan (Jurassic Park, King Kong, Pocahontas, Halo, Delgo), remélem a kész alkotás azért nem egy hommage-gyűjtemény lesz, hanem egy bivalyerős történet szájtátós látványvilággal kiegészítve. Az Avatar kötelező mozis esemény, de nem lesznek miatta álmatlan éjszakáim december 18-ig.


Címkék

avatar trailer animation sci fi beszamolo james cameron brumi 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr584537031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DCIJB 2009.08.22. 22:44:03

A harmadik bekezdésen egy jót nevettem. Mikor került ki olyan film Cameron keze alól, aminek szar vagy legalább közepes a forgatókönyve? Soha! Az Avatar látványvilága, effektjei lehet, hogy borzalmasak lesznek a kész filmben, de semmi kétségem afelől, hogy a történet nem hagy majd kívánni valót maga után.

Ismeretlen_84013 2009.08.22. 22:46:53

Nem mondtam, hogy Cameron írt valaha rossz forgatókönyvet, de attól még most elkezdheti. :)

Ismeretlen_16964 2009.08.23. 00:17:11

Állítólag a Piranha 2: Repülő gyilkosok forgatókönyvét is ő írta, álnéven ;)

Ismeretlen_1068 2009.08.23. 00:18:53

nekem a "hupikék elfekkel" abszolút nincs gondom, de bízom benne, hogy december végére az emberek nem egyszerűen megszokják ezeket a figurákat, de meg is szeretik őket. ami a hájpot illeti: még 116 nap. :)

Ismeretlen_1068 2009.08.23. 00:32:03

ide tartozik egy programozó megjegyzése a játékintrós hasonlítgatásokhoz: "Szóval azt gondolom hogy azért anyázzák sokan a CG-t, emlegetnek game intro színvonalat, mert nincs széjjelcseszve a kép mindenféle poszt szűrőkkel, amitől valójában sokkal közelebb van a valóságoshoz. Egy trópusi esőerdőben vagy egy óriási korallzátonyon is ilyen színek és tiszta képek fogadnának, és Pandora ezekhez akar hasonlítani, egy még érintetlen paradicsomi állapothoz..."

img · http://notwo.org 2009.08.23. 03:01:59

Hát nem tudom... mennek a gonosz emberek megszállni a bolygót, az egyik felderítő pedig elkavarodik, beleszeret a kék lányba, aztán együtt bevédik a planetet a megszállók elől. Nem szeretnék csalódni a filmben, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen sablonos vázra építkező sztorinak legyen mélysége. Egyre inkább gondolom úgy, hogy egy techdemo lesz az egész (mint a Crysis a játékiparban).

Pallaglamma? · http://livescore.com 2009.08.23. 08:46:37

AE: ez az esőerdősdi egy kamu, de valami kibaszott pregnánsan világít rá, hogy mi _A_ kép a mediatizált társadalomban, és mekkora a hatalma.

Ismeretlen_1068 2009.08.23. 09:01:03

pallaglamma: hogy tetszett mondani?

efes · http://asanisimasa.blog.hu 2009.08.23. 11:07:44

Nyilván arra céloz 'p', hogy túl szépek ezek a képek ahhoz, hogy igazak (értsd: valóban esztétikai értelemben véve jók) legyenek. Azért ezek a képek tömény giccset sugallnak, és akkor még szót sem ejtettünk a forgatókönyvről. ellenben szép színesek, csábítóak, SZEMKÁPRÁZTATÓAK, mint a tűzijáték. Panem et circenses. Az emberek persze, hörögnek, de hát kinn voltak kétmillióan a tűzijátékon is. Annak meg aztán volt értelme, sok...:) Viszont szép, színes, tagadhatatlan. :))) A tenger alatti táj viszont még ennél is élénkebben színes, még a Vörös-tengernél is, láttam. A dzsungel szintén, azt is láttam.

efes 2009.08.23. 11:12:45

Olyan ez, mint ha valaki azt mondja, a világ legjobb festője Boris Vallejo. Közben fogalma sincs Picassóról, Da Vinciről, Otto Dixről, Turnerről vagy éppen a most 105 évesen is kiállító!!! Lossonczy Tamásról, hogy csak néhány baromira különböző 'világ legjobb festői' említsek.

