aeon flux

ready for the action now, danger boy?

ace! r Zalaba_Ferenc
2008. november 07. 11:58:23

Kategória: 47 komment

Hosszú morfondirozást és latolgatást követően (valamint az egyre elviselhetetlenebb ventilátor-zúgást megunva) úgy döntöttem, nekem is ideje belépnem a mobilkorszakba. Játékra ott a PS3, s igaz, hogy leginkább otthon nyüstölöm a netet, ha dolgozom és ha... megint csak dolgozom, de mégis sokkal kényelmesebb és barátságosabb, hosszú távon pedig gazdaságosabb lehet egy notebook, szóval beújítottam ezt. Mára derült csak ki, hogy milyen jó áron (tegnap még feltűnően olcsó volt, mára pedig már 60.000 ft-tal megdobták az árát - de hogy hol, az maradjon titok).

Első tapasztalatok: csend, mobilitás, simulékony használat, új munkavégzési pózok felfedezése, barátok irigykedő tekintete, ugyanakkor életem legrosszabb operációs rendszerével való küzdés. Maga az install és az azt követő, kötelező jellegű back up minimum 5-6 óra.

A Vista lomha és kényes, sok dologgal összeférhetetlen, az iTunes legújabb változata furcsa hanganomáliák kíséretében operál, Windows Mailbe nem lehet címjegyzéket adaptálni Outlook Expressből, , persze, meg lehet próbálni, ami minimum 1 órás szöszmötölés, majd folyamatosan "Nem válaszol" tetszhalálba merevedő Mailhez vezet. A kedvencek átmentése sem járt sikerrel, de még a direkt cut+paste-et sem engedélyezte, mert szerinte veszélynek tettem ki a rendszer, amúgy a Vista előszeretettel szeret minden program használása előtt kétszer rákérdezni, hogy biztos, hogy ezt akarom használni. Sem az Intéző, sem az Explorer, sem más fájlkezelő nem hajlandó megjegyezni a választott nézetet (én a részletes megjelenést szeretem, a Vista szemlátomást random módon válogat a mozaik, a kis- és nagy ikonok között). Az új Office alapból nem kompatibilis a régiekkel, mert miért is lenne az? A csicsák azonnali kiirtását követően az operációs rendszer olyan sebességgel fut, mint az XP-m 4 évnyi reinstall mentes terhelést követően egy ugyanolyan öreg rendszeren. Pozitív oldalát még nem sikerült felfedeznem. Segítsetek, hol keressem? 

U.I.: A trailerek elég jól néznek ki full HD-ben. :)

Címkék

offtopic kutyu aeonflux

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr984536008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süti 2008.11.07. 13:05:05

Még nem kerülzem közelebbi kapcsolatba a Vistával (az én öreg mesinámon haasználhatatlan), de az általad felsorolt problémák általánosak. Vista letöröl és XP felrak. Tegnap kipróbáltam a Windows 7 pre-betáját. Kényelmesen elfut az öreg gépemen, és már most sokkal felhasználóbarátabb mint a Vista. Úgyhogy én személy szerint megvárom az XP-vel a 2010-et.

Süti 2008.11.07. 13:12:14

jah, és gratula a masinához! :)

Ismeretlen_89754 2008.11.07. 13:23:47

Üdv az ACER klubban! :) Jómagam 1 éve nyüstölöm a kis aranyos Extensa 5620-am, rajta Windows Vista Ultimate ... :] S eddig még csak egyszer halt meg egy csúnya vírustámadást követően. Egyszerűen meg kell ismerni, nagyon sok progival még nem kompatibilis ellenben olyanokkal, amiknek alapban nem kellene futni rajta vígan mennek (PSCS3, Dreamweaver8) Érdekes ellentmondások :)

Lord Picard 2008.11.07. 13:43:18

Én is üdvözöllek az Acer-esek között :) Nekem Aspire 5730Z van, s Angelus-hoz hasonlóan nekem is Vista Ultimate van a gépen :) Bár még csak 3 hetes, de mivel előtte az asztalin egy évig volt Vista, jól kiismertem magam benne :) S bár tényleg van benne néhány idegesítő hülyeség (ez az állandó rákérdezés a halálom), elég jól megy a gép :) Videokártya gyenge igaz, azt majd a későbbiekben megpróbálom lecserélni/tunningolni :) Egyedül egy nagy problémám van: ACE Mega Codecs Pack-ot raktam a gépre s meghalt tőle a webcamerám :S Letöröltem a pack-ot, letöltöttem drivert a cam-hoz, úgy se ment, letöltöttem más Codecs pack-ot, úgy se moccant meg, totál elhalt :'(

neohunter 2008.11.07. 13:53:14

Jómagam Asus-ra pártoltam át, előtte Fujitsu (brr) szolgált ki. Vista-val próbálkozok a notin énis; eddig hit and miss, mindenesetre annyira nem rossz, h xp-re visszamenjek, de tuti, h az otthonin maradok a régi beváltnál. hajrá!

Ismeretlen_89754 2008.11.07. 13:53:52

A registry átka... ha egyszer valamit felteszel majd letörölsz később tutira nem fog működni úgy, ahogy kellene! Max újra telepítés után, de ki a csöcsnek van kedve fél évente ezt megjátszani? Microsoft erre találhatna már egy megoldást, vagy ellophatná az Apple-től :) A Vista amúgy is ultra kényes, a rendszerfile-ok mappáit nem is engedi megnyitni. Az automata update és a tűzfal azért egészen jó. Bár a grafika zabálja a memóriát, egyszerűen állítsd energiatakarékosra és akkor talán még hálózatról is gyorsabb lesz, nem csak akkuról!

rivera 2008.11.07. 13:54:09

Grat meg minden. En kenytelen voltam Vista-zni kb fel evet a notebook-omon, inkabb neveznem baromi idegesitonek mint rossz tapasztalatnak. Miota vissza tudtam lepni XP-re a gepem gyors, megbizhato, hasznalhato.

Ismeretlen_89754 2008.11.07. 13:57:49

que 2008.11.07. 14:31:28

off: A_E este pendulum?

stavanger · stavanger.freeblog.hu 2008.11.07. 15:09:35

A folyamatos rákérdezgetést meg lehet szüntetni, az ún. User Acces Controlt (UAC) kell kikapcsolni: Futtatás->msconfig->Eszközök->UAC letiltása, aztán reboot.

frmn 2008.11.07. 15:12:31

A Vista egy vacak, komolyan sajnálom, aki rá van kényszerítve. Tényleg, az milyen már, hogy ha veszel egy Notebookot, automatikusan ezt kapod? (persze értem én, de akkor is)

Ismeretlen_1068 2008.11.07. 15:20:59

frmn: az volt az első kérdésem, hogy lehetne-e xp-vel. az volt a második kérdésem: lehetne-e op.rendszer nélkül.

Ismeretlen_1068 2008.11.07. 15:21:58

süti: elveszítettem az XP-m felhasználói kulcsát, ha érted, mire gondolok. :)

Ismeretlen_1068 2008.11.07. 15:24:06

angelus: az upgrade egyik oka az volt, hogy megőrjített a rendszer lassúsága. ebben a masinában elég combos, bár nem világverő gépezet dohog. a teljesítményének java azzal megy el, hogy kiszolgálja ezt a lomha, összecsapott op.rendszert. ugyan használnék dreamweavert is, de jóval ritkábban mint egy levelezőprogramot...

Ismeretlen_1068 2008.11.07. 15:26:15

lord picard: az első boot során az acer szépen felpakolt egy rakás olyan drivert, feature-t, programot, amit valószínűleg az életben nem fogok használni. leszedni persze nem javallott őket, hisz házon belüli stuff, megborulhat tőle egy rendszer. hamarosan ráveti magát egy informatikus ismerősöm, s leirt róla mindent, ami nem oda való. talán a vistát is. :)

Ismeretlen_1068 2008.11.07. 15:27:42

angelus: az volt az első dolgom, hogy a vista parasztvakító, csillivilli grafikus felületét lecseréltem klasszikus windows-megjelenésre. jóval gyorsabb lett a rendszer.

Ismeretlen_1068 2008.11.07. 15:30:24

hmm, most is csinált egy érdekes anomáliát: írom a hozzászólást, klikkelnék az elküldre, erre szó nélkül bezáródik az összes explorer.

Ismeretlen_1068 2008.11.07. 15:31:14

que: a pendulum kimarad, a holnap esti breakbuli jobban izgat, főleg, hogy a hajón lesz, de még az is elég necces. i'm too old for this. :)

Ismeretlen_1068 2008.11.07. 15:33:48

stavanger: kösz a tippet. arra nincs javaslatod, hol lehet azt belőni, hogy a filerendszer megjelenítése minden odatartozó művelet esetén állandó legyen? (ahogy a bejegyzésben írtam: én a részletes megjelentést pártolom, a mozaikkal, kis- és nagyikonossal szemben.)

Pizsama · http://pizsama.blogter.hu 2008.11.07. 15:46:07

Én monitor-t újítottam a héten. Ötéves 19"-os CRT helyett egy 21,5"-os BenQ E2200HDA-t, szintén Full HD. És igen, jól néznek ki a trailerek! Gratula a géphez.

Jules152 · http://www.kutyushop.hu 2008.11.07. 18:46:36

OsX-et kell installálni rá jól! :)

oj05 2008.11.07. 18:56:40

Szerintem megbízható op.rendszer a Vista. Mármint itt az SP1-re gondolok. Szinte soha nem fagy, nem úgy, mint az XP. Az tény, hogy nem játékra való (gyengébb rendszereken), de én nem is arra használom. Ja, és nálam fontos a külső, mert szeretem, ha szép a felület, amin dolgozom.

Ismeretlen_89754 2008.11.07. 19:10:41

AE! Sajna ha mindenképpen gyors Windowst akarsz, akkor az XP-t tedd az új lótopodra. Mondom én, akinek bejött a Vista :) Mondjuk ha esetleg leszeded a Vista SP1-es talán elérhetsz némi javulást. Nálam pl. a grafikus programok, képnézegetők, net, msn, utorrent és minden futhat egyszerre, hiszen elbírja. Sokkal kevésbé lassul be, mint az XP. ezen csodálkoztam is az elején. A felesleges oldalsávot lekapcsoltam, a grafikai teljesítményéből is visszavettem -ahogy Te is tetted-, így a CORE 2 proci kicsit még gyorsabb (nem is olyan kicsit). Mert szépnek meg látványosnak baromira az a Vista, csak nem minden esetben bírja szegény notebook. :) Nem mondanám kategorikusan, hogy a Vista egy trágyadomb, de lesz ennél még jobb is! Ez most így sikerült.... Csöndesnek tényleg csöndes, azt eddig is tudtam. No meg jóval energiatakarékosabb is. Outlook expresst nem használok, ahhoz nem tudok hozzászólni :)

Ismeretlen_89754 2008.11.07. 19:12:20

Ja, a Vista 1 év használat után még nekem sem fagyott le egyszer sem!!

stavanger · stavanger.freeblog.hu 2008.11.07. 21:59:42

Nos a rövid válasz szerint: Total Commander. Alapból részletes nézet, két ablakos, ergo kényelmesebb mindenféle fájlmozgatáshoz, plusz egy-pár extra hasznos szolgáltatás (ftp, beépített fájlegyesítő) a windows exploreréhez képest. Egyetlen szépséghibája, hogy az ingyenes-legális változatnál indítás után kell egy kicsit itt-a-piros-hol-a-pirosozni... A hosszabb válasz szerint: én konkrétan kipróbáltam átállítani néhány mappám nézetét, és hát úgymaradtak (még egy nem tervezett leállás után is:). Amúgy meg, google a barátom, szóval: http://www.vistax64.com/tutorials/70819-windows-explorer-folder-view-settings.html Hát, nos igeeen, a registry-t kell kicsit bizerálni, nem a legelegánsabb, de a kommentek tanulsága szerint működik...

Süti 2008.11.07. 22:29:54

"Szerintem megbízható op.rendszer a Vista. Mármint itt az SP1-re gondolok. Szinte soha nem fagy, nem úgy, mint az XP." Nekem sosem fagy az XP. Nálam van valami gond? :)

Ismeretlen_1068 2008.11.07. 22:37:27

stavanger: ez talán furán fog hangozni, de nekem a TC mindig egy kicsit túl nihil volt... anyway, azt hiszem, beruházok egy xp-re. :)

Ismeretlen_85627 2008.11.08. 00:16:41

Jahogy nihil. Hát, az ellen nem véd:) Nekem a nagy nihil az lenne, ha lecserélném a Vista "parasztvakító" megjelenítését a szürke tálcán szürke taszkos kékcímsoros Win95 skinre. Kövezzetek meg, de szerintem a Vista szép. Nagyrészt ezért viselem el a nyűgjeit.

Ismeretlen_1068 2008.11.08. 12:51:42

igen, tényleg szép. igazából az intézőt még csak-csak becserélném total commanderre, csak az a baj, hogy az intéző tulajdonképpen ott van minden programban, tudod, amikor elmentesz egy file-t, betöltesz egy file-t, stb. és ott is zavaró a káosz, illetve az, hogy minden egyes könyvtára, minden egyes alkönyvtár esetében rendezgetnem kell. a régi érdekes módon univerzálisan adaptálta a beállításokat.

rivera 2008.11.09. 11:35:05

Nekem is tetszett, sőt a laptopomon a grafikus felület gyors is volt. A probléma hogy a driverek meg a vista nem szerettek egymast, ezert a napi 2x-i kek halal melle egy csomo erthetetlen hiba jott, pl egy darabig mukodott az mv2 player aztán többet nem, vagy képtelen volt kezelni a sleep-hibernate módokat ha lecsuktam a fedelet, így volt hogy éjszaka arra ébredtem hogy bekapcsolt magától (gondolom mert nem sikerült hibernálnia mikor lecsuktam). Összességében a csilli villi nekem nem érte meg ezt a sok bosszúságot, és végül ahogy kijöttek az xp-s driverek (azért nevetséges hogy erre várni kellett, nagyot csalódtam a dell-ben is) azonnal downgradeltem.

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.10. 09:02:05

Én egy régi Acert cseréltem le közel három éve egy Vaio-ra (bár ne tettem volna), múlt héten pedig eljött az idő az új cserére: egy aluminium MacBook (elvileg az első hivatalosan eladott hazánkban). Azóta megváltozott az életem. Egy klikk-re uninstall, sleep módból max 2 másodperc az ébredés, minden jó, gyors, kényelmes. Többet nem lesz windowsos gépem...

Ismeretlen_1068 2008.11.10. 09:27:04

mennyi volt?

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.10. 11:03:32

329.000 + 35 a rambővítés. Benne van az aluminium gép 2 ghz proci, 4 GB ram, osx + iLife szoftvercsomag, gari. xms-nél vettem, nagyon rendesek voltak.

Ismeretlen_1068 2008.11.10. 23:32:49

ennyi pénzért el is várható, hogy rendesek legyenek hozzád. :)

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.11. 08:27:09

Hát durván 32 BD ára... Szerencsére áfát visszakapom, a régit meg családon belül elpasszoltam, így egész olcsón megúsztam. Kezdem megtanulni a kezelését, s nagyon tetszik. (alt-tab, ablak-átméretezés, zoom, képforgatás, hangerőszabályzás, film tekerés, stb megoldható gombnyomás és billentyűk nélkül)

Ismeretlen_1068 2008.11.11. 08:29:13

és gyorsan fut rajta az aknakereső? ja, hogy nincs is rajta? pfff. ;)

rhynn · rhynnhosei.blog.hu 2008.11.11. 12:15:15

játékra ott az xbox. azon van minden. főleg fallout 3 :D

Ismeretlen_1068 2008.11.11. 12:18:39

jelenleg a half life 2-t nyúzom, de túl gyakran hozza rám a frászt. lehet öregszem. mindenesetre a DEAD SPCE-t már kivettem a kosaramból. :)

Z 2008.11.11. 12:28:34

pedig a dead space-re rá kell nyúlni. a felvezető rajzfilm amolyan event horizon-the thing-alien kevercs, és persze harmatgyenge b-horror, de a game... egy idő után elvileg monotonná válik, és klisés is (minden hullának látszó dolog természetesen rád ugrik, minden falban lévő lyukban lakik valami rém), de percenként ki kell menekülnöm a menübe levegőt venni, mert annyira iszonyatosan ijesztő. ja, még valami. első hint a játékban: 'Az ólom nem hatásos, próbáld meg levágni az ellenfél végtagjait!'

Ismeretlen_1068 2008.11.11. 12:34:39

állítólag a menü is olyan, hogy a csávó kivetíti maga elé, szóval tulajdonképpen nincs hová kilépni pihizni. a playstationlive szerint a játékban a lőszerhiány a legfrusztrálóbb. azt hiszem, inkább pixeljunk monsters újra. :)

Ismeretlen_62806 2008.11.11. 12:37:17

Z: ha jól értem, inkább Doom 3, mint Silent Hill 2 a játék, ugye?

Ismeretlen_1068 2008.11.11. 12:46:40

a doom 3 szar volt. továbbra is a half life sorozatot tartom minden idők legjobbjának.

Z 2008.11.11. 12:48:50

daesu a játék tps, nem fps, ha erre gondolsz, de ölni kell benne, különben téged ölnek meg. és bizony megölnek. keményen. néha érdemes meghalni, mert annyira durván kivégeznek, amilyet eddig egy játékba sem raktak bele. :) ae: az kellene még, hogy a főmenübe ne lehessen menekülni. csak a belső menüket vetíti a ruha magad elé. lőszerhiány azért nem annyira gond, mert vannak benne szúró- és vágószerszámok. de még sokat nem pörgettem. :) (hétvégén hazamentek a lakótársak.)

Z 2008.11.11. 12:49:41

a hl-sorozatot nálam szorongatja a bioshock.

Ismeretlen_62806 2008.11.11. 12:54:02

és a Mafia? szerintem minden idők legjobbja. Z: képeket és videót is láttam már belőle, szóval tudtam, hogy tps, inkább az ijesztgetés módjára gondoltam (a silent hill2 olyan, mint egy jó horrorfilm, végig fenntartja a dermesztő hangulatot, csak néha folyamodik hirtelen előugró szörnyekhez, míg a doom3 - amit egyébként én szerettem - egy közepes slasherre hasonlít, mindig előugrik valaki a sötét sarkokból. ja, és a jövőben már nem divat a fegyverekre applikált flashlight. :))

zoli 2008.11.28. 17:57:06

Sziasztok.Lenne egy kérdésem Acer aspire 5730z re hogy a mennykőbe lehet xpt rakni?Segitséget előre is köszönöm.

Ismeretlen_88609 2008.12.15. 13:06:52

zoli: http://www.zimbio.com/pilot?ZURL=%2FLaptop%2BReviews%2Farticles%2F9831%2FDownload%2BAcer%2BeMachines%2BE510%2BWindows%2BXP%2BDrivers&URL=http%3A%2F%2Fdevoracles.com%2Facer-emachines-e510-the-beauty-and-the-beast%2F51%23comment-43

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása