aeon flux

ready for the action now, danger boy?

szókátrány: zöld lámpás (green lantern) / rossz tanár (bad teacher) [2011] Takács Máté
2011. augusztus 12. 22:10:47

Kategória: film 11 komment

Ha épp rohansz a moziba és még egy-egy bekezdés elolvasására sincs időd, akkor íme gyors tanácsom: ha szuperhőst akarsz, akkor még egyszer Amerika Kapitány, ha vígjátékot, akkor még egyszer Förtelmes főnökök. (Némi spoiler talán előfordul, de semmi meglepő).

Ha épp rohansz a moziba és még egy-egy bekezdés elolvasására sincs időd, akkor íme gyors tanácsom: ha szuperhőst akarsz, akkor még egyszer Amerika Kapitány, ha vígjátékot, akkor még egyszer Förtelmes főnökök. (Némi spoiler talán előfordul, de semmi meglepő).

A Zöld Lámpás fő erénye az, hogy trükkjei nagyon jók. Vagyis nem fő, hanem egyetlen erénye. Hiába az izgalmas fantasztikum, amit a címszereplő alakulat szolgáltat, az emberekhez való ragaszkodás minden értelemben véve hátrányára válik a filmnek. Nyilván, ez egy földi szuperhős története, ám Ryan Reynolds minden erőfeszítése kárba vész, lévén Hal Jordan csak akkor érdekes, ha rikító kosztümében tesz-vesz, de még akkor is meg kell küzdenie azzal, amivel Supermannek is öltözéke miatt. Az emberek melletti kitartás a film történetszövésének konkrét eleme is lesz, pedig az "ember nem a legjobb faj, de megérdemel egy esélyt" szöveg egyre kevésbé meggyőző, és a félelemről meg annak legyőzéséről is túlzásba viszik a papolást, érezhetően erőlködve, hogy valamiféle mélységet kölcsönözzenek a főhősnek meg az egész felhajtásnak. Cirkuszi attrakció ez - látványos, hangos, drága, hamar illanó élmény.

Szemben a Förtelmes főnökökkel, Jake Kasdan filmje nem tud elindulni semerre, így az egész egy érdemben megvalósítatlan ötlet marad. Ez az ötlet önmagában elég néhány poénhoz, hiszen a környezetébe nem illő ember ténykedése óhatatlanul is vicces helyzeteket szül, ám a Rossz tanár nagy baja, hogy főszereplője nem csak rossz tanár, hanem rossz ember is, akinek célja is olyan, hogy egyszerűen képtelenség drukkolni neki. Ráadásul a körülötte legyeskedő két fickó sem túl szimpatikus; az egyik mintha ott se lenne (pedig Justin Timberlake kezdett egész jó lenni), a másik meg (Jason Segel még öt kilót hízott a legutóbbi Így jártam anyátokkal évad óta, de a magyar hangja legalább ugyanaz) ugyan miért hajt mindenáron egy ilyen borzasztó személyiségre? A végén a forgatókönyvírók érezték, hogy nem lehet úgy abbahagyni a történetet, hogy a rossz tanár rosszaságaival eléri (egyébként rossz) célját, úgyhogy instant jellemfejlődéssel végül konvenciókba hajlik a vége. Pedig ha már el volt rontva az egész, akkor egy rossz befejezés csak javított volna a dolgokon - ugye tudtok követni? Azért Cameron Diaz ugyanolyan üdvözölendő ezen szerepében, mint Jennifer Aniston nimfomán fogorvosként.

Címkék

kritika sci-fi cameron diaz justin timberlake comedy sci fi warner 4csillagos dc intercom ryan reynolds superhero martin campbell tim robbins dc comics angela bassett peter sarsgaard blake lively mark strong jason segel green lantern jake kasdan kritika szokatrany

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr494540124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magoo 2011.08.12. 22:13:25

Én marha képes voltam pár hete a premier éjszakán (hajnalon) bevágódni az itteni Arclight moziba hogy megnézzem a Green Lanternt... fujj de megbántam. Ekkora rakás fost ritkán láttam. :( Pedig reméltem hogy jól sikerül. Lehet épp az volt a gond hogy sokat vártam. Nem kellett volna. Captain America röhögve veri!

Ismeretlen_82723 2011.08.12. 22:15:56

Amerika Kapitányt is letudtam ma, üdítőnek hatott, ám egyszerűen nem tudom gond nélkül kifejezetten jónak mondani, mégpedig azért, mert a Bosszúállók/Marvel-univerzum nem hagyja, hogy egy kerek egész váljon belőle, márpedig egy jó film kerek egész. Három perccel hamarabb vége kellett volna, hogy legyen.

n4nom4n · http://n4nom4n.tumblr.com/ 2011.08.13. 01:00:48

ezeket a szuperhíró filmeket már hanyagolni kellene a filmgyártóknak !

Gonzo 2011.08.13. 10:19:54

AE: az egyik bejegyzés kapcsán azt írtad a bosses -ről, hogy inkább maradtál volna otthon. most meg hogy ha víjátékot akarok, ez a tuti. melyiknél nem dekódoltam az iróniát?

Ismeretlen_1068 2011.08.13. 10:22:22

4: Irónia dekódolása helyett csekkeld eme bejegyzés szerzőjét! :)

Ismeretlen_82723 2011.08.13. 10:23:09

4: Szerintem a bejegyzés szerzőjét nem dekódoltad! :)

Gonzo 2011.08.13. 10:39:08

hoops. természetesnek vettem - eddig -, hogy kritikákat csak az akckiós csaj ír, a csatósai meg a kiegészítő dolgokat. na, ma reggel is okosabb lettem. viszont érdekes, hogy a stáb szinte egyszerre zárta állásait egy kritikus hang kapcsán. nem rossz. ez nem rossz. elolvastam, megnéztem a 2. napról írt 2 beszámolódat. még reggel is azon agyaltam, hogy megosszam-e itt az ezzel kapcs. véleményem, de rájöttem, nem teszem. és :o(, hogy a szemlés kérdéssel kapcs. nem reagáltál. :o)

Ismeretlen_1068 2011.08.13. 10:44:35

7: A többiek is rengeteg kritikát írnak, a második napi második szigetes beszámolót pedig megint csak nem én írtam. :)

Gonzo 2011.08.13. 10:53:04

fura: olvasás közben feltűnik a stílusból, hogy ki a szerző. a szigeteset, és a fentit is olvasván egyértelmű volt számomra, hogy kinek a gondoltatai - hogy ez dicséret vagy kritika a kollégák részéről, azt az esedékes szerk. meetingen meg lehet tárgyalni. aztán meg mégse. csupa meglepetés ez a nap.

Ismeretlen_1068 2011.08.13. 11:11:48

9: De most komolyan, miért írnék egy nap alatt két különböző előjelű beszámolót ugyanarról az eseményről?

Gonzo 2011.08.13. 22:39:12

én is ezt kérdeztem, mert nem értettem világosan. aztán meg is kaptam rá a választ. a bosses-en filóztam, de megadtad neki a döfést - nekem meg az okot. majd tékában.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása