aeon flux

ready for the action now, danger boy?

Zalaba_Ferenc
2007. január 06. 22:05:33

Kategória: 7 komment

the prestige (2006). a tökéletes trükk első szabálya az, hogy nem beszélsz a tökéletes trükkről. a tökéletes trükk második szabálya az, hogy nem beszélsz a tökéletes trükkről... nos, igen, meglehetősen nehéz dolgom van úgy kritizálni ezt a filmet, hogy hallgassak a végéről, ugyanis nekem pont a cím ígéretével van problémám: a mutatvány legfontosabb részével, a presztízzsel (a felirat "jutalom"-nak fordította...), amelyben a bűvész meghódítja a közönséget, mikor kiderül, ki lőtte le liberty valance-t... nem, tulajdonképpen nem az zavaró, hogy a csavarok előre sejthetők, nem is azzal, hogy nem szólnak túl nagyot: a the prestige legfőbb baja az, hogy megpróbálja átugorni a cápát.

a mutatvány félresiekrült kiteljesedéséig vezető út viszont makulátlan. a bő száz évvel ezelőtt játszódó történetben két rivális bűvész (hugh jackman és christian bale) feszül egymásnak olyan hévvel, amely előbb a környezetüket, majd a lelküket is felemészti. az idősíkok és történeti panelek rendezgetésében christopher nolan (és testvére, jonathan nolan) mementós formában van, a színészek remekelnek, a pszichológiai háttér teljes, az atmoszféra minden érzékszervvel fogható, a párbeszédek ülnek, satöbbi-satöbbi, csak azt a kurva cápát hagyhatták volna ki a képletből... (trailer)

Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr864534414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DCIJB 2007.01.06. 23:13:57

Hajaj, már megint rossz/közepes értékelést olvasok (a 7/10 ebben az esetben kifejezetten rossz) egy számomra kedves filmről (így legalább tanul az ember). Számomra mindig is különösen fontos volt, hogy milyen egy film befejezése. Nevezzetek idiótának, de szívesebben megnézek sokadszorra egy közepes filmet jó befejezéssel, mint egy jó filmet közepes vagy rossz befejezéssel. A Prestige teljesen elbűvölt, a vége pedig a lehető legjobbra sikerült, nem értem mi alapján nevezed félresiekrültnek a kiteljesedést. (Azóta, hogy jókat írtál a Titanicról, az összes új kritikádat elolvasom, akár jókat írsz, akár rosszakat és ez sem fog eltántorítani. :) ) Bárcsak minden év ilyen jó filmmel kezdődne!

kombajn 2007.01.06. 23:48:36

Hé, hova tűnt egy pont? (bezzeg a jumping the shark-os mondatban megmaradt a nyelvtani hiba) :))

Ismeretlen_1068 2007.01.07. 09:16:36

-teszt-

Brumi 2007.01.07. 11:44:52

Nem értek egyet a film végével kapcsolatban. Pont te mondod, akinek a The Usual Suspects a kedvenc filmje. Szerintem nagyon el van találva és az ilyen "végére tartogatom az igazán nagy dolgokat" jellegű filmek közül a The Prestige végső csavarja az egyik legjobban felépített. Mondjuk ezeknél filmeknél sok múlik azon, hogy melyik utat választod: Minden erőddel azon vagy, hogy rágyere a "nagy csavarra" és így lemaradsz pár jelentéktelennek tűnő jelenetről, amiről a végén kiderül, hogy mégis fontos lett volna. Vagy esetleg teljességgel átadod magad a filmnek és a végkifejletet követően rendesen meglepődsz. Én a második verziót választottam és nem is kellett csalódnom. A The Prestige egy Mementohoz hasonló remekmű, Nolan pedig nagyon jó rendező.

Ismeretlen_1068 2007.01.07. 12:43:14

SPOILER! nyílvánvaló jelek, melyek miatt a vígkifejlet előre sejthető: 1. maga a cím, illetve a film elején lefektetett szabályok azt súlykolják, hogy itt poén lesz. teljesen független, menyire éled bele magad a játékba, várod a poént. az már csak tőled függ, mennyire vagy képes közben jártatni is az agyad. a legjobb poénfilmek azok, amelyek jó darabig nem is céloznak arra, hogy itt lesz poén. példát nem mondok, mert már az spoiler lenne. :) 2. a film elején nem látod hugh jackmant meghalni, ha a címből kifolyólag nem gyanakodnál, most már biztosan. 3. fallon titokzatos figura, mindig homályba burkolózik, egy szót se szól, s kb. olyan olcsó parókát hord, mint a többi szereplő, mikor álcázni próbálja magát 4. a professzor mutatványához nem elég egy hasonmás, s a filmebn többször elhangzik utalás arra, hogy "egyik felem szeret, a másik nem". kézenfekvő, brazil szappanoperákból jól ismert húzás az ikertestvér. amúgy mint említettem, nem a poénnal van a bajom, legyen az bármennyire kis kaliberű. a film ugye az átverésről szól: a nézővel elhihetik, hogy létezik mágia, közben csak egy trükkről van szó. épp ezért tartom öngólnak, hogy végül mégis belép a mágia a képbe, s ezzel tönkrevágják az illuzót. misztikumot lehet úgy is termelni, hogy csak az ember képzeletét tréfálják meg. hmm, nem is olyan rég láttam egy sokkal jobb filmet, ami képes volt erre. :)

winnie 2007.01.08. 08:17:58

SPOILER SPOILER SPOILER jó film volt, de a "poén" a legócskább mindenek között. és valóban, ezer méterről kitalálható (hát, bazz! "menj, most szeresd és vidd el a gyereket állatkertbe - vagy holnap elviszem én" - KAMON! + "engem a kezdetektől fogva falon izgatott, hogy az operatőr nem tud róla normális képet adni + amikor élve eltemetik, kiisé csodálkozik az ember, hogy mi ez a hiszti, amit a prof levág. ha csak egy sima trükkmester, segéd lett volna...:), annyiszor utal rá nolan, hogy mintha ez afféle pökhendiség lenne. de nem baj, a film attól még nagyon élvezetes.

kombajn 2007.01.10. 23:23:10

SPOILER!! AE: nem tudok veled 100%-osan egyetérteni. Kicsit engem is zavart a Tesla-féle csodagép felhasználása, ugyanakkor mágiának nem nevezném a ki tudja milyen (nem létező) fizikai összefüggéseken alapuló duplázó izét. Angier csupán eszközként használta a gépet, hogy elhitesse az emberekkel, tud teleportálni. Az "ígéret" (azt hiszem, ez volt a magyar feliratban az első felvonás), tehát a (fiktív) mágia mibenléte nem önmaga megkétszerezésére vonatkozott, hanem a térben való gyors átlibbenésre. Ezt valójában nem hajtotta végre, csak egy szemfényvesztés volt, trükk, melyhez egy különleges, máshol nem látott szerkezetet használt. Az, hogy ez egy szétlapuló kalitka, vagy egy intenzíven szikrázó cgi-izé, már részletkérdés. (ettől függetlenül az utolsó 5 percbe összezsúfolt fordulatok irreálisan nagy száma és kiszámíthatósága miatt nálam sem ér többet a film 8/10-nél)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása