aeon flux

ready for the action now, danger boy?

teszt: heavenly sword (ps3) Zalaba_Ferenc
2007. október 16. 19:56:15

Kategória: 7 komment

zs kérdezi a minap, hogy mi baja a szememnek (az történt, hogy vérben forgott, mintha épp akkor lett volna vége a spartacusnak). mondom: heavenly sword. zs kérdőn néz rám. ez egy játék, mondom, ami annyira intenzív, hogy a nyüstölése közben még pislogni is elfelejtek.

és tényleg. a kizárólag ps3-on megjelentett játék (habár eredetileg pc-re tervezték, aztán még xbox360-ra is) egyedülálló vehemenciával ontja játékosára az akciót. kritikusai szerint túl tömény, túl intenzív, s szinte pillanatok alatt kijátszható. ez így is van. interaktivitásról szó sincs: őrületes sebességgel rohansz végig a cselekmény fonalán, s hol another worldbe és dragon's lairbe illő filmszekvenciákon esel át egy-két jól időzített gombnyomással, hol pedig seregnyi ellent aprítasz kockára a címben szereplő mágikus fegyver lóbálásával. és a másodpercnyi szünetekben azon csodálkozol, hogy mennyire gyönyörű ez az egész, amit magad előtt látsz.

bele lehet kötni a főhősnő összefüggő hajzuhatagába (amit mindig enyhe szellő borzolgat) vagy a filmbejátszások során és tágas tereken tapasztalható enyhe szaggatásba, de elég egy pillantást vetni bármelyik helyszínre vagy bármelyik karakterre, és minden meg van bocsátva: bár az akciók nagy részében valamivel vázlatosabb narikót (ő a játék szexi főhőse, ő pedig a modellje és hangja) irányíthatsz, a fent említett filmszekvenciák során olyan részletességgel animált figurát láthatsz, amely simán vetekszik a balsorsú final fantasy-film főhősével, csak narikónak még a tekintete is több életet sugároz. és a környezet is tele van élettel: szél által bodrozott fákkal, pozdorjára aprítható bútorokkal és így tovább. kénytelen leszek megkérni egyik barátomat, hogy játssza végiga stuffot, miközben én csak gyönyörködöm, hisz álmélkodásra játék közben nem igazán jut idő.

a jóslat szerint anno egy égi harcos szállt le a földre, hogy rendet teremtsen a rosszak között. dolga végeztével itt felejtette mágikus kardját, ami nariko klánja tulajdonába kerül. természetesen a szerszámra elég sokan fenik a fogukat, ott van például a bohan, az excentrikus urlakodó, aki több ezer katonából álló seregét mozgósítja a kecsegtető díj megkaparintásáért. narikónak, azaz a játékosnak kell lenyomnia őt.

a sztori valóban nem túl bonyolult, a cselekmény is lineáris, habár a jól felépített karakterek és a kitűnő dialógusmunka (a bohant alakító andy serkisé a munka oroszlánrésze, ugyanis ő vezényelte le a karakteranimációt is) könnyedén beszippantják a játékost. a helyszín utopisztikus: mintha az éden találkozna az amazonas bujaságával és a távol-kelet kultúrájával. nem lehet vele betelni.

viszont a heavenly sword nincs híján a hibáknak: rengeteg a kombó-lehetőség, de csupán ezek töredékét érdemes elsajátítani, hisz a harcok hevében egyszerűen nincs idő különböző gombkombinációk kiizzadására. akinek gondja lehet (pl. eleinte nekem) a sixaxis kontroller ide-odohajlítgatásával, az rendesen le fog izzadni a céllövöldés részeknél: alkalomadtán kai-t, a vadonban nevelkedett mesterlövészlányt kell irányítani, méghozzá speciális módon; a nyílpuskaszerűségével kilőtt nyilait a kontroller döntögetésével lehet (kell) célba juttatni - ennek elsajátítása nem kis türelmet igényel. és valóban, a játék túl rövid: röpke három nap alatt kijátszottam, míg pl. a ninja gaiden sygmával majd egy hónapon át kínlódtam (kisebb-nagyobb kihagyásokkal), de vele ellentétben a heavenly swordot újra, meg újra elő fogom venni. akár már holnap.

Címkék

game ps3 playstation 3 kritika game

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr114534794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabtom 2007.10.16. 20:22:25

Az NGS-t miért nem vennéd elő újra?

proci 2007.10.17. 01:37:05

ó, ez ismerős, emlékeztet a project snowblindra. rövid volt, egyszerű volt -eredetileg Deus Ex: Clan Wars lett volna a címe...-, max 6 óra alatt végigjátszottam... és közben végig fülig ért a szám, mert annyira jól nézett ki. főleg, ha bekaptál egy EMP gránátot, és kis hangyák mászkáltak a fehér képernyőn egy rövid ideig (ez volt a "snowblind"). hm, ha kontrollerrel is nehéz, mi lett volna joy+egérrel, ami alapból nem alkalmas 3rdperson mókára...:)

Ismeretlen_1068 2007.10.17. 07:36:14

nem tudom, a leírásban mennyire ment át, de a sixaxis kicsit úgy működik, mint a nintendo wii-je. jelen esetben ha azt akarod, hogy a nyílvessző jobbra kanyarodjon, akkor jobbra kell dönteni az egész kontrollert, ha felfelé akarod terelni, akkor fel kell fordítani, s így tovább. néha azon kaptam magam, hogy felállok a fotelból és össze-visszahajlongok, mintha épp jógázni készülnék. :)

Ismeretlen_1068 2007.10.17. 07:37:39

szabtom: attól a játéktól néha rettenetesen felment a vérnyomásom, olyan brutálisan nehéz volt. azért a játékélménynek is van határa. :)

Szabtom 2007.10.17. 08:07:27

Hmm, sok helyen olvastam erről, kicsit elvette a kedvemet az NGS-től. Olyat is olvastam, hogy ha visszalépsz egy helyszínre, akkor újra ott lesz az _összes_ enemy. ??

Ismeretlen_1068 2007.10.17. 09:19:34

az ellenfelek bizonyos helyeken respawnolódnak (szép magyar szó :), viszont ez nem mindig baj, ugyanis néhány gyengébb figura legyakásával táplódhatsz, amiből később létfontosságú életelixíreket tudsz vásárolni. amúgy a játék egyáltalán nem rossz, sőt, de az én idegeimhez képest kissé túl kimerítő.

Ismeretlen_13025 2007.10.17. 14:52:38

és Kratos kalandjai? az is valami adrenalin bomba, mondjuk ps2-re

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása