kicsit elkanyarodtam. vagy talán annyira mégsem. szóval egyre többen vagyunk, akik többre vágyunk, és elegünk van már abból, hogy gerillaharcosként küzdve, underground fórumokba és illegális forrásokba kapaszkodva kell kielégítenünk a kíváncsiságunk. az odeon pár hete megjelentette dvd-n az oldboy-t, méghozzá olyan minőségben, ahogy hazájában, koreában (csupán a külcsín kialakításánál húzták meg a gyeplőt). a tegnap tartott sajtótájékoztatón bejelentették azt, amit szerencsére már egy ideje tudok és remélek: a dvd sikert aratott, s ha többet akarunk, hát többet is kapunk. animéket moziban? check. mangákat magyarul? check. igényes, nemzetközi szinten is kiváló dvd-ket? check. kis cég nagy tervekkel. marketingre viszont nincs pénzük, ezért meghívtak minket, akiknek van hangja. egy átlagos sajtótájékoztatóval szemben csak heten voltunk, mint a gonoszok: voxosok, filmvilágosok és dvdextrások, olyan figurák, akiknek érdekében áll az, hogy továbbadják azt az infót "word-to-mouth", s nem csupán szendvicset zabálni jöttek, no meg azért, hogy a főnökük ne baszogassa tovább a field tripek hiányával... ezt a bejegyzést sem írnám, ha nem úgy gondolnám, hogy van értelme, mert hát egyszer biztos eljön az ideje annak, hogy ha felhúzom az oldboy pólóm, akkor a szembejövő 100-ból már csak 99 ember fogja azt hinni, hogy egy mucsai motoros banda félresikerült tagja vagyok. :)
2006. január 06. 07:23:55
Kategória: Szólj hozzá!
változás. az utóbbi évben egy lelkes, fiatal csapat vette át az artfilmekre szakosodott odeon vezetését. változást akartak. tervük bátor, de azért nem vakmerő: tudták, hogy a világot nem fogják megváltani, de az állóvízbe hajított kavics igenis hullámokat keltett. elég a könyvtár-halálra ítélt vhs-ből és a téka-raktárba száműzött fapados dvd-ből. a 40-es, 50-es és 60-as értelmiségieket megcélzó bergman, özpetek és almodóvar-filmek meg kell hallgatni a fiatalabb rétegek hívószavát, hisz ők azok, akik legjobban rá vannak kattanva a médiumra (=mozitévévidejó). a média-boomnak és az internetnek hála a kulturális fül is nagyobbra nőtt, a tekintet jobban pásztáz, és a művészeteknek nem csupán azon kis töredéke jut el hozzánk, melyet az állam arra érdemesnek tart. az art széleskörű fogyasztása, azaz a kulturálódás és a kultuszteremtés szoros kapcsolatban áll, s végre a magyar szemén is kipukkadni látszik a szelektív szürkehályog. mifelénk sokáig nem létezett popkultúra, most viszont a netnek hála két kanállal habzsoljuk: többet, jobbat akarunk, és azt, hogy ha hellboy képregényt olvasunk a vonaton, akkor a szemben ülő 40-es úr arcáról ne tükröződjön megvetéssel vegyes értetlenkedés. szóval, legyen része a köztudatnak az, hogy az anime nem egyenlő a pokemonnal, a képregény nem egyenlő bucó, szetti, tacsival (elnézést a rajongóktól), az ázsiai film nem merül ki gumiszörnyek tombolásában papírmasé díszletek között, s ha van egy sárga karkötőd, akkor az nem feltétlenül jelenti azt, hogy buzi vagy, lehet, hogy csak erősen szeretnél élni, he?
A bejegyzés trackback címe:
https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr74534018
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.