Sok új filmre várt kevés siker a tengerentúli mozikban, a változatos felhozatalt a Little című afroamerikai vígjáték vezeti, a komolyabb aspiránsok pedig kivétel nélkük befürödtek. Ez a Hellboy számára a legkellemetlenebb, de A hiányzó láncszem is utolsó szeg lehet a Laika koporsójába. A Miután után pedig úgyszintén nem futottak a fiatalok - második hete a Shazam! vezet.
> új filmek
Milliószor látott formulát követ a Little című vígjáték, melyben egy buzgó főnök gyerekkori bőrébe csöppen vissza. A főszereplők fekete hölgyemények, köztük Regina Hall és a producerként is közreműködő Marsai Martin, aki 14 éves lévén rekordot is jegyez, mint a legfiatalabb személy egy hollywoodi stúdiófilm mögött. A stúdió a Universal, a költségvetés 20 millió dollár, amit a 15,5 milliós nyitány határozottan a siker kategóriába emel. A játékfilmek közül a legjobb kritikai és nézői értékeléseket magáénak tudó premierről van szó, így fair eredmény, hogy győztesen került ki, összességében pedig a második helyen a toplistán. Az azonos célközönséggel bíró filmek rendszerint gyorsan letudják dolgukat, de a Little lehet annyira univerzális - mert Universal-film, érted -, hogy kicsit kitartóbban végül 50 millióig nő.
A hosszú szenvedéssel, ami Guillermo del Toro Hellboy-trilógiájának második és leginkább végül el nem készült harmadik részét kísérte, a stúdiórendszeren kívül kézenfekvő módon számoltak le: új alapok, új megközelítés. A Lionsgate-nek jutott a lehetőség, hogy a Deadpoolon és Loganen edződött közönségnek megmutassa a figura valódi arcát, ám a Hellboy (hazai bemutató: már a mozikban) minden fronton falnak ütközött. A ritka gyenge filmről tanúskodó kritikák már éreztették hatásukat a nyitányban, ami a végső csapás az állítólag 50 millióból, de alighanem közel kétszer ennyiből készült képregényadaptáció számára. Csupán 12 millió dollárra volt jó több mint 3300 moziban, ami totálisan átlagos átlagot jelent egy-egy moziból, és azt, hogy most már végleg megnyugszik mindenki, akit Hellboy bármiféleképpen foglalkoztatott: alighanem többet nem látjuk a vásznon. A legrosszabb, horrorfilmeknek kijáró C minősítés a premier esti nézőktől, kiegészülve az egyöntetűen rossz (sajtó)visszhanggal garantálja, hogy 30 millió dollárnál tovább nem jut a pokolfajzat. És az kevesebb, mint a Hellboy II: Az Aranyhadsereg közel tizenegy éves nyitánya...
A szürke ötven árnyalata kicsiben: egy leány blogján erotikus sztorikat gépelgetett, majd mire észbe kapott, már könyv formájában kapkodták, s ahogy az a(z) (el)kapkodott könyvekkel lenni szokott, a filmváltozat is elkészült. Ám nagy stúdió nem látott a Miutánban (After; hazai bemutató: már a mozikban) fantáziát, maradt hát az Avironé a megtisztelő feladat, s az amerikai közönség sem: ők rongyos 6,2 millió dollárral járultak hozzá a hevítő izgalmakhoz. A 14 millióból gyártott romantikus dráma tehát tovább gyengíti a bizalmat az újkeletű young adult irodalom iránt, midőn hozzávetőleg 14-15 millió dollárral zárja egy nemi aktusnál alig hosszabb pályafutását.
A nem gyerekeknek gyerekfilmeket gyártó Laika legújabb alkotása, A hiányzó láncszem (Missing Link; hazai bemutató: már a mozikban) alighanem az eddigi legelidegenítőbb a gyerekek számára, hiszen főhőse egy nem aranyos szőrös izé (márpedig a szőrös izéknek mindig aranyosnak kell lenniük), és egy gyerekek körében alig ismert evolúciótudományi kérdőjelre alapozza felvetését. Na de ez mind nem is lenne baj, ha még akadt volna vállalkozó szellemű forgalmazó azok között, akiknek kapacitása és gyakorlata is van az ilyesfajta filmek eladásában. A United Artists nincs közöttük, így a gyártó cég fennállásának mélypontját kénytelen átvészelni, már ami az amerikai nyitóhétvégét illeti: 5,8 millió dollárral a hét legszélesebb premierje (több mint 3400 mozi játssza) csak a kilencedik helyig kapaszkodott fel. A kedvező vélemények csak ideig-óráig segíthetik, aztán három hét múlva egy újabb rémes figurákkal operáló animációs mű, az Undipofik kéri a teret.
> korábbi filmek
A Shazam! egy jó nyitányt követően éppen úgy esett vissza, mint a legtöbb szuperhősös film, több mint felezve a kezdeti értéket. A Warner terjesztése ettől függetlenül simán első maradt a 25 milliójával, összbevétele pedig 95 millióra rúg tíz nap után.
10 milliót hozott most a Kedvencek temetője, ami majdnem 60%-os mínuszt jelent a rajthoz képest. A most 41 milliónál járó Paramount-film ugyanakkor már a 10. a Stephen King-adaptációk bevételi rangsorában (több mint 40-ből).
> végszó & ami jön
Az új filmek egy kivétellel csak blamálták magukat, ami áprilisban éppenséggel nem akkora bűn, de az összforgalomnak szüksége volna minden energiára a kétesélyes - és esélytelen... - filmektől is. A húsvéti időszakban A gyászoló asszony átka lesz a fő induló, de a nagyon reklámozott Breakthrough című keresztény drámától sem érdemes keveset várni. A Disneynature pedig a Penguinsszel nevez a Föld napjára.
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | Shazam! | $25.1m | $94.9m | $100m |
2 | Little | $15.5m | $15.5m | $20m |
3 | Hellboy | $12.0m | $12.0m | $50m |
4 | Kedvencek temetője | $10.0m | $41.1m | $21m |
5 | Dumbó | $9.2m | $89.9m | $170m |
6 | Marvel Kapitány | $8.6m | $386.5m | $152m |
7 | Mi | $6.9m | $163.5m | $20m |
8 | Miután | $6.2m | $6.2m | $14m |
9 | A hiányzó láncszem | $5.8m | $5.8m | n.a. |
10 | The Best of Enemies | $2.0m | $8.1m | $10m |