nicolas cage-et meg lehet venni kilóra. erre már brett ratner is rájött, aki addig-addig formálta a the family man forgatókönyvét, amíg az eleinte hajthatatlan cage rá nem bólintott. hoci egy vadi új ferrari a főhős segge alá, no meg egy csilli-villi patek philippe órát a karjára, és cage máris aláírt. a helyzet azóta csak rosszabbodott. mióta a saturn films nevű cége degeszre kereste magát a national treasure c. dan brown lite-tal, cage megvett egy csomó licenszet, melyekből aztán filmeknek álcázott hobbi vidámparkokat farag a saját szórakoztatására.
és a főszerepben tündöklő producernek senki sem szól, hogy "a parókád sem áll jól". a nem kicsit túlhájpolt lord of war, a nézhetetlen the wicker man után most itt a next, amely egy philip k. dick novella alapján készült. hollywoodban amúgy is elég lazán veszik a néhai dick műveit, mind közül azonban a next a legelnézőbb adaptáció, ez a produkció a dick-filmek rolling rockja, ha úgy tetszik, aminek annyi köze van az eredeti műhöz, hogy főhősét ugyanúgy hívják és látja a jövőt.
erre a bélyegnyi méretű alapra húzott cage és lee "egykoron rendező voltam" tamahori bazári mulatságot egy nagy, pontosabban nagynak látszódó buta hollywoodi akciófilm formájában, melyet úgy lehet legkönnyebben abszolválni, ha egyfajta önparódiaként fogod fel. a nextben cage az összes hülye kis mániájának teret enged: mindig is szeretett volna bűvészkedni, és lőn (vicces, hogy egyik interjúban arra hivatkozott, hogy mostanában nem készülnek bűvészekről szóló filmek; hol élsz te?); imádja columbo felügyelőt, berakta hát peter falkot egy két perces jelenetbe; a feleségével, aki szintén feltűnik nyúlfarknyi szerepben, néhány éve egy indián rezervátumban romantikázott, hát a filmben a hősök oda is eljutnak, s feltételezem, hogy cage hasonlóan debil bókokat vetett be az asszonykájának, mulya tekintetéről nem is beszélve, mint amit a boci szemű jessica bielnek hangoztat, csak mellé még rózsát is varázsol az origamiból. nem lehet megállni mosolygás nélkül.
10-15 percenként lövöldöznek is, továbbá tavalyelőtti komputerekkel összerakott CGi-vonatok előtt száguldanak el az utolsó pillanatban, és hasonló pixelekből összerakott sziklák meg miegymás elől ugrándoznak a hegyoldalban. a jövőbe látó férfi tulajdonságaira vadászó FBI tevékenykedése még a 24 színpadiasságát is felülmúlja, a nagyon fáradt, nagyon sápadt julianne moore öt percenként kijelenti, hogy 8 millió ember élete van veszélyben, a rosszfiúk pedig külföldi akcentust használnak és csúnyán legyilkolnak mindenkit, mert hát az atomfegyverrel operáló profi terroristáknak szokásuk rengeteg feltűnő nyomot hagyni maguk után.
sokan keresik arra a választ, miért hasalt el ez a film olyan csúnyán, hisz annyira azért nem szörnyű, mint pl. a ghost rider, ami kb. tízszer ennyi pénzt fialt, és még cage parókája is viccesebb volt. a válasz egyszerű: a pénz miatt, pontosabban annak hiánya miatt. nem csak a film reklámkampányára nem jutott, de mintha a produkció is kifutott volna félúton a költségvetésből, ezt pedig a merésznek szánt befejezés se álcázza. (trailer)