EddyDean 2009.08.23. 12:09:04

Cameron mesternek meg kellett volna néznie a District 9 című filmet, mielőtt nekiáll ennek a műanyagmozinak. Az a film kb mindent tartalmaz, ami a Haloból, akarom mondani az Avatarból hiányzik majd. Amúgy a fent említett festők szvsz nem azért dolgoztak, hogy 300 millió dollárt kaszírozzanak a nép egyszerű gyermekeitől. Bár talán Vallejo kivétel, persze jóval kisebb kaliberben, mint 300 miska.

Ismeretlen_122608 2009.08.23. 12:38:02

Kemény Husi: Neeem...Ő rendezte...vagy 8 napig dolgozott rajta és azóta az Ő neve alatt fut a dolog, pedig nem sok köze volt hozzá... :) Nemrégen láttam egy videót, amiben beszél róla. http://www.youtube.com/watch?v=pQpDD6w6KOs 6:35-nél kezd el beszélni róla és 7:10-tól jön a lényeg :)

Ismeretlen_1068 2009.08.23. 13:37:19

efes: mostanában minden film tök sötét, vagy szanaszét van szűrőzve vagy kézikamerázva, vagy digitális kamerával rögíztve, stb-stb. korábban cameron is nagy pártolója volt a kék-ezüst-fekete-fehér színkompozícióknak, szóval lehet, hogy a fentiek miatt érz mindenki szokatlannak, nem tetszőnek a színpompás világot.

Deadly 2009.08.23. 16:33:46

"valami kibaszott pregnánsan világít rá" ezt én szállóigeként fogom használni, annyira tetszik. :D amúgy hogy ON is legyek: nincs senkinek Artur és a Mimimoyok érzése Avatarral kapcsolatban? egy nagynevű rendező kvázi mesefilmje, akitől máshoz vagyunk szokva. mondjuk a Minimoys se rossz film, csak más, nem nekünk/hozzánk szól. én azt várnám a rendezőktől, hogy velünk együtt fejlődjenek és nekünk készítsék a filmjeiket, ne pedig új korosztálynak. Baynél is ez látszik, a Transformers már a mostani 10enéveseknek készült, pedig régebben az akciófilmjei főleg nekünk. vagy csak én lettem idősebb és ők mindig is ehhez értettek?

galahad 2009.08.23. 18:47:07

azért azon a hajamat tépem hogy Cameron is Lucas nyomdokaiba lépett és ilyen elvetemült CGI-báró lett. Amikor nem képesek egy vizestartályt meg egy (mozdulatlan!) bábut megcsinálni és bevilágítani műteremben hanem ugyanezt kiadják a render-mókusoknak az már tényleg a világ vége szerintem (akárhogy szenvednek vele csak közelíteni tudnak a 100%-hoz de sose lesz az igazi - arra még 5-10 évet várni kell és kérdés hogy egyáltalán szükséges-e). vagy legalább pusztán néhány közelképen maszkos/sminkelt emberekkel játszatni a kék lényeket. vagy megcsinálni egy nyomorult tópartot néhány műnövénnyel meg ködpárával... (arról nem is beszélve hogy a vízfelületek meg pláne a tűz és főleg ezek interakciója a karakterekkel még mindig nagy falat a számítógépeseknek, mint azt ékesen példázta a pénteki vetítés is) A 100% cgi-nek pedig olyan jeleneteknél van létjogosultsága amikor a légiflotta csatát vív a repülő gyíkokkal a gigászi kanyonokban vagy élőben kivitelezhetetlen mozgásokat kell kreálni stb... A Gyűrűk Ura azért varázsolt el mindenkit mert a sok komputergrafika mellett baromi mennyiségű "kézművességet" is belepakoltak a filmbe és a kettőt jó szemmel, arányosan vegyítették - az Avatarból egyelőre ezt hiányolom a legjobban.

Ismeretlen_1068 2009.08.23. 23:11:33

deadly: luc besson, mint nagynevű rendező? az már elég rég volt... tudom, nem sokkal régebben, mint a TITANIC, na de legalább cameron közben nem adta el a lekét kilóra. :)

Ismeretlen_1068 2009.08.23. 23:14:42

"A Gyűrűk Ura azért varázsolt el mindenkit mert a sok komputergrafika mellett baromi mennyiségű "kézművességet" is belepakoltak a filmbe és a kettőt jó szemmel, arányosan vegyítették." ebben azért van valami, viszont mióta peter jackson látta, hogy cameron mire képes az AVATAR-hoz kifejleszett technológiai újításaival, eljárásaival, kameráival, stb. szépen átvette az egész hóbelevanct, s most spielberggel együtt így készíti a TIN TIN-filmeket.

vargatom 2009.08.24. 02:39:09

Galahad Alapvető probléma a Cg és a maszkok, bábok együttes használatánál, hogy képtelenség egyformára megcsinálni őket. Egy bábról elhiszed könnyen, hogy fizikailag létezik, de csak egy báb, sosem fog élettel megtelni. A CG lény meg sokkal élethűbben mozoghat, finomabb arcjátékot, gesztusokat tud produkálni, különös tekintettel a szemekre. De ha a kettőt keverik, az mindig látszani fog és zavaró lesz. Nézd meg a szerencsétlen Abe Sapient a Hellboyban - Doug Jones szinte semmit nem lát a maszkból, emlékezetből fordul a kamera felé, pedig profi tánc- és pantomimművész. És sok jelenetben bizony látványosan CG-vé alakul a hülyén gyűrődő gumikezeslábasos ember. Ha Del Toro tehetné, biztos megpróbálkozott volna valami jobb megoldással is. Nem mellesleg, a Hobbit készítésénél ugyanezt az eszköztárat és stábot fogja ő is használni, mint Cameron. A helyszíneknél pedig még inkább indokolt a 100% CG, a sztereo megjelenítés miatt ugyanis borzasztó nehéz az élő és a számítógépes elemeket keverni. A szereplőket pl. képtelenség lenne a korábban kidolgozott trükkökkel belekeverni a valós párába... itt ugyanis szinte szó szerint mindent kétszer kell megcsinálni a jobb és a bal szemhez, és a 2D-ben működő trükkök azonnal szétesnek. Hidd el, Cameron nem hülye a VFX témához, és nem perverziók vezérlik a döntéseiben... ezeknek a döntéseinek egytől egyig megvan a maga oka, legyen bár technikai vagy koncepcióbeli. Ja, és ha megnyugtat, a Weta Workshop azért amit lehet, azt belerakott ebbe a filmbe is...

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.08.24. 11:13:19

"Alapvető probléma a Cg és a maszkok, bábok együttes használatánál, hogy képtelenség egyformára megcsinálni őket" Itt máris ellent mondasz magadnak, ugyanis a CGI és az élőszereplős jelenetek között még nagyobb a kontraszt. A maszkok pedig - profik kezében - igenis megtelnek élettel (gondolj Tim Curry-ra a Sötétség Démonaként) és korántsem olyan plasztikusak, mint a számítógépes animációk.

galahad 2009.08.24. 14:39:23

vargatom: egy kis részével egyetértek a leírtaknak és a sztereoszkopikus felvétel is minden bizonnyal lényegesen bonyolultabbá teszi az összemosást, tehát tényleg csábítóan hangzik hogy "akkor adjuk ki az egészet a cgi-részlegnek és kész" - de sajnos (szerencsére?) egyszerűen még nem tartunk ott, ez látható az avataron is "De ha a kettőt keverik, az mindig látszani fog és zavaró lesz" - értem mire gondolsz, de nem egészen... Főként nem is arra gondoltam hogy egy beállításon belül kéne keverni a dolgokat, hiszen az valóban nagyságrendekkel problémásabb a 100% cgi-nál, hanem egyszerűen 1-2 valódi, kézimunkás snittel központozni, felszeletelni a dolgot a percekig tartó komputer-massza helyett, amit tudat alatt mindenki érez még a legeslegprofibban megcsinált szekvenciákon is. Nem is az a lényeg hogy egy jelenetsor "tökéletes" legyen, hanem hogy "elhidd" hogy igazi. Amikor egy képen vagy egy képsorban van legalább egy "valós" elem (ez bármilyen viszonylatban igaz makett vs eredeti, cgi-hoz képest egy báb/művégtag stb), az mindig kicsit becsapja az embert és visszamenőleg hitelesíti a többit is - ez az amit olyan szenzációsan kiaknáztak a GyU-ban: "agyatlan" renderelés helyett minden egyes jelenethez valami spéci, okos és hatékony ötlettel előállni, ha végignézed a werkfilmeket el lehet ámulni azon hogy mennyiféle (főként optikai) trükkel csapták be a nézőt pl. a hobbitok nagyságát (törpeségét) illetően "Hidd el, Cameron nem hülye a VFX témához, és nem perverziók vezérlik a döntéseiben..." tudom hogy nem perverziók vezérlik, hanem a technokrata és kísérletező énje ami adott esetben felülkerekedik és háttérbe szorítja a művészi énjét:))

Ismeretlen_114557 2009.08.24. 14:45:11

Sziasztok! A 2 perces trailer annyira engem se vett le a lábamról (nem azt mondtam, hogy szar!!), viszont azt nem értem, hogy rengetegen jönnek a rossz forgatókönyv, sablonos történet, stb kifejezésekkel. Most vagy túl sok a bennfentes hollywoodban ill. Cameron háza táján, vagy rengeteg a távolbalátó filmesztéta zseni. Félreértés ne essék: én sem estem tőle hanyatt, de ebből az egyszerű alapszituból rettenetesen jót is lehet csinálni. Mondok egy példát: Aliens. Egy a sok közül, amit Cameron mesterművének titulálnak. Lássuk be, ezt a filmet sem a bonyolult sztorijáért szeretjük (én legalábbis biztos nem). A forgatókönyv? Nostromo helyett LV-426, egy helyett sok szörny, lassan fogyó legénység, és Ripley, aki megint lerendezi a főmumust. Roppant eredeti, mit mondjak... és mégis zseniális, iszonyatosan hangulatos és még sorolhatnám a közhelyeket. A kék lényekkel engem sem fogtak meg, amikor még hónapokkal ezelőtt láttam 1-2 kiszivárgott concept rajzot, viszont a trailerben valamiért nem idegesítettek annyira. Ja, és hogy mondjak én is egyet arra, hogy mire emlékeztet a Matrixos APU, Pocahontas, stb, mellett: az Unreal c. játék első részére. A színes világ, meg az őslakók miatt. Utóbbiakat Nali-nak hívják (az Avatarban pedig Na'vi a nevük).

vargatom 2009.08.24. 16:41:09

Én arra gondolok, hogy ha egymás után következő két jelenetben különböző technikákkal valósítanak meg valamit, tehát mondjuk az egyikben még egy báb a navi, a másikban meg már CG. Ilyenkor a kettő közti különbségek ordítóan nyilvánvalóak lennének, és ez sokkal jobban kirántana a film világából, mint ha végig csak kilencven-akárhány százalékos, de egységes módszerrel - jelen esetben a CG-vel - dolgoznak. Egyébként meg ahol lehet, ott igenis fognak kellékeket használni a Weta Workshop elmondása szerint. Ráadásul a navik testfelépítése eleve olyan, hogy képtelenség lenne beöltöztetett emberekkel megcsinálni... a bábokat pedig 5-10 ember közös munkájával kell mozgatni. Szóval köze nincs a színészi játékhoz, nagyjából arra alkalmas hogy akkor most ordítson a monszta vagy forgassa a szemét. A CG sem tökéletes, én nem állítom ezt. De messze nem is olyan rossz, mint amilyennek itt be akarják sokan állítani, és sokkal-sokkal alkalmasabb a színészi játék finomságainak visszaadására, mint a maszkok. Legyünk már őszinték, ami a nyolcvanas években még lenyűgözőnek hatott, az ma már szinte minden esetben nevetséges - összegyűrődő gumibabák, éppen hogy orra nem eső vagy falnak nem vakoskodó színészek, akik nagyjából két arckifejezést tudnak használni, és még sorolhatnám. Mindegy hogy Alien, Tim Curry vagy Yoda, aki most látná először, sosem fogadná el őket. Akkoriban ez volt a legjobb, de még így is inkább azért hittük el, mert el akartuk hinni... A plasztikus jelző rossz használatáért meg nagy fekete pont mindenkinek... Nem azt jelenti hogy műanyagos, hanem pont azt, hogy térbeli.

Galahad 2009.08.24. 17:30:21

"ha egymás után következő két jelenetben különböző technikákkal valósítanak meg valamit, tehát mondjuk az egyikben még egy báb a navi, a másikban meg már CG. Ilyenkor a kettő közti különbségek ordítóan nyilvánvalóak lennének, és ez sokkal jobban kirántana a film világából, mint ha..." na ez az amiről lehet vitatkozni de szerintem (ha mindkettőt viszonylag magas szinten csinálják meg) a hatás inkább összeadódik, mintsem rombolják egymást - pont erről írtam az előző hozzászólásban "a CG-sem tökéletes..." -bekezdés nekem főként nem a na'vik-kal van bajom (a műtőasztalos rész a kameramozgással együtt tényleg szenzációs volt 3d-ben!) hanem az egyéb szörnyekkel, járművekkel, meg a műanyag dzsungellel... mintha mind "csuklóból" lennének lenyomva, csupa olyan dolog ami pedig standard feladatnak mondható de a brutális mennyiség miatt vagy nem tudom miért, bántóan elnagyoltak sok helyen (reméljük ez még változik decemberig) Az Alienről annyit: egy durván megcsinált nyálkás gumibáb ezerszer parább akármilyen cgi-nél, mégha bénábban mozog is:) és ezt komolyan gondolom:) ha nem mozog/fut/ugrik a delikvens, és nem karakterként szerepel a filmben (Gollam) akkor szvsz nem kéne reflexből a számítógéphez nyúlni

klogg 2009.08.24. 19:55:45

bitbandita: Unreal, igen!!! Nekem is ez ugrott be. Annak mekkora fílingje volt már, pedig néhány pixelből állt a kép... De mit is szaporítom a szót, mingyár fel is tolom a gépre, és nekiesek.

Ismeretlen_1068 2009.08.24. 22:16:39

galahad: el fog jönni az az idő, amikor a CGI annyira alapvető része lesz a filmeknek, hogy már az lesz zavaró, ha valaki bábozik, protéziseket gyárt vagy optikai trükköket vet be, mert hát ezek többségén is látszik, hogy ezek nem igaziak, csupán arról van szó, hogy mi ezeken nőttünk fel, s nehezebben vesszük be a technológiai váltást. tíz éven belül ez teljesen megváltozik, s a legtöbb moziba járó nevetni fog rajtunk, hogy mit károgunk itt a gagyi trükkjeinkkel. :)

Ismeretlen_1068 2009.08.24. 22:24:40

galahad: az a baj a CGI használatával a horror zsánerében, hogy a rendezők egyszerűen nem tudják visszafoni magukat. beugrik példának a SILENT HILL. elképesztő látványvilággal bír, hihetetlenül jó karakterek vannak benne, de a film mégsem ijesztő, mivel mindenből rengeteg van. egy lángoló bébi szerintem sokkal ijesztőbb, mint ezer. de csak ha egy CGI-szörnyed van, szinte biztos, hogy idióta módjára megindul, kalimpál, elrugaszkodik a talajtól, pedig sokkal, de sokkal ijesztőbb lenne, ha megőrizné a nyugalmát és szépen lassan hömpölyögne feléd. régen nem tudták rázúdítani a szörnyeket az áldozatokra, nagyobb hatást is értek el. de említhetném a RINGU-t, amiben a csajszi mászik hátafelé, elég lassan, de azért határozottan - aztán ezt fordítva játszották le, s egy fél világ összecsíkozta tőle a nacit. a lényeg a lényeg: lehet jól is használni a CGI-t, csak még meg kellene tanulni.

Ismeretlen_1068 2009.08.24. 22:26:07

néhány pixelből lenne az UNREAL? jó rég volt, de anno tátott szájjal néztem a grafikáját. (maga a játék baromi gyenge volt, de nem is az volt a lényeg. :)

klogg 2009.08.24. 23:35:15

Doom 1-nél, Quake 1-nél jobb, persze: http://www.gamingwithchildren.com/2008/07/30/retrospective-unreal-1998-pc-fps/

Galahad 2009.08.25. 11:02:51

AE (26): pontosan:) +említhetném még a Terminátor klasszikus négykézláb mászós jelenetét :)

Melllvar 2009.08.25. 13:30:22

SZVSZ a sci-fi azota halodik, hogy arra megyunk ra, hogy minel tobb robbanas meg urrobotzombi legyen bennuk. (Igen, az uj Star Trek sux.) Nem (csak) errol kellene szolnia a dolgoknak. Nehezen tudok Cameronert lelkesedni, latva, hogy pl mennyire inferior az Aliens a Scott-fele mestermuhoz kepest. Irta valaki, hogy total kopipeszt az egesz, csak minden kicsit nagyobbat szol. True Lies, Terminator 2, Titanic, Aliens - en itt csak egy rendkivul tehetseges Michael Bay-t latok. Sokunknak megindult ezekre a filmekre a nyalelvalasztasa amikor kolykok voltunk, de azert c'mon, lehet ennel tobbet is. Sztoriszinten. Pontosan ezert nem tartom teljesen megalapozatlannak a karogast a genericnek tuno Avatar-plot miatt. Amugy ha mar egyszer hype-os blogra kommentelek, akkor legyen Forza District 9 :) Tole inkabb varom a nagy fordulatot. Az Avatar nekem eddig max eyecandy. Peace.

Ismeretlen_1068 2009.08.25. 13:45:31

azért jó nekem, mert egyszerre lelkesedem az AVATAR-ért, az őj STAR TREK-ért (nem a robbantgatások száma miatt jó film) és DISTRICT 9-ért. michael bay-nek pedig soha nem voltak olyan erős karakterei, olyan egyedi egyedi ötletei és olyan magával ragadó atmoszférájú filmjei, mint cameronnak. ha van akció és sci-fi, ami nem csak kölyökként élvezhető, akkor cameron fel tud mutatni jó néhányat.

frmn 2009.08.31. 12:51:54

Bevallom, irigyellek benneteket, hiszen úgy tűnik, itt már mindenki látta a filmet, és tisztában van a történet teljes egészével. Hol lehet megnézni a filmet?

Ismeretlen_84013 2009.09.01. 01:12:09

Miért kellene mindenkinek remegve várnia a tévedhetetlen rendező- és írózseni legújabb alkotását? Tényleg elismerésre méltó Cameron eddigi pályafutása, de az elmúlt 12 évben - a saját nyilatkozatain kívül - SEMMI sem utalt arra, hogy itt a technikai forradalmon kívül valami másról is szó lehet. Hadd legyünk már egy páran szkeptikusak a történettel kapcsolatban és ne kelljen már mindenkinek az Avatar-vagonra felszállni. Honnan tudod te azt olyan biztosan, hogy ez a 3 órás monstrum nem a TF2-vel fog versenyezni a legtöbb bevételt elérő szar film kategóriában? Engem valahogy a teaser és az Avatar-day nem győzött meg ennek ellenkezőjéről.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása