Bloody brutal.
Az exploitation végképp kimászott a videolimbóból. Most már bárhol belefuthatsz olyan kegyetlenkedésbe, amely régebben csupán elvetemült filmgeekek között körbeadott tiltott gyümölcs lehetett. Emlékszem, egy évtizede még alig-alig tudtunk olyan filmet idézni, melyben a horror kimászott a politikai korrektség álszent álcája mögül, s teszem azt, gyerekeket gyilkolt. Aztán jött az UNTOLD STORY, az EL ESPINAZO DEL DIABLO, mi több, még olyan plázatöltelék akciófilmek, mint a JOHN RAMBO is fiatalkorúakat marcangolt apró darabokra. Mivé lett a világ?
Az EDEN LAKE új szintre helyezi ezt a borzasztó motívumot, ugyanis ezúttal nem a végtelenül sötét lelkű gyilkos akarja a gyerekek vérét ontani, hanem te, a néző.
Harmincas forma pár (Kelly Reilly és Michael Fassbender, google 'em up!) érkezik a címben szereplő, elhagyatott tóhoz, hogy mindentől távol, kettesben töltsenek el egy kellemes hétvégét. A parton feltűnik egy fiatal kölkökből álló brancs, s nem szépítek: tirpák viselkedésükkel folyamatosan zavarják a páros pihenését. A felnőttek persze próbálnak nyugalmat kérni, amit a kölkök sértésnek vesznek: adva vagyon az ellentét, amely egyre feszültebb lesz, végül tettlegességig fajul, s onnan nincs visszaút.
Az EDEN LAKE ugyan meglovagolja a trendeket (felfedezhetők a SAW-t idéző gornó momentumok), de inkább túlélőhorrorként funkcionál, amely jó brit szokáshoz híven naturalista, kendőzetlen és kegyetlenül gyors. A legdurvább film a THE DESCENT óta.