aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: álomháború [sucker punch] (2011) Zalaba_Ferenc
2011. március 24. 00:01:00

Kategória: 83 komment

Először is azt javasolnám, hogy időzzünk el egy pillanatra a kreativitás meggyilkolásán! James Cameron, aki indirekt módon maga is elég nagy játékos ebben a merényletben, a minap fakadt ki azon, hogy manapság már egy francos társasjátékból is 200 millió dollárba kerülő filmet adaptálnak, és miközben a legnagyobb díjakat egy dadogós sportfilm zsebeli be, Hollywood úgy tesz, mintha az Inception nem is létezett volna - egy olyan film, ami nem egy korábban már létező matéria celluloidra vitele -, hanem buzgón rábólint a következő remake/reboot/reimage/reakármire.

Nincs mit tenni, csupán konstatálni, hogy a tévével, videóval, majd az internettel folytatott, évtizedek óta tartó kíméletlen háborúja során a mozi végképp sarokba szorult, s minden tisztességét levetve a saját piszkát hajigálva küzd a túlélésért. Itt lenne az ideje megkegyelmezni neki?

Vagy mindez csak képmutatás? Álszent siránkozás egy olyan blog ötezeregyedik posztjaként, amely az előző 5000-et és a következő 5000-et is azzal tölti majd, hogy valami szuperprodukció alá adja a lovat? Nos, erre a kérdésre majd akkor fogtok választ kapni, ha túlteszitek magatokat a Sucker Punch két óráján.

Először is azt javasolnám, hogy időzzünk el egy pillanatra a kreativitás meggyilkolásán! James Cameron, aki maga is elég nagy játékos ebben a merényletben, a minap fakadt ki azon, hogy manapság már egy francos társasjátékból is 200 millió dollárba kerülő filmet adaptálnak, és miközben a legnagyobb díjakat egy dadogós sportfilm zsebeli be, Hollywood úgy tesz, mintha az Inception nem is létezett volna - egy olyan film, ami nem egy korábban már létező matéria celluloidra vitele -, hanem buzgón rábólint a következő remake/reboot/reimage/reakármire.

Nincs mit tenni, csupán konstatálni, hogy a tévével, videóval, majd az internettel folytatott, évtizedek óta tartó kíméletlen háborúja során a mozi végképp sarokba szorult, s minden tisztességét levetve a saját piszkát hajigálva küzd a túlélésért. Itt lenne az ideje megkegyelmezni neki?

Vagy mindez csak képmutatás? Álszent siránkozás egy olyan blog ötezeregyedik posztjaként, amely az előző 5000-et és a következő 5000-et is azzal tölti majd, hogy valami szuperprodukció alá adja a lovat? Nos, erre a kérdésre majd akkor fogtok választ kapni, ha túlteszitek magatokat a Sucker Punch két óráján.

Hogy én is adjak egy pofont a szarnak, papíron bizony úgy nézett ki, hogy Zack Snyder fojtó gyomrosa (kb. így lehet a Sucker Punchot fordítani) egy eredeti ötleten alapul, amely létsíkokkal, valóságszintekkel és hangzatos filozófiákból épít magának saját univerzumot, mint mondjuk a The Matrix vagy a fentiekben már megidézett Inception, de az igazság az, hogy a mindez csupán egy ürügy volt arra, hogy minden helyzetben, minden szögből bombázó kiscsajok a szart is kiverjék különböző izékből.

Példa jön. Egy amolyan Zack Snyderesen lassított/gyorsított klipszerű intróból kiderül, hogy a Little Miss Sunshine nyugtalanító módon kifestett és alul-öltöztetett kislánykáit idéző főhősnőt gonosz mostohaapja bevarrja a diliházba, ahol aztán Tim Burton levetett díszletei egyetlen szürreális pillanat alatt Baz Luhrmann technicolor rémálmává változnak, és mire a néző kapcsolna, hogy "akkor ez ugye most álom?", a kislányt már le is táncolja magát (no shit!) egy következő álomszintre, ahol David Carradine-tól Scott Glenntől azt a feladatot kapja, hogy keresse meg a térképet, a tüzet, a kést, a kulcsot, meg még valamit, ami leginkább a bla-bla, az imamalom nyikorgása és az ipari köd között helyezkedik el félúton. Mielőtt a zaklatott néző ismét feltehetne egy kérdést, amelyben azt firtatja, hogy ez most komoly, a kislány képébe robban néhány szamuráj-szörny (karddal, aknavetővel és gatlinggel felvértezve, ahogy azt kell), elkezdik hajigálni őt ide meg oda, akár át a betonfalon is, hogy aztán jól nekidurálja magát és ócskavassá degradálja őket.

Szóval ez az a pillanat, amikor vagy feladod és kéred a film elején beígért lobotómiát, vagy kiborulsz teljesen és popcorn általi halált halsz, de ehelyett akár válaszolhatsz is a fentiekben elhangzott kérdésre: igen, ez egy álom, egy 12 éves, pre-pubertás kisfiú első nedves álma, amiben az ég világon semmi épeszű nincs, csak csajok és zajok.

És ekkor még csak az első 20 percen vagy túl.

A Warner állítólag nem volt túlságosan elragadtatva a filmtől (de úgy tűnik, ez nem akadályozta meg őket abban, hogy Snydernek adják a következő Superman-projektet), így a stúdió próbálta menteni a menthetőt lelőtt sajtóvetítésekkel és többször is bejelentett, majd lefújt utómunkás 3D-vel egyetemben, de tényleg nincs mit tenni: a szellem hamarosan kiszabadul a palackból, hogy szembesítse Hollywoodot saját bullet-time-ba, greenscreenbe és hdxploitionba mártott végzetével. A kérdés már csak az, hogy ebből a zajos szomorúságból vajh lehet-e még kiutat találni? Nem tudom, talán még egy kis 3D-vel igen.

kövess minket facebookon!

Címkék

kritika fantasy 1csillagos zack snyder action martial arts sucker punch jon hamm bad movie

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr964539479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süti 2011.03.22. 23:00:11

a kritikus minden szavával egyetértek. (ilyet se fogunk itt soxor olvasni :))

Ismeretlen_1068 2011.03.22. 23:00:53

Hé, ez nem jó reklám! :\ :)

Dean 2011.03.22. 23:01:52

Valahogy sejtettem ezt a minőséget, csak a csajokkal akarták eladni...:S

Süti 2011.03.22. 23:02:13

OFF: z, a xpress fóruma csak nálam haldoklik vagy másnál is?

Dragonslayer 2011.03.22. 23:03:20

"...minden szögből bombázó kiscsajok a szart is kiverjék különböző izékből." Én valahogy kb. erre számítottam az előzetesből. Talán majd egyszer, csak úgy, merő mazochizmusból teszek vele egy próbát. :-)

Ismeretlen_1068 2011.03.22. 23:03:41

4: Hogy érted, agyilag vagy elérhetőség szempontjából? :)

Süti 2011.03.22. 23:05:06

6. Hozzászólás elküldése után ezt írja ki: "Hiba történt, kérjük keresse fel újra a főoldalt. " De nem mindig, csak ilyen random jelleggel.

mentat 2011.03.22. 23:05:25

Borzalmas lett. Még csak nem is esik bele az “annyira szar,hogy már jó” kategóriájába, pedig 20 perc után megpróbáltam úgy nézni. Engem arra emlékeztetett, mintha marha nagy felbontásban néznél CoD és WoW videókat zenés-klippes formátumban,amikkel éppen csajok játszanak. Aki meg megírta a film morális tanulságát, azzal napi 20 órában coelhot olvastatnék élete végéig.

Ismeretlen_1068 2011.03.22. 23:08:08

7: Hackertámadás miatt vannak tiltott szavak az Xpress fórumán (pl. select, alter, cast, stb.), melyek használata esetén kapod a fenti hibaüzenetet. Fapados megoldás, de ez van. :) Na de beszélgessünk inkább a náci zombikról és a robotkatonákról. :)

duwy 2011.03.22. 23:13:47

James Cameron, mint a kreativitás meggyilkolásának nagy játékosa? Miért?

Ismeretlen_1068 2011.03.22. 23:14:48

10: Láttad te az Avatart?

duwy 2011.03.22. 23:18:13

11: Igen, 2009 egyetlen 10/10-es filmje.

Ismeretlen_1068 2011.03.22. 23:19:26

12: Ja, oké, akkor haladjunk tovább, nincs itt semmi látnivaló.

duwy 2011.03.22. 23:26:26

13: Most miért kell ez a stílus? Na mindegy. Mindenesetre a technikai innovációk, illetve a világ, amit megteremtett, szerintem elég kreatív ahhoz, hogy ne aggassuk rá a "kreativitás meggyilkolója" címkét.

Adam Taylor 2011.03.22. 23:30:17

Aúú....ez tényleg gyomronvágott. Előző filmjei alapján semmi extrát nem várnék Snydertől (kicsit ironikus nála az extra szót használni, mert mintha mindig ennek a meghódítására törekedne), csak egy jó kis vizuális orgiát, ami úgy tesz mintha okos lenne, de nála én is okosabb vagyok, mert tudom hogy nemaz. Nekem a 300 és Watchmen is bejött, teszem azt egy 8-9/10-re, a Holtak hajnala rég volt, az Őrzők legendája meg egy hetes. Várakozásom kicsit alábbhagyott, olyannyira hogy a Battle: Los Angeles&Sucker Punch duóból csak az egyik művészfilmre nevezek be...de szerintem még mindig az utóbbi lesz az, Emily Browningot látnom kell.

Dean 2011.03.22. 23:30:49

12:Azért az a 10/10 jóóóó nagy túlzás..:D

Ismeretlen_1068 2011.03.22. 23:33:00

14: Nem tudom, szerintem csak megfelelően reagáltam az ellentmondást nem tűrő módon beküldött egyetlen 10/10-es kijelentésedre - megspórolva egy parttalannak kinéző vitát a kétségkívül látványos hókuszpókusz mögött rejlő megalkuvó forgatókönyvről, a gyermekded morálról (amit azóta néhányszor meg is hazudtoltak) és egy olyan technológiai vívmányról, ami azóta nem sok jót hozott.

duwy 2011.03.22. 23:39:45

16: Több, mint 20 éves mozis pályafutásom egyik, ha nem legjobb élménye. Nekem ez megéri a 10/10-et és ennek tükrében hajlandó vagyok átsiklani a hiányosságai felett. De hagyjuk az offot, csak kicsit zavart ez a belekötés Cameronba, miközben AE is jól tudja, hogy a hollywoodi alkotók 99%-a kevésbé kreatív nála (kreativitáson én nem csak azt értem, hogy milyen sztorit talál ki valaki).

ElderPredator 2011.03.22. 23:40:01

Kritika hallatán kicsit csalódott vagyok, egy kicsit már rá is készültem a filmre, hogy végre egy jó kis popcorn mozi...erre ezt kapjuk. Aeon te többet vártál a filmtől, vagy csak én érzem, hogy egy kis csalódottság is van az írásodban ?

Ismeretlen_1068 2011.03.23. 00:13:04

19: Egy jó kis tökös-mákos, minden hájjal és bájjal megkent akciófilmet lehetett volna faragni ebből a stuffból, ha egy kicsit is áldoznak a karakter (az Empire-ben Snyder elemzgette az öt főhősnőt, és végső soron mindegyiknél azt hozta ki, hogy "kemény, de valójában sebezhető") vagy úgy általában a cselekmény oltárán. A szürreál handabanda és a teljesen esetleges narratíva akkora szakadékot ás a néző és a film között, amit csak halálos áldozatok esetén lehet átívelni. Viszont az az Army of Me remix kelleni fog.

batboy 2011.03.23. 00:18:56

na, így kell originális filmet csinálni Zacky fiú! igazán true to itself, te írtad, rendezted, produkáltad talán még te is vetítetted nekünk ma. *halkan félre* vigyék az elkülönítőbe és növeljék a szkopolamin adagját! adjanak neki valami képregényt, Romero filmet, Superman bábut, vagy egy sajtreszelőt, bánom is én. de ez még egyszer magától ne csináljon filmet!

Ismeretlen_122737 2011.03.23. 00:27:49

Jajj, csak az Inception-izélgetés miért kellett bele?:,-(:-D (nem kell válaszolni, nem is lényeges pontja az írásnak) Amúgy látatlanban nem akarom oltani a fojtó gyomrost (ez tetszett!), de az előzetes nekem már sok volt. Egyszerűen feleslegesen sok fasság volt a képen, és nekem ez már az indokolatlan mennyiségű CGI és robbantgatás és slow-motion... pedig én aztán igazán szeretem a LÁTVÁNYT nagybetűkkel, de nekem ez már sok volt. Ez persze csak az előzetes alapján.

Ismeretlen_169061 2011.03.23. 07:30:43

Ugyanúgy nem értem a fanyalgókat, mint a Machete esetében. Komolyan mondanivalót vártatok egy olyan filmtől, aminek a bemutatójában együtt szerepelnek hiányosan öltözött csajok, robotszamurájok és sárkányok? Ezt a filmet is a helyén kell kezelni: egy látványos, agyatlan film tizenéveseknek. Igaz, én huszonéves nő vagyok, és nekem is nagyon bejött, biztos velem van a baj. Oké, a SP nem váltja meg a világot, de egy csillag? Ne mááár.... Az idén agyonistenített Oscar-gyanús filmeket (A király beszéde, A közösségi háló, A félszemű) csak többszöri próbálkozásra tudtam végignézni, az Álomháborún viszont jól szórakoztam. Nekem ennyi elég.

Ismeretlen_9654 2011.03.23. 07:54:09

én látatlanban csak annyit tudok hozzátenni, hogy SP tényleg nem váltja meg a világot. :)

Ismeretlen_1068 2011.03.23. 08:10:18

23: Hát, tudod, még a TF 1-2-en is adnak valami nevet és funkciót a McGufinnak, amivel a tvitviki kölök rohangászik, és ugyan az akciók ott is öncélúak és brutálisak, legalább veszik a fáradságot, hogy elhelyezzék őket a történetben, nem csak odahányják őket, és Michael Baynek még csak meg sem fordulnak a fejében az, hogy mindehhez bármiféle filozófiát gyártson... A Sucker Punch egyetlen tanulsága a számomra az, hogy a fülünk és az orrunk tényleg a halálunkig nő (nézzétek meg, Scott Glennek mekkora van!).

Ismeretlen_1068 2011.03.23. 08:30:28

22: De hisz az Inception pozitív előjellel szerepel! Vagy arra gondolsz, hogy istenkáromlás egy ilyen film kapcsán megemlíteni? :)

Ismeretlen_1068 2011.03.23. 08:33:21

(OFF: batboy, figyeled? Csak emlegetni kellett, és tényleg megjelent!)

Ismeretlen_169693 2011.03.23. 09:18:52

Tegnap fogalmaztam meg magamban, hogy ha AE 6/10-re vagy ennél jobbra értékeli a Sucker Punch című filmet, úgy a hétvégén beülök rá, hátha... Ühüm... :) (Ahhoz képest, hogy mindenki az idei évet várta, mint a Messiást, legalábbis filmpremierek szempontjából, eddig eltelt majd' 3 hónap, és eddig nem igazán váltotta be senki a hozzá fűzött reményeket... Tényleg Vaughn X-Men filmjéig kell várni, hogy kapjunk valami maradandót a pénzünkért?)

Ismeretlen_9654 2011.03.23. 09:26:05

de tényleg durva, hogy eddig semmi említésre méltó nem történt eddig. tavaly azért ilyenkor legalább már láttunk egy erős (közepes) shutter islandet.

Ismeretlen_1068 2011.03.23. 09:27:47

Bocsánat, de történt. Kicsi, zöld, elég konform és úgy hívják, Rango.

Ismeretlen_175889 2011.03.23. 09:38:52

A második blog, ami 1 egész csillagot adott a filmnek. Ezt sem moziban nézem. Csalódott vagyok, ezt a filmet vártam. Sebaj...X-men - First Class!:) A Rango meg tényleg adta. És jövő hónapban jön a Paul;):)

img · http://notwo.org 2011.03.23. 09:45:56

Na, ebben a hónapban is kimarad az 5l popcorn. :( Pedig már elvonási tüneteim vannak.

frmn 2011.03.23. 10:12:16

Megnyugodtam. És egyetértek: végtelenül elkeserítő, ami ma a mozi világában történik.

Deadly 2011.03.23. 10:46:51

én megint csak a saját szememnek fogok hinni és meglátjuk. de valahogy ennél a filmnél érzem, hogy kevésbé lesz szórakoztató, mint a Battle: LA. nekem megéri majd a mozijegyet, aztán majd legfeljebb csalódok. Snyder: Dawn of the dead 10/9 300 10/7 watchmen 10/8 Legend of the Guardians 10/7 ui: Rangohoz kéne írnom, de nekem pl az nem tetszett. és pont ma olvastam Zack snyder által nyilatkozva, hogy az megalkuvások nélküli szerzői film, nem gyerekeknek, amilyennek a Guardianst szánta. Nekem nem úgy tűnt, nagyon gyermetegnek találtam a poénok többségét a Rangoban és nem tudott szórakoztatni. Igazából ha nem tudnám, hogy Gore Verbinski film, lehet azt is Snydernek titulálnám.

Ismeretlen_1068 2011.03.23. 10:51:00

Hmm, főleg a Road Kill, Clint Eastwood, El mariachi jellegű poénok gyermetegek a Rangóban, nem? :)

Ismeretlen_1068 2011.03.23. 10:52:23

És igen, pontozzuk Snydert! Dawn of the Dead 10/9 (vagy tucatszor láttam) 300 10/6 Watchmen 10/6 Ga'hoole 10/x (baglyok? get the fuck outta here!) Egyébként csinálgassa nyugodtan a filmjeit, csak könyörgöm, egyik se legyen szerzői.

Ismeretlen_169693 2011.03.23. 11:15:16

A Rango valóban kivétel, mea culpa. Dawn of the Dead - 9/10 (Ilyen egyszerűen még nem csináltak közel hibátlan filmet.) 300 - 7/10 (Az első "hűha" után azért igen sokat veszít a fényéből.) Watchmen - 8/10 (Anno moziban imádtam, de nemrég a "nem tudom milyen címen fut" leghosszabb változat előtt nem tudtam megülni a seggemen...) Legend of the Guardians - Kimaradt, de azért majd pótolom, ahogy a kritika tárgyát is, de majd csak jó sokára, egy kényelmes fotelből. Ingyér... Ettől függetlenül szerintem a Superman jó kezekben lesz a figuránál, lévén semmi köze nem lesz hozzá, az meg, mint látjuk, rosszat még nem szült.

Ismeretlen_122737 2011.03.23. 12:05:21

33: azért ennyire nem durva a helyzet:-D Zack Snyder csinált egy szar filmet, paff. Majd ha mindenki szénné oltja, talán leesik neki is. Dawn of the Dead - sajna nem láttam még. 300 - háááát... annó úgy vártam, mint a Messiást, de utólag belegondolva annyira azért nem jött be. Sokat elárul, hogy megjelenése után megvettem DVD-n, amit azóta sem néztem meg:-D Watchmen - úgy összességében nekem ez jön be a legjobban a filmjei közül, bár a képregényt sajnos nem olvastam, szóval nem tudom vele összehasonlítani. Azért a Watchmen is sok helyen sántít. Legend of the Guardians - ez közel értéktelen filmecske. Jó a "grafikája", de mint történet borzasztó. Borzasztóan sablonos, unásig ismert és felesleges. Nem győzöm hangsúlyozni a felesleges szót. Kötve hiszem, hogy a Sucker Punchot valaha látni fogom, mivel eddig sem érdekelt, ezután meg pláne nem fog.

Ismeretlen_140561 2011.03.23. 13:07:54

Dawn of the Dead - 10/8 300 - 10/4 (a Sin city-hez képest 3) Watchmen - 10/5 Baglyok - 10/x - (egyszer elütöttem kocsival egy baglyot) ... de akkor is megnézem a "Szop*s k**vákat", mert akkor elmondom, hogy milyen szh****r... ugyanis kedvem lelem benne:)

"L" 2011.03.23. 14:08:47

Holtak hajnala 80% 300 100% Watchmen 100%+ Legend of the Guardians X% a "szopacshasas"-t meg a negativ ertekeles ellenere a leggyermekibb lelkesedessel varom, holnap este premier!!! :)

chris92 2011.03.23. 14:53:48

Kissé fájt a kritikát olvasnom tekintve, hogy vártam a filmet és Snyder nálam eddig még nem lőtt mellé (bár a baglyos agymenését még nem láttam), de ez az 1 csillag eléggé elbizonytalanított. De vagyok habzó szájú ellensége az érzékszervgyilkos, agyatlan zúzdáknak (bár a TF2 elég tré volt), hátha bejön.

Ismeretlen_1068 2011.03.23. 15:00:24

41: A TF2 egy mestermű ehhez képest. Hajrá! :)

Ismeretlen_122737 2011.03.23. 15:03:11

42: zomg. :-D

Ismeretlen_62806 2011.03.24. 00:19:48

42: can...not...compute.

Ismeretlen_37621 2011.03.24. 05:01:26

Rosszabb, mint a last airbender?

creeper 2011.03.24. 08:37:37

45. Félek ettől a kérdéstől. Pontosabban a választól. :)

Ismeretlen_1068 2011.03.24. 08:42:47

Megszűnt a magyar embargó, jönnek a rendre lesújtó vélemények.... Gyerünk a moziba be! :)

Ismeretlen_1068 2011.03.24. 08:43:04

Egy minta: http://hetediksor.blog.hu/2011/03/24/pancsfilm

deejayy · http://deejayy.hu/ 2011.03.24. 08:44:21

Ez a film konkrétan annyira sz*rnak ígérkezik, hogy megérne egy oszkárt is. A bemutatóban én azt láttam, hogy egy (valahova) bezárt csaj elkezd álmodozni, és álmában mindenkit lezúz. Fasza, attól még rohadtul be lesz zárva, és kurvára nem arra vágyom, hogy intézeti töltelékek siralmas életét nézegessem a filmvásznon.

Scal · http://www.fatumteam.com 2011.03.24. 08:50:36

Az Avatart még a látvány simán eladta. Légy szíves mondj még egy filmet amit több mint egy éve vetítenek folyamatosan (egyet tudok, amit 30 hétig vetítettek, az a Titanic volt). Ebből a szempontból mindegy mi a történet, a látvány, ami valóban megérdemel egy 10-est elvitte a filmet, úgy hogy nem gondolkodtál. Legalábbis moziban nem tűnt fel, mert azt se tudtad hol vagy. Hogy a technológia nem hozott sok jót, az leginkább azért van, mert lassan eljutunk oda, hogy minden 10. filmben lesz igazi 3D a többi kilencben meg valami lónyél 2.5D. Az Avataron dolgoztak pár évig. Snydertől meg csalódás ha tényleg ennyire gáz - bár ismerve stílusodat, az az egy csillag még felmehet 5-6-ra is akár - mert egy nagyon ígértes rendezőnek indult, de már a tavalyi Guardians is egy kisebb höhöre sikeredett. Egy kérdés: miért nem a Sasra mentél inkább? :D

Ismeretlen_1068 2011.03.24. 08:53:07

49: Ne parázz emiatt. Kb. három percet töltünk az intézet falai között, amikor hirtelenjében mindenki cicababává változik - mindez valami odavetett, ködös magyarázat (a pszichiáter által szervezett színpadi szeánszok?) folytán történik.

Ismeretlen_64430 2011.03.24. 09:17:26

en tegnap lattam es fogtam a fejem a film vegen a teremben hogy ez hogy lehet ennyire rossz... lehet csak en; de volt bennem egy eros killzone erzes (fegyverek, pirosszemu katonak.. stb) mintha azzal jatszottak volna a keszitok a munka helyett

Ismeretlen_37501 2011.03.24. 09:20:06

Ennyi negatív kritika után mit tehet az ember? Nem nézi meg? Nem fizeti ki a jegyet rá? Olyan nincs, látni kell! :) (off: frissítve a link.)

Ronin 2011.03.24. 11:54:25

Én már a Watchmen-nek is könyörtelenül nekimentem 2 évvel ezelőtt, mert Alan Moore letargikus történelemórájából is sikerült egy 150 milliós, karakterek nélküli, de persze, hogy öncélú frenkizéssel tűzdelt, tizenkettő egy tucat videoklipet gyártani. A Sucker Punch pedig "sucks" már a trailer alapján is, sőt, már a "Alice Csodaországban, gépfegyverekkel" nevű high-concept operáción is sírva röhögtem. És ha ez nem volna elég, Zack mester azt nyilatkozta a Screen Rant-nek, hogy "milyen furcsa, de egy Superman nevet magában foglaló szuperprodukció lesz élete legrealisztikusabb mozija." Persze, Zack. (Nyugodtan rá lehet keresni.)

Scal · http://www.fatumteam.com 2011.03.24. 12:39:22

Nem is tudom, nekem van egy eléggé elborult Watchmen rajongó ismerősöm, és szerinte azért amennyire lehetett megcsinálta ő azt a filmet. Hogy karakterek nem lennének benne, azt meg mint laikus állíthatom, hogy hülyeség. Ennyire azért nem kell őt ütni. Sok mindentől függ mostanában egy-egy film sorsa, és néha a legkevesebb beleszólása épp a rendezőnek van.

Ismeretlen_64430 2011.03.24. 13:03:37

9: aeon, te is nacikat irsz de szerintem ezek 1vh-s nemetek voltak. zeppelin, meg a csaszart emlegettek

dénes 2011.03.24. 13:47:20

17: Ki hazudtolta meg a morált? Cameron vagy valamelyik alkalmazottja? És ha igen, mivel?

batboy 2011.03.24. 13:53:56

56. jahm. szerintem is első vh-s németek voltak...lövészárkos bohóckodás,stb. amúgy egy tibeti szellemi gyakorlatnak köszönhetően már sikerült elég sokat felejtenem.

Ismeretlen_1068 2011.03.24. 14:08:03

57: Valahogy fonákos az a tétel egy méregdrága produkciótól (amely aztán duplafeknis kiadásban jelenik meg), ami arra szólít fel, hogy "légy zöld"!

Ismeretlen_1068 2011.03.24. 14:09:35

56: Nem is tudom, szerintem igazából hellgast katonák voltak, de igazad lehet, hogy nem nácik. :) http://1.bp.blogspot.com/-pNxtLFROuGs/TWa_1fw-NyI/AAAAAAAABwE/ES_EX532fvw/s640/homehel4.jpg

Sluagh 2011.03.24. 14:52:38

Az előzetesek és a 300 meglobogtatása miatt terveztem, hogy megnézem, de most már nem fogom.

Ismeretlen_64430 2011.03.24. 16:25:13

60: en is ezt mondom, total killzone az a resz

Ronin 2011.03.24. 16:31:23

Scal: Karakterek maximum fizikai valójukban vannak a Watchmen-ben, de együttérezni egyikükkel sem lehet, annyira légneműek, szóval én, mint szintén laikus, nem intézném el annyival, hogy hülyeség. Lehet, hogy a stúdió is beledumált a filmbe, de azért az is gyanús, hogy Snyder a 300 stílusát a Watchmen-ben nagyon nem kellett volna, hogy erőltesse, és az is gyanús, hogy mára már teljesen csak ennek él.

Ismeretlen_170296 2011.03.24. 22:34:17

Egy világ dőlt össze bennem. A lesújtó kritikák ellenére is úgy ültem be rá, hogy én biztosan meg fogom találni a film szépségeit. Nem igazán sikerült. Egy értelmes mondat van benne (SPOILER: 'Öljetek meg mindent, amivel találkoztok'SPOILER OFF), tömény unalom, felesleges szájtépés, és úgy cakkumpakk értelmetlen a film. A kb. 20 percet kitevő zseniális, stílusos és elképesztően látványos akciójelenetek miatt 3/10, de azért a 20 percért nem érte meg végigülni a film teljes hosszát. Szomorú vagyok.

mozivan 2011.03.24. 23:28:16

Lehet én ültem túl közel a vászonhoz (Msor mompark nagyterem), de szerintem egy közepes 2005ös videojáték effektjeivel ért fel a vizuál (a 3d télleg dobott volna)és ebbe raktak be egy hiteltelen mozgású totál merev csajt, aki plakáton jó volt, de nem bír lehajolni, mer ólom a gerince (igen, ő lövöldöz meg rugkapál százvalahány percet, lehet Jolie elvihette volna jógázni vagy nemtom) a kritikával én is egyet értek, még hozzátenném, hogy a rá"""""szós mézesmadzag (a csaj tánca) kb olyan volt, mint amikor egy évig hergel a csaj akit mindenki ismer a gimiben és meg akar kapni & te kellesz neki, csak te, és az ágyban végül kiderül, hogy űrlény, és leharapja a férfiasságodat. Kb ezt éreztem amikor a végkifejlet gyanánt sztriptíz helyett agyat lékeltek – a két órát talán megmentette volna, ha látjuk mi az a tánc amivel a főszereplő gyakorlatilag mindekit levesz a lábáról és sakkban tart, hiszen ez volt a film kulcsa, de helyette kap egy jó nagy véres szöget az agyába, ami persze szintén egy aktus, és szomorú is és meglepő is, de most vagy pornóból szabadult gumibaba aki lövöldöz és én is lőni akarok vele, vagy ember (akinek a karakterét ki kellett volna bontani) 2/10

Ismeretlen_1068 2011.03.25. 05:40:29

Ez az, ez az, még! :)

chris92 2011.03.25. 18:42:48

Előre is bocsánat a hosszért, de ezt csak így tudtam magamból kiadni: Van, hogy néha a legegyszerűbb képletek a legszórakoztatóbbak és adják meg a legnagyobb moziélményt, ám mivel az ember emberből van, megvan rá az esély, hogy enyhébbik esetben hibázzon, Súlyosabbik esetben pedig úgy járjon el, mint Zack Snyder eme film esetében, és én ez alatt a teljes elbarmolást értem. Olyan stílusa van, amit bárki felismerhet, aki látott is tőle egy filmet: stilizált látványvilág, belassítások, pörgős akciók, remek zenehasználat és még lehetne sorolni. Éppen ezért az utóbbi hónapok vele készítetett interjúkban lelkesen ecsetelte, hogy az „Aliz Csodaországban” akciófilmes átiratához, teljesen szabad kezet kapott a stúdiótól, ezáltal fantáziája, alkotói energiája és lelkesedése előtt semmilyen gát nem állott, mégha meg is kellet víziójáért küzdenie. És pont itt rejtőzik el a probléma lényege! Az Álomháború ugyanis egy olyan film, ami csak és kizárólag a legvégsőkig kifeszített végletekben tud gondolkodni, minden megvan benne, ami Snyder ismertetőjele csak éppen a szokottnál a többszörösére tekerve és összezsúfolódva, egy extravagáns óriáskiflivé válva, ami kíméletlenül próbál a torkunkon letuszkolódni, nem törődve azzal, hogy esetlegesen gyomrunk már nem képes a befogadására. És most leszögeznék valamit: szeretem a látványos, agyatlan, popcornmozikat, amiknek képviselőit néhányszor védelembe is fogok, de egyúttal azt is kijelentve, hogy mindennek van egy egészséges határa: az akciónak és a látványnak is összhangban kell lennie a történettel, mert a spektrum eltolódása nem éppen jó eredménnyel zárul. Egy videoklippes nyitányban kapjuk meg az alapsztorit: Főhősnő anyja meghal, erőszakos mostohaapa a nem neki szóló végrendelet után bepöccen, mire a csaj megpróbálja lelőni, de a golyó a húga fejében ér célt. Nosza az út az elmegyógyintézetbe vezet, ahol máris egy tervet kezd kovácsolni arra, hogyan szökjön meg néhány sorstársával együtt, és az ahhoz szükséges tárgyak kilétét egy misztikus bölcs adja meg, aki a csaták előtt szerencsesüti-bölcsességet és jó szerencsét kíván a kis csapatnak. Ám jön a fordulat, az ehhez vezető utat, ugyanis nem a való világ dimenziójában, hanem Baby Doll finoman szólva is dús fantáziájában láthatjuk. Nos összegezzük: 10 perc után bekerülünk egy olyan világba, ami egyszerre ötvözete egy 19 sz. végi francia kurtizánháznak és egy dimenziókapuraktárnak, amiken táncoláson keresztül átmenni olyan helyekre, amik Jean-Pierre Januet legdurvább rémálmait is felülmúlják, benépesülve egy szakajtónyi fantasy-sci-fi könyv lakosságával, akiket öt csaj hentel olyan göncökben amiket a B kategória akciófilmes ruhatárának szemeteséből guberáltak ki, és olyan zúzásokban, amiket Michael Bay tervezhetett meg öt liter vodka után. Én pedig ülök a székben és fogom a fejem, mi zajlik itt?! Jó elismerem (és emiatt a filmre jó osztályzatot adók már rázzák az öklüket mondván, mi a rákról beszélek) nem egy egzisztenciális mélységeket boncoló sorsdrámát vártam, hisz itt van a képlet: 5 csaj, tucatnyi fegyver, ezernyi lőszerrel és milliószám aprítandó hullajelölttel, hol itt a gond? De itt a történet szó szerint egy totális káosz és egy dolog, hogy a film sablonos és szinte semmi karakterábrázolást nem mutat, de itt még annak a látszatát se kívánják fenntartani, hogy többet látunk, mint egy CGI bemutatót. Vagyis miket beszélek, dehogyisnem! Snyder ugyanis a lehető legklisésebb és legszájbarágósabb mondatokat pufogtatja el, kitartásról, harcról, életről, barátságról, hogy több mélysége is legyen a műnek. Csak kár, hogy mi a közönség inkább röhögünk rajtuk. Az élvezhetőség egyetlen gerincét a látvány és az akciók adhatnák meg, de a direktor itt is nemcsak átesik a ló túloldalára, hanem a lovat is magával rántja. Egyes szétakciózott blockbustereket megúszok sima fejfájással, de itt majdnemhogy a rosszullét kerülgetett a 11-es hangerőre dübörgő CGI túltöltésben szenvedő vizuális maszturbálások láttán, amik a maguk módján látványosak ugyanakkor a pörgő-forgó- repkedő kamera, a másodpercenként 3.56 belassítás+ pirotechnika megállás nélküli adagolása láttán, szinte imádkozni kezdesz, hogy jöjjön már az őket elválasztó intermezzo, mielőtt beáll az érzékszervi lekapcsolódással járó agyhalál. Az egyetlen, ami megmenti a filmet a vesztőhelytől, azok pont a csendesebb momentumok, a soundtrack, pár látványosabb gyilok, a dögösen kinéző leányzók és a reménykeltő nyitány…de ezek így is kevésnek bizonyultak arra, hogy megmentsék ezt a kaotikus tébolydát, ami az üzenethordozó ultragiccses befejezéssel a szemünk láttára omlik össze. Persze tudom, hogy véleményemért fogok egyesektől kapni az arcomba, akiknek ez a mozi testesíti meg az tejjel-mézzel folyó Kánaánt. Ízlés kérdése, és én senki véleményébe belekötni nem fogok és nem is akarok, a lecke két évvel a Transformers 2 (5/10) után ismét is fel lett adva, hogy nem szabad ilyen méretű pékséget csinálni, kiváltképp olyat, ami okosabbak is gondolja magát a kelleténél. Most pedig ha megbocsátotok vár engem a pihenés és az aszpirin. 3/10

Szarvas 2011.03.26. 15:11:26

Szemet kell pár dolog felett hunyni, de különben nekem nagyon bejött. Azt hittem, hogy sírva fogok kirohanni a film felénél, de az elsőtől az utolsó pillanatig élveztem.

Ismeretlen_1068 2011.03.26. 15:25:02

Valahol azt írták, ebből a filmből nem lesz kult, de egyre inkább azt gondolom, hogy idővel azzá válik. Csak úgy, mint a Showgirls vagy a Battlefield Earth. Mindkét film tragikus, de párját ritkító.

dracoo 2011.03.26. 17:48:50

Sikerült megnéznem. Hogy is szokták mondani civilizált emberek..? Fos. :/

Ismeretlen_1068 2011.03.26. 20:59:09

Úgy tűnik, a film már a premier hétvégét elbukja (egy gyerekfilmmel szemben), amiből a producerek biztosan azt szűrik majd le, hogy nem kellenek ide eredeti ötletek, meg szabad kéz, meg minden...

gaillard 2011.03.26. 23:51:09

A Hardwireden eddig mindenkinek tetszett, mostantól tőlük is lehet ijedezni. :)

Ismeretlen_1068 2011.03.27. 07:32:26

Határozottan. Ez viszont egy nagyon érdekes elemzés (ráadásul ezt is egy csaj írta): http://www.slashfilm.com/sucker-punch-2/#more-101146

Ismeretlen_62927 2011.03.27. 08:51:07

Általában (sőt, 99%-ban) mindig valami hasonlóra fut ki a véleményem egy-egy filmről, mint amit itt olvasok - ez az eddigi legszélsőségesebb kivétel. Nekem rohadtul bejött a Sucker Punch, a második csatajelenetig azt is mondanám, hogy top 10. Aztán sajnos elkezdik erőltetni a hangzatos baromságokat meg a történetet, és onnan kissé kínos. De egészen addig túl sok az epic jelenet (mint a Mayer bevonulása a Queen-mashupra), hogy lejjebb pontozzam ezt a filmet egy 6/10-nél. A vizuálra meg egy szavunk sem lehet szerintem.

Ismeretlen_1068 2011.03.27. 09:02:35

74: Csak a látványra szorítkozva: a bullet-time óta eltelt 12 évben tényleg ennyire nem történt semmi az akciófilmek világában?

Ismeretlen_62927 2011.03.27. 10:06:30

Nekem ami vizuális élmény szempontjából kiugró volt az elmúlt években, az például a District 9, a Star Trek vagy a Terminator Salvation. Ha beleveszem a Snyder-faktort, akkor ezeket azon a téren simán hozza nálam a Sucker Punch, bár nyilvánvalóan mindegyik jobb film nála. (ha jól értettem a kérdésedet)

Ismeretlen_1068 2011.03.27. 10:11:22

76: A 300-ban csiszolgatta Wachowskiék találmányát, a Watchmenben még játszott vele (abban a filmben igazából szükségtelenül), de ebben a filmben szerintem már csak mennyiségileg tett hozzá, méghozzá fárasztó mértékben (tényleg muszáj volt, nem is tudom, 25 robot végzetét egyenként, lassítva prezentálni?).

Ismeretlen_62927 2011.03.27. 15:29:24

Azt én is úgy éreztem, hogy a vonatos résznél már nagyon elfogyott a gógyi, de egészen a sárkányos scene-ig bezárólag nekem semmi bajom sem volt. Onnantól akcióként se működik, ráadásul erőltetni kezdik a megmondást is. Attól max. 3/10, odáig simán 8/10. De majd úgyis megírom a teljes véleményemet.

Scal · http://www.fatumteam.com 2011.03.28. 23:49:24

most jövök a moziból - hát apám, eeeeeez nagggyon nem 1 pont

csdavid 2011.07.06. 13:44:41

Emberek, most nagyon csúnya leszek, de normálisak vagytok???? Hogy a fenébe kapcsolódik ide az Inception???? Nekem a film alatt egyszer sem jutott eszembe. Oké, három alter világban játszódik, de egyik sem álom, igazából nem is fantázia, hiszem nem fantáziálnak a szereplők, egyszerűen a cselekmény át lett helyezve metaforikus szintekre. Még csak nem is különböző szintekről beszélünk. Ebben a világon semmi Inception nincs. Egy valaki elejtette ezt a hasonlatot, és a többiek máris rákapnak? A mátrix a másik. Az még kevésbé van benne... ezekben mind fizikai és megmagyarázott kapcsolat van a valóság és a nem valóság között. Itt az egész csak metafora. Átvitt értelem. A szereplők sosem szakadnak ki a valóságból, csak épp a nézőknek másként van megmutatva. És azért gondoljunk bele, elmegyógyintézetben játszódik a film... Igen, a karakterek talán jobban is ki lehettek volna dolgozva, de az összes női karakter olyan hangsúlyos volt, mint tízszer ennyi pasi karakter együttvéve soha. Sztem a "főgonosz" karakter jól el lett találva, nem volt annyira gonosz, de nem is kellett több. A végső konklúzió és mondanivaló sztem teljesen rendben van, hogy mindenkinek meg kell küzdenie magáért, a jövőjéért, a szabadságáért (küzdés - akció - metafora, rémlik?), és nem másoknak kéne ezt megtenni, ezzel szemben Sweet Pea-t pont mások mentették meg, ami egy célzás felénk, hogy nekünk nem így kéne... sztem. Rengeteg célzás, utalás volt a filmben, pl a sárkány az öngyújtón, és a falra is felfestve, ezek után egyértelmű volt, hogy a sárkány legyőzése az öngyújtó metaforája. Jók voltak a karakter átültetések a különböző világok között is. Amúgy meg az egész filmben az volt a legnagyobb célzás sztem, hogy végig a férfiak világában voltunk!!! Ahol a nők kitörnek és legyakják az összes atyáskodó (!), főnökösködő pacákot. Mostohaapuci a papszerelésben -> férfiak világában ő a jó, a szent, a kis lányka pedig a kú#%*való ribi. A főszereplő csajokon kívül az alter világokban egy női karakter sincs, mindenki férfi, és mindenkit jól legyaknak. Kivéve azt aki mindig eligazítja őket. Minden pasi romlott, kihasználja őket, és sorolhatnám. Ezt a filmet sztem csúnyán félreértelmezik... nekem nagyon tetszett a mondanivalója (mert sztem van neki). És azt a legkevésbé sem lehet mondani, hogy nincs kötőanyag az akciók között, mert sztem éppen, hogy az akciós részek az adalékok a szabaduláshoz, és nem fordítva. A látvány valszeg direkt ilyen animés-rajzfilmes, de nem rossz (nem kockás a füst, nem darabos a mozgás). Mindenki azt gondol amit akar, de azért egy, ne hagyjuk már hogy a kritikák határozzák meg hogy mi tetszik és mi nem, kettő, igaz, hogy a film néhol kiforratlan, de túlzás amiket a kritikákban írnak. Igen, nem egy kultfilm, nem egy korszakalkotó mű, de sztem nagyon is jó.

Garott 2011.08.04. 00:54:33

Már csak pár nap van a dvd megjelenéséig, és gondoltam, majd azon megnézem, de sokan mondták, hogy addig meg ne vegyem, míg meg nem nézem, mert nagyon megosztja a közönségét. Nem tudtam mit elképzelni, hogy mit lehet elrontani ezen a filmen, hisz a trailere alapján mindenképp ütős film. De most már azt kell mondanom: hála az égnek, hogy a megjelenése előtt megnéztem. Ekkorát nem is tudom mikor csalódtam utoljára filmben. Nem tudom megérteni, hogy a rendező ezt komolyan gondolta. Egyszerűen az egész egy gyorsan pörgő katyvasz, mintha egy könyvespolcról leesne egy csomó könyv és ahol kinyílnak, onnan kimásolnának 10 oldalt majd az egészet összeragasztanák cgi-vel. És az a sok belemagyarázás, amit azok írnak akiknek tetszett... Én is tudok szimbólumokkal dobálózni amibe aztán bármi belemondható. Íme egy plusz szint tőlem, ami kimaradt a filmből: legyen a helyszín irreális, de majdnem hihető. Ok akkor játszódjon a napon. Az ellenfelek legyenek dinoszauruszok, hisz azokat egy meteor ölte meg, de most mega erősek mert a napon vannak. Király. kell valami szimbólum. Ez legyen a könyv. A dinoszauruszoknak kicsi az agyuk tehát ellentétesek az elme tudásával, amit a könyv szimbolizál. Hahá! De legyen sok könyv, hogy nehéz legyen megtalálni. Akkor végeredményben a szereplőknek a napon kell egy lángoló könyvtárban megtalálni a bölcsességet, miközben dinoszauruszok próbálják megölni őket, akik persze legalább 3 harcművészeti ágban profik (mármint a dinoszauruszok). Na kb hasonló módon készült ez a film. És végül 2 dolog ami a film végén leginkább kiakasztott: 1) A nő nézése. Egyszerűen nem tudom mit kellett volna észrevenni rajta. Gyakorlatilag ugyan olyan hülyén nézett, mint előtte bármikor. 1 másodpercre volt csak benne értelem? Akkor nem volt nagy gáz igazából a lobotómia. 2) mi a fenéért kellet a végén felrakni a buszra Scott Glennt? Most akkor hogy a francba kerül ki a valóságba? És mi értelme annak a jelenetnek? Mekkora szar...

ezanicknevem 2013.01.22. 11:19:02

"igen, ez egy álom, egy 12 éves, pre-pubertás kisfiú első nedves álma, amiben az ég világon semmi épeszű nincs, csak csajok és zajok"

Enyhe túlzás, ami a lehúzást illeti. Mi bajod a pubertáskori álmokkal? A film éppen erről szól: a lényegét a látvány és az akció adja. Az ösztönök ünneplése zenével, képekkel, harccal, jó csajokkal. Azért, mert neked nem tetszett, fölösleges elvetned a sulykot ilyen 1/10-es minősítésekkel; a saját hitelességedet teszed kétségessé. Mi lesz a következő kritikád, a Blair Witch Projectet fogod lenullázni, mert nincs akció meg filmzene? A Schindler listájából fogod hiányolni a musical jellemzőit? A Teletubikból a drámai elemeket? Ne légy már ennyire komolytalan.

Igen, a film szórja az álbölcsességeket, és a robotharcot már én is untam. De a nagy egész az átlagosnál így is jobb. Amire való: videoklip + anime + jó csajok + harc, azt megbízhatóan hozza.

A náci zombizást felejtsük el, ha kérhetem. Valaki felkapta, és azóta minden tájékozatlan vagy figyelmetlen kritikus ezt ismételgeti. Világosan látszik, hogy a zombikon I. vh.-s német sisak van. Ez nem igényel komoly haditechnikai ismereteket: közepesnél minimálisan több műveltséggel felismerhető. Nácik? Ki látott a filmben II. vh-s utalásokat? Horogkeresztet vagy legalább egy icipici Tigris tankot? Akkora itt a felületesség, hogy már fáj.

Apropó eredetiség. Ti nem unjátok még a képregény- és játékfeldolgozásokat? Batman CVXCVXVDODHIHSDOID. rész, Batman először, Batman utoljára, Batman, a zigóta, Batman fogat mos? Lassan sorbafűzhetjük, mint a Szomszédokat. Nekem ez az egész semmi újat nem mond. Transformers, Thor, Bosszúállók, Supermen... A Sucker Punch lekörözi ezeket, mert nem feldolgozás, mert több benne az akció, a jó nőkről nem beszélve. A tanulság meg pontosan ugyanannyi. A Sp tömény, és ez a jó benne.

Ui.: a Watchmen jó film, de ezt már tényleg nem állok le magyarázni. Aki nem hiszi, annak úgyis hiába.

-creeper- 2013.01.22. 14:54:12

@ezanicknevem: "a Blair Witch Projectet fogod lenullázni, mert nincs [...] filmzene?"

Nana! :)
www.youtube.com/watch?v=hUByAiwAWuo

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása