aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: kung fu panda 2 (2011) Zalaba_Ferenc
2011. június 02. 08:30:00

Kategória: film 19 komment

A Shrekek és Madagascarok végeláthatatlan sorai ellenére lassan itt az ideje, hogy felnőtt animációs stúdióként kezeljük a DreamWorks sajátját: az érettségin már túl van (How to Train Your Dragon), a Kung Fu Panda 2 pedig lazán elmegy diploma-előkészítőnek, úgyhogy alig várom, hogy láthassam a... Puss in Bootsot. Izé.

De talán végre félre kéne tenni azokat a szúrós előítéleteket, melyekkel behintettem Po mindkét kalandját - az elsőt azért, mert a hátam közepére kívántam az újabb beszélő állatos rajzfilmet, a másodikat pedig azért, mert minden megelőlegezett szájhúzás után a Kung Fu Panda olyan pozitív meglepetést okozott, hogy féltem, egy szükségtelennek vélt második résszel csak bemocskolják címszereplőjének ragyogó bundáját. És megint csak kellemesen csalódtam.

A Shrekek és Madagascarok végeláthatatlan sorai ellenére lassan itt az ideje, hogy felnőtt animációs stúdióként kezeljük a DreamWorks sajátját: az érettségin már túl van (How to Train Your Dragon), a Kung Fu Panda 2 pedig lazán elmegy diploma-előkészítőnek, úgyhogy alig várom, hogy láthassam a... Puss in Bootsot. Izé.

De talán végre félre kéne tenni azokat a szúrós előítéleteket, melyekkel behintettem Po mindkét kalandját - az elsőt azért, mert a hátam közepére kívántam az újabb beszélő állatos rajzfilmet, a másodikat pedig azért, mert minden megelőlegezett szájhúzás után a Kung Fu Panda olyan pozitív meglepetést okozott, hogy féltem, egy szükségtelennek vélt második résszel csak bemocskolják címszereplőjének ragyogó bundáját. És megint csak kellemesen csalódtam.

Ugyan Po & Co második küldetése nem lép a legendás folytatások szűkös panteonjába (mondj kapásból három olyat, ami megérdemli!), de más bankszámla-dagasztó ismétlésekkel és utózöngékkel ellentétben a Panda 2-be nem csak produkciós költségek, de ötlet és kreativitás, mi több, szív és lélek is szorult. A tét ezúttal egész Kína sorsa, melynek leigázását egy bosszúszomjas hadúr tervezi a dinasztia ősi értékeinek sárba tiprásával és kizsákmányolásával (a tűzijátékból halálosztó ágyukat kovácsol, melyekkel szemben a kungfu is tehetetlen), ráadásul a jóslat szerint csak egy fekete-fehér harcos állhatja útját, ezért elhatározza, hogy mind egy szálig kiirtja a pandákat. Szóval ez az ügy nem egyszerűen személyes, de NAGYON személyes.

Az alapkonfliktust nem lenne nehéz elhelyezni Kína viszontagságokkal teli történelmében, ráadásul a családi tragédia is megmételyezhetné, de szerencsére műfajához híven ezeket az elemeket a film megfelelő egyensúllyal szerepelteti, és inkább Po, a szeretni való mamlasz/elszánt kungfuharcos botladozásaira/hőstetteire helyezi a hangsúlyt. Az előbbi ugyan kissé megfáradt és gyakorta idézget az első részből (Po elfárad, mire felér az emeletre! Po éhes! stb.), az utóbbiban viszont hihetetlen mennyiségű energia és vizuális humor van - főleg mikor a Furious Five is beszáll a bunyóba (márpedig a kerekded főhős ritkán szólózik, és ezzel a film a csapatszellem fontosságát hangsúlyozza a kicsiknek, ami szintén jó pont).

A lélegzetelállító csörtéket fantasztikus animáció és a 3D legújabb kori történetének talán legjobb kihasználtsága teszi kihagyhatatlan moziélménnyé, és annak ellenére, hogy Po társairól aligha tudunk meg többet, a panda múltjának leleplezése hihetetlenül erős érzelmi löketet ad a filmnek - melyet talán csak az utolsó másodpercek próbálnak csorbítani, szerencsére könnyen feledhető adagban.

Címkék

kritika jack black jackie chan angelina jolie jean claude van damme seth rogen martial arts kung fu panda gary oldman dreamworks danny mcbride 7csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr994539759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pizsama 2011.05.27. 11:49:03

Én is szerettem az első részt, és féltem a folytatástól, egyelőre úgy tűnik alaptalanul. Amúgy meg kapásból 3: The Empire Strikes Back, Terminator 2, The Dark Knight

Ismeretlen_97684 2011.05.27. 12:29:02

Nekem az első sem tetszett igazán, erősen izzadtságszagú volt. Ez majd csak akkor, ha lesz belőle valami nézhető release. Kapásból: Bourne-ultimátum, Toy Story 2, Keresztapa 2

kekec 2011.05.27. 12:29:58

Az utóbbi évek nagy animációs dömpingjében az első Kung Fu Panda számomra egy gyorsan feledhető tizenkettő-egy-tucat mozi volt fáradt poénokkal és kidolgozatlan karakterekkel, kevés érzelmi töltettel. Szóval nálam nem kap még egy esélyt Po.

Chips 2011.05.27. 12:40:54

3 méltó folytatás: Aliens, Hellboy II, Shrek 2 (ha már úgyis Dreamworks).

Ismeretlen_82723 2011.05.27. 12:55:17

Örülök a pozitív véleménynek! Az első rész nagyon szuper volt, minden megvolt benne, ami egy igazán szórakoztató mozihoz kell.

Ismeretlen_1068 2011.05.27. 13:01:01

Az elsőben az volt a legjobb, ami a másodikban is: a főszerepben egy szerethető, könnyen beazonosítható figura állt, aki voltaképp soha nem lépett ki (teljesen) a szerepéből.

Ismeretlen_129422 2011.05.27. 13:20:59

Örülök a kritikának. Az első rész tetszett, féltem a másodiktól. Így már biztos +1 néző lesz moziban. :)

Ismeretlen_182672 2011.05.27. 14:15:45

Chips: nemhogy méltó, de simán le is kőrözték ezek az első részt!

Ismeretlen_87170 2011.05.27. 14:28:08

#8 Hát ezek pont nem. Esetleg a Shrek.

Ismeretlen_1068 2011.05.27. 14:34:02

Részemről egyik sem, főleg nem a Shrek. :)

Chips 2011.05.27. 14:47:55

Ízlések és pofonok:). Szerintem az első kettő körözi az előzményeit, a Shrek 1-2 meg azonos színvonalú (onnantól meg említésre se méltó). Korábban is említettek olyat, ami szerintem simán ráver az első részre (Terminátor 2, The Dark Knight). Még 3 folytatás,ami eszembe jutott: Pár dollárral többért, Csupasz pisztoly 2 és fél, Pókember 2. Végül, hogy a témához is írjak: az első Panda igazi meglepetésfilm volt, így várom a folytatást (moziban).

gaillard 2011.05.27. 14:54:33

Mad Max 2, Blade 2, X-Men 2, Bourne Supremacy, Spider-Man 2, For a Few Dollars More, Addams Family Values, Evil Dead 2....

Ismeretlen_1068 2011.05.27. 14:58:44

12: Na, most már azért haladunk. Mad Max, X-Men, Spider-Man, Adammas Family, Evil Dead - eme folytatások közül nem egy köröket ver az első filmekre.

kekec 2011.05.27. 15:55:45

Szörnyecskék 2., Jégkorszak 2., A gyűrűk ura: A két torony (már amennyiben ez második résznek tekinthető...)

Ismeretlen_1068 2011.05.27. 16:01:07

14: Ezek a kakukktojások? :)

Ismeretlen_82723 2011.05.27. 16:13:34

Ezekkel bizonyosan kisebbségben vagyok, de: Rövidzárlat 2., A Karib-tenger kalózai: Holtak kincse, Star Wars II. rész, Bad Boys II., Halálos fegyver 2.

Ismeretlen_97684 2011.05.27. 16:29:27

Ja, és még: Die Hard 3, mint a sorozat legjobb része!

Ismeretlen_140561 2011.05.27. 17:12:45

Terminator 2 - Az ítélet napja tudom, hogy a vázát tekintve ugyanaz, mint az első rész, de mégis tízszer többször láttam, mint az elsőt. A Karib-tenger kalózai második részét én is sokkal jobban szeretem, mint az elsőt, ahogy a Bad Boys 2-n is jól szórakoztam... és ha már Micheal Bay, én a Transformers 2-t is jobban "szeretem", mint az első részt. Illetve, ha sorozatként lehet tekinteni az Ilsa filmekre, akkor én jobban szeretem az Ilsa, Harem Keeper of the Oil Sheik c. filmet, mint a korábbi Ilsa, She Wolf of the SS. Frankenstein menyasszonya?

chris92 2011.05.27. 18:42:30

Bad Boys 2, Terminátor 2, Birodalom visszavág, Evil Dead, Aliens, Mad Max, Dark Knight, Toy Story 2 és 3...csupa, csupa példa a kiváló és az elsőhöz méltó vagy annál is jobb folytatásra.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása