aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: the happening (2008) #2 Zalaba_Ferenc
2008. június 24. 01:20:36

Kategória: 30 komment

SPOILER-hegyek mindenfelé, csak saját felelősségre!

M. Night Shyamalan hatalmas provokátor. Eredetileg "The Green Effect" címre keresztelt projectje nem kis változtatáson esett át, amíg "The Happening" címmel a mozikba került. Legtöbb nyilatkozatában kiemelte, hogy ezen alkotását csak egy nagyköltségvetésű B-filmnek szánta, ennek ellenére felröppentek olyan pletykák, melyek szerint valami zöld dolog is motoszkál a háttérben (nem, nem Hulk). Az előzetesek biztatóak, a premier dátuma péntek 13-ra esik, úgy tűnt, hogy Shyamalan egy mesés kitérő után visszatér a gyökereihez.

Az indiai rendező, akinek neve egybeforrt a filmjeit lezáró kisebb-nagyobb csavarokkal, ismét átverte a közönséget. A Lady in the Water után immár másodszor csábított be olyan embereket a moziba, akiknek a történet részletesebb ismerete után eszük ágában sem lett volna jegyet váltani a filmre. Utóbbi két alkotása nem végződik semmiféle csavarral, viszont a néző már a film megtekintése előtt meg van vezetve. Ennek oka lehet a szándékos rendezői koncepció vagy szimplán csak egy elhibázott marketingstratégia, a végeredményen azonban ez mit sem változtat, ugyanis a nézők többnyire csalódottak. Sokak szerint Shyamalan alkotói válságba került és egyre gyengébb színvonalú produkciókkal örvendezteti meg a nagyérdeműt, pedig zsenije egy árnyalatnyit sem fakult Haley Joel Osment hatodik érzéke óta.

Felhők úsznak az égen, felcsendülnek James Newton Howard dallamai, ezután pedig elkezdődik az Esemény. Shyamalan nem szórakozik, rögtön belecsap a közepébe, az előzetesből már ismert kötőtűs nyakmasszázst és a ház tetejéről való műugrást csodálhatjuk meg. Marky Mark (Elliot) biológiatanárként okítja a lurkókat, Zooey Deschanel (Alma) pedig bogaras feleségként boldogítja párját, és persze a nézőket. John Leguizamo (Julian) matematikatanár, szerető férj és családapa egyszemélyben, kislányával (Jess) együtt csöppen bele a dolgok közepébe. Négyük segítségével megpróbálunk kiutat találni az egyre nagyobb káoszból, de ahogy a híradósok és a szakértők, úgy mi is csak a sötétben tapogatózunk.

Utunk során találkozunk jópofa botanikussal (aki mindenképp hot dogot akar etetni embereinkkel), belefutunk újabb túlélőkbe, a később háromfősre csökkent csoporthoz pedig még két fiatal srác csatlakozik. A szél előli futkosás úgy kimeríti hőseinket, hogy végül egy kedves öreg néninél (Mrs. Jones) pihennek meg. Aki, mint később kiderül, nem is olyan kedves. Közben Almát folyamatosan hívogatja valami Joey nevű fickó, Elliot pedig állandóan azzal a nyamvadt hangulatgyűrűvel van elfoglalva. Amikor végre eldöntik, hogy a biztos halálba rohannak és kimerészkednek a szabadba, akkor nagy meglepetésükre mégsem lesznek öngyilkosok. Most akkor mi van? Nem úgy volt, hogy kisebb csoportokat nem támad meg a gonosz szél? Mrs. Jones mégis meghalt egyedül, tehát ennek nincs semmi értelme. Ráadásul még a végén az is kiderül, hogy Alma terhes, na azért azt már ne.

A The Happening egy rendkívül buta film, egy igazi B-mozi, legalábbis a felszínen. A lényeg azonban az apró részletekben rejlik. Már a The Host esetében is elég furcsán vette ki magát a hirtelen hangulatváltás, a nézők többsége nem is tudta hovatenni a filmet. Bong Joon-ho mesterien játszadozott a különböző műfajok vegyítésével és egy párját ritkító egyveleget hozott létre. A túljátszott színészi játék a rendezői koncepció részét képezte és remekül szolgálta a történetet. Shyamalan is hasonlót művel, színészei hiteltelenül, természetellenesen játszanak, nyilván rendezői utasításra.

Miről is szól tényleg a The Happening? Az alapkoncepció, miszerint az anyatermészet megelégelte a folyamatos kizsákmányolást és végre elkezd törleszteni, rendkívül ígéretes. Nincs is attól félelmetesebb, mint amikor a gonosz ellen láthatatlan. A növények a túlélés érdekében képesek olyan mérgeket/gázokat kibocsátani, amik csak bizonyos egyedekre vannak hatással (itt konkrétan az emberekre). Miért nem kezdték el az oroszlánok magukat szétkarmolni, amikor bőszen falatoztak a "fertőzött" srácból? Na ugye.

Három lépcsőfok van a "fertőzést" követően: megzavarodás, a beszédképesség elvesztése, halál. Hőseink (Elliot és Alma) "faarccal" menekülnek a játékidő nagyrészében, amikor pedig véletlenül valami mást csinálnak, akkor is természetellenesen viselkednek. Alma ül a kanapén és csörög a telefonja, Joey hívja. Zooey Deschanel úgy reagál a hívásra, mint egy tinilány, csak ül, és nem veszi fel. Marky Mark sem viselkedik felnőtt módjára, az igazgatónő érkezésekor össze-vissza szaladgál a teremben, és különféle grimaszokat vág. Hiába felnőttek mindketten, gyerekesen viselkednek. Erre még jó példa Alma színvallása, amikor a halál torkában kinyögi végre Elliotnak, hogy egyszer munka után együtt sütizett Joeyval és a srác azóta hívogatja. Erre Elliot később válaszol egy elképesztően nagy blődséget (bemegy a gyógyszertárba, csinos lány a pultnál, erre ő majdnem kér egy köptetőt, pedig nem is fáj a torka). Alma és Elliot komolytalanok a párkapcsolatukban, felnőtt létükre abszolút gyerekesen viselkednek. Egyszer azonban minden gyermeknek fel kell nőnie, náluk ez a pont a szócsöves beszélgetés után jön el. Ekkor hoznak egy nehéz döntést, mégpedig a jövőjükre vonatkozóan, ráébrednek arra, hogy életük hátralévő részét együtt szeretnék tölteni (később még gyermekük is születik). Paff, megszűnt a "mérgezés".

Itt jön a képbe a másik fontos tényező, a hangulatgyűrű. Felnőtt emberek mióta hordanak ilyet? Elég gyerekes dolog, viszont jópárszor találkozhatunk vele a film során. A hangulatgyűrű az aktuális lelkiállapotot mutatja a testhőmérséklet változásának segítségével (pl.: sárga - szexuális vonzódás, fekete - stressz, lila - nyugalom). Alma és Elliot szócsöves beszélgetése közben kiderül, hogy már egyikük sem emlékszik a szerelem színére. Pedig a szerelem színe a hangulatgyűrűn a zöld, a szerelem az igazi Zöld effektus (The Green Effect - az eredeti, túl nyilvánvaló címre való visszautalás). A növények úgy alakították ki a "mérget", hogy csak azokat támadja, akik rájuk közvetlen veszélyt jelentenek. Lelkiállapotunk kihatással van testhőmérsékletünkre, így a "méreg" csak azokat pusztítja el, akik negatívak (feszültek, idegesek, ijedtek, gonoszak...). A gyermeki naivitás és a mindent felülmúló szerelem semlegesítette a "mérget", ezért maradhattak hőseink életben.

A csoportos hatás sem elhanyagolható szempont. Ugyanis lehet az egyén akármennyire pozitív (boldog, szerelemes, nyugodt...), ha negatív (ideges, rémült, megkeseredett...) emberek veszik körül, akkor egy idő után ő is alkalmazkodik a csoporthoz, és ezáltal elveszíti egyéniségét. Ezért is haltak meg könnyebben azok, akik nagyobb csoportokban voltak. A két fiatal srác viszont nem önkezével vetett véget saját életének, őket az ismeretlentől való félelem és a mérhetetlen harag (na meg a shotgun) ölte meg. Mrs. Jones a hosszú évek során megszokta, hogy a világ történései az ő életére nincsenek kihatással, a globalizáció csodái hidegen hagyták. Nincs nála áram, még mindig petróleumlámpával világít, saját zöldségeit eszi, személye a "dicső múltat" jelképezi. A kommunikáció hiánya miatt az évek során csak erősödött paranoid hajlama és az elfojtott agresszió végül a "méreg" segítségével a vesztét okozta.

Egyébként feltűnt valakinek, hogy a kommunikációt szolgáló eszközök szinte mind használhatatlanok voltak? Sorra megadták magukat a mobiltelefonok, a televízió sem funkcionált megfelelően, és a rádióadások is zavarosak voltak. Nem véletlenül. Manapság annyira elkényelmesedtünk, hogy szinte csak a legfontosabb dolgokat intézzük személyesen, két kattintással és egy telefonhívással szinte bármit meg lehet oldani. WAP, SMS, MMS, WWW, GSM, csupa hasznos dolog, viszont segítségükkel jócskán leredukálódtak a személyes kapcsolatok, rohanó világunkban az egyén sajnos egyre kisebb szerepet játszik. Körbevesz minket minden szép és jó, már csak azt felejtettük el, hogy hogyan is kell egymással normálisan kommunikálni. Ha a fák és a bokrok képesek összefogni egy közös ellenség érdekében, akkor az emberiségnek ez miért esik nehezére? Talán addig kellene elkezdeni, amíg még nincs késő.

Egy nagy hibát viszont Shyamalan is vétett. Készített egy rendkívül elgondolkodtató filmet a kommunikációképtelenségről és a mindent elsöprő szerelemről, nézőivel valahogy mégsem találja a közös hangot. Egy hatalmas bukta után nem kevés rizikót vállalt ezzel a B-mozival, de neki lett igaza. Van még mit csiszolni ezen a kommunikáció dolgon.

Címkék

kritika horror thriller comedy mark wahlberg zooey deschanel shyamalan disaster movie brumi 8csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr864535582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Silberman 2008.06.24. 07:01:23

El sem hiszem, végre valaki jó irányból közelítette meg a filmet. Nagyon jó és elgondolkodtató írás. És persze a film is az. Grats, Brumi!

Ismeretlen_1068 2008.06.24. 07:14:43

a szereplők milyen elképesztően rémült fejet vágnak ezen a képen. :) nomen est omen.

süti 2008.06.24. 07:23:56

gratula a kritikához!

Ismeretlen_1068 2008.06.24. 07:30:07

remek írás! most jönne az, hogy ízekre szedem, de ebből nagyon hamar szélmalomharc lenne, s mint ahogy te is írtad, nem jó, ha felidegeljük magunkat, ha fúj a szél. :)

Rendezo42 2008.06.24. 10:02:51

Teljesen egyetértek Silbermannel és veled is Brumi, végre egy normális és átgondolt kritika Az eseményről. :)

Ismeretlen_84013 2008.06.24. 10:16:31

Köszönöm a gratulációkat! Egy kis kiegészítés a fentiekhez: A moziból amúgy én is elég csalódottan jöttem ki, bár már akkor éreztem, hogy biztos átsiklottam a lényeg felett, Shyamalan azért ennyire nem rossz író-rendező. Egyszerűen nem hagyott nyugodni a dolog, ezért elolvastam a 1,5 évvel ezelőtt készült eredeti forgatókönyvet (The Green Effect), na meg mellé pár Shyamalan-interjút. Aztán kezdett körvonalazódni, hogy itt jóval többről van szó, mint az elsőre feltűnt volna, és a dolgok új értelmet nyertek. Végül a "gyenge" színészi játékkal is sikerült megbarátkoznom, de a mozikba került változat forgatókönyve sajnos alulmarad az eredetivel szemben, szinte esélyt sem ad a nézőnek a korrekt értelmezéshez, a nem várt humorral és a "gyengébb" párbeszédekkel képes elvonni a figyelmet a lényegről. Az eredeti változat kevésbé infantilis, sokkal lényegretörőbb, és jóval közelebb van az előzetesben felvázoltakhoz (több halálnem, a vicces részek száma elenyésző), Shyamalan sokkal nagyobb nézőközönséget nyert volna meg vele magának.

Deadly 2008.06.24. 10:37:05

tenyleg van sok gondolkodnivalo arrol, amit irtal. a Sebezhetetlen se volt egy egyszeru film, ott is hasonloan ossze kellett rakni, hogy ez most csak egy elso epizod, az igazi kalandok kesobb jottek volna Bruce Willis eletebe. de ennel a filmnel sajnos semmi ilyesmi nem jott at, mint amit itt belemagyarazol. jo lett volna, ha ez lejon, akar par nappal kesobb is, de igy, filmkent egyszeruen csak nevetseges volt. es ugy erzem shyamalan rendezese is sulytalan volt sok helyen. volt sok ra jellemzo feszult jelenet, tokeletes kameramunka, de nehol osszecsapott volt. es emiatt nem all valahogy ossze, hogy ez most B film, vagy tenyleg komoly. de ez csak az en velemenyem. ami tokeletes B-film mostanaban az a Doomsday. eszmeletlenul fektelen. :)

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2008.06.24. 10:38:17

Személy szerint kedvelem a rendező úr munkáit, úgyhogy bárki bármit mond, megnézős lesz, B avagy nem B :).

Challenger 2008.06.24. 11:09:02

Nem merem elolvasni az írást a spoilerek miatt, de örülök a magas pontszámnak. Ezek szerint van esély, hogy esetleg nekem is bejön a film. Sajnos eddig csak negatív kritikákat lehetett hallani. Irány a mozi! :)

Ismeretlen_13025 2008.06.24. 12:12:56

Brumi: most akkor azért jó a happening mert a másfél évvel ezelőtti forgatókönyv alapján megérthető és komolyabb? Én az írás után sem látom miben mélyebb.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.06.24. 13:08:34

Végre valaki, akinek tetszik

Dragonslayer 2008.06.24. 13:36:21

Óriási írás, mégis jó film ez a Happening! Thx, Brumi! :-)

Ismeretlen_33365 2008.06.24. 14:57:36

a kritika tetszik, jól sikerült. ám szerintem nem véletlenül siklik át az emberek legtöbbje a film mondanivalója felett. a rendes kidolgozás hiányzik... nem azt mondom, hogy szájbarágás kell, de szerintem elég bugyutára sikeredett a mozikba került változat. az összeomló kommunikáció, az anyatermészet 'bosszúja': ezek egy olyan filmet alkothattak volna, hogy ihajj. de valahogy nem ez sikerült. szerintem túlságosan a trancsíron volt a hangsúly, és maga a történet pedig elvesztette a mondanivalójának nagy részét. (de Shyamalan akkor is óriási.)

Ismeretlen_82723 2008.06.24. 14:58:30

Héj, há nem úgy van, hogy what happens in aeonflux stays in aeonflux? Most látom ezt az írást a kritikustomegen. ;)

Ismeretlen_82723 2008.06.24. 15:02:29

Azzal én is egyet értek, hogy túl sokat mutatott a film az erőszakból. Sokkal hatásosabb lett volna a halál előtt elkapni a kamerát. SPOILER Pl. mikor a fazon aszitte magáról, hogy takarmánynakvaló. Az egyáltalán nem tetszett, nem szolgált semmi célt (max. intő példa a szántóföldön napozással járó esetleges kellemetlenségekre).

Ismeretlen_84013 2008.06.24. 15:13:05

Deadly: Még szerencse, hogy mindannyian másképp látjuk a dolgokat. Én az a fajta perverz filmnéző vagyok, aki hajlandó akár napokat is eltölteni egy adott alkotással (a csütörtöki mozizás óta semmi mást nem néztem), egyszerűen nem hagyott nyugodni a film. Ilyenkor persze felépítem a saját kis teóriámat, aztán megnyugszok, majd továbblépek. A filmet nem szabad és nem is lehet komolyan venni (ilyen párbeszédekkel és belógó mikrofonokkal, ugyan már), viszont érdemes rajta gondolkodni. Doomsday még kimaradt, lassan bepótolom. :)

Ismeretlen_84013 2008.06.24. 15:14:59

Challenger: Irány a mozi! Kíváncsi vagyok a véleményedre.

Ismeretlen_84013 2008.06.24. 15:22:52

human: Olvass a sorok között. A 1,5 évvel ezelőtti forgatókönyv kétségtelenül sokat segít az értelmezésben, de nem emiatt jó a film. Ha az eredeti koncepciót láthattuk volna viszont a mozikban, akkor a végén most egy maximális pontszám díszelegne. Így azért van benne pár dolog, ami nem tetszett, de szerintem ezeket fentebb már kifejtettem.

Ismeretlen_84013 2008.06.24. 16:43:05

saly: A súlypontok áthelyezésével és a debil párbeszédekkel csak mégjobban összezavar, a provokáció mellett azonban az üzenet nyomatékosításán van a hangsúly. Nem furcsa, hogy a kommunikációs problémákról szóló film képtelen nézőjével szót érteni? Erőteljes iróniát érzek a dologban. Sokak szerint Shyamalan öngólt lőtt magának, szerintem csak a nézőket tette próbára. A kísérlet eredményét pedig mindannyian tudjuk, a műtét sikerült, csak a beteg halott. Megértem az elégedetlenkedőket, ugyanis a rendező elég kevés kapaszkodót ad a helyes irány megtalálásához, túlontúl messzire merészkedik a koncepció véghezvitelében.

Ismeretlen_84013 2008.06.24. 16:47:58

TheHungarian: Tényleg? Akkor biztos visszaéltek az accountommal. :) Kérdezd meg a főnök urat, hogy szeretne-e jogdíjat fizetni, abban az esetben semmi kifogásom nem lesz a dolog ellen. ;)

Ismeretlen_13025 2008.06.24. 17:48:30

de brumi, elismerem h én vagyok fasz vagy nem értettem vagy akármi, de helyes irány? Nem nem fogtuk fel a felét, egyszerűen csal legyintettünk rá vazz. pl ott a vége: tényleg a szerelem állította meg az eseményt? ezt lehet kivenni az írásodból, hogy a szerelem meg a gyermeki bizbasz. Akkor most ők mentették meg a többi túlélőt a keleti parton? Kimmentek a szélbe, a természet látá hogy ez jó és abbahagyta az írtást. Vagy csak egyszerűen pont vége lett, és mellesleg visszatalált egymás útjára a két szerelmes (és a másik csoportban levő gyerekek meg kapják be pl a mezőn, mert ott túl sok rossz veszi körbe őket). Ami ugye a földnek amúgy 8 lenne, mert ettől még visszaköltöztek a városba és a kölök a busszal megy suliba.. Vagy ezt sem értem: "Nem úgy volt, hogy kisebb csoportokat nem támad meg a gonosz szél?" Semmi ilyesmi nem volt. Az volt, hoyg egyre kissebb csoportokat támadt meg, végül az egyént egyedül. teljesen logikus előrelépés volt, nem pedig "mivan" kérdést feltevő (az meg vicc, hogy a levegőt a csukott ajtó megállítja akármikor is, hiszen akkor megfulladnánk a széndioxidban télen..). Shyamalan csinált már jó filmet, de hogy zseniként ragyona manapság, az megmosolyogtató volt. A vége utáni vége meg olyan "csakazértis" hatás.

Silberman 2008.06.24. 18:13:40

Érdekes volt az utolsó előtti jelenet, ti valahogy nem azt vártátok, hogy az emberek az eltelt pár hónap alatt elkezdik ész nélkül kipusztítani a növényeket? Vagy nem lenne logikus reakció egy ilyen eseményre? Vagy levonták a tanulságot? Gondolatébresztő film, na.

Ismeretlen_79106 2008.06.24. 19:13:30

"(...) Utóbbi két alkotása nem végződik semmiféle csavarral (...)" - szerintem a Faluban pont a végső csavaron van a hangsúly.

Ismeretlen_6782 2008.06.24. 19:21:10

Jó kis gondolatmenet, jó cikk, gratula! De Humannal értek egyet: lehet, hogy volt egy bizonyos jól működő rétege, amit kellő háttértudással (például az eredeti cím meg az eredeti forgatókönyv ismeretében) érteni lehetett, de attól még, mint film, nem volt jó. Ahogy Fülig Jimmy mondta: "Nem lehet minden pofon mellé közlekedési rendőrt állítani", ugyanígy nem lehet minden mozijegy mellé kézikönyvet mellékelni. Egy jó film több szinten értelmezhető, több rétege van, ami jó: a fenti kifejtés egynek ezek közül elment, de mivel minden más szinten megutálja az átlagos néző a Happeninget, nem jut el idáig. Akkor pedig hiába volt az egész stáb munkája.

Ismeretlen_84013 2008.06.25. 01:27:01

human: Van némi igazság abban amit írsz (lehet, hogy csak úgy vége lett az egésznek), de én mégis maradok a saját verziómnál. Ha már ekkora szerepet kaptak a pozitív és negatív emberi érzések, akkor én a naiv, szerelmes változatra szavazok. A másik általad idézett bekezdés a film blődségének megfelelő stílusban íródott, kár lenne bármelyik mondatát komolyan venni. Attól, hogy az emberek többsége szerint Shyamalan filmjeinek színvonala folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, ő még nem lesz gyengébb író-rendező, a PR-ja viszont förtelmes. Amikor az előzetesben fűszörnyet mutogatnak, akkor ki kíváncsi egy szép esti mesére? Ha az emberek hirtelen öngyilkosok lesznek valami ismeretlen dologtól, akkor kit érdekel a szerelem és a kommunikáció? A legtöbben ki nem állhatják a meglepetéseket és az előzetes elvárások alapján ítélkeznek, ez a réteg nyilvánvalóan nem Shyamalan célközönsége. Ha végignézzük munkásságát, akkor csupa egyedi hangulatú, személyes történetet találunk, nincs köztük se folytatás, se remake, se bérmunka. Ez az ember a saját kis történeteit tárja a nézők elé és egy kicsit sem érdekli, hogy van-e rájuk igény vagy sem. Ide a rozsdás bökőt, hogy a rendezők jelentős része már a Falu bukása után biztonsági játékra játszott volna. Erre ő kijött egy Lány a vízbennel, ami csak tetézte a dolgokat, Az eseménynél pedig végleg kiborította a bilit. Nekem bejön ez a "szarok mindenre és olyan filmet készítek, amilyet csak akarok"-mentalitás, egy profitorientált üzletágban nem kis bátorságra és céltudatosságra vall. A vége a szerelmes teóriával értelmet nyer. Elliot és Alma szerelme megszüntette a "fertőzést" a keleti parton, ennek ellenére ez egy globális probléma és csak együttes erővel lehet legyőzni. Durván pesszimista befejezés.

Indral 2008.06.27. 22:33:31

"It's hard to believe that at one time Shyamalan was being touted as the next Steven Spielberg by Newsweek magazine, but if things keep going the way they are now, Uwe Boll might end up being a better comparison. And boy is that depressing."

Ismeretlen_84453 2008.06.29. 11:23:19

Jó írás, ha ilyen szemmel nézzük a filmet, akkor még jó is lehetne. Kár, hogy az itt felsorolt összefüggések egy része nem derül ki belőle:S

Ismeretlen_76970 2008.08.11. 08:04:09

Még a végén kiderül, hogy ez összetett film volt, jajaj. Egy deka előismeret nem kellett a legfinomabb dramaturgiai ránc felismeréséhez sem, egyszerű és jó film volt, mentem is locsolni a páfrányt, mint a kisangyal.

Komaromi Laszlo · http://criticalpoint.blog.hu/ 2009.10.31. 20:07:05

Csak szeretnék gratulálni a cikkhez. Ma néztem meg a filmet és szerintem sem volt rossz. Hogy jó az túlzás, de a zene, a képi világ és a hangulat kárpótol a megválaszolatlan részletekért. Jó, hogy vannak olyanok, akik 'nyitott' szemmel nézik a filmeket.

GoVegan 2010.06.06. 13:55:44

Barmily meglepo, ezidaig sikerult elkerulnom minden infot a filmrol. Tegnap este megneztem es azota csodalkozom, hogy masoknak mi nem egyertelmu. Roviden: A termeszet kicsit megrazta magat. Tul sok az emberi faj (aka kartevo) letszama, ezert a(z egyik) legkartekonyabb gocponton elkezdte az irtast. Az a 40-50 millio fertozott okolabnyomat nezve feler egy egesz Indiaval, szoval nem tortent itt semmi kulonos. Nem nezte a termeszet, hogy a legkivalobb teremeszetvedo, vagy egy gyariparos kerult az utjaba, csak vegezte a dolgat, mint egy kertesz. A legsurubb fertozesi pontoktol halad az utolso kartevoig. Amikor pedig ugy latta, hogy kesz (hisz elerte a remete eletet elo not is, aki valoszinuleg elegge keveset artott a termeszetnek), akkor elmegy pihenni, hisz mar nem lat tobb kartevot. Majd 'holnap' megnezi, hogy elobujtak-e masok is, es akkor kezdi ujra. A vegen egyszeruen elmagyarazzak a TV interjuban. Persze meg akkor is az erdekeli a riportert, hogy de miert ettol-eddig, es hany focipalya nagysagu teruleten (ironia), es miert ott es sorolhatnank. Pedig a valaszt mar megkaptak. Vegyen vissza az emberi faj magabol. A vegen meg egy tokeletes fricska, amikor a fohoseink annak ellenere csinalnak egy "sajat" gyereket, amikor mar "kaptak"/van nekik egy. Ugy latszik a rendezo is ugy gonolja, hogy az emberi onzest nem nagyon fogja meg egy katasztrofa se kibillenteni a kibetonozott medrebol. – De nekem kell/jar a sajat auto, a sajat haz, a sajat medence, a sajat TV, a sajat gyerek… (ennek erzekeltetese/kifigurazasa a muanyag-haz) A teremeszet itt meg azt mondja, ok nekem meg kell a Fold es elkezdi ujra es ujra. A film cselekmeny szalat nezve pedig a klasszikus elszigeteles utjan haladunk. A tolcserben, amibe beleestek a szereploink fokozatosan erjuk el a kozepet, amikor mar csak egy cso jelenti a kulvilagot es elojohet a gondolat: 'egyedul maradtam. be kell zarnom magam egy hazba (hisz a lenyeg a tuleles), de akkor en is olyan idiota puskas ember leszek, aki a szaros elete miatt barkit lelo?' egyen vs. kollektiva. kar, hogy ezek a moralis 'picsogasok', es hogy ki volt a felelos, nem erdeklik a tornadokat, a jegesoket, a zivatarcellakat, az arvizeket… ahogy Carlin mondana: "The Planet is Fine. The People are Fucked."

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása