aeon flux

ready for the action now, danger boy?

már csak egyet kell aludni... Kovács Erzsébet
2013. augusztus 12. 13:55:00

Kategória: tv 52 komment

FRISSÍTVE!

...és vasárnap este végre belekezd az AMC a Breaking Bad irgalmatlanul kettészakított utolsó évadjának második és befejező felébe. Aki idáig a (cseppet sem félrevezető című) Totál szívást nézte, az kérem, forduljon el, nehogy még elspoilerezzem neki, miért is képedt úgy el a DEA-s sógor csaknem egy éve.

hank rájön.jpg

Walter White a király. A valahai csóró gimis kémiatanár és mellékállású autómosó titokban Csehországig terjedő kábítószerbirodalmat épített, kemény kézzel megszabadult ellenségeitől, vetélytársaitól és zsarolóitól. Ha erőszakkal is, de a maga oldalán tartotta az elhidegült királynét, a pénzhalom akkora, hogy már a volt munkahely forgalma sem képes tisztára mosni. Most kellene megpihenni. Csakhogy a békés családi ebédről kikéredzkedő Hank a vécé tetején megtalálta a bogaras Gale Boetticher, az azóta már a halakkal alvó vegyész ajándékát Walternek, a rajongva tisztelt methfőző munkatársnak - a Walt Whitman-kötetet, benne a dedikációval: "Az én másik kedves W. W.-mnek. Megtisztelő veled dolgozni. Hódolattal: G. B."

Mi lehet ennek a vége? Bizony csak olyasmi, amit már régen megmutattak nekünk: Walter egyedül, egy gyorsétteremben költi el a következő születésnapi reggelijét, amit már nem Skyler sütött neki. És vesz a parkolóban egy tömegpusztító fegyvert.

"Egy messzi vándor jött, ki ős romok
felől regélt: A pusztán szörnyü két
nagy csonka láb áll. Arrább lágy homok
lep egy kőarcot. Homloka setét.
A vont ajk vén parancsszóktól konok
s vad szenvedélye még kivésve ég
a hűs kövön, bár, mely véste, a kéz,
s a szív, hol dúlt e dölyf, temetve rég.
A talpkövön kevély igék sora:
„Király légy bár, jöjj és reszketve nézz:
nevem Ozymandiás, urak ura.”
Más semmi jel. A roppant rom körül
határtalan szélesre s hosszura
a holt homoksík némán szétterül."

 

UPDATE:

Igen, a birodalom alapjai megrendültek. Immár tisztán látható az elkerülhetetlen vég. A félévadnyitó rész eleje megmutatja, hol folytatódik majd az 52 éves, beesett arcú Walt útja a gyorsétteremből, M60-assal a csomagtartóban. A lelakatolt, elhagyatott házban hűlt helye a családnak, csak a szél söpör a padlón. Graffiti a falra írva, mint a "méné, tekel, ufarszin" azon a bizonyos bibliai lakomán. Úristen, mi történt itt?

Az elejefőcím után a rokonság még a desszert romjai fölött cseveg, de Hank elszántsága kétséget sem hagy afelől, hogy a kő megindult, "ki tudja, hol áll meg". Senkinek, sem Waltnak, sem Skylernek, sem Jesse-nek nem adatik meg, hogy a háta mögött hagyhassa a múltat, bármilyen elkeseredetten próbálkozzanak is. The game is on.

Címkék

breaking bad bryan cranston tv trailer

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr755454842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddyD 2013.08.10. 18:23:02

Szinte már hihetetlen, hogy újra Breaking Bad-et nézhetek. A szünetek ennél a sorozatnál mindig extrém hosszúságúaknak tűntek

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.10. 18:37:51

Még csak a harmadik évad elején vagyok, de elakadtam, leginkább azért, mert naaaagyon utáltam a második évad végét, és ezért kicsit el is kedvtelenedtem, de azért majd felveszem a fonalat.

Frankie333 2013.08.10. 18:44:09

Bár én nem követtem évről-évre a sorozatot, tavaly november néztem végig a pár napos szünet alatt, de még így is hihetetlen hosszú volt a szünet, szóval nagyon várom az új részeket. Fogalmam sincs mivel fogják lezárni a sorozatot, de az biztos, hogy nagyon odabasznak vele, akár csak az eddigi évadokkal:D

Kovács Erzsébet 2013.08.10. 18:56:09

@Zalaba_Ferenc: Mi nem tetszett a második évad végén?

Angyalosi Ádám · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.10. 19:14:54

@Zalaba_Ferenc: én épp ott (a harmadik évad 3-4. epizódjánál) hagytam abba végleg; bár a teljes 2.33 évad nem volt _annyira_ bicskanyitogatóan rossz, mint a második évad befejezése, de a középszerből egy pillanatra sem tudott kilépni. Később egy barátomnál láttam egy fél epizódot a 4. évadból, ami csak megerősített döntésem helyességében.

Kovács Erzsébet 2013.08.10. 19:21:32

@Angyalosi Ádám: Középszerű? Azt én se mondanám, hogy a Twin Peaksszel van egy súlycsoportban, viszont az dicséretes, hogy nem fullad bele a PC-ségbe, és hogy Gilligan következetesen végigviszi ezt az elkárhozástörténetet. Én többre tartom ezt a sorozatot, mint mondjuk a Dextert.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.10. 19:21:34

@Kovács Erzsébet: 2. ÉVAD SPOILER!

Az egész évadon át végigszellőztetett befejezésről kiderült, hogy egy Lostból átemelt "minden mindennel összefügg" szituáció, ami az említett szériában tök jó lett volna, innen viszont rettenetesen kilógott - főleg miután az egész évad erre volt felépítve.

Kovács Erzsébet 2013.08.10. 19:30:38

@Zalaba_Ferenc: 2. ÉVAD SPOILER!

Szóval a repülő és a maci, hm. Én ugyan nem néztem a Lostot, úgyhogy ezt a narratívát nem volt alkalmam sablonosnak érezni. Szerintem is kilógott egy kicsit, de csak azért, mert a sorozat alapvetően egy igen szűk körben mozog, és csak itt, így próbálták meg általános érvényűvé emelni azt, ami partikuláris. Kicsit szubjektívebben meg talán azért, mert valószínűleg ez az első alkalom, hogy Walt egyértelműen és visszavonhatatlanul átlépi a jókat a gonoszaktól elválasztó határt. Később is részben az irányítja a cselekményt, ahogy egyre meredekebb határokat lép át.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.10. 19:59:24

@Kovács Erzsébet: 2. ÉVAD SPOILER!

Így van, kilépett a medréből, és sorsdrámából sorsfantasyvé változott, ami pedig a határok összemosódását illeti, szerintem sokkal drámaibb, emberibb, szemetebb, HATÁSOSABB húzás volt az, amikor hagyta, hogy Pinkman csaja megfulladjon a saját hányásában.

Lateralus 2013.08.10. 20:09:17

A 2. évad vége nekem sem tetszett, én sem szeretem az olyan befejezéseket, amikor egy rossz lépés láncreakció-szerűen indít el ahhoz szinte alig kapcsoló tragikus eseményeket. Viszont, aki itt, vagy a 3. évad elején úgy dönt, hogy be is fejezte a sorozatot, az óriási baklövést követ el. A harmadik évad vége óriási gyomros, a negyediké pedig megkockáztatom, hogy a legjobb finálé, amit valaha tv sorozatban láttam. Tény, hogy rendre minden évad lassú tempóban bontakozik ki, hogy aztán az utolsó epizódokba kb. háromszor annyi eseményt zsúfoljanak, mind az addigi részekbe összesen, ez valami koncepció lehet az alkotóknál.

Angyalosi Ádám · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.10. 20:12:35

@Kovács Erzsébet:
"Én többre tartom ezt a sorozatot, mint mondjuk a Dextert."
Na jó, de a Dexterről mikor mondta bárki (szakmabeli), hogy több, mint agyatlan szórakozás?

Angyalosi Ádám · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.10. 20:13:49

@Lateralus: "ez valami koncepció lehet az alkotóknál."
Igen, ez a "bad writing" koncepciója. :)

Kovács Erzsébet 2013.08.10. 20:20:01

@Angyalosi Ádám: Mit (kit) értesz azon, hogy szakmabeli? Éppen mostanában olvastam valahol, hogy nem lehet úgy forgatókönyvírót megkérdezni arról, amúgy mit szokott nézni, hogy ne a BB lenne a válasz.
Neked mik a kedvenc sorozataid? Tényleg kíváncsi vagyok.

Kovács Erzsébet 2013.08.10. 20:24:24

@Zalaba_Ferenc: SPOILER!
Sorsfantasy... hát, nem tudom, lehet. Bár az is lehet, árulkodó, hogy a Lost jutott róla eszedbe. Viszont a BB-ben tulajdonképpen ez az egy ilyen próbálkozás volt csak. Illetve van még egy rendkívül részletes gyilkossági machináció benne, de én azt sem éreztem túl soknak.

Kovács Erzsébet 2013.08.10. 20:27:57

@Zalaba_Ferenc: Amúgy meg, tekintve, hogy a meth micsoda népegészségügyi probléma odaát, szerintem nemigen lehet hibáztatni a készítőket azért, hogy megpróbálták érzékeltetni, hogy nem csupán néhány lepusztult drogfüggő véglény problémájáról van szó - még akkor is, ha ezt nem a legügyesebben tették.

Lateralus 2013.08.10. 22:03:28

@Angyalosi Ádám: lelked rajta, ha így érzed, sztem példátlanul magas színvonal, amit forgatókönyv terén a széria felmutat. Én az évadok első felét se szoktam unni, nagyon jók ezek a vihar előtti csendek is. Nem az szokott lenni, hogy féltávnál az alkotók gondolnak egyet, hogy hé fiúk, ez elég langyos, amit eddig összehoztunk, dobjunk be némi random történést, hanem elképesztően koncepciózusan van minden évad felépítve egészen a drámai csúcspontig. Az előbbiekben a 4. évad fináléját emeltem ki, nem is vonom vissza a korábbi megállapításom, de nem is záró epizód annak az évadnak a csúcsa, hanem a 11. rész, azt mindenkinek kötelező látnia, aki végigkövette a sorozatot, az gondolom egyből tudja, hogy mire gondolok. A feszültség olyan szintű pontjára érnek az események, amit már nem tudom, hova lehet fokozni, hogy infarktus nélkül megúszd.

drazsika 2013.08.11. 12:38:17

@Zalaba_Ferenc:
Én pont amiatt szeretem a Breaking Badet mert soha nem történik semmi következmény nélkül. Majd visszatérhetünk rá hat hét múlva, de biztos vagyok benne, hogy a második évad eseményei komoly szerepet fognak játszani.

drazsika 2013.08.11. 12:42:44

Ami amúgy mindig nagyon érdekes még a Breaking Badben, hogy minden nézőnek máshol jön el az a pont amikor Walter átváltozik gonosszá. Nekem addig a pontig minden belefért és meg tudtam magyarázni mindent amíg megtörténik a repülős baleset. Ahogy azt a tragédiát kezeli, abból látszik hogy totál szociopata. A testvéremnek például ugyanez volt a véleménye már az első évadban az alapján ahogy Jesset kezelte...

Kovács Erzsébet 2013.08.11. 14:00:33

@drazsika: Igen, ez nagyon jó meglátás. A sorozat ebből a szempontból majdnem olyan, mint egy Rorschach-teszt. A nézőről árulkodik, hogy honnantól tartja Waltert elkárhozott embernek. Hasonlóképpen, mint hogy mi a véleménye Skylerről. Nagyon sokan utálják, hisztis házisárkánynak tartják, pedig.

frmn 2013.08.11. 14:23:30

@Kovács Erzsébet: Szerintem koránt sem hisztis házisárkány, viszont az értelmező szótárban az ő neve látható a képmutatás címszó alatt.

A sorozatot számomra a karakterek viszik el, van személyiségük, még a ritkábban látott junkieknak is, talán csak Hank felesége lóg ki.

Lavmitendor 2013.08.11. 14:31:51

SPOILER!!!

Walter szerintem ott válik végérvényesen gonosszá, amikor kiderül, hogy Ő mérgezte meg Brockot. Előre kitervelt mindent, betanulta mit, hogyan mondjon Jessie-nek, hogy beváljon a terve. Utána már abszolút nem a családjáért csinálja amit tesz, hanem mert ő akar lenni a nagy Heisenberg. Csak a nagy birodalmakkal az a baj, hogy előbb vagy utóbb megbuknak. Erről fog szerintem szólni az utolsó 8 rész.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.11. 14:32:38

@drazsika: Én egy szóval sem állítottam azt, hogy nem volt azoknak a történéseknek hatása vagy következménye, épp hogy azok ELŐZMÉNYEIVEL volt bajom, azzal, hogy mi és mihez vezetett. Kb. 1 az 1.000.000.000.000.000.000.000 az esélye annak, hogy Walter vált tettei ahhoz vezetnek, hogy az a maci pont az ő medencéjében kössön ki. De mitn említettem, a Lostban majd minden epizódra jutott egy ilyen cucc. Ide nem kellett volna.

frmn 2013.08.11. 14:37:58

@Zalaba_Ferenc: A Lostnak elnézted, ennek a sorozatnak nem?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.11. 14:43:02

@frmn: Persze. A Lost erre volt felépítve, ez meg egészen más tészta. Olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy "A Star Warsnak elnézed a fénykardot, az Arábiai Lawrence-nek meg nem?"

frmn 2013.08.11. 14:52:06

@Zalaba_Ferenc: Ebben a sorozatban volt EGY ilyen, mégis leálltál vele. A Lostban minden erről szólt, miközben az íróknak láthatóan, érezhetően fogalma sem volt, mi történik majd a következő évadban, mégis végignézted. Te tudod :)

drazsika 2013.08.11. 14:54:46

@Zalaba_Ferenc:
Persze ez teljesen szubjektív, de szerintem az egész repülős balhé nagyon szépen megmutatja hogy az az eseménysorozat amit Walter beindított mit mit művel a körülette lévő világgal és hogy az egész mennyire hidegen hagyja őt (a harmadik évadban random helyeken tűnnek fel a gyásszalagok meg emlékezések, hiszen rajta kívül mindenki gyászol). A maci csak egy kis szimbólum, kicsit "heavy handed", ezzel egyetértek.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.11. 14:59:00

@frmn: Egy olyan volt benne, amit egy egész évadon át végigreklámoztak azzal a nem titkolt szándékkal, hogy ez mekkora poén lesz. Köszi, de a világ egyik legnépszerűbb sorozata néhány évvel ezelőtt egy ilyet heti rendszerességgel elsütött. Ez olcsó. Ráadásul Star Wars - Arábiai Lawrence-analógia.

drazsika 2013.08.11. 15:01:07

Az is komoly különbség, hogy a Lostban ezek mind azt szolgálják hogy a történet haladjon tovább, itt a főszálat egyáltalán nem befolyásolta.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.11. 15:03:18

@drazsika: Nekem az évad végén nem úgy tűnt, mintha annyira hidegen hagyta volna őt. Sőt, mg a harmadik évadban is rágódott kissé (ki is akart szállni): az átállást valahol ott éreztem, amikor a barkácsáruház parkolójában leiskolázta a wannabe konkurenciát. Valahol ott szálltam ki, no nem ezért, hanem mert már akkor se nagyon érdekelt. De majd adok neki még egy esélyt (egyszer már a Lostot is elkaszáltam :).

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.08.11. 15:04:58

@drazsika: Szóval akár ki is hagyhatták volna? Akkor pláne nagyon olcsó és hatásvadász húzás. De várj, nem azt mondtad, hogy a végén kiderül, hogy mégis csak fontos? vagy csak bízol benne? :)

Kovács Erzsébet 2013.08.11. 15:05:08

@drazsika: @Zalaba_Ferenc: Igen, azt hiszem, az egészben, ha kicsit mesterkélt is, az a lényeg, hogy Walt nem ismeri fel, mi történik vele és mit csinált. Ez a sorsdráma adja meg az értelmét az egyébként valóban sorsfantasybe illő történetrészletnek. Nem a maci a lényeg, hanem Walt reagálása.

Kovács Erzsébet 2013.08.11. 15:07:45

@frmn: Skylerben éppen az a szép, hogy ugyanolyan kishibás személyiség, mint Walt, és ugyanúgy nem tud jó választ adni egy létfontosságú problémára, mint a férje.

frmn 2013.08.11. 15:10:32

@drazsika: Ez most olcsó lesz: milyen történet?

Kovács Erzsébet 2013.08.11. 15:16:49

@frmn: Viszont, és ez fontos, a férjével ellentétben ő tisztán látja, hogy amit Walt tesz, nem jó. Még úgy is ő a józan ész szócsöve ebben a történetben, hogy megoldást már ő sem tud találni.

frmn 2013.08.11. 15:22:57

@Kovács Erzsébet: Walt nagyon is látja mit tesz, csak ő Skylerrel ellentétben élvezi is. Skyler pedig koránt sem a józan ész szócsöve, zsigeri, érzelmi a reakciója a legtöbb dologra, hatás-ellenhatás elven működik. Ettől persze még sokszor igaza van, de sokszor nem.

drazsika 2013.08.11. 15:30:10

@Zalaba_Ferenc:
:) én örülök hogy nem hagyták, de a sztorira Jane halála lesz hatással, a kettőt kicsit összemostam amikor az előbbit írtam, összetartozik a kettő. Úgy értettem hogy maga a repülős cucc csak mint adalék volt hasznos, a történetet nem vitte más irányba. Van egy harmadik évados rész amiben megkapargatják egy kicsit a Jane dolgot, de még ott lóg a levegőben úgyhogy tuti lesz még szerepe. Amúg nem tudom eléggé hangsúlyozni hogy mekkora hiba abbahagyni a harmadik évad elejen, mert egymást érik majd az olyan hosszú, feszültseggel teli, zseniális alakításokkal teli jelenetek amit máshol jelenleg nem lehet látni.

Kovács Erzsébet 2013.08.11. 15:37:03

@frmn: Hát józan ésszel senki sem akarna bűnözővé válni. Az már aztán Skyler "kishibája", hogy ennél feljebb nem jut, és valóban, csak a butaliba-színvonalú reakciók maradnak. De abban józan, hogy a legelején átlátja Walt családmegmentő projektjének a hamisságát.
Walt okos, de nem bölcs. Kiválóan elmenedzseli a bűnözőséget, és persze, hogy élvezi is. De ha bölcs lenne, akkor nem akarna bűnözővé válni, mert átlátná, hogy az ő személyes, ideiglenes sikere mások számára égett fülű macikat jelent.

drazsika 2013.08.11. 15:40:28

@frmn:
Ami a LOSTot illeti, én a karakterek miett végig élveztem és egyszer újra is fogom nézni. Amúgy sem értem miért utálják annyira sokan csak a lezárás miatt, mikor 6 évadnyi szórakozást jelentett(nem állítva persze h te is közéjük tartozol:). Az interneten mostmár mindenki csak gúnnyal beszél róla, pedig emlékszem még a kollektív orgazmusra amikor a Constant adásba ment...

frmn 2013.08.11. 15:43:17

@drazsika: A második szezon közepén ugrotta meg a cápát, sajnos egyszerűen idegesített, hogy - én így láttam - az alkotók hülyére vették a nézőket/rajongókat.

frmn 2013.08.11. 15:47:55

@Kovács Erzsébet: Walt hideg és racionális. Őt nem érdekli mások sorsa, vagyis a mackók. Eleinte csak azért nem, mert azt hitte, halott ember, (még mindig az valószínűleg) most meg már azért nem, mert erre a hitre felépített magának egy életet, amit sokkal jobban élvez, mint korábban bármi mást.

Kovács Erzsébet 2013.08.11. 16:14:28

@frmn: Azért mondom, hogy csak okos (racionális), nem bölcs. Ha az lenne, akkor lenne érzelmi intelligenciája is, vagy legalábbis nem nyomná el, és akkor lenne szeme rá, mibe kerül az ő okossága mindenkinek.

Wintermoots (törölt) 2013.08.11. 17:21:54

@Kovács Erzsébet:

az érzelmi intelligencia is intelligencia, ha nem beteg akkor látnia kell, lehet hogy van rá szeme csak nem érdekli
(nem ismerem a figurát)

Kovács Erzsébet 2013.08.11. 19:34:02

@Wintermoots: drazsika emlegette fentebb, hogy Walt szociopata. Ha jól tudom, éppen az ilyen embereknek nincs érzelmi intelligenciájuk. Szerintem egyébként Walternek volt, csak kiölte magából.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.08.11. 22:14:40

"még elspoilerezzem neki, miért is képedt úgy el a DEA-s sógor csaknem egy éve"

Ez már maga egy spoiler.

Kovács Erzsébet 2013.08.11. 23:50:51

@Pitypalatty úrfi: Aztán látod, mégis mindenki továbbolvasott, aki utoljára a harmadik évad elejét látta.

Wintermoots (törölt) 2013.08.12. 14:03:39

@Kovács Erzsébet:

igen, erre a posztra gondoltam:)

(csak ide akartam írni, hogy utánanéztem, hogy úgy van-e ahogy gondolom. és igen, ez még nem igazán sokat kutatott terület, de a köznyelvben pszichopátiának/szociopátiának nevezett személyiségzavarnak több típusa van és ezek eltérően szerepelnek a legalább viszonylag komolyan vehető érzelmi intelligencia teszteken. mindenesetre általánosságban nem jelenthető ki, hogy egy érzelmi intelligenciát vizsgáló teszt alapján az ilyen emberek egyértelműen kiszűrhetők.
vagy lehet hogy a mai köznyelv mást ért érzelmi intelligencia alatt, empátiára, gyengédségre való képesség stb. nem igazán tartozik ide. persze tudom hogy az egész eq egy elbulvárosított fogalom:))

Kovács Erzsébet 2013.08.12. 14:07:23

@Wintermoots: A csudába, kiszúrtad, hogy valóban csak köznyelvi értelemben beszéltem érzelmi intelligenciáról. Viszont én nem is végeztem pszichológia szakot. :-)

Wintermoots (törölt) 2013.08.12. 14:15:31

@Kovács Erzsébet:

én sem végeztem:)
(rábukkantam egy angol nyelvű fordításra, lysistrata, ha lesz időm-kedvem, nekifogok)

ez a breaking bad népszerű sorozat amúgy?

Kovács Erzsébet 2013.08.12. 14:30:56

@Wintermoots: Odaát nagyon az, itthon kevésbé, tekintve, hogy csak valamelyik kertévé próbálkozott vele, a kemény tartalom okán csak késő éjszaka és azt is kiherélve.

Wintermoots (törölt) 2013.08.12. 16:06:55

@Kovács Erzsébet:

itt a példa. amit esetleg érdemes lenne eredetiben nézni, az úgysem kerül be vagy marad hosszú távon a hazai csatornákon, sem szinkronosan sem feliratosan.

Joga 2013.08.13. 10:54:40

Ezt a nyolc hetet még kibírom, és inkább ledarálom egyben. :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása