Ha épp rohansz a moziba és még egy-egy bekezdés elolvasására sincs időd, akkor íme gyors tanácsom: ha szuperhőst akarsz, akkor még egyszer Amerika Kapitány, ha vígjátékot, akkor még egyszer Förtelmes főnökök. (Némi spoiler talán előfordul, de semmi meglepő).
Ha épp rohansz a moziba és még egy-egy bekezdés elolvasására sincs időd, akkor íme gyors tanácsom: ha szuperhőst akarsz, akkor még egyszer Amerika Kapitány, ha vígjátékot, akkor még egyszer Förtelmes főnökök. (Némi spoiler talán előfordul, de semmi meglepő).
A Zöld Lámpás fő erénye az, hogy trükkjei nagyon jók. Vagyis nem fő, hanem egyetlen erénye. Hiába az izgalmas fantasztikum, amit a címszereplő alakulat szolgáltat, az emberekhez való ragaszkodás minden értelemben véve hátrányára válik a filmnek. Nyilván, ez egy földi szuperhős története, ám Ryan Reynolds minden erőfeszítése kárba vész, lévén Hal Jordan csak akkor érdekes, ha rikító kosztümében tesz-vesz, de még akkor is meg kell küzdenie azzal, amivel Supermannek is öltözéke miatt. Az emberek melletti kitartás a film történetszövésének konkrét eleme is lesz, pedig az "ember nem a legjobb faj, de megérdemel egy esélyt" szöveg egyre kevésbé meggyőző, és a félelemről meg annak legyőzéséről is túlzásba viszik a papolást, érezhetően erőlködve, hogy valamiféle mélységet kölcsönözzenek a főhősnek meg az egész felhajtásnak. Cirkuszi attrakció ez - látványos, hangos, drága, hamar illanó élmény.
Szemben a Förtelmes főnökökkel, Jake Kasdan filmje nem tud elindulni semerre, így az egész egy érdemben megvalósítatlan ötlet marad. Ez az ötlet önmagában elég néhány poénhoz, hiszen a környezetébe nem illő ember ténykedése óhatatlanul is vicces helyzeteket szül, ám a Rossz tanár nagy baja, hogy főszereplője nem csak rossz tanár, hanem rossz ember is, akinek célja is olyan, hogy egyszerűen képtelenség drukkolni neki. Ráadásul a körülötte legyeskedő két fickó sem túl szimpatikus; az egyik mintha ott se lenne (pedig Justin Timberlake kezdett egész jó lenni), a másik meg (Jason Segel még öt kilót hízott a legutóbbi Így jártam anyátokkal évad óta, de a magyar hangja legalább ugyanaz) ugyan miért hajt mindenáron egy ilyen borzasztó személyiségre? A végén a forgatókönyvírók érezték, hogy nem lehet úgy abbahagyni a történetet, hogy a rossz tanár rosszaságaival eléri (egyébként rossz) célját, úgyhogy instant jellemfejlődéssel végül konvenciókba hajlik a vége. Pedig ha már el volt rontva az egész, akkor egy rossz befejezés csak javított volna a dolgokon - ugye tudtok követni? Azért Cameron Diaz ugyanolyan üdvözölendő ezen szerepében, mint Jennifer Aniston nimfomán fogorvosként.