hát, itt tart.
gondolom, ha mozogna, akkor már közel se lenne ennyire lenyűgöző. egy fényképbe sokkal könnyebb érzelmet vinni (képzelni), mint egy mozdulatsorba. a final fantasy kitűnő példája annak, hol tart manapság a CG ipar, és hol nem tart még, s talán soha nem is fog tartani. no, full stop: ott van gollam, akit végre sikerült elhinnünk, de ő mégsem ember volt. úgy sejtem, nem, inkább csak remélem, hogy egy embert soha nem fognak tudni teljes mértékig, 100.00% hihetőséggel bitekre leképezni. nem is kellene erőltetni. látványnak jó, de nem szórakoztató. főleg nem az animációs iparban. brad bird, a the incredibles rendezője mondta ezt az animációs filmekről pár hónapja:
"Nem azért csinálok animációs filmeket, mert velük olyan dolgokat is megtehetek, amiket élőszereplős filmekben képtelenség lenne. Ez nem igaz. Az élőszereplős mozi bármire képes. Azért foglalkozom animációs filmekkel, mert ezek - legyen szó tradicionális vagy 3D-s megjelenítési módról - képesek megragadni a dolgok esszenciáját. Olyan ez, mint a tánc vagy egy jó karikaturista… A fényképészet megjelenésével vajh kihalt a festészet? Nem, mivel a segítségével ki tudsz emelni dolgokat, illetve el tudsz hanyagolni másokat, hogy ezzel megragadd a mondandód lényegét. Az animáció, pontosabban a jó animáció képes letisztítani, "desztillálni" az érzelmeket és mozdulatsorokat úgy, hogy a lehető legjobban visszaadják azt, amit a figura vagy jelenet követel. Nem az a cél, hogy lemásoljuk a valóságot, hanem az, hogy úgy ábrázoljunk dolgokat, hogy azt a lehető legtöbben felismerhessék és átérezzék."
tetszik érteni? nem az a lényeg, hogy valósághű legyen, hanem az, hogy emocionális.